Eon
Eon is een Duits bedrijf met een sterke positie op de Europese markt. Het kwam voort uit de fusie tussen VEBA en VIAG in 2000 en heeft een marktaandeel van 1,5% met ongeveer 230.000 aansluitingen. Dit staat in schril contrast met het marktaandeel van 10% bij de zuiderburen. In 2000 nam Eon het Electriciteitsbedrijf Zuid-Holland over voor 1,1 miljard en werd in Nederland één van de grootste leveranciers voor zakelijke afnemers. Al snel werd begonnen met de bouw van een nieuwe centrale in Zuid-Holland (Maasvlakte) met een capaciteit van 1.070 MW en een rendement van 46%, wat veel hoger is dan het gemiddelde van 30% bij andere centrales. Hier zal Eon ook biomassa gaan gebruiken.
Eon ervaringen
28 Eon ervaringen
Dick

Jeniffer van Regionaal Totaal kwam langs. Eerste indruk een enthousiaste en aardige dame die verstand heeft van zaken. Mij een prachtig verhaal verteld dat ze voor mij de prijzen van energie in de gaten houden voor me en dat de prijzen laag waren ze me zouden benaderen. Moest ik even krabbel zetten en dan hoorde ik het wel in de toekomst. Uiteindelijk kreeg ik een maand later zomaar een brief van EON op de mat dat ik een vijfjarig contract met ze heb. Regionaal Totaal gebeld en die zeggen dat ik een contract heb getekend bij Jennifer. Jennifer neemt haar telefoon niet meer op en werkt er ineens niet meer. PAS OP dus voor de oplichters van Regionaal Totaal 🙁
paul

J B Goeree

E.on heft een fictief contract op mijn adres afgesloten, op mijn bedrijfsnaam met een niet bestaande contactpersoon is er een contract afgesloten.
Kreeg verzoeken tot het doorgeven van meterstanden door, zo kwam ik hier achter !!
Klacht ingediend dat er geen contract was afgesloten en er uberhaupt geen zakelijke aansluiting was en de contactpersoon niet bestond, geen reactie.
Toch maar gebeld, excuses we zoeken het uit en draaien het terug, ondertussen was wel mijn bestaande contract opgezegd en Eon begonnen met leveren van energie !! ( Net afgesloten in 12-2017, boete , weg welkomtspremie )
Nog maar een klacht ingediend, wederom weer geen reactie.
Vandaag herinnering dat ik mijn meterstanden moet doorgeven, nou ja zeg.
Blijkbaar heft e.on zijn administratieve processen niet in de hand en werkt de ene afdeling langs de andere, dit is valsheid in geschrifte en ik ga dan ook aangifte bij de politie doen. E.on verzocht het getekende contract op te sturen, geen reactie.
Erg erg erg slecht, als je de administratieve preocessen niet voor elkaar hebt moet je afvragen hoe dat met de levering van energie zit.
Kortom een zeer teleurstellende ervaring met e.on
Sander

Mijn werd een maandbedrag voor gesteld en afgesproken en bij de eerste afschrijving was het maandbedrag met 31 euro per maand verhoogd.
Ook werd mijn verteld dat de overstap geheel kosteloos zou zijn.
Echter na over gestapt te zijn blijkt hier ineens een maximum aan te zitten en blijf ik met de overige kosten zitten.
Voordat ik ging overstappen had ik duidelijk gevraagd of hier kosten aan zaten en werd mij nogmaals verteld dat het kosteloos was.
Heb nog nooit zoveel spijt gehad van een overstap en zou iedereen die overstapt naar e-on willen adviseren om alles op papier te zetten
Met vriendelijke groet,
Een klant die spijt heeft van de overstap.
MevrouwM

Pas op! Oplichters 1e klas
MevrouwM 10 augustus 2017
Met een mooie aanbieding binnen gelokt. Voor mij als toen alleenstaande mama in crisis klant geworden bij E.on met alle vertrouwen in de telefoniste die ik sprak om het contract op te stellen. Mooi vrij normaal tarief per maand, maar dan krijg je even het jaarafrekening dat je even dik €900 mag betalen *slik* HOE DAN?!. Dat zou dus beteken dat ik, samen met mn zoontje van toen 4 jaartjes jong, het DUBBELE zou verbruikt hebben dan geschat! WHAT THE.. Maar alles zou kloppen volgens de nogal onvriendelijke medewerkers van E.on. Na een half jaartje ben ik verhuisd en heb ik besloten me bij een andere energiemaatschappij aan te melden. Kort na de afmelding de eindafrekening, nog eens een dikke €300 lappen! De telefoniste zei luchtig: het is “maar” €300. Over betalingsregelingen doen ze ontzettend moeilijk. Je krijgt namelijk pas een “bevestigingsbrief” na de 1e handmatige overboeking (ik heb nog nooit post ontvangen van E.on, behalve bij de aanmelding!) Maar de fout ligt bij mij en daarom mag ik nou in 1x het hele bedrag betalen KOEKKOEK Je praat tegen een muur, je blijft betalen en daar kun je je bek mee afvegen! Ik ben blij dat we ervan af zijn, en raad het iedereen ten strengste af om klant te worden bij E.on.
Felix
Geen oordeel Crimineel Fraude bij e.on medewerker
Mijn identiteit is misbruikt door e.on medewerker en gebruik nephandtekening om me in te schrijven op een valse overeenkomst die naar mijn e-mail is gestuurd.
ik werd informatiepakket aangeboden maar ik ben het er nooit mee eens te ondertekenen omdat ik de truc vermoedde om een contract in te stemmen.
Gelieve deze fraude te onderzoeken en deze valse overeenkomst onmiddellijk te annuleren, anders moet ik dit aan de politie melden en deze zaak naar de rechtbank brengen!
Henk Kolbe

Hans Davelaar

Eon is een organisatie waar de onderlinge communicatie slecht verloopt.
Als je een klacht hebt duurt het eeuwig voor je reactie krijgt.
Ze willen je laten betalen voor een adres waar je niets mee te maken hebt en waar zij zelf geen gas of elektra leveren.De Tussen personen als Maximaaladvies is het zelfde.Knoeien met contracten e.d.
Bedrijfsnaam

Schandalig dat bedrijven die hun administratie zo slecht op orde hebben überhaupt kunnen bestaan. Als bedrijf twee jaar klant geweest en wat hebben we daar een spijt van. Met name de facturatie is een grote chaos, onmogelijk om precies te achterhalen waar je voor hebt betaald en of het klopt.
Het antwoord lijkt me duidelijk. Stelling van de Dag: Kolencentrales zo snel mogelijk dicht http://t.co/OZe4G3wmLD #energie #Eon @telegraaf
Duval

2 jaar contract 4 maanden Gratis stroom, NIET DUS!
De telefonische aanbieding was 2 jarig contract met 4 maanden gratis stroom. Ik zei dit telefonisch toe, na eerste jaar bleek de stroom en Gas andere prijzen te hebben dan me was toegezegd! Mij werd telefonisch verkocht: Indien u hetzelfde verbruik hebt, kunt u NOOIT bij hoeven te betalen want, u krijgt bij dit jaar 4 maanden gratis stroom en de stroom prijzen zijn hetzelfde dan afgelopen jaar alleen het gas is minimaal € 0.02 cent duurder, maar dat compenseert door de 4 maanden gratis stroom. Ik heb me nog nooit zoooo bestolen gevoeld, natuurlijk na heeeeel veeeel gemail, werd mij uit coulance een kleine vergoeding aangeboden . Het voelt aan als ik steel 10 diamanten bij een juwelier en geef dan uit coulance er 3 terug…..want…. U kunt toch niets bewijzen !!! zegt de E-on. Wij hebben namelijk een bevestiging gestuurd en u heeft nooit gereageerd! Nee klopt ik had vertrouwen in de E-On, het is namelijk een grote maatschappij en laten we wel wezen het is toch aan de telefoon toegezegd. Ik heb in twee jaar eerst verkeerde rekeningen gehad: sorry Mevr verkeerder factor berekend en later een dubbele gasprijs en geen 4 maanden gratis stroom. Mooie Actie! Ik heb alle namen van de personen waarmee ik gemaild heb genoteerd, echter het feit “U kunt toch niets bewijzen Mevr. “…… In een menselijke wereld zou men denken aan fatsoen.
VERKOOPMETHODEN: Asociaal; telefonisch toezegging is in hun ogen niet te bewijzen dus een mondelinge afspraak geld bij dit Duitse bedrijf NIET!!!!
Eon Oplichters

Wat mensen over Eon vertellen.
Heeft u ervaringen met Eon en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.
Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!
Aanbieders vergelijken
Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.