Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
3

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
58 positief – 261 negatief

Top 5

Energie vergelijken?

Profiteer van de beste deals! Nu energie vergelijken en overstappen levert geld op.

Energie vergelijken onafhankelijk op Energievergelijking.nl

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Eneco.nl

Eneco heeft met 1,6 miljoen klanten iets meer dan 22% van het marktaandeel van energiebedrijven in Nederland in handen, en hoewel Eneco zeer internationaal is, staat het hoofdkantoor gewoon in Rotterdam. Het Eneco dat wij nu kennen, is opgericht in 1995 en maar liefst 55 gemeenten in Nederland hebben aandelen in dit bedrijf. Eneco is momenteel in onderhandeling over het uitlenen van een generator van de gloednieuw Enecogen gascentrale, omdat de afzet minder was dan verwacht. Daarnaast zet Eneco zich in voor duurzame energie en is het een bekende sponsor in de wielersport.

Eneco.nl aanbiedingen en tarieven 2018

Profiteren van extra korting, actie's en aanbiedingen bij Eneco.nl. Met onze onafhankelijke prijsvergelijkers kunt u alle tarieven van Eneco.nl vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten of Eneco.nl voor u de beste keuze is! Vervolgens kunt u overstappen naar Eneco.nl of naar een andere aanbieder...

Eneco.nl ervaringen

Geef Eneco.nl een beoordeling

333 Eneco.nl ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Chris
06/08/2018
via website
thumbs down

Ondanks ik geen energie van hun heb heb ik toch een slecht ervaring , zeer slecht. Ik heb via een vergelijking site gekeken of er een goedkopere leverancier was dan we hadden. Zodoende ook bij eneco de gegevens ingevuld om er achter te komen wat het per maand ging kosten. En opeens weken later ontvangen ik emails met je nieuwe factuur staat klaar. Meerdere malen contact gelegd om te vertelllen dat dit niet klopt en dat we al 2 jaar een en de zelfde leverancier hebben. Maar nee hoor werd niets aangedaan , lekker laten door lopen. Kosten werden hoger en er werd niet betaald en toch ging het door. Tevens staat op het contract een ander adres dan waar ik woon. Dit aangetoond maar nee hoor weer geen beeidiging. Nu hebben ze de zogenaamde openstaande kosten naar een incasso bureau gestuurd. Zo verdienen hun dus hun geld! Dus pas op , vul nooit een letter bij hun in. Weken later merk je dat je ergens aan vast zit.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
R. van Dam
04/07/2018
via website
thumbs down

Waardeloze organisatie.

Vorig jaar via Gaslicht.com een 1 jarig contract afgesloten met Eneco
Klachten 8 keer ingediend dat de tarieven niet kloppen.
Ik heb een jaarcontract voor enkeltarief stroom. Eerst wordt ik aangemeld op dubbel tarief tegen andere hoger tarieven dan volgens contract.
Dan worden deze gewijzigd, ook deze tarieven kloppen niet met het contract en zijn veel hoger dan verklaard kunnen worden met de stijging van de energiebelastingen.

Eneco reageert niet. Na 3 klachtenformulieren en 2 emails via klacht.nl de klachten ingediend.
Pas op de 2e klacht wordt gereageerd. Geen enkele verklaring voor de tarieven wordt gegeven.
De door mij opgestelde berekening van de tarieven wordt volledig genegeerd.
Volgens Rodney van het “ENECO WEBCARE” moet ik de eindafrekening maar afwachten.
Het is schijnbaar een impertinente vraag om tussentijds te vragen hoe Eneco tot wijziging van contractueel overeengekomen tarieven komt.

Nooit meer Eneco.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
krijgsman
Geen oordeel
03/07/2018
via website

voor mij een grootte boevenbende, verleden jaar mijn contract weer vernieuwd voor 3 jaar na al 26 jaar klant te zijn. Er werd mij € 150,- toegezegd bij de eindafrekening, krijg helemaal niets want dat kon helemaal niet bij het contract wat ik had afgesloten. Maar het is mij toegezegd zeg ik tegen de mevrouw aan de telefoon waarop haar antwoord was “toegezegd is nog niet krijgen” bij mijn opmerking dan stap ik over na een andere leverancier, kreeg ik als antwoord goedemorgen mevrouw en werd er neer gelegd 26 jaar klant geweest ik sta nog steeds perplex

Nuttig? Ja   Nee

KlaasLand
08/10/2017
via website
thumbs up

Afgelopen jaar geen problemen gehad, maar Essent is een stuk goedkoper dit jaar. Daarom ben ik vandaag toch overgestapt van Eneco naar Essent.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
RayHolland
30/09/2017
via website
thumbs down

Ik had een vraag over TOON vanwege mijn voornemens naar ENECO met TOON over te stappen. Bij de chatfunctie op de website kan je wachten tot je een ons weegt. Tenslotte komt de mededeling dat er niemand is en dat je het een andere keer maar moet proberen. Dat heeft geeen zin want er is NOOIT iemand beschikbaar, zo bleek mij na verschillende pogingen. Daarom maar contact formulier ingevuld. Een auto reply belooft antwoord binnen twee werkdagen. Ook dat lukt niet. Je hoort domweg niets. ENECO geeft veel van het geld van de klanten uit aan reclame maar is niet in staat een eenvoudige vraag van een potentiële klant te beantwoorden. Ik blijf dus maar zitten waar ik zit. Want als je eenmaal klant bent dan is er helemaal geen reden meer om nog iets voor je klant te doen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Leo O.
14/09/2017
via website
thumbs down

Dear expats, I beg you–do not use any of the Eneco services. This company is a catastrophe at customer service, they will steal your money and kill so much of your time being footballed between different “customer service” departments staffed with incompetents that you will give up and be thankful they didn’t steal more. Avoid this ENECO at ALL costs.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sonai WiWi
Geen oordeel
18/05/2017
via website

Eneco mensen niet aan beginnen!! Ik was dus overgestapt naar eneco want ze hadden mij verteld dat ik met toon de baas zou zijn in huis.. Niets is minder waar!!? Lampen gaan vanzelf aan en uit en de ene dag is het net of ik in de sahara woon of in egypte of zo.. De volgende dag lijkt mn huis wel de noordpool zo koud dat ik een hele grote bontkraagjas heb moeten kopen van mijn zwartgeld.. Eneco naait em is,,

Nuttig? Ja   Nee

J.v.Dalen
04/05/2017
via website
thumbs down

Bij verschil van mening tussen Eneco en de klant krijg je geen antwoord van de contactpersoon. Het klachtenformulier werkt niet bij uitgebreide klachten. De klachten afhandeling is beneden alle peil en pas na het dreigen om de zaak voor de rechter uit te vechten wordt er plotseling een regeling uit coulance aangeboden. Uit coulance??? Dat geloven ze vast zelf ook niet.
Laat je niet intimideren als je gelijk hebt, laat ze maar naar de rechter stappen om hun gelijk te halen en geef meerdere malen schriftelijk aan dat alle kosten, inclusief incasso, voor rekening Eneco zijn. Spreek niets mondeling af! Zorg dat je bewijs hebt. Die lui zijn absoluut niet te vertrouwen!.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Andrzej Smigiel
20/04/2017
via website
thumbs down

Ik ben zeer ontevreden over de diensten van Eneco. Ik heb het gevoel dat Eneco mensen bewust in de maling nemen bij een overstap van andere energieleverancier.
Eerste zegt Eneco dat het nieuwe contract begint, na de beëindiging van oude contract, maar het nieuwe contract begint eerder.
Waarbij ik duidelijk heb aangegeven alleen te willen overstappen bij behoud van bonus/overstap vergoeding en zonder mogelijke boetes.
De klant krijgt een boete en verliest komt-erbij korting bij oude leverancier. Daarna geeft Eneco toe dat zij een fouten gemaakt hebben en dat verlies van korting/bonus wordt gecompenseerd,
om daarna weer aan te geven dat zij de kosten door de gemaakte fout niet zullen vergoeden. Door deze fouten van Eneco loop ik 200 euro voordeel mis.
Ik ga mensen die ik tegenkom zeker in de toekomst afraden om de Eneco diensten af te nemen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter smeulders
Geen oordeel
10/04/2017
via website

Mensen Eneco niet. Eneco koopt gas en stroom in. Ze produceren het niet maar verkopen het duurder aan jullie door. Laat je niet in de maling nemen.

Nuttig? Ja   Nee

janneke van steegman
07/04/2017
via website
thumbs down

Eneco mensen niet doen ik ben al jaren lang klant bij Eneco en ben naar geen ander bedrijf gegaan omdat ik trouw ben en niet houdt van veranderingen. En ik kwam er later achter dat Eneco niet zelf stroom produceert maar inkoopt om het duurder door te verkopen mensen zoek een ander bedrijf dan dit. Want je wordt er gewoon opgelicht zonder dat je het weet.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mohamed Alkhabari abdi solayman
Geen oordeel
07/04/2017
via website

Hoi beste mensen nooit doen . Ik ben al 32 jaar al klant bij Eneco en betaal netjes mijn rekeningen elke maand en op een dag kreeg ik een brief opgestuurd dat ik 1242 euro moest gaan bij betalen. Wist niet meer wat ik moest doen. Ik ben alleenstaande moedertje en heb maar een kleine uitkering. Toen kwam er een hele vriendelijke Jongeman aan de deur van een ander bedrijf die rooie schoenen aanhad. Toen was ik ervan overtuigd dat ik mee moest. Toen heb ik aangemeld en 2 dagen later belt Eneco mij op omdat ze weer willen dat ik klant ga worden. Ik zei Eneco NAAIT EMM!! Jullie zijn echt de grootste oplichters.

Nuttig? Ja   Nee

Arie van Kesteren
19/01/2017
via website
thumbs down

Ik heb me een tijd geleden een 4 jarig contract bij Eneco aan laten smeren incl Toon.
Vooral Toon is een onding voor ons, mijn vrouw kan er helemaal niet mee overweg en mijn gasverbruik is bijna verdubbeld i.p.v. verminderd.
Ik laat binnenkort een nieuwe ketel plaatsen met weer een simpel te bedienen thermostaat.
Eneco moet beter opletten voor welke doelgroep Toon bestemd is, zeker niet voor 70+ , en niet willens en wetens opdringen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Helen
21/12/2016
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bob
11/12/2016
via website
thumbs down

In de ochtend is de toon er mee gekapt. Gelijk Eneco gebeld. Ze zouden er gelijk een monteur opzetten. In de loop van de dag 3 keer gebeld want er kwam maar niemand. Uiteindelijk 10 uur savonds weer gebeld. Ze gingen er achteraan en natuurlijk bellen ze niet terug. Wat een waardeloze service!! En ze konden zogenaamd op dat moment weinig voor me betekenen. Tijd om over te stappen!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Stegeman
16/11/2016
via website
thumbs up

Toon deed het niet meer. Binnen twee minuten een vriendelijke dame aan de telefoon en binnen 2 uur (terwijl ze er 24 voor hebben staan) een monteur op de stoep. Ik dacht positieve ervaringen mogen ook wel eens gezegd worden👍🏼

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
A.J. Bandel
02/10/2016
via website
thumbs down

Zeggen veel!! Hoop bla bla! zou zeggen bijna een malafide clan!! Pas op voor dit bedrijf!! Geven hun fout toe en doen geen ene donder!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mark
19/06/2016
via website
thumbs down

Alleen slechte ervaringen met hun.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
jet
26/04/2016
via website
thumbs down

volgens de Toon moesten wij 600 euro terug krijgen en volgens de Eneco moeten wij 900 euro terug betalen………. niet beter van geworden!!!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
martin
13/04/2016
via website
thumbs down

nieuw contract met hen afgesloten. zou bevestigd worden per 26 maart. geen bevestiging ontvangen. Voor alle zekerheid in mijn producten gekeken wat blijkt tarief voor gas verhoogd tov contract. na mail geen antwoord. na tel contact geen uitleg kon medewerker geven. Beter dat u klacht indient via contact formulier zei hij. gedaan geen kopie of reactie ontvangen. weer mail gestuurd en ineens werd mijn contract na 1 maand wel bevestigd uiteraard met verhoogd tarief voor gas!! Dit is ENECO zal wel uit de hand gelopen zijn allemaal te groot

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Anoniem
21/03/2016
via website
thumbs down

Slecht

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Erica
08/03/2016
via website
thumbs down

Eneco de grootste oplichters … na een overstap naar een nieuwe leverancier in December kregen we bericht dat wat we terugkregen binnen 2 weken op onze rekening gestort zou worden … moesten we wel even ons rekeningnr. geven (wat al onzin is want die hadden ze maar goed) dus wij opbellen en doorgeven werd nog een keer gezegd binnen 2 weken staat het op jullie rekening … na 3 weken wij nog een keer bellen waar blijft ons geld … zeiden ze geen probleem het is woensdag overgemaakt … vrijdag nog geen geld .. maandag nog niet .. bank gebelt gevraagd hoe lang dat ongeveer kan duren als iemand geld naar ons overmaakt ..

dat duurt dus een dag ook van bank tot bank ..

dus wij weer bellen zegt diegene aan de telefoon ….. HOE HEEFT ZE DAT KUNNEN ZEGGEN WOENSDAG IK GA ER METEEN ACHTERAAN WANT DAT MAG ZE NIET ZEGGEN MAAR IK KAN HIER ZIEN DAT HET VERWERKT IS EN DAT HET VANNOCHTEND VERSTUURD IS .. ok wij dus maar weer wachten en wachten inmiddels nog geen geld

Weer bellen maar wat krijgen we te horen … U geld is nog helemaal niet overgemaakt en dat kan nog wel 2 weken duren ….

grrrr dus ja dan mag ik wel zeggen oplichters we zijn inmiddels 4 maanden weg bij Eneco en hebben ons geld wat voor ons best een flink bedrag is dus nog niet gekregen .. BEDANKT ENECO ga ervan uit dat over 2 weken het er ook niet opstaat

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
stan
09/02/2016
via website
thumbs down

Overgestapt van Oxxio naar Eneco. Met alle beloften van het positieve van Eneco..(dus niet). Jaar nota binnen gehad en betalen 486,- euro meer.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
stan
09/02/2016
via website
thumbs up
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
anoniem
08/01/2016
via website
thumbs down

Betaal veel meer bij Eneco dan bij mijn vorige energieleveraar Essent.

Ook heb ik steeds problemen met het betalen van de nota’s. Zo haalden ze laatst een dubbel bedrag van mijn rekening terwijl ik 1 daarvan al had betaald.

Zojuist wilde ik weer een bedrag overmaken, wat om 1 of andere reden niet lukte en daardoor kan ik de nota nu niet meer in mijn lijst zien staan. Het is dus niet betaald.. maar doordat ik het nergens de nota terug kan vinden kan ik nu dus niet betalen!

Dan komt er volgende maand ook nog een dikke rekening aan van minstens 400,- omdat ze mijn maandbedrag waarschijnlijk niet goed hebben berekend. Héél fijn!

De site ligt er ook regelmatig uit.. en de app ook. Kan dus amper wat regelen als ik iets moet regelen

algehele indruk.. SLECHT

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
P van der Linde
22/12/2015
via website
thumbs up
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Maki
01/11/2015
via website
thumbs down

Naar aanleiding van een bezoek van een monteur van Eneco installatie op 11 september 2011 is er een verkeerde verdeelblok bij mij geplaatst. Met als gevolg dat ik vanaf die datum fors meer ben gaan verbruiken ondanks dat mijn radiatoren uitstaan. Door de verkeerde T –Splitsing bleef het warme water maar stromen/ circuleren door de leidingen zo langs de meter. Dit houdt in dat door Eneco B.V. logischerwijs meer is geleverd( terwijl ik dit niet verbruik heb.). ik verbruik elk jaar gemiddeld 13 GJ. Dit is makkelijk na te verifiëren op de oude jaar nota’s. Er bleef maar water stromen door de leidingen zoals ook een ( andere) monteur heeft geconstateerd op 15 april 2013 bij mijn thuis, deze is daar van geschrokken en heeft toen met spoed de juiste verdeelblok geplaatst. De monteur heeft mij erop gewezen dat ik bij Eneco B.V. mijn klacht kon indienen. Na heen en weer gecorrespondeerd te hebben met de klachtenafdeling van Eneco B.V. moest ik me weer tot jullie( Eneco warm en koud) wenden. Het gevolg hiervan is dat de jaarnota van 2011 en 2012 niet juist is aangezien er 47 GJ meer verbruikt is buiten mijn schuld om. Immers, Eneco (warm en Koud)zijn in gebreken gebleven en hebben niet de juiste maatregelen genomen om de fouten te herstellen. Dit heeft Eneco middels de brief gedateerd op 4 juni 2013 ook toegegeven. Sterker nog leidinggevende van de monteur heeft mij telefonisch benaderd op 29 mei omstreeks 11.10 om mij hierin te compenseren met 3,15 GJ( 75, -). je begrijpt dat een persoon als ik deze berekening niet onmiddellijk begrijp en dat ik daar wat meer achtergrond informatie bij nodig heb. Vandaar dat ik een afspraak met de leidinggevende van de monteur op kantoor wilde maken. We hebben een datum vast gesteld en nu blijkt dat het eenzijdig geannuleerd word zonder uitleg. Op voorhand heb ik het aanbod geweigerd dat hij mij geboden had, ik wilde eerst een afspraak op kantoor hebben. Op deze manier kon ik hem mijn jaarnota’s in laten zien zodat hij ook in 1 blik overzicht heeft. De leiding gevende van de monteur had hier jammer genoeg geen interesse meer in. Wel zou ik graag zwart op wit willen hebben wat mij is aangeboden door de leiding gevende van de monteur. Dat hebben ze een week later per brief bevestigd. De eerste stap is al gezet door er een juiste verdeelblok te plaatsen, alleen mijn verbruik is nu ruim 5 keer zoveel geweest vanaf 11 september 2011 daar wil ik in gecompenseerd worden wat mij logisch lijkt. Zowel de jaarnota van 2011 als de jaarnota 2012 (geschatte verbruik van 13 GJ) is nu niet betrouwbaar en onjuist. Ik heb inmiddels de correctienota ontvangen van 1100 euro. dat moet ik zo maar even ophoesten en betalen. want ja het is toch geleverd zeggen ze dan. en mij klacht over de monteur van Eneco Installatie, ja dat is een ander bedrijf volgens de klanten service van Eneco B.V.. ik woon al 10 jaar in dit appartement mijn historische verbruik is gemiddeld 13 GJ per jaar. nu de monteur de juiste verdeelblok heeft geplaats loopt de meter weer normaal. Het wrange is dat hun aanbod/compensatie van 3,15 GJ ( 75, -) maar 1 maand geldig is vanaf datum opmaak brief. de reactiebrief op mijn klacht. dus hun zijn maar 1 maandje aansprakelijk te stellen en dan niet meer of zo.
de overheid moet echt gaan ingrijpen bij Eneco en ons consumenten beter beschermen. een klacht indienen bij de geschillen commissie kan niet want ik heb geen contract met Eneco installatie maar mijn woningbouw. een service en of onderhoudscontract. dus kan alleen een civiele procedure aanspannen.
Nadat ik een advocaat heb ingeschakeld heeft Eneco mij gedeeltelijk gecompenseerd. Ik wilde niet door procederen omdat dit mij teveel geld zou kosten en weinig zou opbrengen ( advies van advocaat). Helaas heb ik uit overmacht een summiere compensatie gekregen en moeten accepteren.

Ik ben wel direct overgestapt naar een andere energie leverancier. Helaas zit ik met stadsverwarming vast aan Eneco.

Reactie Eneco op klacht.nl
Reeds contact gehad via andere kanalen. Mede na bemiddeling advocaat, kwestie opgelost. Monteur is langs geweest, alles nagekeken en de historische verbruiken zijn uitgelezen. Op basis hier een gepaste compensatie geboden aan de klant.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
F.Poutsma
14/10/2015
via website
thumbs down

Contactwijziging mnd aan telefoon doorgenomen voor enkele adressen. Zonder boete kon dat niet voor 1 adres, daar dus geen wijzing, wel voor andere adressen. Wie schetst verbazing dat er later toch een boete wordt gerekend. Bellen daarover leert dat men de opname gaat beluisteren en men belooft terug te bellen. Dan gebeurt niet. In arre moede maar zelf gebeld.
Opnames terug luisteren kan ondanks toezegging niet. Daarvoor moet ik dan weer schriftelijk naar eneco. Een actief ontmoedigingsbeleid dus. Zo wordt na een dorlopend contract vanaf 1977 dus behandeld. Tja, loyaliteit moet echt van 1 kant komen. Niet meer dus. Op zoek naar andere leverancier dan maar voor enige adressen.
Doen wat je belooft (1. afspreken dat je geen boete berekent en dat dan vervolgens wel doen past dan niet. 2 Beloven terug te bellen en dat niet doen past ook niet. 3 beloven dat je makkelijk direct kunt terugluisteren en dat vervolgens niet waarmaken draagt ook niet bij aan vertrouwen in functioneren) . Dat is begin en ook eind van relatie. Eneco staat dus voor wat mij betreft voor bewust niet nakomen van afspraken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Martin
14/10/2015
via website
thumbs down

Een ongelofelijke kut tent. BLIJF ER WEG.!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Roy
01/09/2015
via website
thumbs down

Door een deurverkoper een contract met toon afgesloten.
Volgens de verkoper geen probleem dat de meterkast aan de buitenkant van het huis zit.
Vervolgens gewacht tot alles rond was.
Activatie van het welkoms cadeau gedaan via een mederwerker, de site werkte niet.
Wederom een paar vragen beantwoord, wederom geen probleem met de meterkast. Er moest alleen wel een stopcontact geplaatst worden. Dus stopcontact geplaatst.
Kreeg ik een telefoontje voor het maken van een afspraak voor het installeren van toon..toen begon de ellende!
Volgens Eneco kwam het externe bedrijf die de installatie voor hun doet niet als de meterkast zich niet binnen de woning bevond ( zou teveel storing opleveren) fijn dat te horen terwijl je al bent overgestapt en aan een 3 jarig contract vastzit.
De oplossing was: 100 euro korting
Ik gaf aan dat ik toon wou en dat de reden was dat ik voor Eneco had gekozen.
Na veel overleg kwamen ze er toch weer mee dag ze het niet wouden installeren.
Toen heb ik ze laten weten dat ik mij keihard genaaid voelde en dit geen manier van zaken doen is.
En ook dat ze gekwalificeerde mensen in dienst moeten nemen die weten waar ze het over hebben, en niet van die paupers die je alleen maar een abonnement komen aansmeren en dit soort ellende veroorzaken.
Vervolgens kwamen ze weer met de 100 euro korting.. Toen ben ik mij een partijtje boos geworden.
Het kwam er op neer dat ik niks meer met Eneco te maken wilde hebben!
Kreeg ik weer iemand anders aan de lijn, en nu kan ik boetevrij overstappen over 14 dagen.

Ik kan bij deze eneco voor iedereen dan ook afraden!
Wat een kut bedrijf!!

Met vriendelijke groet,

Een ontevreden (ex-klant)

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
rinakant
18/07/2015
via website
thumbs down

Van Dong verplicht overgegaan naar Eneco. Omdat het niet lekker liep bij Eneco overgestapt naar Essent. Bij de eindafrekening kwamen ze erachter dat ze de begin standen, die ze van Dong kregen, verkeerd hebben overgenomen. Heel veel nota’s, creditnota’s en correcties verder snapt niemand er meer iets van. Na zelf een schaduwfactuur gemaakt te hebben, bleek de eindafrekening veel te hoog. Nu al 4 maanden en nog meer nota’s verder is het nog steeds niet opgelost. Alleen dreigingen met een deurwaarder en een boete. De klantenservice doet echt zijn best, maar de facturatie klopt helemaal niets van.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arie de Vries
13/06/2015
via website
thumbs down

Leugenaars zijn het, en wat ze doen klopt niet, en dan dreigen met een deurwaarder.

Wij kregen een eindrekening nadat we overstapten naar Essent. 14 maanden later kregen nog een rekening van 150 Euro. ???

Wij gaven aan dat we een eindrekening hadden gehad en deze hadden betaald.

We werden natuurlijk door deze vervelende leugenachtige grootmacht geïntimideerd zodat we wel moesten betalen, deurwaarders enz, je kent het wel.

Tevens is de helpdesk, geen helpdesk, maar een tegenwerkdesk. Als je belt voor wat dan ook, dan krijg je het niet voor elkaar, ze begrijpen het gewoon niet, en blijven hun eigen antwoord alleen maar herhalen.

Ik kom hier NOOIT meer !!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
E Mötter
29/05/2015
via website
thumbs down

Eneco? Een grote boevenbende daar.
Ze smeren aan de deur mijn moeder van 83 een contract aan onder het mom van dat het alleen ging om een bevestiging van het Eneco aanbod…Moeder tekent in haar naïviteit en vervolgens valt het contract in de bus…
14 dagen annuleringstermijn…..vanaf moment van ontvangst van de bevestiging van het contract…nu is die term al schimmig op zichzelf: immers blijkt na een gesprekje dat zij tellen vanaf het moment van dagtekening op de bevestiging in plaats van de daadwerkelijke datum van ontvangst…..en ze tellen de dag van de dagtekening als eerste dag van de 14 dagen opzeg termijn..
Geen enkele vorm van coulance…overdreven politieke correctheid daar aan de telefoon die resulteert in een starre houding die niet het perspectief van de klant dient. Dus…moeders zit vast voor 3 jaar aan een prutscontract met schimmige voorwaarden. Immers zat bij de bevestiging welgeteld drie sets voorwaarden…compleet niet transparant.

Eneco,,bedankt en profisijat met jullie ontevreden klant…ik ga het jullie moeilijk maken en heeeeel vervelend doen…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 5 6 7

Eneco.nl ervaringen 2018

Heeft u ervaringen met Eneco.nl en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u Eneco.nl beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Of u nu kiest voor Eneco.nl of voor een andere aanbieder. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Eneco.nl 1.50 stars 333 reviews