Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
8.1

Aanbiedingen

Vergelijk energie

Energie vergelijken loont! Door te kiezen voor de goedkoopste energiedeal bespaart u honderden euro’s! Start met energie vergelijken, stap snel en simpel over naar de goedkoopste energieleverancier en bespaar op uw energiekosten!

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
150 positief – 70 negatief

Top 5

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Budget Energie

Budget Energie werd eind 2011 opgericht en richt zich vooral op consumenten. Op dit moment is Budget energe één van de snelst groeiende nieuwkomers in de markt. Budget energie manifesteert zich voornamelijk online als prijsvechter en heeft nu zo’n 150.000 klanten. Budget Energie doet vaak mee met collectieve energie-inkoopacties. Zo won Budget energie vele veilingen van de ANWB, de ConsumentenBond, de Vereniging Eigen Huis en van de ANBO (Ouderenbond). Ook in diverse prijsvergelijkers zoals Vergelijk.com, Energievergelijking.nl en Pricewatch.nl is Budget Energie vaak in de top 3 te vinden.

Budget Energie ervaringen

Geef Budget Energie een beoordeling

248 Budget Energie ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Bart
04/12/2019
via website
thumbs down

Wat een waardeloze club, zo vaak contact gezocht en je mag blij zijn als je na 2 weken een reactie krijgt. Volgens mij weten ze zelf niet waar ze mee bezig zijn. Zo wilden wij en electra en gas overzetten wat nogal ingewikkeld was en dus hebben ze dat maar gelaten. Na maanden vragen en geen antwoorden ontvangen zijn wij binnen een half jaar overgestapt. Toen kregen wij te horen dat we veel te veel voor gas hebben betaald, affijn wij zijn er klaar mee.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Udo
26/11/2019
via website
thumbs down

Een contract wordt je gewoon door de strot geduwd….Tijdens een aankoop bij de Media Markt werd mij verteld over Budget Energie… heb me laten voorlichten en verzocht omdat ik er thuis even rustig over wilde nadenken e.e.a. naar mijn e-mailadres te sturen. Thuis gekomen bleek dat ik al direct een contract had gesloten met hen…dat was dus niet de bedoeling. Heb daarom direct gebruik gemaakt van de mogelijkheid om binnen 14 dagen het geheel te herroepen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rina
06/11/2019
via website
thumbs up

Wij maken nu 3 jaar gebruik van Budgetenergie en met volle tevredenheid. We krijgen elke maand het overzicht van wat we gebruikt hebben en dat is duidelijk. Ik ga toch overstappen omdat ik met een zakelijke rekening bij een ander ga beginnen. Maar niet omdat het niet goed was.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Klaas
23/10/2019
via website
thumbs down

Doe het gewoon niet… voor die paar euro extra heb je geen gezeur. scheelt het je een hoop onduidelijkheid en verspilde uren. Ik kan geen slechter bedrijf herinneren waarmee ik ooit een contract heb afgesloten. Het is een arrogant bedrijf en als je er vanaf wil komen kost het je ook nog een veel extra moeite, nog meer gezeur en nog meer standaar geautomatiseerde mails. Ze komen op afspraken terug die ze telefonisch met je maken en gaan vervolgens ook nog eens extra geld in rekening brengen voor fouten die zij zelf in het verleden hebben gemaakt. En het leukste? Je kan het de betreffende persoon aan de telefoon elke keer weer opnieuw uitleggen.

Beknibbel niet op een paar euro. Doe er je voordeel en sluit nooit iets af bij deze organisatie.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bert
23/10/2019
via website
thumbs up

Als iets goed is moet je dat ook meedelen. Vandaar deze reactie.
De klantenservice stond mij vriendelijk te woord en de uitleg was duidelijk en professioneel. Op het jaaroverzicht was niets aan te merken. Ik kan deze maatschappij aanbevelen bij anderen en kom zelf zeker terug.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rick
18/09/2019
via website
thumbs down

Oplichters! Vertegenwoordiger liegt alles bij elkaar om je maar klant te maken. Na 3x?! een klacht in te dienen eindelijk mijn gelijk gekregen van ze maar toch moet ik de helft van de boete en welkomst cadeau terug betalen.

Uiteindelijk na meerdere malen contact opnemen geen boete betaald maar het welkomst cadeau moet ik wel terug betalen. Ze snappen blijkbaar niet wat een cadeau is. Overigens werd er direct gedreigd met een deurwaarder toen ik vroeg waarom ik een cadeau moet terug te betalen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ma
05/09/2019
via website
thumbs down

Oplichters. Nul begrip en menselijkheid is zelfs nog verder te zoeken. Geld aan je verdienen op de meest vieze manieren, daar zijn ze super goed in.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Afra
25/07/2019
via website
thumbs down

Het overstappen naar Budget Energie en de leveringen gingen op zich goed, maar toen ik over wilde stappen was ineens niets meer mogelijk. Ik moest door blijven betalen voor leveringen die niet plaatsvonden. Als je belt krijg je te horen dat ze er niets aan kunnen doen, “dat is het proces mevrouw en als u niet betaalt brengen we aanmanings kosten in rekening”. NB voor energie die niet geleverd is!!! Nu moet ik ook nog 6 wachten op een eindafrekening zodat ik de meer dan € 450,- die ik teveel heb betaald terug kan krijgen. Ik stap elke 1-2 jaar collectief over, maar naar deze leverancier ga ik nooit meer terug!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
R.Nijland
18/04/2019
via website
thumbs down

Na 2 dagen (Geen werkdagen) dus ruim binnen de gestelde heroeppingstermijn, heb ik via het officiële formulier en weg, kenbaar gemaakt dat ik geen gebruik wens te maken van hun diensten. Vanuit hun kant hadden ze meteen de volgende dag een bevestiging gestuurd dat ze de aanvraag niet verder in behandeling nemen. Nu twee weken later is tot mijn grote verbazing, zonder bindende juridische overeenkomst en annuleringsbevestiging geld van mijn rekening afgeschreven. Uiterst onprofessioneel.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
P. Horner
Geen oordeel
14/04/2019
via website

Budget energie ? De meest slechte energie maatschappij van Nederland .
Lokken me zogenaamd lage tarieven maar de verassingen komen wel iets later .
Ook al zeg je binnen de wettelijke tijd de overeenkomst af , krijg je een boete voor contractbreuk , zij zeggen gewoon , geen opzegging te hebben ontvangen en dreigen meteen met incasso en deurwaarder .
De praktijken van Budget zijn al crimineel te noemen !
Wie dol op negatieve ervaringen is , moet bij Budget zijn !

Nuttig? Ja   Nee

Marianne van den Elsen
06/04/2019
via website
thumbs down

Bij MediaMarkt zijn wij aangesproken door een verkoper van Budgetenergie. Ik gaf aan dat mijn huidige contract nog minstens één of twee jaar loopt, maar dat was geen probleem werd gezegd. De boete werd overgenomen door hen. Als de boete hoger was als de maximale vergoeding zou de overeenkomst later ingaan werd gezegd. En je hebt twee weken herroepingsrecht, dus je loopt geen enkel risico.
Niet dus!
De boete was ruim €600 en de overeenkomst is ongeveer drie weken na het bezoek aan de MediaMarkt ingegaan. Herroepingsrecht is dus voorbij. Als je de overeenkomst dan ongedaan wilt maken, wordt er gezegd dat in de kleine lettertjes alles duidelijk vermeld staat. Alles wat de verkoper zegt moet je met een korreltje zout nemen. Dat lijkt ergens op te berusten (ze keek namelijk steeds op haar scherm voordat ze informatie gaf) maar is klinkklare onzin.
Het tarief wat voordeliger had moeten zijn, bleek uiteindelijk ook een misverstand.
Al met al… Het enige doel dat zij hebben is hun bonus binnen harken, ten koste van de klant.
Als je belt wordt je bijna uitgelachen en wordt er alleen gezegd dat je het had kunnen weten als je alle kleine lettertjes had gelezen. Eigen schuld, dikke bult.
Trap er niet in!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Verbeek
Geen oordeel
20/03/2019
via website

Zeer slecht en betaal je te laat heb je direct een boete. Heel slechte medewerkers en geen betalingsregeling mogelijk en als ja naar hun zin te regelen termijn en bedrag

Nuttig? Ja   Nee

erik
12/03/2019
via website
thumbs down

nu 2 maanden bij budget energie maar wat een slechte service en alles wat je bij mediamarkt verteld word blijkt te zijn gelogen en als je er over klaagt dan word je nog net niet uitgelachen en zeggen ze dat is u probleem .

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Patricia
27/02/2019
via website
thumbs down

In juli 2018 mijn contract afgesloten met Budget Energie in de MediaMarkt bij een medewerker van Budget Energie. Het contract was voor 3 jaar vertelde het meisje (Esra Kot) mij, maar na de vraag of ik er ook 3 jaar aan vast zou zitten werd mij verteld dat ik er maar 1 jaar aan vast zou zitten. Na een maand kreeg ik mijn eerste kostenoverzicht en ook de kosten vielen veel hoger uit dan wat het meisje bij de MediaMarkt mij verteld had. Na telefonisch contact met de klantenservice bleek hier helaas niet veel meer aan te doen natuurlijk. Helaas had de jongenman die ik aan de telefoon had mij niet verteld dat de “wettelijke korting” op stroom hier nog van af moest en dat dit niet meegenomen wordt in het maandelijkse overzicht (op zich al vreemd). Nu recentelijk contact in verband met onderstaand verhaal kwam ik er dus achter dat de kennis van medewerkers van Budget Energie ver te zoeken is.

Nu ga ik in april 2019 emigreren en moet ik dus van mijn energiecontract af. Ik netjes geïnformeerd wat te doen en tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat ik de maximale afkoop boete van € 100,- moet betalen die staat voor een resterende looptijd van 2-2,5 jaar van je energiecontract. Toch gek als je verteld wordt dat je maar een jaar aan je contract vast zou zitten. Daarnaast moet ik ook mijn cadeaubon van MediaMarkt van € 75,- terug betalen die ik kreeg bij het afsluiten van mijn contract als ik binnen een jaar mijn abonnement zou opzeggen. Totale boete dus € 175,-. Uiteraard was ik het hier niet mee eens en heb ik me kapot gemaild en gebeld tot aan de CEO Caroline Princen aan toe. Nu bleek dat er in mijn contract staat dat er MAXIMAAL € 50,- van de cadeaubon mag worden teruggevorderd. Als ik dit niet had gezien hadden die naaibakken dus gewoon € 25,- extra (teveel) aan boete berekend.
Ook gek als je 2/3 deel van een jaar klant bent geweest dat je dan ook 2/3 van zo’n bon moet terugbetalen (wat sowieso al belachelijk is dat je hem überhaubt moet terug betalen). 1/3 van zo’n cadeaubon is wat dat aangaat toch wat reëler.
Al met al is Budget Energie dus absoluut niet flexibel en gaat het alleen maar om de cijfertjes en niet om de menselijke kant. Ze berekenen het MAXIMALE door wat ze wettelijk mogen en denken er niet eens over na om wat schappelijker te zijn in hun boetes in uitzonderlijke gevallen.
Eindstand: Met tegenzin moet ik nu een boete gaan betalen waarvan ik van mening ben dat ie veel te hoog is naar aanleiding van de aan mij verstrekte informatie en word ik als consument eigenlijk neergezet als leugenaar, want er is niemand bij aanwezig geweest bij het verkoopgesprek in de MediaMarkt.
Ik zeg: BudgetEnergie NOOIT DOEN!
En 1 tip naar Budget Energie toe: Leidt je mensen op en wees menselijker en schappelijker!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
evert
18/09/2018
via website
thumbs down

Budget energie wil voorledige maand termijn incasseren terwijl contract al beëindigd is.
Ik moet eerst het voorschot betalen pas daarna willen ze pas de eindafrekening opmaken en dreigen met 40 euro incasso kosten.
Klanten service is erg onvriendelijke en ze willen/kunnen niet afwijken van hun systeem terwijl ik meer van hun tegoed heb dan Budget energie van mij.

kortom geen aanrader als je hier ooit weer weg wilt

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
H van der Schaft
08/09/2018
via website
thumbs down

Budget energie geeft op zijn site aan als niet mogelijk is om je meterstanden door te geven je drie weken de tijd hen na de eerste mail (1september) na de heringerings mail via mail aangeven dat ik 15 september de meterstanden zal doorgeven.
Het antwoord van budget engerie als voor 11 september de meterstanden niet binnen hadden ze zouden Schagen, dit is ook weer in strijd met wat op hun site staat want ook onder normale omstandigheden heb 14 dagen de tijd. Ik hoop maar dat mijn rekening zo klopt maar ik heb zo me twijfels, ik overweeg ook via mijn rechtsbijstand of ik van het contract af ken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Teun
16/07/2018
via website
thumbs down

Klantenservice is complete chaos. En inmiddels 3 maanden bezig om foute rekeningen gecorrigeerd te krijgen. Is feitelijk een cowboytent.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wanda
25/05/2018
via website
thumbs up

Het is alweer een jaar geleden dat ik ben overgestapt. Aangezien ik totaal geen problemen heb gehad kan ik eigenlijk niks zeggen over de klantenservice. Wat ik wel kan zeggen is dat ze wel echt goedkoper zijn. Het scheelt voor mij op jaar basis zo’n 200 euro tov Qurrent. Ik woon alleen in een flatje. Verbruik is gemiddeld denk ik. De welkomstpremie van 75 euro is verrekend met mijn energierekening. Ik heb vandaag contact gehad met Budgetenergie en aangegeven dat ik bij een andere aanbieder nog goedkoper kan omdat ik dan opnieuw een welkomstpremie kan krijgen. Ik heb hun die aanbieding laten zien. We hebben afgesproken dat ze mij dezelfde korting geven als ik klant blijf. Zo dat is eruit. Ga zo door dan verwelkomen jullie vast nog veel nieuwe trouwe klanten.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
PRIES
13/03/2018
via website
thumbs down

Sinds kort overgestapt naar Budget Energie. De eerste (!) betalingstermijn is misgegaan. Vervolgens kreeg ik een mail, waarin stond dat ik tot 25 maart de tijd heb om te betalen. Dit was op 11 maart. Als ik niet voor de 25e zou betalen, kwam er een tientje bij etc etc.
Twee dagen later (vanmiddag 13 maart) kreeg ik een mail over precies dezelfde (eerste) termijn. In deze mail staat dat ik binnen 7 dagen word afgesloten en dat mijn netbeheerder op de hoogte is gesteld van mijn ‘wanbetaling’. Absurd!
Een chat geopend met de klantenservice, want telefonisch blijkt het onmogelijk. Probleem voorgelegd met daarin een duidelijk besluit; ik neem contact op met Stedin om deze absurde situatie te bespreken, ik betaal netjes voor de 25e mijn termijnbedrag en ik verwacht dat de melding van mijn zogeheten wanbetaling wordt teruggedraaid.
‘De persoon die hier iets over te zeggen heeft, is niet aanwezig. Er wordt morgen contact met u opgenomen.’ Krijg ik als reactie in de chat. Lijkt een automatisch antwoord, want hoe kan het anders dat ik telefonisch nog steeds geen contact krijg?
Een minuut later krijg ik wel weer een mailtje van Budget Energie met de vraag of ik aub even een beoordeling wil geven over de klantenservice. Bij dezen. Slechte service en absurde manier van dreigen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
marloes
16/02/2018
via website
thumbs down

Bij het binnenhalen als klant kon alles. Verhuizen geen probleem. In aanbouw zijn van nieuwe woning geen enkel probleem. Echter toen daadwerkelijke verhuizing kwam en ik klant was.
Verhuizen kon niet als er meer dan 2 maanden tussen zit.
Boete 250 euro.

Conclusie Budgetenergie haalt klanten onder valse voorwendselen binnen en laat de klanten opdraaien voor het feit dat zij onjuiste informatie geven. Schandalig!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Erik Kraaibeek
03/02/2018
via website
thumbs down

Wilde overstappen naar Budget Energie. Kwamen uit op een jaarbedrag van 6676,- per jaar (is 556,- per maand) op basis van werkelijk verbruik. Toen ik wilde overstappen kwamen ze ineens met een maandbedrag van 650,-. Ja, zo kan ik het ook. Dan zijn er wel 10 aanbieders voordeliger. Ik denk eigenlijk dat ze maar wat doen daar, lekker zo uit de losse pols. Eind van het jaar zien we wel mentaliteit. Eerst binnen halen die klant, maar niet duidelijk zijn in wat de echte kosten worden. Zo doe ik geen zaken. Je moet toch als klant weten waar je aan toe bent. Heb daarom onmiddellijk geannuleerd. Hun reactie: wij nemen uw offerte niet in behandeling. Dat zegt eigenlijk al genoeg over het bedrijf en hoe ze klanten behandelen cq niet te woord staan.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rem
01/02/2018
via website
thumbs down

Kwam een verkoper aan de deur met een smoes. Begon slim om niet te zeggen dat hij van een energiemaatschappij was. Had een mooi verhaal, maar luisterde erg slecht. Toen hij merkte dat ik niet geïnteresseerd was werd hij onvriendelijk en zei op een gegeven ogenblik zelf dat ik loog. Later contact gehad met de helpdesk van Budgetenergie en een klacht ingediend. Na maanden nooit meer wat gehoord. Ik zou hier geen zaken mee willen doen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ivonne Koster
31/01/2018
via website
thumbs down

Zeer slecht ! Berekenen bij het verbreken van het contract ook de boete die zij hebben betaald aan de vorige leverancier. Zo ben je dus hartstikke duur uit. Hun excuus is : staat in de voorwaarden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Carla
Geen oordeel
15/01/2018
via website

Ik vind het jammer dat ik bij ze weg ben gegaan wegens een iets voordeliger advies;
als mijn huidige contract afloopt, ga ik weer naar ze terug.
Prima mensen; mooie, heldere mails en geen onnodige reclame!

Nuttig? Ja   Nee

Martin
13/12/2017
via website
thumbs down

Budget energie doet aan oplichting. Mij is verteld dat bij overstap de boete wordt vergoed. Maar let op wanneer je weer wilt overstappen betaal je niet alleen de standaard boete, maar moet je ook de boete terug betalen die zij hebben betaald. Dit vermelden zij niet. Sterker nog er werd mij verzekerd dat een contract van drie jaar een formaliteit is en dat je elk moment weer kan overstappen, omdat een andere leverancier de boete dan weer betaald.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Guillermo
16/08/2017
via website
thumbs up

Heel correct en snel. Je wordt goed geholpen en hun contracten zijn voordelig zoals ze hebben aangegeven. Top! Zo houden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michel Jeursen
14/08/2017
via website
thumbs down

2 jaar bij deze energie maatschappij gezeten. Vorig jaar netjes onze rekening op 8 augustus gehad. Nu opgezegd en overgestapt per 01 augustus, ons contract netjes uitgediend. Natuurlijk vind de maatschappij het juist om voor de hele maand augustus (terwijl wij al geen klant meer zijn) geld in te houden. Nu is onze rekening nog niet binnen omdat volgens hun de andere leverancier de meterstanden nog kan wijzigen. Deze hebben wij allang ingediend. Dit kan wel 6 weken duren. Verkapte manier om rente te trekken van ons geld wat we tegoed hebben. In deze moderne maatschappij hoeft het allemaal niet zo lang te duren. Erg jammer om op zo’n manier vaarwel te zeggen. Zo wordt je nog eens benadeeld dat je altijd op tijd je rekening hebt betaald.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jaco Vink
28/07/2017
via website
thumbs up

Geweldig bedrijf !!!! Ik ben nu 3 jaar aangesloten en heb per direct mijn contract verlengd. Klantenservice erg vriendelijk en zeer snel. Website overzichtelijk en tarieven prima. Er zal best ergens een goedkopere aanbieder zijn maar een stukje service is ook belangrijk.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Erik Vissers
09/06/2017
via website
thumbs down

Mijn moeder is naar een zorginstelling verhuisd en nu wil Budget Energie de boete innen omdat ze haar contract niet uitgezeten heeft. Beetje zielig toch?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nicole
04/06/2017
via website
thumbs up

Ik ben overgestapt naar budget energie en ik ben zeer tevreden met de benadering aan de deur. De jongen die bij ons aan de deur stond was hartstikke netjes en zeer beleefd. Ik heb meer mensen aan de deur gehad, alleen budget energie legt het goed uit en zeer duidelijk. Uiteindelijk door de zelfvertrouwen van de adviseur was ik overtuigd om bij budget energie te tekenen. Ik heb meteen het contract afgesloten aan de deur en ik heb gekregen wat mij verteld werd. Alles werd vlekkeloos geregeld en ik heb nergens omkijken naar. Dankjewel Tarek (naam van de adviseur).

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
de Jong
22/05/2017
via website
thumbs down

Hele slechte ervaring met Budget Incasso.

Wist dat ik moest bijbetalen dus netjes een mail gestuurd mbt een betalingsregeling. Werd niet op gereageerd en wel afgeschreven. Bedrag teruggestort, toen wel een reactie. Vervolgens werd ik verplicht om per keer meer dan 50,- te betalen omdat het systeem het er anders niet mee eens is. Aangegeven dat dit niet ging lukken. Betaal maar! werd er gezegd voordat ik weggedrukt werd. Een maand kunnen betalen. Vervolgens het tweede bedrag weer teruggeboekt met een mail er achteraan of ik een week uitstel kon krijgen anders kon ik mijn boodschappen niet betalen en de verzekering dat het betaald werd.Hier werd geen gehoor aan gegeven. Sterker nog, er werd mij via de telefoon verteld dat arme mensen harder aangepakt moesten worden dan rijke mensen. Ik vraag me dan af waarom ik dan bij een budgetmaatschappij zit. Maar goed ik met met goede wil aangegeven dat ik medewerking wil verlenen. Krijg ik na 1 dag over de datum in het weekend al een aanmaning. Alsof ze er op zaten te azen. Nog nooit een bedrijf meegemaakt die zo star is. Maak dit vaker mee vanwege een laag budget, waarbij mijn ervaring is dat de meeste bedrijven gewoon soepel reageren zonder veel poespas. Vind het een naar bedrijf

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dhr. Tim
02/05/2017
via website
thumbs up

Stap elke jaar van Energie Maatschappij en ook in april 2016 die afliep in dit jaar 2017 dus overgestapt van Budget Energie naar Nuon die hadden de beste aanbieding via PriceWise en diverse andere vergelijkingssites, heb overstappen was geen probleem dat regelt de nieuwe Energie Maatschappij maar het krijgen van de eindafrekening is een drama ben nu al meer dan 4 weken bezig met dit slechte bedrijf om een totaal rekening te krijgen en ook mijn welkomstpremie van € 130,- zou hierin verwerkt worden … diverse keren gemaild en steeds excuses … mail nu zelfs met hun management maar daar vertrekt ook de ene directeur naar de andere … Energie levering is nooit een probleem geweest ook de overstap in 2015 naar Budget Energie toe ook niet … ook de maandelijkse incasso’s waren nooit een probleem maar deze eind-afwikkeling of het verkrijgen van de jaar-nota een groot drama …. wees gewaarschuwd !!!!!!!!!!!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dodi
Geen oordeel
13/03/2017
via website

Ik heb geen energie van Budget Energie, dus kan niks zeggen over deze organisatie.

Wil wel even reageren op de belachelijke reactie van mw. Faber.
Persoonlijk heb ik niks met verkopers aan de deur en er hangt bij mij ook een bordje dat verkopers niet gewenst zijn.
Maar waarom geeft u een negatieve reactie op een organisatie waar u niets van af weet en geen ervaring mee hebt?
Raar gedoe waardoor al die vergelijksites totaal geen waarde meer hebben. Dankzij types als u die graag even hun irritante ei kwijt moeten….

Nuttig? Ja   Nee

Mw. Faber
Geen oordeel
21/02/2017
via website

Blijkt bij nakijken mijn huidige leverancier 24 euro goedkoper te zijn 😉

Nuttig? Ja   Nee

Mw. Faber
21/02/2017
via website
thumbs down

Net iemand van Budget aan de deur gehad. □Hallo mevrouw, wij zijn van Budget en wij komen in deze wijk controleren of iedereen de energieverlaging heeft gehad?
-Oh, je wilt dat ik overstap?
□Nee, we komen controleren mevrouw. Waar bent u klant?
-Hahaha, gaat je niets aan. Ik ben zeer tevreden. Fijne avond!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Guy
09/02/2017
via website
thumbs down

Bed bij budget uitgekomen dankzij sloop de crisis.
Blijkt duurder dan Essent.
Een hoop mooie beloftes, die waren beter dan de tarieven.
Afgelopen jaar is mijn gezin van 3 naar 2 personen gegaan.
Degene die vertrok ging tweemaal daags in een warm bad.
Dus mijn voorschot kon conservatief omlaag met 20,-
Nu met de eindafrekening in zicht is blijkt dat ik €600,- moet bijbetalen…

Ik stap nog één keer over en da’s naar mijn oude leverancier Essent.
Daarna nooit meer.

Bedankt voor deze verrassing man.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Henri
01/02/2017
via website
thumbs up

Gewoon Top!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Niet die ene, maar die andere!
08/12/2016
via website
thumbs down

Zeer klantonvriendelijk door in zee te gaan met een of ander schimmig bedrijf dat gegevens van consumenten op onduidelijke wijze verzameld en verkeerd aan elkaar knoopt. Vervolgens meent Budgetenergie op basis daarvan iemand een borgstelling kunnen opleggen, als ze je echter wijst op het feit dat ze dit op basis van verkeerde gegevens doen (twee personen door elkaar gehaald die enkel een voorletter, achternaam en geboortedatum delen en dat dit al heel vaak gebeurd is bij de persoon in kwestie. Zodanig vaak dat ook de woonplaats en het rekeningnummer al bekend is bij de benadeelde) krijg je eerst te horen dat ze je niet geloven, vervolgens moet je praten als Brugman willen ze überhaupt dit nogmaals nakijken. Vervolgens zien ze inderdaad dat wat je zegt klopt, maar de borgstelling kunnen ze niet kwijtschelden. Dan moet je zelf maar bellen naar een 0900-nummer a 45ct per minuut om het op te lossen. Zij doen zaken met dat schimmige bedrijf, maar even terugkoppelen dat een toekomstige klant van hun aangeeft dat er het e.e.a. door elkaar wordt gehaald is teveel moeite en of ze dit eens goed willen nakijken. Dan zijn ze opeens niet thuis. Geen klant dus. Nu niet en nooit niet.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
H. Wolterink
10/11/2016
via website
thumbs up

Ondanks volle tevredenheid huidige (vorige) leverancier puur o.b.v. goedkoopste tarieven rechtstreeks (dus niet via een “tussenpersoon”) overgestapt naar budgetenergie. Via aantal “chatsessies” (wil altijd zeker weten dat er geen addertjes onder het gras zitten) een contract afgesloten. De mensen “achter het beeldscherm” waren zeer correct en niet opdringerig. De tarieven zoals genoemd zijn ook de werkelijke tarieven volgens contract. Heb zelf altijd moeite met allerlei bonusregelingen. Linksom of rechtsom betaal je het aan de “voorkant” erbij of krijg je het aan de “achterkant” terug (maar dan wel meestal onder voorwaarde dat je minimaal je contractperiode hebt uitgediend in de hoop voor de energiemaatschappij dat je “blijft zitten”). Ook de tussentijdse vervanging van de energiemeter (nu slimme meter) voor ingangsdatum contract (vandaag) is tot nu toe perfect verlopen qua administratieve afhandeling. De site alsmede alle informatie is volledig, duidelijk en overzichtelijk. Heb tot op dit moment nog geen “lacunes” kunnen ontdekken. Als vanaf vandaag (ingangsdatum contract) de komende jaren alles verloopt zoals tot nu toe dan blijf ik een tevreden klant.
Een aantal onderdelen (qua sterren) niet beoordeeld, simpelweg omdat ik daar nog geen ervaringen mee heb opgedaan.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
F.S
22/09/2016
via website
thumbs down

LEES DE KLEINE LETTERS MAATSCHAPPIJ BIJ HET TERUG KRIJGEN VAN DE KORTING
(
(VOORAL ALS U DENKT DAT U AL BENT OVERGESTAPT NAAR EEN ANDER ENERGIEMAATSCHAPPIJ).

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Valentijn
26/08/2016
via website
thumbs up

Een jaar klant en geen nare ervaringen. De energie is inderdaad goedkoper dan mijn vorige energieleverancier. De welkomstkorting die van te voren is beloofd is ook gewoon uitgekeerd. Ik ben dus een gewone tevreden klant.

Waarom mijn reactie? Ik denk dat veel mensen pas een ervaring of klacht plaatsen als ze niet tevreden zijn. Daarom hier ook eens een positieve review over BudgetEnergie.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marcel
24/06/2016
via website
thumbs down

Recent zijn wij verhuist en hadden wij op ons oude adres deze leverancier.
Niets aan de hand, want de netwerkbeheerder stuurt alles wel door.

Ons eerste huis staat een tijdje leeg en dit contract kon in eerste instantie doorlopen en dus toen wij een huurder kregen en opzeggen kwam de aap uit de mouw.
Dus een tweede huis gekocht en voor dat huis een contract afgesloten bij een andere aanbieder. Toen kwamen we achter de werkelijke “service” van budgetenergie, want je MOET tegenwoordig mee laten verhuizen (wist ik veel dat dat kon, en als dat al kon levert verhuizingen van telefonie e.d. altijd gedoe op), anders MOGEN ze je een boete in rekening brengen en dat doen ze dan ook a 100 euro voor de resterende 3 maanden…
Dat niet alleen, ze hoeven ook nog eens niet de kickback te betalen voor een jaar lidmaatschap, voor hun een besparing van 160 euro + die 100 euro boete en op die manier benadelen ze de klanten die onwetend zijn.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Raymond
16/06/2016
via website
thumbs up

We zijn er tevreden mee

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Roeland Kuiper
08/05/2016
via website
thumbs up

ben bij Eneco jaren klant geweest = zgn. slaper:. gemiddeld 25 euro pm teveel betaald….
Budgetenergie:prettig to-the-point contact. Betrouwbaar: zeggen wat ze gaan doen en doen dat .Soepel verloop van de overstap.Contract is helder.

Overigens Enco werd opeens wakker en kwam met een tegenbod : te laat . Wie is nu de slaper?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Neeltje Vermeer
02/04/2016
via website
thumbs up

Ik heb jaren bij Essent gezeten en nu heb ik spijt dat ik niet eerder ben overgestapt naar Budget Energie. Het scheelde mij een aanzienlijk bedrag per jaar en de service is echt uitstekend! Een echte aanrader dus!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
N
16/03/2016
via website
thumbs down

De communicatie verloopt zeer moeilijk en men reageert nauwelijks op email en telefoon. Hierom heb ik opgezegd en er zou geen opzegvergoeding in rekening worden gebracht. Echter moet ik deze nu wel betalen en weet men van niets !

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans
04/02/2016
via website
thumbs up

ik was.klant bij budget. ik ben overgestapt naar een ander energiebedrijf mijn indruk van budgetenergie is zeer goed zij konden mij niet leveren voor de prijs die de ander bood maar ik neem in overweging om volgend jaar met hen te onderhandelen over de prijs ze hebben mij als klant zeer netjes behandeld en de afrekening keurig afgehandeld mijn dank

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kaas
06/10/2015
via website
thumbs up

Echt besparing yes yes yes klopt ook nog hahe

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 3 4 5

Wat mensen over Budget Energie vertellen.

Heeft u ervaringen met Budget Energie en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Aanbieders vergelijken

Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.

Budget Energie 4.06 stars 248 reviews