Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Blog
Energie
Geen categorie
Internet
Mobiel
Nieuws
Verzekeren

Eon

Eon is een Duits bedrijf met een sterke positie op de Europese markt. Het kwam voort uit de fusie tussen VEBA en VIAG in 2000 en heeft een marktaandeel van 1,5% met ongeveer 230.000 aansluitingen. Dit staat in schril contrast met het marktaandeel van 10% bij de zuiderburen. In 2000 nam Eon het Electriciteitsbedrijf Zuid-Holland over voor 1,1 miljard en werd in Nederland één van de grootste leveranciers voor zakelijke afnemers. Al snel werd begonnen met de bouw van een nieuwe centrale in Zuid-Holland (Maasvlakte) met een capaciteit van 1.070 MW en een rendement van 46%, wat veel hoger is dan het gemiddelde van 30% bij andere centrales. Hier zal Eon ook biomassa gaan gebruiken.

Eon ervaringen

Geef Eon een beoordeling

24 Eon ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

MevrouwM
11/08/2017
via website
thumbs down

Pas op! Oplichters 1e klas
MevrouwM 10 augustus 2017
Met een mooie aanbieding binnen gelokt. Voor mij als toen alleenstaande mama in crisis klant geworden bij E.on met alle vertrouwen in de telefoniste die ik sprak om het contract op te stellen. Mooi vrij normaal tarief per maand, maar dan krijg je even het jaarafrekening dat je even dik €900 mag betalen *slik* HOE DAN?!. Dat zou dus beteken dat ik, samen met mn zoontje van toen 4 jaartjes jong, het DUBBELE zou verbruikt hebben dan geschat! WHAT THE.. Maar alles zou kloppen volgens de nogal onvriendelijke medewerkers van E.on. Na een half jaartje ben ik verhuisd en heb ik besloten me bij een andere energiemaatschappij aan te melden. Kort na de afmelding de eindafrekening, nog eens een dikke €300 lappen! De telefoniste zei luchtig: het is “maar” €300. Over betalingsregelingen doen ze ontzettend moeilijk. Je krijgt namelijk pas een “bevestigingsbrief” na de 1e handmatige overboeking (ik heb nog nooit post ontvangen van E.on, behalve bij de aanmelding!) Maar de fout ligt bij mij en daarom mag ik nou in 1x het hele bedrag betalen KOEKKOEK Je praat tegen een muur, je blijft betalen en daar kun je je bek mee afvegen! Ik ben blij dat we ervan af zijn, en raad het iedereen ten strengste af om klant te worden bij E.on.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Felix
Geen oordeel
03/08/2017
via website

Crimineel Fraude bij e.on medewerker

Mijn identiteit is misbruikt door e.on medewerker en gebruik nephandtekening om me in te schrijven op een valse overeenkomst die naar mijn e-mail is gestuurd.
ik werd informatiepakket aangeboden maar ik ben het er nooit mee eens te ondertekenen omdat ik de truc vermoedde om een ​​contract in te stemmen.

Gelieve deze fraude te onderzoeken en deze valse overeenkomst onmiddellijk te annuleren, anders moet ik dit aan de politie melden en deze zaak naar de rechtbank brengen!

Nuttig? Ja   Nee

Henk Kolbe
09/02/2016
via website
thumbs down

2 jr.contract afgesloten incl. CV ketelonderhoudt..
Diverse keren Gebeld -gemailt niks helpt ketel onderhoudt is niet bij hun bekend..
Super slechte zaak .

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans Davelaar
16/01/2016
via website
thumbs down

Eon is een organisatie waar de onderlinge communicatie slecht verloopt.
Als je een klacht hebt duurt het eeuwig voor je reactie krijgt.
Ze willen je laten betalen voor een adres waar je niets mee te maken hebt en waar zij zelf geen gas of elektra leveren.De Tussen personen als Maximaaladvies is het zelfde.Knoeien met contracten e.d.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bedrijfsnaam
24/10/2015
via website
thumbs down

Schandalig dat bedrijven die hun administratie zo slecht op orde hebben überhaupt kunnen bestaan. Als bedrijf twee jaar klant geweest en wat hebben we daar een spijt van. Met name de facturatie is een grote chaos, onmogelijk om precies te achterhalen waar je voor hebt betaald en of het klopt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Freek Kallenberg
03/12/2014
thumbs up

Het antwoord lijkt me duidelijk. Stelling van de Dag: Kolencentrales zo snel mogelijk dicht http://t.co/OZe4G3wmLD #energie #Eon @telegraaf

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Anna
20/09/2014
via twitter
Anna (@La_bella_Anna)
thumbs down

Ome Eon geeft ons zomaar €550,- terug aan teveel betaalde energie. Ja jongens, dat hadden we allang gezegd, stelletje apekoppen! Wel blij.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ineke Verberne
13/08/2014
thumbs down

Net overstap naar @GreenChoice afgerond na jaar lang wanprestaties van #EON + najagen van mijn kant #blijervanaftezijn #veelgoedkoperuit 🙂

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Heinzz
13/07/2014
via twitter
Heinzz (@Heinz069)
thumbs down

@EON_Energie_ verhoogt na afloop v contract de prijzen en als ik dan overstap naar n ander krijg ik n brief dat ze dat betreuren #raarbeleid

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Duval
09/04/2014
via website
thumbs down

2 jaar contract 4 maanden Gratis stroom, NIET DUS!
De telefonische aanbieding was 2 jarig contract met 4 maanden gratis stroom. Ik zei dit telefonisch toe, na eerste jaar bleek de stroom en Gas andere prijzen te hebben dan me was toegezegd! Mij werd telefonisch verkocht: Indien u hetzelfde verbruik hebt, kunt u NOOIT bij hoeven te betalen want, u krijgt bij dit jaar 4 maanden gratis stroom en de stroom prijzen zijn hetzelfde dan afgelopen jaar alleen het gas is minimaal € 0.02 cent duurder, maar dat compenseert door de 4 maanden gratis stroom. Ik heb me nog nooit zoooo bestolen gevoeld, natuurlijk na heeeeel veeeel gemail, werd mij uit coulance een kleine vergoeding aangeboden . Het voelt aan als ik steel 10 diamanten bij een juwelier en geef dan uit coulance er 3 terug…..want…. U kunt toch niets bewijzen !!! zegt de E-on. Wij hebben namelijk een bevestiging gestuurd en u heeft nooit gereageerd! Nee klopt ik had vertrouwen in de E-On, het is namelijk een grote maatschappij en laten we wel wezen het is toch aan de telefoon toegezegd. Ik heb in twee jaar eerst verkeerde rekeningen gehad: sorry Mevr verkeerder factor berekend en later een dubbele gasprijs en geen 4 maanden gratis stroom. Mooie Actie! Ik heb alle namen van de personen waarmee ik gemaild heb genoteerd, echter het feit “U kunt toch niets bewijzen Mevr. “…… In een menselijke wereld zou men denken aan fatsoen.
VERKOOPMETHODEN: Asociaal; telefonisch toezegging is in hun ogen niet te bewijzen dus een mondelinge afspraak geld bij dit Duitse bedrijf NIET!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Fa. JWM de Jong & Zn
18/02/2014
thumbs down

Zal #eon energie vandaag zijn belofte eindelijk nakomen en mijn geld na 4 maand terugeven? #energiereus of #energiekneus… #dtv

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marjet
15/02/2014
thumbs down

VIER keer mijn banknr. Opgegeven voor overstap naar @eon @SamenVoordeel en nu: acceptgiro met advies automatisch te gaan betalen! #FAIL!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Eon Oplichters
13/02/2014
via website
thumbs down

Pas op voor EON, ga er niet mee in zee! Dit zijn notoire oplichters! De rekeningen kloppen niet en de tarieven zijn veel te hoog. Boevenbende.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bodopuwpand.nl
06/02/2014
thumbs down

Bel je #EON krijg je een callcenter uit Suriname aan de lijn.Slecht te verstaan,alles 3x uitleggen.Waardeloze service.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Caridad
14/12/2013
via twitter
Caridad (@Dabonzi)
thumbs down

#eon is dus het bedrijf waar je dus geen energie moet nemen. #kassatv

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dirk Jan de Ruijter
22/11/2013
thumbs down

Wat een service. Online opvragen van energiefactuur als service. Kost bij Eon alleen € 20,- !!! Mooi verdienmodel.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
WiZZarD
23/09/2013
via twitter
WiZZarD (@w1zz)
thumbs down

snelle service bij #EON … Het kost 12 min. om uit te zoeken dat ik voor mijn vraag een andere (gesloten) afdeling moet hebben. #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
mootje
21/09/2013
via twitter
mootje (@meou1983)
thumbs down

#kassa Eon is gewoon een rampzalig bedrijf. Ik ga er weg. Slechte en onpersoonlijke service. Nooooooit doen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
P▲DDI P▲DDO ♥ •﹏•
19/09/2013
thumbs down

Pfff wordt je ook even gebeld door #EON energiebedrijf en proberen ze je groene stroom aan te smeren xd

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nathalie Kruger
13/09/2013
thumbs down

Ben in prehistorie beland dankzij Eon energie. Tarieven zijn zo onduidelijk mogelijk, sta inmiddels 68 minuten in de wacht #shocked

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
niptid
04/09/2013
via twitter
niptid (@niptid)
thumbs down

@EON_Energie_ Bel me terug Helaas is de optie om teruggebeld te worden niet operationeel wegens technische problemen. #consumentenbond

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
niptid
04/09/2013
via twitter
niptid (@niptid)
thumbs down

@EON_Energie_ er zijn tien wachtende voor u, noem je dat een uitstekende klantenservice @consumentenbond

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marc van Heelsbergen
26/07/2013
thumbs down

Wat een dwarrels die #eon energie colporteurs. aandringen en denken dat ze je kunnen overhalen…#fail #oplichting

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
★ TAKIETAAK ★
13/07/2013
thumbs down

Tjonge zeg. 0,03€ verschil tussen piek en daltarief voor stroom bij #EON Nou dat zal me een fikse korting opleveren denk ik…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores

Eon ervaringen

Heeft u ervaringen met Eon en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u Eon beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.
1.7

Bekijk aanbiedingen

Profiteer van de beste deals! Nu energie vergelijken en overstappen levert geld op.

energie vergelijken

Top 5

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
1 positief – 22 negatief
Eon 0.86 stars 24 reviews