Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
2.9

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
Gemiddeld oordeel
58 positief – 271 negatief

Top 5

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Eneco.nl

Eneco heeft met 1,6 miljoen klanten iets meer dan 22% van het marktaandeel van energiebedrijven in Nederland in handen, en hoewel Eneco zeer internationaal is, staat het hoofdkantoor gewoon in Rotterdam. Het Eneco dat wij nu kennen, is opgericht in 1995 en maar liefst 55 gemeenten in Nederland hebben aandelen in dit bedrijf. Eneco is momenteel in onderhandeling over het uitlenen van een generator van de gloednieuw Enecogen gascentrale, omdat de afzet minder was dan verwacht. Daarnaast zet Eneco zich in voor duurzame energie en is het een bekende sponsor in de wielersport.

Eneco.nl ervaringen

Geef Eneco.nl een beoordeling

349 Eneco.nl ervaringen

priscilla
27/05/2015
via website
thumbs down

ENECO een schandalig bedrijf!!!! Zodra je overstapt proberen ze je te naaien!

Bij mijn jaarnota kreeg ik te horen dat ik nog een bedrag moest betalen van 116,82. Na 2 weken kreeg ik een brief dat ik vanwege meerdere sommaties (????? Jaja) nu 201.30 moest betalen. Ik gebeld want zodra je overstapt kan je kennelijk ook mijneneco niet meer in om het na te kijken, klopt allemaal was de eindnota. Goed dit maar betaald dan ben je er maar vanaf.

Nu krijg ik vorige week maandag een brief van het incassobureau!!! Dat de openstaande vordering van 116,82 betaald moest worden met bijkomende incassokosten van ruim 40 euro!! Aangegeven dat ik nog geen 3 weken geleden het bedrag 201,30 betaald heb en dat ik, zover ik wist alles betaald was. Groenewegen ging dit uitzoeken, na anderhalf week wisten ze het nog niet want ENECO reageert niet.

Zelf maar ENECO gebeld! Wat blijkt ze hadden 1 mail gestuurd met een herinnering naar (hoe toevallig) het verkeerde mailadres en daaropvolgend maar meteen het incassobureau ingeschakeld!!! Hallo waarom geen brieven? Waarom maar 1 mail? WTF

Eind van het verhaal ze konden mij (natuurlijk) niet helpen! Dus ik mocht weer terug naar het incassobureau!

Echt ik ga nooit maar dan ook echt NOOIT meer met jullie in zee. Wat een schandalige behandeling zeg! En dat terwijl je godverdomme 5 jaar trouw lid ben geweest! Echt een K*T bedrijf.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Westerhoff
14/04/2015
via website
thumbs down

op 1 april 2015 liep mijn 3 jarig contract af. begin januari gaan bellen. in totaal 7 keer gebeld iedere keer een ander verhaal 2 x mijn offerte geanuleerd omdat het niet klopte met wat er beloofd was. overgestapt naar andere leverancier. bij de eind afrekening kreeg ik een boete van 250 euro. ikhad een mondelinge afspraak gemaakt voor een nieuw kontrakt van 3 jaar gemaakt, helaas weet ik hier niets van. ze willen wel dat ik betaald. ik voel mij opgelicht.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
rcv
04/02/2015
via website
thumbs down

ca. 1 jaar geleden over gestapt naar eneco en zoals altijd bij hun ook aangegeven voor automatische betaling sinds die tijd word gas automatisch afgeschreven maar elektra niet na tig keer ze bellen en maar moeten aanhoren dat het in orde komt
is er bijna 1 jaar later nog niets opgelost

SLECHT SLECHT

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ben
20/01/2015
via twitter
Ben (@Blootvoets)
thumbs down

Hey Eneco ik probeer al sinds twee dagen mijn meterstanden door te geven.. Doe is wat aan jullie site. iwezmv….

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
schaeffer
07/01/2015
via website
thumbs down

Weken geleden een afspraak gemaakt met ENECO SERVICE voor groot onderhoud aan de ketel.
Vandaag tuusen 8.00 en 10.00 uur ou de monteur komen.
Een vrije dag genomen, eigen bedrijf dus extra personeelskosten, maar om half elf nog geen monteur.
Een tijd lang aan de telefoon gezeten, er was een probleem met planningssysteem,
Eerst volgende mogelijkheid zou zijn de 23e. Zou dus weer een dag vrij moeten regelen,, heb dan ook flink mijn poot stijf gehouden en nu maar hopen dat tussen 12.00 en 14.00 uur er een monteur verschijnt.
Wat een drama gebeuren die service van Eneco, is mij al vaker overkomen dat je een afspraak maakt en er niemand komt opdagen.
Wie heeft er nog meer zulks een ervaring?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Monique Lartey
02/01/2015
thumbs down

Handig, zo’n ketelonderhouds contract. Totdat je ze nodig hebt en je de hele avond in de kou zit met je MCG kind. #eneco #fail #heikneuters

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Fred
Geen oordeel
02/01/2015
via website

Ja, zo snel mogelijk weg bij Eneco en overstappen! Enenco treedt “professioneel” naar buiten, maar klachten oplossen doen ze niet aan, (technische) Kennis en uitvoering op bijvoorbeeld CV ketels is om te huilen en dat voor schandalig hoge tarieven! Iedere concurrent doet het beter en goedkoper. Tip: Oxxio is ook Eneco.

Nuttig? Ja   Nee

Fred
Geen oordeel
02/01/2015
via website

De enig juiste conclusie! Kijk eens wat om je heen op internet: de ene klacht is nog stuitender dan de andere! En dat mag(moet) jij financieren..

Nuttig? Ja   Nee

Fred
Geen oordeel
02/01/2015
via website

Hij is leuk Spike ;-))

Nuttig? Ja   Nee

Fred
Geen oordeel
02/01/2015
via website

Is toch schandalig dat u als klant van Eneco dus eigenlijk teveel betaald? U onderneemt zelf actie en dat heeft resultaat. Maar hoeveel “houd” Eneco in eigen zak? Over zakken gesproken: Zakkenvullers zijn het!

Nuttig? Ja   Nee

Peter de Voogt
02/01/2015
thumbs down

@Peter_deVoogt
Dus geen ‘lul-praatjes’ van @Eneco over winterpanelen,
maar zonnepanelen zijn ook ‘s winters nuttig

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Fred
02/01/2015
via website
thumbs down

Eneco is met een aanbieding wel eens voordelig om over te stappen, maar laat je niet verleiden! Gemiddeld ben je altijd duur uit bij ze. Op andere punten scoren ze ronduit slecht. Klantenservice, ja ik bedoel dan echte, waarbij er echt oplossingen komen na een klacht, daar doet Enenco niet aan! Veel te veel bureaucratie. En jij mag dat financieren! Iedere andere concurrent is beter, want slechter als Eneco kan haast niet. Let op: Oxxio valt er ook onder.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
kenneth
23/12/2014
via twitter
kenneth (@knnth_dh)
thumbs down

Wat een draak van een site, @Eneco. Ik kon me niet online aanmelden, nu kan ik weer geen account aanmaken. WTF is een functionele fout?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cees
23/12/2014
via twitter
Cees (@ceeswinter)
thumbs down

@Eneco En dat is niet erg, maar daarmee zorg je dat een, tot voor kort tevreden grootgebruiker, plots om zich heen gaat kijken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cees
23/12/2014
via twitter
Cees (@ceeswinter)
thumbs down

En dan krijg ik -op gas- een korting aangeboden mits ik me 3 jaar vastleg. Ik denk dat @Eneco niet naar het probleem luistert,

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cees
23/12/2014
via twitter
Cees (@ceeswinter)
thumbs up

Bedoel, energiereuzen als @Eneco spenderen kapitalen om nieuwe klanten te werven, maar laten bestaande erg makkelijk opstappen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ilse Lenora Boersma
23/12/2014
thumbs down

#Eneco #klacht Respectloos. Komen afspraken niet na zowel telefonisch als aan de deur. Na bijna 2weken nog niks opgelost!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Maarten
22/12/2014
via website
thumbs down

Enenco laat trouwe klanten in de kou staan. Meer dan 20 jaar klant en nog steeds teveel betalen. Het wordt tijd om over te stappen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
L I E S B E T H
14/12/2014
via website
thumbs down

Bijzonder slechte ervaring met Eneco, zowel service als klachtafhandeling!
Zondag 7-12 viel de combiketel bij mijn moeder uit (vrouw van 90 jaar, zelfstandig wonend).. Na de resetknop ingedrukt te hebben deed de ketel het weer, echter maandagmorgen bleef verwarming en boiler koud. Mijn moeder Eneco gebeld, monteur kwam binnen een paar uur. Kon de ketel niet repareren en moest voor 16.00 u weg omdat hij naar school moest. Moeder dinsdag weer gebeld: monteur geweest zonder resultaat. Woensdag en donderdag idem dito: geen warmte en geen enkele mededeling wat er aan de hand was. De donderdagmonteur heeft de fabrikant gebeld en er is een klein elektrisch kacheltje achtergelaten. Vrijdagmorgen zou mijn moeder door Eneco teruggebeld worden, maar gebeurde niet, zoals ook de vorige dagen niet gebeurd is i.t.t. de afspraken. Ik naar de fabrikant gebeld en mijn ontevredenheid uitgesproken en gezegd dat een vrouw van 90 jaar zo niet het weekend kan ingaan. De telefonist garandeerde dat de reparatie succesvol zou zijn en na mijn vraag wat er zou gebeuren als dit niet het geval zou zijn, werd mij te kennen gegeven dat ik wel erg negatief dacht! Deze mijnheer vond het vreemd dat de ver weg van moeder wonende kinderen zich druk maakten…… Hij kon wel aangeven dat de monteur naar Bilthoven was en daarna zou doorrijden naar mijn moeder en dat deze rond het middaguur moeder zou bellen. Dat gebeurde en na de reparatie deed gelukkig zowel cv als boiler het en kon moeder eindelijk weer eens met warm water in bad. Maar…….. zaterdagmorgen bleek alles weer uitgevallen te zijn. Mijn gealarmeerde broer heeft zes keer naar Eneco moeten bellen, voordat er tegen 17.00 u een monteur op de stoep van mijn moeder stond. Iedere keer andere telefonistes, aan wie iedere keer het verhaal uitgelegd moest worden. Iedere keer zou teruggebeld worden en dit is geen enkele keer gebeurd. Intussen stond er in de CV-ruimte een grote plas water en dit kwam omdat slangetjes door de fabrikant volgens Eneco niet goed aangesloten waren (???). Aangezien mijn moeder niet thuis is, kan ik niet zeggen of de ketel soms vanmorgen uitgevallen was. Ik vermoed van wel, omdat mijn moeder die slecht ter been is altijd thuis is en nu niet de telefoon aanneemt. Zij zal wel opgehaald zijn om zich bij kennissen te mogen warmen. Is dit service anno 2014 van Eneco? Denkt Eneco dat er ook maar één euro voor deze service betaald zou worden en dat onze familie, zo ze al energie van Eneco krijgen, bij een dergelijke firma aangesloten blijven.? Mocht mijn moeder nog steeds in de kou zitten, dan zal ik tot de reparatie succesvol is uitgevoerd, iedere dag op dit klachtenforum onze bevindingen schrijven.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
R o y z
04/12/2014
via twitter
R o y z (@royz010)
thumbs down

@Eneco aangezien ook bestaande klanten nu Toon krijgen, vervalt daarmee mijn abbo van 42 euro per jaar?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
JurvanHel
04/12/2014
thumbs up

@Eneco PM is verzonden, als het goed is komt er vanmiddag nog iemand langs! Bedankt voor de snelle reactie!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
JurvanHel
04/12/2014
thumbs down

@Eneco 4 dg 30 min aan de lijn gehangen met belofte dat ik word teruggebeld 4x nul op het rekest…topservice #geengeiser #koudedouche

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter Planken
25/11/2014
thumbs up

Zo de ketel draait weer. Dank aan @Eneco voor de snelle reactie!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Maarten v. Putten
19/11/2014
thumbs up

Eneco levert Google tien jaar windstroom | Duurzaam Bedrijfsleven http://t.co/Rx33qaGOdS via @duurzaamBV

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
margje van der leeuw
19/11/2014
thumbs down

Kletskoek @Eneco persoonlijk aanbod is altijd voor jullie beter dan voor mij.Door zelf initiatief te nemen onderscheid je je. Nu dus niet

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Edwin 
19/11/2014
thumbs down

Is @Eneco bezig met huis-aan-huis actie in Albrandswaard? Al paar keer iemand aan de deur gehad. Geen interesse op dit moment.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
margje van der leeuw
19/11/2014
thumbs down

Nee @Eneco ik wil geen persoonlijk aanbod, jullie zouden alle klanten die lang klant zijn ZELF moeten benaderen. Neem zelf het initiatief

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Armin van der Hoeven
19/11/2014
thumbs down

@Eneco maakt ieder jaar een afspraak voor onderhoud, dit jaar niet. Zelf plannen via de site lukt ook al 2 uur niet! http://t.co/nyyLvZUQtA

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arthur Philipp
19/11/2014
thumbs down

Korting op m’n eindafrekening verwacht en dan beweren dat ik de codes niet heb geactiveerd, bedankt hoor #eneco!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Etienne van Basten
17/11/2014
thumbs up

@BertPantalon @Eneco vind ik wel als het niet goed is dan zegt ik het ook maar het is gewoon allemaal heel goed gegaan en netjes uitgelegd

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Thijs van Wanrooij
17/11/2014
thumbs up

@Eneco wie weet! Was zeker niet ontevreden over de service (is zeer goed) maar zelfde product was echt goedkoper bij jullie collega’s.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Etienne van Basten
17/11/2014
thumbs up

@Eneco beste Eneco ik wil even mijn complimenten geven toon is geïnstalleerd goede uitleg gehad en goede service van monteur

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
moniek
14/11/2014
via website
thumbs down

wij zaten bij dongenergie maar deze is er helaas mee gestopt. zonder dat we er iets over te zeggen hadden werd ons contract over genomen door eneco.
de eerste maand wilde ik er al vanaf. meteen de eerste maand fout bij incasseren. klantenservice gebeld en moest 12 minuten wachten. ik had mijn contract getekend bij dong energie en niet bij hun. helaas kom ik er niet onderuit tenzij ik een boete van 150 euro betaal. eneco heeft slechte service en volgensmij is het een chaos daar.
nooit meer eneco.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rick Kaihatu
12/11/2014
thumbs up

. @eneco jullie helpdesk is TOP! Denken écht mee. Nogmaals dank! #complimenten

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
E . T
10/11/2014
via twitter
E . T (@Esta_loca)
thumbs down

Niemand staat je fatsoenlijk te woord. Praten elke jaar langs elkaar heen en blijf me blauw betalen aan shit.. @Eneco klaar er mee

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Paul Rispens
10/11/2014
thumbs up

Hopla: termijnbedrag van € 245 naar € 197 bij @Eneco en een flink bedrag terug. #zonnepanelen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Micha Nabarro
30/10/2014
thumbs up

Zojuist na een prima aanbod overgestapt naar @Eneco. De enige die wel met een combi kwam van goed contact en een mooie aanbieding.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Therese Klok
15/10/2014
thumbs down

Probeert voor de derde keer in twee weken tijd haar Eneco op te zeggen #hetluktechtnietmevrouw #nietdoorheentekomen #weerindewachtrij

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bart Scheenaard
14/10/2014
thumbs down

Niet heel tof van @Eneco, wil kijken naar aanbieding voor een nieuw contract werken de links niet en betalen voor klantenservice #wachttijd

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
pino
14/10/2014
via twitter
pino (@pino669)
thumbs up

Zo na twee weken weer overgestapt naar @Eneco . @Nuon heeft mooie praatjes en ik maar betalen ja daag @Nuon we Willen u graag terug pffff.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gülsah
14/10/2014
via twitter
Gülsah (@Gulliey)
thumbs down

-_- wil je meterstanden doorgeven ligt de site plat @Eneco

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
G.W. Mensink
13/10/2014
thumbs down

Wow! Eneco klantenservice is populair vandaag. ‘Er zijn nog 39 wachtenden voor u’. #nothanks

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gabriella
13/10/2014
thumbs down

Wacht al een maand op jaarnota dan wel eindafrekening van @Eneco en inmiddels kan ik ook niet meer inloggen. Blij dat ik heb opgezegd!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kay
11/10/2014
via twitter
Kay (@kayotickitchen)
thumbs down

@BaarsDaniel @Eneco maar je krijgt er ‘gratis’ een Toon bij die voor €275 incl installatie dus helemaal niet gratis blijkt te zijn.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michelle
19/09/2014
thumbs up

Ik had echt een leuke vent aan de lijn bij @eneco Sexy stem, halleluja! #flirtmodusaan #Toon

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
John Oonincx
17/09/2014
thumbs down

Zeg lieve mensen van @Eneco, wij wachten nu al wel héél erg lang op de installatie van #Toon!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marco Visser
11/09/2014
thumbs down

@Eneco Hou es op met die vreselijk irritante geautomatiseerde telefoontjes! Ik heb het nummer geblokkeerd en een klacht ingediend bij de ACM

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jacq van Velthuizen
09/09/2014
thumbs up

@KPNwebcare jullie kunnen nog wat leren van @Eneco.
Goede service en direct reactie op mail. Bij jullie na 1 week nog geen reactie.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marco Hoogenraad
05/09/2014
thumbs up

@Eneco Dat is dan weer erg attent om een Bloemenbon te sturen als excuus voor het lange wachten! #netjes #bedankt

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Pieter Veerman
23/08/2014
thumbs down

@Eneco Ik heb zowel via de post als via het online opzegformulier opgezegd (maar dit werkt niet). Wanneer ontvang ik de bevestiging??

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 4 5 6 7
Eneco.nl 1.43 stars 349 reviews