Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
3.4

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
50 positief – 195 negatief

Top 5

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Energiedirect

Energiedirect is een online energieleverancier en heeft haar hoofdkantoor gevestigd in Best. Energiedirect werd in 2002 opgericht en is tevens 100% eigendom van energiebedrijf Essent, dat overigens weer onderdeel is van RWE, een Duits energiebedrijf. Energiedirect.nl levert energie aan meer dan 700.000 klanten en is hoofdsponsor van de voetbalclub PSV. Wilt u overstappen naar energiedirect? Lees dan altijd de ervaringen over het bedrijf en vergelijk de tarieven met andere energieleveranciers. Start met energie vergelijken om te weten of energie direct de voordeligste energie levert of niet.

Energiedirect ervaringen

Geef Energiedirect een beoordeling

261 Energiedirect ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

M
05/03/2015
via website
thumbs up

Goede prijs, goede service.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Anneke
14/02/2015
via website
thumbs down

Ik vind Energiedirect zeer klantonvriendelijk. De eindafrekeningen kloppen niet. Een voor de klant acceptabele betalingsregeling afspreken willen ze niet. De medewerkers van Energiedirect lezen je mails slecht. Zijn weinig flexibel. Energiedirect komt niet terug op de door hun genomen beslissingen ( het beëindiging van de levering van gas en electriciteit in de winter), ondanks het feit dat je aangeeft een betalingsregeling wil treffen.
Het wordt tijd dat Radar, VARA Kassa, de Kifit of AFM deze maatschappij onder de loep neemt. Ik ga in ieder geval bij alle 4 bedrijven mijn beklag doen.
Het spijt mij ontzettend dat ik met Energiedirect in zee ben gegaan.
Ik zal niémand Energiedirect aanraden!!!!!!!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Inktstation & Kantoorvakhandel DEWI
Geen oordeel
03/02/2015
via website

Via ACN USA) hier valt Energie Direct en The Phonehouse onder. Via ACN beland ik bij Energie Direct.
Zogenaamd goedkoper. Beloven een laag bedrag inderdaad in het begin En na 5 maanden heb je een eindafrekening met een bedrag zo hoog, dat je je afvraag hoe is dat mogelijk?
Het is gewoon een Sprinkhaan, zoals een kamerlid het verwoorde.en daar moet men zeker wat aan doen.

Nuttig? Ja   Nee

Willeke Barens
29/01/2015
thumbs down

@energiedirect er komt vanavond een monteur, maar het blijft een abominabele service #Fail #essent #essentlaatmeindekouzitten

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sef
09/01/2015
via website
thumbs down

Ik heb slechte ervaring met Energiedirect, zij hebben mij misleid bij het aangaan van een nieuwe verlening van mijn contract.
Ik had namelijk een mooie aanbieding van een ander Energiebedrijf ontvangen maar door Energiedirect zijn truc van verkoop en misleiding van dat zij het zelfde aanbod konden doen om als vaste klant te blijven en te belonen heb ik ingestemd. Nu heel er veel spijt !!!! Want er klopt niks van.

Mijn klacht bij Energie direct is ook niet serieus genomen. want natuurlijk mij hebben ze al dus waarom veel moeite doen.

Kort samen gevat mensen :

Trap er nooit in als Energie direct u een beter aanbod of het zelfde aanbod doet, bij hun klopt er niks van !! U voelt zich later ook niet opgelicht !

Mijn advies is dan ook :

– Vind u bij een andere energiemaatschappij een goede aanbod na dat u op internet een vergelijking heeft gemaakt bij het verstrijken van uw contract ? Doe het dan want deze klopt gewoon !!

– Bij Energiedirect doen ze je optillen als vaste klant. Ze doen zich voor dat ze je graag als vaste klant willen behouden maar je krijgt een onaangename verrassing op je rekening !!!

LET OP DUS MET ENERGIEDIRECT MENSEN !!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
WillemijnvdWalle
09/01/2015
thumbs down

@energiedirect Samen zingen vind ik hartstikke leuk Rick. Praten over m’n energierekening echter niet. Over en uit.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Margje
19/11/2014
via twitter
Margje (@MargjeJ)
thumbs down

Bizar slechte klantonvriendelijke service #energiedirect

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
MOinteriordesign
13/11/2014
thumbs down

Hoe moeilijk kun je t maken @energiedirect ? Eerst mn dochter geld terug beloven na foute afrekening en nu moet ze opeens betalen??

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
J. van Kempen
11/11/2014
via website
thumbs down

Staat nooit over naar deze leverancier want ze betalen het teveel op je jaarafrekening niet terug en zijn ook niet bereikbaar voor vragen hierover. We krijgen van onze jaarrekening al vanaf 3 september een hoop geld terug. Tot op heden hier nog niks van gezien en er wordt ook niet gereageerd op vragen hierover.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Martijn Hartman
06/11/2014
thumbs up

Ook dit jaar blijven we bij @energiedirect voor stroom en gas. Gaat prima en is betaalbaar. Overstappen levert te weinig op #energie

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jurriaan Gossink
29/10/2014
thumbs up

@energiedirect laat zien dat service helemaal van deze tijd is! Jullie zijn top jongens!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lesley van V.
15/10/2014
thumbs up

Prima geholpen door @energiedirect Vaste klant met een betere prijs. Zo hoort het! #trouweklant

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Katja Torbijn
14/10/2014
thumbs down

Overigens jammer @energiedirect dat het ‘n maand duurt om terug te storten. Wel binnen 3 dgn standen moeten doorgeven, niet snel betalen…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Maurits Hooghiemstra
08/10/2014
thumbs up

@energiedirect #Top. Jaarnota binnen week en geld ook al op mijn rekening!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marion Wante
01/10/2014
via website
thumbs down

2 Maanden geleden overgestapt van Energie Direct naar een andere leverancier. Op de vraag wanneer mijn eindnota komt (op de website staat: binnen 6 weken) krijg ik geen duidelijk antwoord. Allerlei uitvluchten over meterstanden (terwijl we een slimme meter hebben) en dat er allerlei “processen” vastzitten aan het opmaken van een eindnota. Bah…. Vanzelfsprekend mail ik mijn klachten aan hen, want geen zin om ook nog eens 0,70 per minuut te betalen.
Geen aanrader dus.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sandra Mets
26/09/2014
via twitter
Sandra Mets (@MetsSm)
thumbs down

@energiedirect gaat over de maand augustus, direct boete en dreigen met BKR? geen betalingsregeling mogelijk dus volgens klantenservice…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michel Longuich
22/09/2014
thumbs down

Het is weer zover. @energiedirect stuurt geen factuur en wil een willekeurig bedrag afschrijven. Dacht het niet ….

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans Last
19/09/2014
thumbs down

@energiedirect 3 maanden 100% teveel voorschot betalen omdat het ‘beleid’ is?
Klantenservice weet het niet uit te leggen, dikke #FAIL

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Alles komt goud
05/09/2014
thumbs down

#Energiedirect maakt zich geen zorgen om betalingstermijnen. Als je geld terug krijgt dan. Daar nemen ze gewoon vijf weken de tijd voor.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Es Double-U
13/08/2014
thumbs down

Klantvriendelijkheid volgens @energiedirect: Een sms sturen met de tekst “Beste klant, geef binnen 2 dagen de meterstanden door.” #Woef

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Vincent Nauta
08/08/2014
thumbs up

BAM! Fiks bedrag terug gekregen van Energiedirect! Dat krijg je als je zuinig leeft qua stroom haha! Wat fijn!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Abdellah Dami®
06/08/2014
thumbs down

€3258 vraagt @energiedirect mij te betalen aan hen als eenpersoons huishouden. Op berichten wordt al twee weken niet gereageerd.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wilma Heemskerk
01/08/2014
thumbs down

@energiedirect ben ook nooit echt een klant geweest heb alleen een offerte aangeboden gekregen. belmeniet heet niet voor niets belmeniet

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
EatBrainzz
26/07/2014
via twitter
EatBrainzz (@teejoow)
thumbs down

@energiedirect zou ik een maand geen betaling kunnen maken, heb t gevoel dat we al 200 meer hebben betaald dan wss nodig is. Alvast bedankt

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
daffy
25/07/2014
thumbs down

@energiedirect ik heb een brief met betalingsachterstand geregen. Maar heb niks bij jullie lopen?? Hoe kan dit. Adres ook niet bekend(site)

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nelleke
15/07/2014
via twitter
Nelleke (@Amoya27)
thumbs up

@energiedirect super bedankt voor de snelle actie!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
JT K
11/07/2014
via website
thumbs down

Schlecht

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peterse
Geen oordeel
08/07/2014
via website

Juist, dat merk ik dus óók, geld ophalen gaat per dag, eindafrekening terugbetalen??? ga maar lekker wachten.

En onze ministers hebben het te druk om dat soort ongewenst gedrag aan banden te leggen

Nuttig? Ja   Nee

Peterse
08/07/2014
via website
thumbs down

Geld bij je ophalen gaat snel en zonder problemen.
Krijg je de eindafrekening, weten ze spontaan niet dat je bent overgestapt naar een ander, en houden ze gewoon een nieuwe termijnbetaling in van het geld dat je terug dient te krijgen.
En dat terug krijgen, tjaaa ga dáár maar eens lekker op zitten wachten, want dan zijn ze ineens NIET zo snel, die energieNIETzodirect
dus voor mij heten ze voortaan energieverrekt

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
yolanda
02/07/2014
via twitter
yolanda (@YTraets)
thumbs down

@energiedirect @depostduif_ ja daar zijn ze goed in bij energiedirekt geld binnen halen!! Raad iedereen aan geen klant te worden!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Benedicte
01/07/2014
thumbs down

@energiedirect ..voor die prijs ook. Lage prijzen.. #amehoela.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Benedicte
01/07/2014
thumbs down

@energiedirect Bijzonder klantonvriendelijk. En dan kan je als bedrijf wel vermelden dat je altijd bereikbaar bent, maar daar dat mag..

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Benedicte
01/07/2014
thumbs down

@energiedirect Een klantenservicelijn van 0,70 euro excl. gebruikelijke belkosten.. Is dat een manier om mensen níet te laten bellen?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Thijs de Valk
26/06/2014
thumbs up

Bedankt voor de goede service @energiedirect!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
yolanda
20/06/2014
via twitter
yolanda (@YTraets)
thumbs down

@energiedirect @LilianWeerd kijk uit bij energiedirect zijn echt heel fout bezig !
Als je volgens hun te laat betaald gewoon 25 euro erbij!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lies Woudstra
02/06/2014
thumbs down

Pff vermoeiend beleid van @energiedirect. Flexibiliteit en deskundigheid is ver te zoeken. Iemand suggesties andere aanbieder? #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rinus Machielse
05/05/2014
thumbs down

Binnen 4 dagen je meterstanden moeten doorgeven en dan 2 maanden wachten op je geld, dat is nog een #service! Of niet dan,@energiedirect

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Alexandra Maas
28/04/2014
thumbs up

Topservice van Energiedirect, opzeggen zonder boete! En razendsnelle klantenservice. #zokanhetook #allespania

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
BusinessTechnology
25/04/2014
thumbs down

#EnergieDirect klant onvriendelijk en verdienen door het begin bedrag laag te houden en later Oeps, je blijkt toch meer verbruikt te hebben

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
M. Hovingh
15/04/2014
thumbs down

@energiedirect ruim 300 per maand met alle achteraf betalingen die er steeds gevorderd worden. Ik voel me zwaar belazerd door jullie bedrijf

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Natasja
14/04/2014
via website
thumbs down

Bedrijf dat veel beloofd en niks nakomt.Ben al 4 maanden bezig over een afrekening.geld innen kunnen ze wel maar als zij moeten terugstorten klopt mijn banknr ineens niet en opnieuw uitbetalen kunnen ze niet….zé verreken t wel.
Ballen bedrijf!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michel Tromp
08/04/2014
thumbs up

Overgestapt op @energiedirect en mijn voorschotbedrag gaat bijna met 45% omlaag. #besparen #ordeopzaken

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Folkert de Waard
05/04/2014
thumbs down

@energiedirect Goedemorgen, jullie overstapservice heeft bij mij niet goed gewerkt. Eneco schrijft ten onrechte af over april. Wat nu?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
sabrina[tele]patty
04/04/2014
thumbs down

Krijg een hartverzakking van de jaarnota van €788 van @energiedirect !Woon in een kleine 3kmr flat!Stelletje bloedzuigers die @energiedirect

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rozemarijn Nieuwland
04/04/2014
thumbs down

….huilt zachtjes….
voorschot energie/gas met 30% gestegen? Waarom geen waarschuwing? #istochnietnormaal #energiedirect

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Anne
Geen oordeel
03/04/2014
via website

Welkom bij de club van wachtenden mensen op hun tegoed. Waardeloos.
Enne ben je overgestapt laten ze je nog langer wachten.

Nuttig? Ja   Nee

edreob
01/04/2014
via twitter
edreob (@edreob)
thumbs up

Hoppa. Alweer een service-actie van @energiedirect Dank jullie wel. #schouderklopje geeft!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Stefan van Rijswijk
01/04/2014
thumbs up

@energiedirect top, dankje! Precies gelukt dus, die 5 werkdagen 😉

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
voetbal_vrouw
28/03/2014
thumbs down

@energiedirect ‘uw maximale wachttijd is 5 minuten’ Nou!!! Zit inmiddels al meer dan 10 min aan de lijn!! Geldklopperij!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Fransisca
24/03/2014
via website
thumbs down

Een leugenachtig bedrijf.Reageren sporadisch op mails, en laten je weken wachten.Dat ook maar iemand nog in zee gaat met dit bedrijf.Als alles goed gaat en er komt geen kink in de kabel heb je niets te vrezen, maar als er maar een dingetje fout gaat, berg je dan maar.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 2 3 4 5 6

Wat mensen over Energiedirect vertellen.

Heeft u ervaringen met Energiedirect en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Aanbieders vergelijken

Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.

Energiedirect 1.70 stars 261 reviews