Budget Energie
Budget Energie werd eind 2011 opgericht en richt zich vooral op consumenten. Op dit moment is Budget energe één van de snelst groeiende nieuwkomers in de markt. Budget energie manifesteert zich voornamelijk online als prijsvechter en heeft nu zo’n 150.000 klanten. Budget Energie doet vaak mee met collectieve energie-inkoopacties. Zo won Budget energie vele veilingen van de ANWB, de ConsumentenBond, de Vereniging Eigen Huis en van de ANBO (Ouderenbond). Ook in diverse prijsvergelijkers zoals Vergelijk.com, Energievergelijking.nl en Pricewatch.nl is Budget Energie vaak in de top 3 te vinden.
Budget Energie ervaringen
270 Budget Energie ervaringen
M.B.
Geen oordeel Op 3 augustus 2019 was ik in de mediamarkt met mijn gezin om voor mijzelf een cadeau uit te kiezen.
Dit was een hele fijne dag, ook nog toen wij aangesproken werden door een van uw medewerkers om wellicht over te stappen naar budget energie. Tot dusver nog geen probleem.
In het gesprek wat wij (mijn vrouw en zijdelings mijn kinderen ook meekregen) kregen te horen was dat wij een contract konden afsluiten voor EEN jaar. Expliciet vroegen wij nog of dit kon om een 1 jarig contract af te sluiten.
Wij liepen de afgesproken zaken door op het lijstje en kwamen daar de termijn drie jaar tegen. Nee zei uw medewerker daar staat wel 3 jaar maar na 1 jaar kunt u dat kosteloos opzeggen. Wij vroegen nog of dit werkelijk het geval was want voelde een addertje onder het gras. (achteraf dus gebleken)
Nu net een jaar verder willen we overstappen over goedkopere alternatieven maar blijkt dat wij 150 euro moeten betalen om van dit contract af te komen.
Nu komt meer het ethische gedeelte….ja wij zijn stom geweest om te tekenen voor een 3 jarig contract terwijl we maar 1 jaar wilden, absoluut mee eens! Gaan wij dus ook nooit meer doen op deze manier.
Maar mijn kwestie gaat nog verder en dieper in het menselijke geheel want ik vind persoonlijk echt dat dit soort praktijken echt niet kunnen.
Ik ben zelf docent op een middelbare school en leg dagelijks ethische kwesties neer bij mijn leerlingen. Dit zou dus een schoolvoorbeeld kunnen zijn die ik (eventueel met naam en toenaam) aan zou kunnen halen.
Dit had ik absoluut niet verwacht, zeker na de illusie gewekt te hebben door uw verkoper, dat we na 1 jaar konden switchen.
ETHIEK en normen en waarden zijn hier ver te buiten gegaan, door uw verkoper…om te kunnen scoren? om een contract in de wacht te kunnen slepen? voor haar eigen verdiensten? Zeker niet uit belang van Budget energie want die komt hier wel heel slecht in het daglicht te staan. (zo ook de gevallen die ik lees op identieke wijze bij andere, wat zo te googelen is)
Ja wij zijn dom geweest, ja de schade is niet extreem, true….maar de manier waarop is puur onethisch! Dit mag en kan niet!
Velleman
Geen oordeel Wij hebben bij een aankoop in de mediamarkt een aanbieding gekregen voor budget energie.
Lijkt leuk maar achteraf heeft het ons veel geld gekost! NIET DOEN DUS!
We wilden onze overstap laten aansluiten op einde contractdatum, maar door een fout bij budget energie zijn wij 12 dagen voor contractdatum opgezet om te veranderen.
Hierdoor betalen we niet alleen boete van 2x €50,- (die wordt wel vergoed), maar ook boete correctie vergoeding 2x €125,-! Dus voor 12 dagen te vroeg betalen wij nu €350,- boete!!!!
Vorige energie leverancier geeft aan alleen via heran procedure nog wat te kunnen doen, maar Budget Energie weigert. We zouden wel kunnen opzeggen, maar er wordt dan niet bij vermeld dat je dan nog eens 2x €125,- boete krijgt!
Ik heb er maar een woord voor: oplichters!
Simone

Slechte ERVARING! Lokken mensen met hun acties, zoals een gratis product maar nooit ontvangen. Klacht ingediend maar nooit reactie ontvangen, laat staan oplossen. Ook had ik nog geld tegoed, omdat ze vooraf incasseren maar nooit de terugbetaling ontvangen. Het zijn oplichters!
M.S.

Het is dat ik 1 ster moet geven, maar dit bedrijf is jammer genoeg heel star en niet klantvriendelijk. En dit is een gemiste kans. Tussen de verkoop van het huis en het in ontvangst nemen van de sleutels van het nieuwe huis, zit een periode van 6 maanden. Helaas is het niet mogelijk om het 3-jarig contract voor 6 maanden te bevriezen. Want zo zegt budget energie: we weten de tarieven niet over een half jaar. En dat klopt, maar dit contract loopt nog 2,5 jaar dus de prijzen zijn al gefixt. Dus een beetje een raar excuus, die geen standhoud. Als ze nou zelf hadden bedacht om te zeggen: je krijgt deze tarieven nog tot het einde van dit contract en de bevroren maanden worden omgezet naar de dan geldende tarieven van een 3-jarig contract hadden ze de oplossing al gehad! Het is dus echt een gemiste kans.
Ranoeka
Geen oordeel WAARSCHUWING : Ga nooit met hun in zee ! Dit is een grote oplichtersbende ! Gelikt ventje in mediamarkt laat je het contract tekenen en je zit in 1 keer vast aan een wurgcontract. Voor 1 maand energie krijg ik, na betalen maandbedrag, nog steeds incassobrieven van eur 1170 ! De klantenservice kan je nooit helpen, zegt dat zij geen inzage in incasso hebben. Ik ben na 1 maand meteen terug gegaan naar eneco, ondanks dit blijft budget achter je aan komen met maandbedragen. Het kost tijd en energie en bezorgd slepende vermoeiende dagen en nachten.
Highstreets

Petra Nijhof

Marcel

Zo nog een weekje en dan zit mijn contract erop en start mijn nieuwe contract bij een andere leverancier. Mij nog wel ff rek sturen voor die maand dat ik geeneens klant meer ben. Nou ze krijgen geen stuiver en laat het met liefde voorkom3. Stelletje gore dievenbende zijn het dat hele budget energie
vandenbroek

Oplichters zijn het!! Hebben voor 1 maand 3x het maandtarief (totaal € 448,00 van mijn rekening gehaald. Bovendien na verhuizing in februari 2020 de maand maart 2020 op het oude adres ook gewoon in rekening gebracht. Nu moet ik met de eindafrekening nog eens € 351,00 betalen!! Woest ben ik! Heb er over gebeld. Kreeg geen klantvriendelijke dame aan de telefoon die absoluut niet wilde meedenken. Werd onvriendelijk toen ik om uitleg vroeg. Ik moest nog maar eens het formulier met de eind meterstanden als bewijs doorsturen. Nou dat is dus het probleem, die heb ik niet omdat het slimme meters zijn. De meterstanden dus heb ik niet zelf doorgegeven. Dus ik zeg tegen haar dat Budget Energie als het goed is al heeft, want hoe komen ze anders tot die bedrag. Ik schijn dus in 45 dagen ruim 535 m3 verbruikt te hebben. Dat heb ik normaal gesproken in een ruim een half jaar!! Maar ik heb helaas geen bewijs vanwege die slimme meters!! Echte oplichters zijn het! Nooit zaken mee doen.
vandenbroek

Oplichters zijn het!! Hebben voor 1 maand 3x het maandtarief (totaal € 448,00 van mijn rekening gehaald. Bovendien na verhuizing in februari 2020 de maand maart 2020 op het oude adres ook gewoon in rekening gebracht. Nu moet ik met de eindafrekening nog eens € 351,00 betalen!! Woest ben ik! Heb er over gebeld. Kreeg geen klantvriendelijke dame aan de telefoon die absoluut niet wilde meedenken. Werd onvriendelijk toen ik om uitleg vroeg. Ik moest nog maar eens het formulier met de eindmeterstanden als bewijs doorsturen. Nou dat is dus het probleem, die heb ik niet omdat het slimme meters zijn. De meterstanden dus heb ik niet zelf doorgegeven. Dus ik zeg tegen haar dat Budget Energie als het goed is al heeft, want hoe komen ze anders tot die bedrag. Ik schijn dus in 45 dagen ruim 535 m3 verbruikt te hebben. Dat heb ik normaal gesproken in een ruim een half jaar!! Maar ik heb helaas geen bewijs vanwege die slimme meters!! Echte oplichters zijn het! Nooit zaken mee doen.
Raaijmakers

In de Mediamarkt stond een (erg ongeĂŻnteresseerde) medewerker van BudgetEnergie. Hij bood mij een bon van de Mediamarkt van €150,- aan als ik klant van BudgetEnergie zou worden. Ik gaf aan dat ik het pas een maand later nodig had, dus vroeg of de bon niet in de weken later hoger zou worden, waarop hij antwoordde dat deze actie alleen deze week was, dus ik ben akkoord gegaan. De verkoper heeft er niet bij verteld dat ik drie jaar eraan vast zat en wanneer ik het abonnement zou opzeggen ik een boete zou moeten betalen. Een week later kom ik in de Mediamarkt en zie ik dat de bon is verhoogd naar €200,-, hierover heb ik mailcontact gehad en kreeg helaas een standaard antwoord, op dat moment zat ik helaas al vast aan de boete van €250,- als ik mijn abonnement toen zou opzeggen… Zo misleidend!
Nu ben ik helaas genoodzaakt om mijn appartement eind april te verlaten, in oktober 2020 krijg ik pas de sleutel van de nieuwe woning (in deze tijd moet je blij zijn dat je überhaupt een nieuwe woning krijgt). Ik heb dit verhaal uitgelegd aan de medewerkers van BudgetEnergie, per telefoon en per mail. Beide: een standaard antwoord met het gevolg dat ik een boete van €200,- moet betalen.
Ik heb als oplossing nog aangegeven dat ik mijn abonnement best voort wil zetten. Ik kan er tenslotte niets aan doen dat ik genoodzaakt ben te verhuizen, maar BudgetEnergie ook niet. Maar helaas: weer geen sympathie/meedenkend vermogen.
Het is dus echt een Budget maatschappij die je als een nummer zien en niet meedenken met de klant.
SLUIT NOOIT IETS AF HIER!
neelen

Laura

Vreselijk! Klantenservice is een drama – maken afspraken die niet zijn gemaakt. Onbetrouwbare leverancier. Ik heb me nog nooit eerder laten lokken door een cadeaubon, dit is de 1e keer en het is gelijk drama. Onprofessioneel medewerkers die fout op fout weten te maken. Ballentent.
Elizabeth

Verschrikkelijke partij. Ben ten onrechte afgesloten geweest. Zou allemaal recht gezet worden maar blijf nu aanmaningen ontvangen van jaarafrekening. Telefonisch duurt het lang (3x een uur gebeld) en ze antwoorden niet op emails. Reeds 8 mails verstuurd! Spijt niet gewoon bij Essent te zijn gebleven.
Adriana Smit

Begin dit jaar overgestapt naar deze leverancier en nu al heel veel spijt. In 1 maand werden er doodleuk 2 termijnbedragen in rekening gebracht en ze gaan er vanuit dat iedereen zomaar even 140 euro extra kan ophoesten in een maand. Communicatie via e-mail is verschrikkelijk traag en je krijgt een standaard geknipt en geplakt antwoord terug. Van samen naar een oplossing kijken is geen sprake. Ik heb aangegeven dat ik het wel wil betalen, maar het nu gewoon niet heb. Ik wilde een betalingsregeling treffen, maar niets was mogelijk. Er werd zelfs gedreigd met afsluiting. Er wordt nergens aangegeven dat het kan zijn dat je in 1 maand 2 termijnbedragen moet betalen. Als je belt voor een oplossing dan is er niets mogelijk en moet je het zelf maar uitzoeken. Nooit meer Budget Energie voor mij!
Ter

Ik ben voorgelogen door een….. 10 van budget energie.
Hij verkondigde in 2018 dat zei verreweg de goedkoopste in 2019 zouden zijn met de energie. De goed leek me een goed idee. Ik voor 3 jaar afgesloten en uiendelijk betaal ik veel meer in 2019. Toen ik naar een willekeurige prijs vergelijker ging kon ik bij het bij budget energie zelf ook voor goedkoper krijgen. Het zijn letterlijk een stel oplichters. En ja maak het maar is hard dat dat tegen jouw gezegd is.
Geloof niks vn wat ze zeggen. Ik en ga niet met deze oplichters in zee
Mvg
Ralph

Je krijgt aan het begin van het jaar een cadeau, bv leuke mediamarkt bonnen, die je na een jaar als je weer weggaat moet terugbetalen omdat je de overstap kosten van de vorige leverancier als extra boete in rekening krijgt.
Dit ondanks dat je pas na een jaar weer overstapt.
Vervolgens kan je bellen dat je een het ons weegt, maar ze blijven erbij.
Overstappen naar budget energie kan dus niet zonder moeilijkheden als je elk jaar overstapt, en kost uiteindelijk geld.
Margriet Reinders

Robert Vos

Overstap verliep probleemloos. Maandoverzichten zijn helder. Ingeschatte maandverbruik door Budgetenergie was veel te laag/optimistisch. Grootste monument is de volledige onbereikbaarheid, zowel telefonisch als via de mail. Meerdere keren na 10 minuten in de wacht maar opgehouden. Op meerdere mailtjes geen enkele reactie terwijl je wel een automatisch gegenereerd antwoord krijgt dat ze binnen 5 werkdagen reageren. Ze dwingen je om alles via een “eigen” aangemaakt account te regelen. Dit betekent voor mij overstappen bij einde contractdatum.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.