Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
7.5

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
152 positief – 82 negatief

Top 5

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Budget Energie

Budget Energie werd eind 2011 opgericht en richt zich vooral op consumenten. Op dit moment is Budget energe één van de snelst groeiende nieuwkomers in de markt. Budget energie manifesteert zich voornamelijk online als prijsvechter en heeft nu zo’n 150.000 klanten. Budget Energie doet vaak mee met collectieve energie-inkoopacties. Zo won Budget energie vele veilingen van de ANWB, de ConsumentenBond, de Vereniging Eigen Huis en van de ANBO (Ouderenbond). Ook in diverse prijsvergelijkers zoals Vergelijk.com, Energievergelijking.nl en Pricewatch.nl is Budget Energie vaak in de top 3 te vinden.

Budget Energie ervaringen

Geef Budget Energie een beoordeling

263 Budget Energie ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Marcel
01/05/2020
via website
thumbs down

Zo nog een weekje en dan zit mijn contract erop en start mijn nieuwe contract bij een andere leverancier. Mij nog wel ff rek sturen voor die maand dat ik geeneens klant meer ben. Nou ze krijgen geen stuiver en laat het met liefde voorkom3. Stelletje gore dievenbende zijn het dat hele budget energie

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
vandenbroek
01/05/2020
via website
thumbs down

Oplichters zijn het!! Hebben voor 1 maand 3x het maandtarief (totaal € 448,00 van mijn rekening gehaald. Bovendien na verhuizing in februari 2020 de maand maart 2020 op het oude adres ook gewoon in rekening gebracht. Nu moet ik met de eindafrekening nog eens € 351,00 betalen!! Woest ben ik! Heb er over gebeld. Kreeg geen klantvriendelijke dame aan de telefoon die absoluut niet wilde meedenken. Werd onvriendelijk toen ik om uitleg vroeg. Ik moest nog maar eens het formulier met de eind meterstanden als bewijs doorsturen. Nou dat is dus het probleem, die heb ik niet omdat het slimme meters zijn. De meterstanden dus heb ik niet zelf doorgegeven. Dus ik zeg tegen haar dat Budget Energie als het goed is al heeft, want hoe komen ze anders tot die bedrag. Ik schijn dus in 45 dagen ruim 535 m3 verbruikt te hebben. Dat heb ik normaal gesproken in een ruim een half jaar!! Maar ik heb helaas geen bewijs vanwege die slimme meters!! Echte oplichters zijn het! Nooit zaken mee doen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
vandenbroek
01/05/2020
via website
thumbs down

Oplichters zijn het!! Hebben voor 1 maand 3x het maandtarief (totaal € 448,00 van mijn rekening gehaald. Bovendien na verhuizing in februari 2020 de maand maart 2020 op het oude adres ook gewoon in rekening gebracht. Nu moet ik met de eindafrekening nog eens € 351,00 betalen!! Woest ben ik! Heb er over gebeld. Kreeg geen klantvriendelijke dame aan de telefoon die absoluut niet wilde meedenken. Werd onvriendelijk toen ik om uitleg vroeg. Ik moest nog maar eens het formulier met de eindmeterstanden als bewijs doorsturen. Nou dat is dus het probleem, die heb ik niet omdat het slimme meters zijn. De meterstanden dus heb ik niet zelf doorgegeven. Dus ik zeg tegen haar dat Budget Energie als het goed is al heeft, want hoe komen ze anders tot die bedrag. Ik schijn dus in 45 dagen ruim 535 m3 verbruikt te hebben. Dat heb ik normaal gesproken in een ruim een half jaar!! Maar ik heb helaas geen bewijs vanwege die slimme meters!! Echte oplichters zijn het! Nooit zaken mee doen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Raaijmakers
08/04/2020
via website
thumbs down

In de Mediamarkt stond een (erg ongeïnteresseerde) medewerker van BudgetEnergie. Hij bood mij een bon van de Mediamarkt van €150,- aan als ik klant van BudgetEnergie zou worden. Ik gaf aan dat ik het pas een maand later nodig had, dus vroeg of de bon niet in de weken later hoger zou worden, waarop hij antwoordde dat deze actie alleen deze week was, dus ik ben akkoord gegaan. De verkoper heeft er niet bij verteld dat ik drie jaar eraan vast zat en wanneer ik het abonnement zou opzeggen ik een boete zou moeten betalen. Een week later kom ik in de Mediamarkt en zie ik dat de bon is verhoogd naar €200,-, hierover heb ik mailcontact gehad en kreeg helaas een standaard antwoord, op dat moment zat ik helaas al vast aan de boete van €250,- als ik mijn abonnement toen zou opzeggen… Zo misleidend!
Nu ben ik helaas genoodzaakt om mijn appartement eind april te verlaten, in oktober 2020 krijg ik pas de sleutel van de nieuwe woning (in deze tijd moet je blij zijn dat je überhaupt een nieuwe woning krijgt). Ik heb dit verhaal uitgelegd aan de medewerkers van BudgetEnergie, per telefoon en per mail. Beide: een standaard antwoord met het gevolg dat ik een boete van €200,- moet betalen.
Ik heb als oplossing nog aangegeven dat ik mijn abonnement best voort wil zetten. Ik kan er tenslotte niets aan doen dat ik genoodzaakt ben te verhuizen, maar BudgetEnergie ook niet. Maar helaas: weer geen sympathie/meedenkend vermogen.
Het is dus echt een Budget maatschappij die je als een nummer zien en niet meedenken met de klant.
SLUIT NOOIT IETS AF HIER!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
neelen
10/03/2020
via website
thumbs down

alleen maar mooie praatjes voor de rest oplichters.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Laura
03/03/2020
via website
thumbs down

Vreselijk! Klantenservice is een drama – maken afspraken die niet zijn gemaakt. Onbetrouwbare leverancier. Ik heb me nog nooit eerder laten lokken door een cadeaubon, dit is de 1e keer en het is gelijk drama. Onprofessioneel medewerkers die fout op fout weten te maken. Ballentent.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Elizabeth
20/02/2020
via website
thumbs down

Verschrikkelijke partij. Ben ten onrechte afgesloten geweest. Zou allemaal recht gezet worden maar blijf nu aanmaningen ontvangen van jaarafrekening. Telefonisch duurt het lang (3x een uur gebeld) en ze antwoorden niet op emails. Reeds 8 mails verstuurd! Spijt niet gewoon bij Essent te zijn gebleven.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Adriana Smit
17/02/2020
via website
thumbs down

Begin dit jaar overgestapt naar deze leverancier en nu al heel veel spijt. In 1 maand werden er doodleuk 2 termijnbedragen in rekening gebracht en ze gaan er vanuit dat iedereen zomaar even 140 euro extra kan ophoesten in een maand. Communicatie via e-mail is verschrikkelijk traag en je krijgt een standaard geknipt en geplakt antwoord terug. Van samen naar een oplossing kijken is geen sprake. Ik heb aangegeven dat ik het wel wil betalen, maar het nu gewoon niet heb. Ik wilde een betalingsregeling treffen, maar niets was mogelijk. Er werd zelfs gedreigd met afsluiting. Er wordt nergens aangegeven dat het kan zijn dat je in 1 maand 2 termijnbedragen moet betalen. Als je belt voor een oplossing dan is er niets mogelijk en moet je het zelf maar uitzoeken. Nooit meer Budget Energie voor mij!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ter
08/02/2020
via website
thumbs down

Ik ben voorgelogen door een….. 10 van budget energie.
Hij verkondigde in 2018 dat zei verreweg de goedkoopste in 2019 zouden zijn met de energie. De goed leek me een goed idee. Ik voor 3 jaar afgesloten en uiendelijk betaal ik veel meer in 2019. Toen ik naar een willekeurige prijs vergelijker ging kon ik bij het bij budget energie zelf ook voor goedkoper krijgen. Het zijn letterlijk een stel oplichters. En ja maak het maar is hard dat dat tegen jouw gezegd is.

Geloof niks vn wat ze zeggen. Ik en ga niet met deze oplichters in zee

Mvg

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
frank lutter
Geen oordeel
27/01/2020
via website

telefonisch bijna niet bereikbaar!

Nuttig? Ja   Nee

Ralph
23/01/2020
via website
thumbs down

Je krijgt aan het begin van het jaar een cadeau, bv leuke mediamarkt bonnen, die je na een jaar als je weer weggaat moet terugbetalen omdat je de overstap kosten van de vorige leverancier als extra boete in rekening krijgt.
Dit ondanks dat je pas na een jaar weer overstapt.

Vervolgens kan je bellen dat je een het ons weegt, maar ze blijven erbij.

Overstappen naar budget energie kan dus niet zonder moeilijkheden als je elk jaar overstapt, en kost uiteindelijk geld.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Margriet Reinders
12/01/2020
via website
thumbs up

Zeer tevreden. Helder en duidelijk, makkelijk je eigen account beheren. Aan te raden wat mij betreft.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Robert Vos
03/01/2020
via website
thumbs up

Overstap verliep probleemloos. Maandoverzichten zijn helder. Ingeschatte maandverbruik door Budgetenergie was veel te laag/optimistisch. Grootste monument is de volledige onbereikbaarheid, zowel telefonisch als via de mail. Meerdere keren na 10 minuten in de wacht maar opgehouden. Op meerdere mailtjes geen enkele reactie terwijl je wel een automatisch gegenereerd antwoord krijgt dat ze binnen 5 werkdagen reageren. Ze dwingen je om alles via een “eigen” aangemaakt account te regelen. Dit betekent voor mij overstappen bij einde contractdatum.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 4 5 6

Wat mensen over Budget Energie vertellen.

Heeft u ervaringen met Budget Energie en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Aanbieders vergelijken

Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.

Budget Energie 3.75 stars 263 reviews