Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
3.4

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
50 positief – 195 negatief

Top 5

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Energiedirect

Energiedirect is een online energieleverancier en heeft haar hoofdkantoor gevestigd in Best. Energiedirect werd in 2002 opgericht en is tevens 100% eigendom van energiebedrijf Essent, dat overigens weer onderdeel is van RWE, een Duits energiebedrijf. Energiedirect.nl levert energie aan meer dan 700.000 klanten en is hoofdsponsor van de voetbalclub PSV. Wilt u overstappen naar energiedirect? Lees dan altijd de ervaringen over het bedrijf en vergelijk de tarieven met andere energieleveranciers. Start met energie vergelijken om te weten of energie direct de voordeligste energie levert of niet.

Energiedirect ervaringen

Geef Energiedirect een beoordeling

261 Energiedirect ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

J Peters
Geen oordeel
16/09/2017
via website

Vandaag 16 september 2017 ontving ik via mijn GSM een bericht dat Energie direct vanaf 18 september a.s. mijn energie gaat leveren. Ik heb hiervoor op geen enkele wijze toestemming gegeven om dat te mogen doen. Ik heb inmiddels al met mijn huidige leverancier contact opgenomen om dit te melden. ik ga er dan ook van uit
dat dit om een misverstand gaat en ge ervan uit dat dit verder op een correctie wijze verder word afgehandeld.

Nuttig? Ja   Nee

Mv. Van Drimmelen
Geen oordeel
02/08/2017
via website

Jullie hebben ongevraagd een mail gestuurd! Vanaf vandaag energie leveren? Hoezo? Ik heb al energie voorziening. Stop met dominante verkoop geleurd. Ik wil het niet het hoeft niet.

Nuttig? Ja   Nee

Lucas
01/08/2017
via website
thumbs down

Gisteren een zeer agressieve verkoper aan de deur gehad van eneriedirect.nl. Die keek me stomverbaasd aan dat ik niet wou overstappen omdat het de helft goedkoper zou zijn dan mijn huidige energieprovider. Ik heb hem vriendelijk aangegeven dat ik niet geïnteresseerd was en hij bleef maar door pushen en vond het belachelijk en heel raar dat ik niet overstapte en liep boos en op een agressieve manier weg. Ik heb er een heel naar gevoel bij. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en vind dit echt niet kunnen. Ik raad mensen dan ook af om met zulke bedrijven in zee te gaan.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Soe
10/07/2017
via website
thumbs down

Ik ben eind 2015 overgestapt naar een andere energieleverancier. Uit het niets ontvang ik brieven van incassobureau wegens betalingsachterstand. Dit terwijl ik gedurende levering van Energiedirect automatisch afschrijving had.
Ik ontving vage brieven van de incassobureau zonder toelichting om wat voor factuur het gaat. Geen nota’s maar moest 850 euro overmaken.
Aangezien ik in 2015 al weg ben bij Energiedirect was ik in de veronderstelling dat het gaat om een fake brief. Intussen heb ik een dagvaarding van een openstaande rekening liggen, terwijl ik de onderbouwing mis om wat voor rekening het gaat.
Bij de eerste incassobrief heb ik meteen een mail gestuurd naar Energiedirect om wat voor rekening het gaat. Bij de tweede brief ook weer.
Het blijft stil vanuit Energiedirect, maar intussen heb ik een dagvaarding liggen.
Ben nogsteeds in afwachting van reactie van Energiedirect. Echt vreselijk om iemand zo te behandelen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
marsa
25/05/2017
via website
thumbs down

overgestapt van Essent naar Energiedirect per Mei 2017.
krijg de eindafrekening van Essent en maar liefst 812,32 bij betalen ………..?????
denk je dat je dan naar een 100 % dochteronderneming gaat en blijkt de eindafrekening zo hoog te zijn dat ik deze ga storneren, binnen nu en 1 maand wordt het van mijn saldo afgeschreven.Eerst opheldering over de energiebelasting 636,67 in 11 maand tijd ?
dan, indien terecht, wordt de rekening betaald wanneer het mij uitkomt en in termijnen !!
aanvraag teruggave opzegvergoeding is ook onderweg naar energiedirect !
ooo wat voel ik me genaaid !!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
jerry
11/05/2017
via website
thumbs down

let op!! vorige jaar overgestapt naar budgetenergie maandbedrag van 30 euro na 1 jaar schatten ze de begin standen en de eindstanden 3000 euro bij betalen of een maand bedrag van 300 euro hoppa dankjewel ik ben 26 jaar en de schuldsanering in dankjewel budget energie .

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jan
03/05/2017
via website
thumbs down

Na opzeggen contract liet energie direct weten dat er een eindafrekening gestuurd zal worden. Tot die er is worden gewoon termijnbedragen geincasseerd, terwijl niets meer geleverd wordt. Ik moet dan twee leveranciers per maand betalen, want de nieuwe wil natuurlijk ook geld hebben. Ik liet weten dat ik daarmee niet akkoord ga, kreeg geen enkele reactie en nu hebben ze het termijnbedrag in mindering gebracht op het bedrag dat ik terug moest krijgen omdat ik al te veel betaald had. En wanneer die eindafrekening komt, dat moet ik nog maar afwachten. Nooit meer terug naar energie direct.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Zandstra
Geen oordeel
03/04/2017
via website

Ik ben pas overgestapt krijg van Eneco een rekening 242 euro aan de belasting Is dit normaal.

Nuttig? Ja   Nee

Opgelicht door Energiedriect
Geen oordeel
01/04/2017
via website

Nadat Energiedirect een twee jarig contract veranderde in een contract van 15 maanden en eentje van 9 maanden omdat dit hun beter uitkwam waardoor men weigerde teveel betaalde gelden op de jaarnota terug te betalen na de eerste 12 maanden contractduur. Klantenservice was 90 cent per minuut die ga je dus niet bellen en via mail, dat is aan een dood paard trekken omdat ze nooit met een oplossing komen en je onnodig lang aan de lijn wordt gehouden omdat de 90 cent per minuut een verdien model is.

Energiedirect zijn een stel oplichters eerste klas, gaan inhoudelijk niet in op vragen stalken je tijdens crematie en uitstrooi plechtigheid en als je vervolgens overstapt liegen ze het behang van de muren en krijg je een civiele zaak aan de broek. Na de overstap nooit meer iets gehoord en energiedirect beweert mail te hebben gestuurd met aanmaningen naar een niet bestaand mailadres, op de vraag waarom ze niet zijn gevoegd tijdens de rechtszaak blijven ze zwijgen vervolgens beweert men dat april/mei 2016 niet betaald zijn maar omdat dit blijkbaar niet goed uitkomt wordt het februari/ maart maar ook dit veranderd weer in maart/april kortom weet niet welk dombo daar de administratie bijhoudt maar tis een kneus eerste klas. Ook verbruikskosten en verbruik kan men niets mee, heb bijna 200 euro meer betaald dan ik zou moeten na gebruik maar ook daarover houdt men zich stil.

Vervolgens doet men zaken met directpay( gestolen naam van een Amerikaans bedrijf) met de zelfde eigenaar als van Webcasso die de vorderingen aan brengt bij de rechtbank. Als je de namen googelt zie je dat alle drie een slechte reputatie hebben zowel Energiedirect als directpay en Webcasso. Wat echter wel opvalt dat de genoemde bedrijven een slechte tot niet werkende klantservice hebben bovendien met een belabberde administratie.

In mijn geval doet de rechter deze maand uitspraak, moet ik betalen dan heb ik een vrijbrief om mensen op te lichten en dit geeft mij een vrijbrief eens mijn kennis van software te testen op de administratie van deze bedrijven. Zelfs een Scriptkiddy komt bij deze bedrijven binnen dus zou het voor anderen al helemaal een fluitje van een cent moeten zijn.

Ben nu klant bij Eneco en nooit klachten,

Nuttig? Ja   Nee

Corry
Geen oordeel
28/03/2017
via website

Vorige week benaderd door een overstapservice.
Prijs berekend naar aanleiding van mijn huidige verbruik. Ik was tevreden!
Vervolgens ontvang ik een contract met een prijs die nog eens 20 euro lager ligt.
Toch maar eens bellen met Energiedirect hoe men aan dit bedrag komt.
De klantenservice berekent nogmaals de het maandbedrag en komt uit op 20 euro hoger. Mijn vertrouwen is weg! Overstappen gaat niet door.

Nuttig? Ja   Nee

Neomy
25/02/2017
via website
thumbs down

Was overgestapt van Eneco naar Energiedirect. Nu een rekening van € 165,00 bovenop het maandtarief. Hoezo goedkoop?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Monique
09/12/2016
via website
thumbs up

Energiedirect.nl is een goede energieleverancier. Het is niet voor niets dat ze diverse prijzen in de wacht hebben gesleept. Staar u niet blind op een paar negatieve reacties. Energiedirect.nl heeft al 700.000 klanten. Dat gebeurt niet als iedereen tevreden is. Voor mij is Energiedirect.nl een goede energieleverancier.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jorrit
03/12/2016
via website
thumbs down

Beste website, beste klantadviseur? Het lijkt wel doorgestoken kaart! Ik heb alleen maar problemen met energiedirect. Ze hebben mij over 2015 200 euro teveel laten betalen en ik ben nog steeds bezig om het terug te krijgen. Volgens energiedirect is er inderdaad een fout in de berekening gemaakt en zal het zsm worden terug gestort. Ondertussen krijg ik wel aanmaningen en incassobrieven. Ze werken bij energiedirect totaal langs elkaar heen!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sjonnie
05/10/2016
via website
thumbs up

let wel op. als je bkr geregistreerd bent krijg je een extra rekening voor de waarborg. dat is een bedrag die je vooraf moet betalen. doe je dat niet dan kun je niet klant worden. mooi dat vergelijken en besparen maar ik doe niet mee kost mij teveel geld.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rick
21/09/2016
via website
thumbs up

Bij overstap van Energiedirect naar andere maatschappij (na 1 jaar) werd de welkomstbonus van 265 euro NIET uitbetaald, ondanks dat deze in het kontrakt stond als ”energietegoed” van twee maal 137,50 euro.
Ik heb zelf twee maal moeten bellen voordat dit wel geregeld was. Zelf goed opletten bij einde kontrakt dus !
Verder geen klachten, bereikbaarheid prima zelfs, facturen correct etc.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Fetsje
06/09/2016
via website
thumbs up

Net overgestapt. Alles lijkt ok. Kan er nog niet al te veel over zeggen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Permanentje
26/08/2016
via website
thumbs up

Energiedirect leverde vorig jaar energie tegen de laagste prijs. Nu ik weer de prijzen van energie vergelijk zie ik dat ze nog steeds goedkoop zijn, maar dat is alleen voor nieuwe klanten en niet voor de bestaande klanten zoals ik. Het scheelt toch wel zo’n 200 euro op jaarbasis. Ik heb daarom contact opgenomen om een beter aanbod te krijgen. Volgens de medewerker van Energiedirect is dit niet mogelijk omdat ik (volgens hun) al de laagste prijs heb gekregen en dat het aanbod op deze website alleen geldig is voor nieuwe klanten. Ik vind dat niet eerlijk.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gjc Boer
29/06/2016
via website
thumbs up

Na overgestapt te zijn van nuon naar energie direct werd mij beloofd dat de boete voor rekening was voor energie direct toch krijg ik 100 euro boete van nuon.Mijn vraag hoe zit dit nu. hg GJC Boer ref nof803/0132148641

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
koops
20/06/2016
via website
thumbs down

Wij krijgen echt gewoon dreig telefoontjes dat we de maand april niet hebben betaald, ik kan het bewijs zo aan ze voorleggen. Maar daar willen ze niets van weten nee de betaling is niet binnen gekomen en je zorgt maar dat je betaald en anders wordt je afgesloten dus wij hebben weer betaald en inmiddels een brief met de afschriften van de bang erin verstuurd en we hopen dat ze ons nu serieus nemen ze kunnen toch ook zien dat we alle andere maanden al jaren betalen we willen gewoon samen kijken waar het dat fout is gegaan maar daar kunnen ze bij energie direct blijkbaar niet aan mee werken dat is echt heel jammer dat geeft een hele nare indruk.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ikke
18/06/2016
via website
thumbs down

Na een warme winter een spookrekening van ruim 500 euries gekregen…….
Nooit naar overstappem dus!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Roomer
11/05/2016
via website
thumbs down

Wij zijn in januarie overgestapt naarEnergiedirect erwas een overstap boete van2x50 reuro wat beloofd was aan ons terug betaald zou worden
Nu is het mei en nog steeds niet verrekend.
Wanneer kan ik het geld verwachten.
Gr mevr Roomer
Klant nr132096871/KNMRK200084622

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Roomer
11/05/2016
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
michel
10/05/2016
via website
thumbs down

wat een stelletje eikels daar.
Had me een kontrakt laten aanlullen…tja…..
ik bellen om er vanaf te komen, denk je wat….gaat die pipo daar een discussie met me aan, werd zelfs boos dat ik niet verder wilde……..nou…ik had die gast niet voor mń neus moeten krijgen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
TonnyT
13/04/2016
via website
thumbs down

Vandaag een colporteur aan de deur gehad, niet onvriendelijk maar zeer opdringerig!!
Wanneer iemand duidelijk maakt dat er geen interesse is moet dat gerespecteerd worden!! Deze persoon bleef maar “doorduwen” op het irritante af!!
De hele presentatie ruikt naar oplichting!!
NIET MEER AAN DE DEUR KOMEN SVP!!
IK HEB GEEN INTERESSE!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wim
18/03/2016
via website
thumbs down

Zonder onze toestemming klant geworden bij Energidirect vraag mij af hoe zij aan mijn gegevens komen inmiddels advocaat in geschakeld met als doel Energidirect gerechtelijk te vervolgen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
miesie
18/02/2016
via website
thumbs down

tot 3 x toe zelf met verkeerde klant nummer betaald plus 1 maand dubbel betaald , toen brief dat ze me geen diensten meer gaan leveren en niet eerder brieven ontvangen van dat ik nog niet betaald heb, ben gaan nakijken wel betaald maar met verkeerde klant nummer ben aan telefoneren gegaan 3 dagen bezig geweest om alles te regel zodat ik wel gewoon klant van hun zou blijven . krijg ik mail dat de betalingen overgeboekt zijn naar correcte klantgegevens. alles zou geregeld zijn , krijg ik opeens brief binnen dat ze hun diensten niet meer gaan verlenen , ik weer terug bellen nee sorry kan niets meer doen voor u , u kunt nog wel x bedrag over maken om evt afsluiting te voorkomen maar kan u geen garantie geven dat u niet wordt afgesloten , dus eerst betalen niet zeker zijn en dan weken wachten op je geld terwijl ik nog 1 maand terug moet krijgen ivm met dubbel betaald in februari nog niks terug geboekt gekregen , MAFIA ENERGIEDIRECT

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Antje
12/02/2016
via website
thumbs up

Het overstappen (via deze site) is goed gegaan. Energiedirect heeft mijn oude energiebedrijf voor mij opgezegd en mijn energierekening is nu van 136 naar 118 euro gegaan. Scheelt me dus ruim 200 euro per jaar. Tot nu toe dik tevreden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Anton
28/01/2016
via website
thumbs down

Colportage aan de deur.
Sluwe verkopers prachtig verhaal, met veel voordeel voor mij.
Bij doorvragen blijkt het voordeel pas na een jaar betaald te worden. Verder was het niet mogelijk eerst een offerte te doen, maar direct een contract dat je dan binnen 14 dagen kon opzeggen!!!
Colporteur vraagt tot slot om wat parafen bij vragen te zetten voor zijn beoordeling naar zijn baas.
Vragen gaan echter al snel over naar een paraaf voor instemming met contract!!!! Heel sluw,dus Pas Op!!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Irene
06/01/2016
via website
thumbs down

Eerder geen problemen gehad.
Nu ging ik overstappen, 5 weken na het doorgeven van de meterstanden kreeg ik mij eindnota, krijg geld terug, het word over 14 dagen terugbetaald…
Banken doen er tegenwoordig 1-2 dagen over om je geld te storten.
Dus waarom pas over 14 dagen?

Ik heb ze daarom gebeld (doet dit niet! het is zinloos en duur!)
Binnen de richtlijnen, geld gaat in blokken naar de bank en ik viel net onder een later blok, niets aan te doen enz…)
Dus doen ze maar niets.

Energiedirect maakt dus gebruik van een heel slecht werkend systeem, of houd gewoon met opzet het geld vast, bij mij in totaal 7 weken.
Vervolgens kunnen ze de rente opstrijken.
Als ze dat bij iedereen doen die geld terug moet krijgen, dan zal dat vast een leuk bedrag zijn!

Moet je betalen of meterstanden moet doorgeven, dan moet je dat BINNEN 5 dagen doen! Doe je dat pas OVER 5 dagen, dan heb je een probleem.

Pluspunten: ze zullen er vast rijk van worden.
Minpunten: telefoonnummer klantenservice is te duur (is geen service), geen (goede) afhandeling van vragen en klachten. ze komen oneerlijk en onbetrouwbaar over.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jolanda
29/12/2015
via website
thumbs down

Energiedirect laat mensen overstappen naar hun d.m.v. zogenaamde onafhankelijke energievergelijkers die d.m.v. van leugens mensen over laten stappen naar energiedirect. De telefoniste van de onafhankelijke energievergelijker beloofde dat zij de overstapboete zouden overnemen en als dat niet gebeurde zou ik haar kunnen bereiken via energiedirect. Zij zou het dan alsnog oplossen. Ik zou ook nog twee weken mezelf kunnen bedenken om te stappen. Als ik de overstap zou bevestigen zou ik een email of sms krijgen om de meterstanden door te geven. Vanaf dan zouden de 2 weken ingaan waarin ik me nog kon bedenken. Achteraf blijken het allemaal leugens. Niet zij nemen de overstapboete over maar energiedirect zelf. Er wordt niet bijgezegd dat zij dit pas na 1 jaar terug betalen, terwijl ik daar door eerdere ervaringen nadrukkelijk naar had gevraagd. Ook opzeggen is er niet meer bij want de twee weken blijken al in te zijn gegaan als je de overstap hebt bevestigd en er wordt helemaal geen contact opgenomen voor de meterstanden. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van energiedirect, maar zij kunnen mij niet zeggen wie mij bij hun heeft aanbevolen. Terwijl de onafhankelijke energievergelijker door hun wordt betaald als ze klanten binnen brengen. Ze weten dus echt wel wie hun d.m.v. leugens nieuwe klanten brengt. Maar als je aandringt kappen ze het gesprek gewoon af. Als je alleen d.m.v. leugens probeert klanten te winnen dan vind ik dat echt niet kunnen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dennis
23/12/2015
via website
thumbs down

Waardeloos! Dit bedrijf (dochter Essent) gedraagt zich als een criminele organisatie. De klantenservice zet je vaak in de wacht, en overlegt dan met een leidinggevende. Vervolgens komt degene die je aan de lijn hebt terug met een antwoord, wat duidelijk een leugen is. Soms hoor je zelfs iemand woorden influisteren wanneer je doorvraagt. Vraag je naar een reden voor een antwoord dan wordt gezegd: “Omdat het zo is”. Absurd.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
H Knoben
13/11/2015
via website
thumbs down

Tot maart 2015 geleden had ik geen klachten over energiedirect. Echter daarna begonnen de problemen. Energiedirect maakte een fout waardoor mijn bedrag in maart niet automatisch geincasseerd werd. Hierdoor kreeg ik in april een incasso met 20 euro administratiekosten. Bovendien bleek dat energiedirect 5 jaar lang van mij geen meterstanden zou hebben ontvangen. Wat ik betwijfel omdat zij wel de gasmeterstanden verwerkt hadden. Daardoor een verhoging van mijn maandbedrag in 1 keer. Ik heb toen betaalregeling aangevraagd en zelf iedere maand tijdig ervoor gezorgd dat alle termijnen goed gingen. Totdat ik in augustus een dwangbrief van energiedirect kreeg waarin beweerd werd dat ik de termijnen niet had betaald. Ik heb vervolgens een brief gemaakt en kon aantonen middels bankoverschrijving dat ik wel degelijk netjes op tijd betaald had. De enige reactie na enkele weken van energiedirect was dat er geen openstaande posten meer waren. Op mijn klachten omtrent gebrek aan communicatie werd niet ingegaan. Dit was voor mij het moment om direct over te stappen. Bij de huidige leverancier betaal ik stukken minder. En de communicatie verloopt veel beter. Ik raad iedereen energie direct af sinds zij overgenomen zijn.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Etta
05/10/2015
via website
thumbs down

Ben dit bedrijf meer dan zat, boeken betalingen te laat en verkeerd af waardoor je onterechte aanmaankosten nu al (2x 25 euro) aan je broek krijgt, als je dan vervolgens belt wordt je onbeschoft te woord gestaan, er wordt niet meegedacht en ook een oplossing kunnen ze niet bieden. Dit maakt het voor mij minder erg dat ik ook nog een overstap boete moet betalen, die betaal ik graag, als ik maar nooit meer het woord energiedirect hoef te horen!
Wat mij nog het meeste stoort is dat er totaal niet aan klantgericht handelen of denken wordt gedaan en al helemaal niet als de fout niet bij mij, de klant ligt, maar bij de administratie van het bedrijf.
Om bovenstaande redenen ben ik dus overgestapt naar Greenchoice, en dat is een prima bedrijf!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Etta
05/10/2015
via website
thumbs down

Ben dit bedrijf meer dan zat, boeken betalingen te laat en verkeerd af waardoor je onterechte aanmaankosten nu al 2x 25 euro) aan je broek krijgt, als je dan vervolgens belt wordt je onbeschoft te woord gestaan, er wordt niet meegedacht en ook een oplossing kunnen ze niet bieden. Dit maakt het voor mij minder erg dat ik ook nog een overstap boete moet betalen, die betaal ik graag, als ik maar nooit meer het woord energiedirect hoef te horen!
Wat mij nog het meeste stoort is dat er totaal niet aan klantgericht handelen of denken wordt gedaan en al helemaal niet als de fout niet bij mij, de klant ligt, maar bij de administratie van het bedrijf.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
alex kiepe
08/09/2015
via website
thumbs down

Beste Otla,
Met verbazing zie ik deze mail en ik heb dan ook per direct de overstap naar Delta gemaakt.
Op 18 Mei vraagt u mei 115,xx over te maken danwel te incasseren wat niet ging in het verleden omdat er een blokkade was op mijn bankrekening. Daarom betaalde mijn vriendin dit altijd`vanaf haar ING rekening.
Vervolgens stort mijn vriendin op 9 juni 115,xx niet wetende dat u op mijn rekening van de ASN bank 91,88 euro gestort heeft, hier kom ik pas achter na het controleren van de afschrijvingen (u stuurt geen ENKEL bericht over het bedrag wat u terugstort op 4 juni)
Daarna incasseert u ook nog eens ZONDER toestemming van mij 177 euro van de ASN bank op 25 juni waardoor mijn schuldsaneringstraject in gevaar komt doordat de zorgpremie niet betaald kan worden….. welke ik storneer omdat u daar geen toestemming voor heeft EN omdat het bedrag van 177 Euro van de ING rekening moet komen zoals dat altijd al ging.

Vervolgens ontstaat er onduidelijkheid over het openstaande bedrag omdat die 91,88 nergens gecommuniceerd is, meerdere gesprekken heb ik hierover gehad maar blijkbaar stond de toon u niet zo aan want NIEMAND is hier ingedoken.
Er is vanuit mijn zijde nooit onwil geweest, de houding van uw incasso afdeling is ronduit arrogant te noemen en incapabel: niet kunnen opzoeken omdat er 2 systemen zijn (niet mijn probleem) niet willen terugbellen, enz.
Deze mail schrijven en construeren kost mij zon 2 uur, samen met alle belacties zit ik nu op een werkdag van 8 uur ongeveer en wat telefoonkosten.
Maar blijkbaar is de tijd die ik hier al insteek vanaf notabene eind juni helemaal niets waard en moet ik gewoon opdraaien voor uw starheid, fouten enz…
Ik heb deze gang van zaken overigens al voorspeld eind juli, echt erbarmelijk dat het ook nog eens realiteit is geworden.
Ik heb 61,88 euro gestort op uw rekening en beschouw de zaak hiermee als afgedaan, hoewel een excuses op zijn plaats zou zijn.
In afwachting op u reactie,
Alexander Kiepe

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Simone
26/08/2015
via website
thumbs down

Wat een verschrikkelijk bedrijf eerst 6 x mailen want men kan t niet lezen…er mist een pagina.. (Die niet van toepassing was) toen moest alles in een email..toen naar een ander email adres…en daarvoor al 3 x gemaild wat men van mij nodig had voor de opzegvergoeding…deze is uiteindelijk toegezegd..maar wordt pas volgend jaar betaald of men het even een jaar wil voorschieten…trap er niet in!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Navin
25/08/2015
via website
thumbs down

NOOIT MAAR DAN OOK ECHT NOOIT AAN BEGINNEN!!
Dit is de meest slechte leveraar ooit. Stuurt nota’s van €1200,- voor 6 maanden stroom?! Dit omdat ze aangeven dat je aangesloten ben bij ze en de meterstanden niet heb door gegeven. Maken je klant zonder dat je er iets van af weet!
Pas op voor deze maffia’ want o o je moet betalen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Henk M.
Geen oordeel
08/08/2015
via website

Hallo EDREOB,

Gezien jouw taalgebruik, de beoordeling en het tijdstip waarop je de review hebt achtergelaten, verdenk ik je ervan dat jij en Stefan van Rijswijk bekenden of zelfs een en dezelfde persoon zijn.

Groet,

Henk M.

Nuttig? Ja   Nee

Henk M.
08/08/2015
via website
thumbs down

L.s.,

Tot nu toe geen goede ervaring opgedaan met Energiedirect.nl. Al dagen verzoek ik de mail te ontvangen waarmee ik de meterstanden kan doorgeven. Nog altijd niets gehoord en het contract gaat volgens de mij toegezonden informatie over twee dagen in (het is nu weekend). Ik weiger te bellen om het geregeld te krijgen. Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Groeten,

Henk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
jan de sonnaville
Geen oordeel
04/08/2015
via website

te schandalig voor woorden

Nuttig? Ja   Nee

klant
26/06/2015
via website
thumbs down

Nog nooit zo’n slechte en onbetrouwbare energieleverancier gehad. Bar slechte communicatie ook na 5 duidelijke mails. Voorschot meer als dubbel zo hoog gezet ook na opsturen bewijzen van verbruik dat 60 % minder is door dak vol zonnepanelen. Heb nu de nieuwe voorschot afboeking bij mijn bank onmiddellijk ingetrokken. Ga nu procedure starten bij consuwijzer. Ook zal ik de media zoals radar, kassa enz. op de hoogte brengen. Als ik de klachten over dit bedrijf lees, kunnen we nog heel wat verwachten. Als ik er nog vanaf kan komen, dan doe ik dat. Daar heb ik zelfs boete voor over. Nog liever dan een maagzweer krijgen van energiedirect!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rick Vermunt
16/06/2015
via website
thumbs down

Ongevraagd blijk ik zomaar ineens overgestapt te zijn. Ik heb niet eens een bevestigingsbrief gehad, nee, ik hoorde het gisteravond van zo’n callcentermiep aan de telefoon! Ik ga hier werk van maken.Tuig is het!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
JK
08/06/2015
via website
thumbs down

Het zijn complete Dieven en Oplichters bende.Waardeloos !!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
jurgen de Jong
25/05/2015
via website
thumbs up

Prima overstap, geen problemen met de levering; toppie!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arnold
15/05/2015
via website
thumbs down

Toch echt het meest klantonvriendelijke bedrijf dat ik ooit heb meegemaakt. Mijn vader (op leeftijd) heeft zich per abuis 2x aangemeld voor een contract bij Energiedirect, komende van een andere energieleverancier. Hierdoor is hij ‘al eerder klant geweest’ en heeft daarom geen recht op de korting die een nieuwe klant krijgt. Dit terwijl hij natuurlijk helemaal nooit eerder klant is geweest. Ook na uitleg van deze situatie weigert Energiedirect om ook maar iets van begrip in de situatie te tonen en zegt doodleuk dat ze de korting echt niet kunnen berekenen want vanwege het 2x aanmelden is er al een keer eerder een contract geweest. Belachelijk, zo snel mogelijk weg bij dit bedrijf en op zoek naar een leverancier die wel waarde hecht aan zijn klanten. Het enige pluspunt is dat de mailwisseling over dit probleem snel verliep.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
G. van der Steur
11/05/2015
via website
thumbs down

Walgelijk bedrijf met walgelijke medewerkers. Ik wou mijn contract beëindigen en had daarvoor mijn eind factuur voldaan. Echter blijven zei mij steeds lastig vallen met dreig mail/telefoon. Meerdere malen uitgelegd dat ik de factuur al heb voldaan. Zelfs als ik inlog op de account van Energie Direct staat dat mijn factuur is voldaan. Zei willen van niks weten en gaan door met dreigingen. Nooit meer zal ik en mijn naasten energie afnemen van dit walgelijk bedrijf!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
L.Booms
Geen oordeel
26/04/2015
via website

Zeer slechte ervaringen en buitengewoon klantonvriendelijk .
Woon alleen, kook halogeen , stook houtkachel, gebruik géén warm water ! Toch voorschot van 361€ per maand en jaar afrekening van meer dan 1000 € !
Betalingsregeling : in een maand tijd 1194,76 € betaald maar dit is nog niet voldoende, zelfs op zondag dreig telefoontjes,. Idem mails en brieven !
BEGIN NOOIT AAN ENERGIE DIRECT !

Nuttig? Ja   Nee

cortenraad auto's margraten.
19/04/2015
via website
thumbs down

niks anders dan grote problemen en enorm veel ellende. terwijl ik alles goed heb gedaan en alles netjes op tijd heb betaald. je zou kunnen denken dat er niets anders dan tuig en criminelen bij energie-direct werken. woorden schieten gewoonweg tekort…..

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mart
30/03/2015
via website
thumbs down

Afgewezen voor energie levering, waarschijnlijk ivm betalgedrag vorige bewoners. Trieste klantenservice, niveau medewerkers beneden peil.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Albert
09/03/2015
via website
thumbs down

Overstappen?? Men claimt dat je het contract een dag te vroeg opzegt met
als gevolg opzegvergoeding. Contract duur wordt dus gemakshalve 1 jaar + 1 dag………….

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 3 4 5 6

Wat mensen over Energiedirect vertellen.

Heeft u ervaringen met Energiedirect en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Aanbieders vergelijken

Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.

Energiedirect 1.70 stars 261 reviews