Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Blog
Energie
Geen categorie
Internet
Mobiel
Nieuws
Verzekeren

Essent

Essent is in 1999 ontstaan na een fusie van PNEM/Mega Groep en de EDON Groep. Essent is een leverancier van stroom, warmte, gas en aanvullende diensten en producten. Met 1,7 miljoen klanten (ongeveer 3,4 miljoen aansluitingen) vertegenwoordigt Essent iets meer dan 23% van de energiemarkt. Essent is overigens 100% eigenaar van energiedirect.nl die zelf ook nog eens goed is voor 310.000 klanten. In februari 2007 besloten Nuon en Essent te gaan fuseren, maar mede dankzij de geuite kritieken, werd zeven maanden later van deze fusie afgezien. Essent is in Nederland de grootste producent van groene energie.

Essent ervaringen

Geef Essent een beoordeling

365 Essent ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

mustafa keceli
Geen oordeel
07/03/2017
via website

ik moet eerst zeggen dat ik niet perfect nederlands kan maar ik ga proberen uit te leggen waar ik klachten over heb. ik woon in enschede . elferinksweg 151. ik ben al 5 of 6 jaar klant van essent. ik woon alleen en ik gebruik heel weinig energie . voor slimme meterkast komt was alles normaal. na slimme meterkast geinstalleerd wordt dan gaat alles fout. ik krijg elke jaar minder en minder geld terug dan ik verwacht. en jaarafrekening van vorig jaar heb ik helemaal niks terug gekregen. vorige jaar juni en juli ik was bijna niet thuis maar meterkast gedraait alsof ik thuis was. ik verwacht dat ik € 300-400 terug zou kregen van jaarafrekening van 2016 maar helemaal niks terug gekregen. slimme meter kast werk absoluut fout. die draait te veel dan normaal wat ik gebruik. wat is er aan de hand ??? ik wil oude meterkast terug . slimme meter kast is slim voor enerjie bedrijven niet voor klanten. slimmemeterkast werk fout.

Nuttig? Ja   Nee

R Beek
16/01/2017
via website
thumbs down

Walgelijke verkooppraktijken.
Heb gebruik gemaakt van de 225 euro cadeaubon actie bij media markt. Wat een doortrapt en bewust misleidend produkt is dit. De voorgestelde tarieven blijken ‘iets’ af te wijken in hun voordeel. Maar wat nog veel erger is: Er wordt bij de verkoop met geen woord gesproken over het verhoogde vast leveringsrecht van bijn 2 tientjes per maand als je gebruik maakt van de media markt korting. Die 225 Media Markt korting betaal je dus zelf met 36 maanden*20 euro is ruim 700 euro! Waren ze even ‘vergeten’ te melden en zag ik bij het doorlezen van de kleine lettertjes, omdat ik het vreemd vond dat mijn maandbedrag ineens zo sterk omhoog ging. Ik snap dit soort verkoop praktijken niet. Ik doe geen zaken met bedrijven die ik niet kan vertrouwen en Essent komt er bij mij daarom nooit meer in. Maar dit verhaal blijft ik nog jaren aan anderen herhalen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Baars
17/10/2016
via website
thumbs up

De energietarieven zijn niet het goedkoopst, maar met de cashback van 160 euro die ik kreeg via Checkenbespaar .nl kwam ik wel het goedkoopst uit met een 1-jarig contract.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gerard
28/06/2016
via website
thumbs down

Deze club is echt een BOEVENBENDE. Alleen maar bezig om via agressieve marketing trucjes om consumenten af te zetten. Geen wonder dat de beleggers dat door hebben.

http://www.nu.nl/beurs/3851830/essent-eigenaar-rwe-ziet-winst-kelderen.html.

Essent, wanneer pakt de Ombudsman jullie aan vanwege wanpraktijken ???

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
et
26/06/2016
via website
thumbs down

Oplichters. Vijf februari gebeld met een heer. Ja hoor mevrouw maakt u zich geen zorgen alles wordt geregeld dat u bij ons kunt blijven. Nee hoor later krijg ik te horen dat in mijn historie niks bekend is.Leugens want van elk gesprek worden in ieder geval aantekeningen gemaakt. Geen reactie geen fatsoenlijke oplossing. STAP NOOIT OVER.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mevrouw K
20/06/2016
via website
thumbs down

Voor mijn jaarafrekening van bijna €500,00 wilde ik een betalingsregeling treffen. Het bedrag gestorneert en via mijnEssent betalingsregeling getroffen. 3 weken later word het volledige bedrag opnieuw afgeschreven en mag ik het dus opnieuw storneren en een betalingsregeling aanvragen. Hopelijk blijf ik niet aan de gang. Uiteraard gebeld met Essent maar werd er niet wijzer van, ze wisten ook niet hoe dat kan. Slecht geregeld

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Diane
18/05/2016
via website
thumbs down

Dinsdag 17 mei heb ik contact gehad met jullie klantenservice over een eventuele overstap naar een andere leverancier. Ik heb gesproken met Maikel om 15.21 uur. Kijk en luister het maar na want al jullie gesprekken worden opgenomen i.v.m. juridische verplichtingen!! Hij deed mij in dat gesprek een aanbod .Ik zei oké daar moet ik even over denken. Ik kon hem terugbellen zei hij en kon ook nog eens kijken op de site gaslicht.com bij de andere aanbieders(luister het opgenomen gesprek maar na) Ik bel terug na 20min en vraag naar hem. Hij is in gesprek en krijg een Nienke aan de telefoon die van niets weet. Ze zou hem terug laten bellen. Om 16.30 bel ik maar weer terug en krijg weer iemand anders aan de telefoon. Zei wil mij via gaslicht.com over laten sluiten bij Essent voor een ander jaarbedrag als Maikel. Ik zeg dus dat ik een ander aanbod heb gehad maar die is in gesprek zegt ze. Ze zal hem binnen 10min terug laten bellen. Maar helaas na 10 min nog niets gehoord…ofja 2x ging de thuistelefoon over en toen werd er opgelegd! Toen maar weer zelf gebeld. Toen kreeg ik een jongeman/man aan de telefoon waarvan ik de naam niet weet. Hij draaide ook weer om het hele verhaal heen en zei dat hij intern aan het chatten was met Maikel en dat hij het druk had, en dat er een mis communicatie was. Hij zou proberen om Maikel vandaag nog terug te laten bellen en anders morgenvroeg om 9.00 uur. Maar wat schets mijn verbazing….deze mail die ik kreeg om 16.44 uur :

Beste heer W.

Op 17 mei 2016 heb ik telefonisch contact met u gehad over de 1 jarige overeenkomst met 125,- cadeau. Ik heb u hierover zoals gevraagd proberen terug te bellen maar helaas kreeg ik u niet te pakken.

Ik begreep van mijn collega’s dat u begrepen heeft dat wij dit voor u in orde kunnen maken. Ik ben bang dat wij elkaar daarin verkeerd begrepen hebben. Dit aanbod kan expliciet in orde gemaakt worden via een “prijsvergelijker”

Wanneer u op “Bestel Dit Pakket” klikt en daar uw gegevens invult zal dit aanbod door Essent verwerkt worden. Zodoende wordt dit voor u geregeld en ontvangt u van ons een bevestiging zodra dit is ingegaan.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via telefoonnummer 0900 1550 (0,35 euro per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten). Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 13.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Maikel

Essent Klantenservice

Waar slaat dit nu in hemelsnaam op??

En dan komt er om 17.11 uur nog een mail binnen :

Beste heer W.

Vriendelijk dank voor het doorgeven van uw wijziging.

Via Mijn Essent kunt u ook uw andere gegevens op elk gewenst tijdstip inzien en wijzigen.

Heeft u nog vragen? Stel ze aan Heleen.

Met vriendelijke groet,

Maarten Top

Directeur Klantenservice

Wijziging??? Ik heb helemaal geen wijziging doorgegeven!!

Ik heb verscheidene keren gezegd luister dan jullie bandjes af. Ook heb ik alle 4 de keren mijn postcode, huisnummer, geboortedatum moeten noemen. Ik ben dit jaar 30 jaar klant bij jullie maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik vind het grofweg schandalig.

Nooit heb ik jullie iets gevraagd of gebeld en nu dit?

Ik laat het hier dus duidelijk niet bij zitten.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jean-Paul
12/05/2016
via website
thumbs down

Essent is echt een BLOEDZUIGERS bedrijf. Omdat het slecht gaat met Essent, is het beleid om dit te doen via agressieve verkooptechnieken en klanten via wurgcontracten te binden. Mocht je eruit stappen, dan wachten er opzegboetes.

Blijf weg van dit bedrijf !! Ik walg van hun bedrijfscultuur.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dieter Haan
12/05/2016
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
N
25/04/2016
via website
thumbs down

Zeer onbetrouwbare partij geen zaken mee doen !!

Men vergoedt niet de opzegvergoeding terwijl er telefonisch wordt aangegeven dat men dit wel zou doen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
n.a. lucyszyn
30/03/2016
via website
thumbs down

Ik heb voor de jaarafrekening van 2014/2015 een betalingsregeling getroffen van 3x 155euro.
Ik heb gelijk de eerste termijn betaald. De tweede termijn is ook ruim op tijd betaald.
Er is een fout gemaakt bij de betaling van de 2de termijn. Mijn partner heeft per ongeluk het betalingskenmerk verkeerd ingevuld. Gelijk na de betaling heb ik Essent gebeld en verteld dat er 155 euro is overgemaakt maar dat het betalingskenmerk niet juist is.
Dame aan de telefoon heeft me gezegd dat dit geen probleem was omdat het bedrag en alle andere gegevens wel juist waren. Leugen 1. Als zij mij daar eerlijk had verteld dat Essent van de situatie misbruik gaat maken had ik niet geaarzeld en alles in 1x betaald.

paar weken later sturen ze iemand naar m’n huis die een dreigkaartje achterlaat met dreigementen over afsluiting en extra kosten ed. Dit terwijl er dus netjes werd betaald. Dame van Essent heeft me dus mooi voorgelogen want mijn betaling eerder werd als voorschot gezien door Essent. Ik heb die persoon van het dreigkaartje gebeld en de situatie uitgelegd waarbij ik ook heb gezegd dat ik GELIJK weer ging betalen omdat ik het zonde vind van extra aanmaningskosten. Hij kon me heel blij vertellen dat er al 40euro bij is gekomen. Na druk op hem gezet te hebben omdat Essent verkeerd bezig is heeft hij me beloofd om Essent te bellen en mij terug te bellen. Belt die me in 2min terug met ; nee die aanmaningskosten blijven!
Heb alle gesprekken met hem en de dame van Essent aan de tel trouwens opgenomen via een simpel programma op de gsm.

Ik stel hem voor om de rest maar gelijk op te lossen en dat ik 200euro gelijk na het gesprek ga betalen en de overblijvende 200euro. Dit is dus niet alleen de eindejaar afrekening maar ook een voorschot op een voorschot omdat mijn eerdere betaling als anderhalve maand voorschot hebben berekend.
Leugen 2 : Meneer aan de tel lijkt erg blij met de oplossing en zegt mij dat als ik 200euro overmaakt alles weer ook is en dat ik de overblijvende 200euro voor het einde van de maand kon betalen.(Ook dit gesprek is dus opgenomen). Ik heb dus na het gesprek ook 200euro overgemaakt.
Vandaag 30-3-2016 heb ik ingelogd op mijn Essent om de overige 200euro te betalen en ja hoor nog meer aanmaningskosten. Lekker he , Essent. Zelf fouten maken en liegen waardoor jullie extra misbruik van de situatie kunnen maken.

Ik heb dus zojuist de “dreigbrief heer” gebeld om hem te vertellen dat er alweer extra kosten bij zijn gekomen voor de 3de keer terwijl ik betaald heb. En dat het nog geen einde maand was zoals hij heeft aangegeven.
Nu word meneer opeens anti Essent en verteld die me hoe slecht Essent wel niet is met dit soort situaties. Alsof hij mij niet heeft voorgelogen en valse afspraken met me heeft gemaakt.
Hoe langer het gesprek heeft geduurd hoe brutaler de Essent medewerker werd en hoe onnozel hij dan ook even een paar keer tegen me zegt dat ik maar op tijd moest betalen. Dit dus terwijl ik op tijd had betaald met een verkeerd kenmerk en dat de essent medewerkster me heeft verteld dat dit geen probleem zou worden.

Maar goed dat ik gesprekken waarin zoveel word gelogen en waarin de brutale anti-essent medewerker essent zwart maakt automatisch opneem. Kan nog leuk staan later als link op reviews over essent die ik ga plaatsen.

Ik heb essent gebeld zojuist en gevraagd wat de kosten gaan worden als ik vertrek. Weer 150euro.
Nou die krijgen jullie ook want vandaag ga ik naar andere aanbieders op zoek.

Ik heb alles maar betaald zodat ze niet nog meer misbruik van de situatie kunnen maken.
Ik heb dus 3x voor niets aanmaningskosten gehad. En weet ik veel hoeveel extra kosten nog.
Waardeloze service en medewerkers.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bert
25/02/2016
via website
thumbs down

Vorige week door een agressieve verkoper aan de telefoon een chaotisch gesprek gehad over zakelijk tarief.Wat ik steeds aangaf dat ik alleen een offerte wil hebben en a.d.h. daarvan bekijk of ik overstap.
Hij stuurde me een mail met tarieven en ik moest op de link klikken ” aanbieding bevestigen” hij zij dat dat nodig was om voor zichzelf in het systeem af te kunnen sluiten.
Dat heb ik dus gedaan en wat blijkt : zit ik vast aan een 5-jarig contract zonder bedenktijd .Wat een Klote streek !!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michel
13/02/2016
via website
thumbs down

Essent, wat een PAUPER bedrijf. Dagelijkse telefoonterreur met agressieve marketingmannetjes. BEL ME NIET

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Martijn
05/02/2016
via website
thumbs up

Volgens mij zijn veel van alle klachten hier geschreven door de concurrenten.. Klinkt gek, maar ik werk bij de gemeente in Groningen. En daar hebben wij nooit dergelijke klachten. Sterker, wij ervaren dat Essent juist heel goed omgaat met klachten. Klanten die bijvoorbeeld in geldnood zitten of een schuldregeling hebben worden bij de meeste energieleveranciers niet eens toegelaten. Essent doet daar niet moeilijk over en is juist heel coulant.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michael
29/01/2016
via website
thumbs down

Essent heeft zeer agressieve verkooptechnieken. Ze sturen je een vrijblijvende offerte en als je die niet afzegt, heb je een contract en beginnen je huidige energieleverancier op te zeggen. Ga niet in zee met dit bedrijf !

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Edwin Weijers
16/01/2016
via website
thumbs down

Overgestapt van Essent naar Vandebron. Contract bij Essent oogezegd en is gevestigd. Maar Essent blijft doorgaan met incasso termijnen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
duvenvoorden
22/12/2015
via website
thumbs down

Essent houd mij staande bij appie, onder voorwensel dat het goedkoper kan. Ik stond op een. bedrag van 42,€, bij NEM en nu verlangt essent 82€., hoer wil ik vanaf, want dit is niet goedkoper en dus hebben jullie mij onder valse voorwensen binnen gehaald.
Dit is niet netjes en een reden voor contractbreuk, de ah_cadeaukaart van appie is nog geactiveerd, zo laten we dit contact ongedaan maken zodat ik daad werkelijk een goedkopere aanbieder kan nemen.
Bvd G. Duivenvoorden

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
V. Tida
21/11/2015
via website
thumbs down

Een ongelooflijk waardeloos bedrijf. Ook in de Media truc getrapt. Administratie bij Essent is 1 grote chaos. Krijg rekening voor de verkeerde aansluiting, betaal dubbel en Essent kan mijn betalingen niet traceren tot dat ik ze zelf de betalingsbewijzen stuur. Rechtstreeks communiceren per mail kan niet, moet altijd via zo’n stom contactformulier of dat peperdure servicenummer bellen en dan steeds weer een andere medewerker aan de lijn.
Wat een incompenent bedrijf!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Saschia
01/11/2015
via website
thumbs down

Verkoper aan de telefoon probeert me te overtuigen om een zakelijke contract in te gaan.
Na half uur gesprek waar hij zegt dat hij me de tarieven inclusief btw geeft gaat hij me een email sturen en probeert me te overtuigen dat ik meteen op een lijk op de mail moet klikken zo dat hij als “adviseur” verder kan gaan. Natuurlijk niet gedaan.
Later rustig de email doorgenomen en toen bleek:
– als je de link clickt ga je de contract accepteren
– in de email zit alleen de leveringtarief en geen informatie over de overige kosten
– het gaat om een 5 jaar contract (nooit aan de telefoon gezegd)

Ik vind heel vreemd dat je pas na het accepteren van de offerte de volledige tarieven kan zien.
Altijd goed oppassen dus!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lianne
14/08/2015
via website
thumbs down

Zeer slechte service. Niet bij aanmelding, maar bij afmelding bkijven ze factureren en administratie is niet op orde. 24-6 opgezegd,eindafrekenig gekregen in juli en 11-8 houden ze een maandtermijn af van mijn rekening. Zeer slecht, geen service en botte medewerkers. Geven hun fout niet eens toe, maar blijven excuses verzinnen. 1,6 gemiddeld cijfer over 346 beoordeligen zegt genoeg. . Als de optie er was om een nul te geven hadden ze die gekregeb

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
A.P.M. van den Goorbergh
19/07/2015
via website
thumbs down

Na zeer slechte ervaringen van 8 jaar geleden met Essent dacht ik er goed aan te doen toch weer eens een beroep te doen op deze energieleverancier. Misschien kunnen ze nu beter luisteren dan toen? Maar nee hoor, het juiste e-mail adres noteren is voor iedereen nog een drama van jewelste. Ook meten de medewerkers met 4 maten als het om een eenmalige klantenkorting gaat. De een zegt € 200,- wat natuurlijk best aantrekkelijk is. De ander weer € 170, en dan een ander weer € 150,- en als laatste € 75,-. Ik ging een overeenkomst aan van € 200,-. Ik zou de overeenkomst direct ontvangen via een e-mail, maar daar was geen sprake van, ook niet na diverse keren hierover te hebben gebeld. Ik had mijn buik er weer eens van vol want als je een overeenkomst aan gaat wil je dat toch lezen en niet alleen horen, en de slechte ervaringen van 8 jaar geleden wilde ik niet nog eens mee maken. Ook een account aanmaken voor het inloggen was een drama en heb dat tot op de dag van vandaag niet gekund. Op een gegeven moment was mijn e-mail adres plotseling verandert in Roy Dekkers, en dat was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen en ik het op ging zeggen. Voor alle ongemakken hadden ze mij een appeltaart beloofd want ze zagen ook wel in dat dit niet echt klantvriendelijk is, maar zeer onzorgvuldig. Heb alleen nog nooit een bonnetje in ontvangst kunnen nemen voor die appeltaart want ik had ondertussen al 5 verschillende e-mail adressen op mijn naam staan waarvan er niet een juist was. Het bijzondere is dat bij terug bel afspraken ik altijd mijn naam en e-mail-adres moest invullen. En geloof mij, dat ik echt het juiste e-mail adres invulde hoor. Ben nu eindelijk verlost van Essent en ze mogen van mij die € 200,- en hun appeltaart houden. Ik zit weer bij Greenchoice, wel iets duurder maar zonder ellende en ik kan nog inloggen ook en dat zonder appeltaart. Voor mij geen cent meer naar Escent.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nathan
30/06/2015
via website
thumbs up

Essent heeft mij benaderd met de ‘nest thermostaat’ actie. Hiermee kon ik besparen en ik vond het wel een leuke gadget, dus ik ben akkoord gegaan met het voorstel: 3 jarig contract + nest voor 49 euro + installatie kosten a 79 euro.

Nadat het contract was ingegaan kreeg ik maar liefst rekeningen van 250 euro (in plaats van 81 euro die ik daarvoor bij Nuon betaalde). Ik kwam hier pas na ongeveer 2/3 maanden achter. Na telefonisch contact met Essent bleek dat mijn termijnbedrag veel te hoog ingesteld staan. Raar, ik had met Essent wel mijn verbruik vastgesteld. Helaas kon de medewerker aan de lijn mijn termijnbedrag niet lager zetten dan 150 euro, waardoor ik elke maand minimaal 50 euro teveel zou gaan betalen EN de teveel betaalde termijnbedragen van de maanden ervoor zou ik pas terug zien na de jaarafrekening. Dag geld! Zet ’t lekker op een rekening Essent!

Al die tijd was ik wel aan het wachten op de Nest thermostaat. Ja binnen halen die klant, en lekker laten wachten op de Nest thermostaat. De lol was er helemaal vanaf.

Toen werd ik weer benaderd door Nuon. Zij kwamen met een nieuw contract, en wilden de boete die Essent mogelijk zou gaan opleggen wel betalen. Wel mooi, want zo was ik van Essent af, kreeg ik mijn veel te veel betaalde termijn bedragen sneller terug en de Nest die toch niet kwam hoefde ik ook niet meer. Ik heb een 1 jarig contract bij Nuon getekend.

Essent heeft een boete gestuurd van 250 euro. Die is keurig betaald door Nuon.
Na een tijdje kreeg ik weer een brief van Essent: 100 euro verrekening voor het gebruik maken van de Nest actie…

Achteraf blijkt dat ze een kortingsbon hebben gestuurd per email, die ik kon inwisselen. En dan zou de Nest geleverd worden. Ik kan alsnog de Nest bestellen, maar dar kost hij nog steeds 49 euro + 79 euro voor de installatie, en dan nog de 100 euro verrekening = 228 euro.

Ik betaal wel die 100 euro, en laat de Nest maar zitten. Het gaat me allemaal veel te veel geld kosten.

Dag Essent! Ik kom nooit meer terug!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
B. de Mon
12/06/2015
via website
thumbs down

Vriendin van mij heeft de Media Markt om schriftelijke informatie gevraagd. Niets getekend, alleen adres opgegeven. Plotseling met door Essent verzonnen geboortedatum en foutieve naam toch bij Essent ingeschreven. Ook het nummer van de bankrekening niet gegeven, hetgeen mij voor een overeenkomst essentieel lijkt. De dag daarop weer naar de MediaMarkt om te zeggen dat er iets fout is gegaan. Een paar weken later het bericht dat de terugdraaitermijn van 14 dagen is verstreken….
Daarna telefonisch kennisgemaakt met hun van-het-kastje-naar-de-muur-mentaliteit.
De een zegt dat de overeenkomst is ontbonden, even later ligt er toch een rekening op de deurmat.
Op de simpele vraag om de (niet-gezette) handtekening te tonen komt al wekenlang geen antwoord. Tot slot maar bij de politie aangifte van valsheid in geschrifte gedaan. Blijkt niet de enige casus te zijn. We zien een eventuele deurwaarder van Essent met vertrouwen en breed glimlachend tegenmoet.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michel
12/06/2015
via website
thumbs down

Waardeloze onderneming. Schuiven fouten die zij maken in de schoenen van de klant

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
E de Kant
16/04/2015
via website
thumbs down

Op 7 januari zijn wij overgestapt van Essent naar een andere energieleverancier. Wij hebben in januari de eindejaarsafrekening keurig betaald, Echter, volgens essent moesten wij de voorschotrekenening voor januari 2015 gewoon betallen (ondanks dat wij geen gebruik meer maakten van hun diensten). Dit, omdat het computersysteem het anders niet zou kunnen verwerken…..???? Na vele telefonische contacten ben ik niet tot hen doorgdrongen. Essent heeft vandaag een deurwaarder op ons afgestuurd om het voorschot voor januari 2015 alsnog te innen voor niet geleverde diensten. ??!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
mesruovi
04/03/2015
via website
thumbs down

ik ben begin 2013 klant geworden bij essent via een leuk lokkertje in de medimarkt.
De aanbieding was een cadeaubon van €175.
Een week hierna werd ik gebeld door nuon met een aanbieding met een veel lagere energieprijs en ben hier natuurlijk op in gegaan.
Nuon heeft toen de boete voor het vroegtijdig overstappen betaald (€250).
Nu anderhalf jaar later zit Essent blijkbaar erg om geld verlegen en vordert €100 van het welkomstcadeau terug.
Ik weet dat Essent volledig in haar recht staat maar na 1.5 jaar alsnog het bedrag terug vorderen is toch wel triest.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Willeke Barens
29/01/2015
thumbs down

@energiedirect er komt vanavond een monteur, maar het blijft een abominabele service #Fail #essent #essentlaatmeindekouzitten

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michaela v Groningen
23/12/2014
thumbs down

Wat ben ik blij dat we weg zijn bij @Essent ….. Je wordt genaaid waar je bij staat….

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
claudia
Geen oordeel
11/06/2015
via website

vorig jaar overgestapt naar essent omdat ze me vertelden dat ik 40 euro goedkoper per maand kon bij hun…nou dus niet ze hebben me gewoon telaag ingeschat zo kan ik ook klanten werven. telefonisch per post en mail excuses gehad maar daar heb ik weinig aan, de enige oplossing die ze boden was 10% korting op het totale bedrag van 550 euro.
bedankt ESSENT

Nuttig? Ja   Nee

Anneke van Dijken
23/12/2014
thumbs up

@Essent Geeft niet kan gebeuren. 😉 Fijne Kerstdagen en een gelukkig 2015.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cathelijne Haytink
11/12/2014
thumbs up

En wederom ervaren hoe fijn een goede #webcare is. @Essent top!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Heidi DH
04/12/2014
thumbs down

@Essent Gek verhaal, heb mn contract niet opgezegd en nu krijg ik een eindafrekening na opzegging in de bus. Ben net klant geworden. Help?!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
JacobienB
26/11/2014
thumbs down

Hallo @Essent Ik ben al zeker 20 jaar klant en krijg nooit een kado.
Nieuwe klanten krijgen 75,- Ik betaal dus voor kado nieuwe. #zofout

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joost van de Graaf
19/11/2014
thumbs down

Vriendelijk contact met @Essent, maar nieuwe klanten een beter aanbod doen dan bestaande klanten is zo fout… ‘Dat is onze strategie’ #exit

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Radboud Rijpkema
17/11/2014
thumbs down

Leuk hoor, self service applicaties, maar moet je Mijn @Essent account het natuurlijk wel doen als je ‘em aanmaakt!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Pieter Baert
17/11/2014
thumbs down

Dit ene telefoontje van de @Essent thuis telemarketeer, zorgt er voor dat ik nooit of te nimmer klant wil worden bij dit merk.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jean Pierre Peeters
12/11/2014
thumbs down

Heel fijn #Essent! Nieuwe klant en heb vraagje. Hang al kwartier en wordt niet vermeld hoe lang wachttijd of hoeveel wachtende er zijn #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Danielle Gordens
10/11/2014
thumbs down

Krijg je 400 euro terug van #Essent, verhogen ze toch je voorschotbedrag… Snap ik niet helemaal…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lilian Slagers
07/11/2014
thumbs up

Goeie deal #warmtepompdroger gekocht met nieuw #energiecontract bij @Essent en €225 korting bij @mediamarkt_nl http://t.co/P7q3RRx21u

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
weervenlo
07/11/2014
thumbs down

@Essent wat een slechte zaak ruim een week geleden een vraag gesteld maar antwoorden nee dat niet..Misschien willen ze wel dat je overstapt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tim
05/11/2014
via twitter
Tim (@_Tim_S_)
thumbs down

hmm als met uw afrekening blijkt dat je maar liefst 3x meer gas hebt betaalt dan verbruikt scheelt er iets met de voorschotten… @Essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marjan Beukema
05/11/2014
thumbs up

@Essent bedankt! probleem is nu eindelijk snel opgepakt en opgelost.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
alexvdhorst
16/10/2014
thumbs up

Keurig te woord gestaan door @Essent Samen berekening doorlopen, inderdaad, het advies klopt niet. Dus tip van Flip: bellen bij twijfel.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Annemarie Bon
14/10/2014
thumbs down

@Essent Bedankt! Het voelde gewoon bijzonder vervelend en ook onveilig om zomaar een actief account opgedrongen te krijgen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ray Holleman
30/09/2014
thumbs down

@Essent Eindafrekening oxxio in de bus. Heb nu al spijt van overstap naar #essent kost geld ipv besparing. Bedankt voor goede voorlichting!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
MTPMarieke
17/09/2014
thumbs up

Begin de dag met de meterstanden doorgeven…. Bedankt @Essent voor jullie herinneringssms!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Han
17/09/2014
via twitter
Han (@Hanneman_)
thumbs up

Jaarafrekening #Essent ontvangen, valt niet tegen wat ik terugkrijg, had ik zelf ook beetje uitgerekend. Over maand contract verlengen mss.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cabaconsu
16/09/2014
thumbs down

#essent zegt dat ze iets uitzoeken, sturen geen gecorrigeerde factuur maar wel verhoging van €20 #klacht #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dees
09/09/2014
via twitter
Dees (@caseofdees)
thumbs down

Walgelijk dat @essent telefonisch ouderen verleid om over te stappen. Zeg je ‘stuur maar op’, krijg je een mail dat je er aan vast zit #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marlies oet Stein
04/09/2014
thumbs up

Ik ben geholpen door Leon van de commerciële afdeling van @Essent. Erg goede service. Dat mag gezegd worden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arash Aazami
24/08/2014
thumbs down

Vader is op slinkse wijze #Essent-klant gemaakt in de MediaMarkt. Tarief is 30% hoger dan de markt. ‘Goedkoper dan Nuon’ zeiden ze. #genaaid

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Robbert
Geen oordeel
26/11/2014
via website

Gelokt met een Media Markt DEAL, de goedkoopste prijzen!! beste en goedkoopste energie. Na een paar maanden erachter komen dat er binnen Essent verschillende prijzen worden gehanteerd. Walgelijk, niet TRANSPARANT!
Klachtafhandeling, ZEER SLECHT! geen enkele coulance! RESULTAAT, FAMILIE, VRIENDEN, WERK, COLLEGA’S…. IEDEREEN WEG VAN ESSENT!

Nuttig? Ja   Nee

jandebehanger
22/08/2014
thumbs down

Vandaag een elektrische waterkoker gekocht om te voorkomen dat mijn zonnestroom met een kolenfooi vergoed wordt. @Essent @Eneco

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Maurits
14/08/2014
via twitter
Maurits (@maus2704)
thumbs up

Geweldige klantenservice bij @Essent. Na een vraag via twitter wordt er telefonisch contact met me opgenomen en probleem is opgelost. TOP!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tim van der Meulen
28/07/2014
thumbs up

@Essent Duidelijk. Dat is snel verwerkt dan! 🙂 Dank voor je snelle reactie. Werkse!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tim van der Meulen
28/07/2014
thumbs down

@Essent Waarom is mijn betaalwijze omgezet van AI naar handmatig betalen? Kreeg nu ineens een herinnering.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nathalie Hoffman
26/07/2014
thumbs up

En dan ligt er een kaartje in de bus van @Essent bedankt Dave. Wij hopen op een goede afloop. #netjes #daarkunjevanopaan

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Koert Smit
25/07/2014
thumbs up

Als iets slecht geregeld wordt mag je dat zeggen. Als het goed geregeld wordt ook. Bedankt @Essent http://t.co/WasM409zyt

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Steven van der Jagt
25/07/2014
thumbs up

Zojuist eerlijkste en meest directe callcenter ever aan de lijn gehad. “Ik wil u klant maken van Essent.” Niettemin in 10 sec afgewimpeld

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tom Van Grieken
17/07/2014
thumbs up

Echt vriendelijke en hulpvaardige medewerkers bij @EssentBe. Top! #AlsHetGoedIsZeggenWeHetOok @Essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Thijs Bastiaens
10/07/2014
thumbs down

Slechtste online customer care ever? daar moet je voor bij @essent zijn.. #nognooiteenantwoordgehad

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Vermazen
28/06/2014
via website
thumbs down

In de kou door Essent.
Volgens Essent kun je niet voor verrassingen komen te staan als je regelmatig meterstanden doorgeeft , zodat het maandelijkse voorschot juist wordt berekend. Mooi niet dus! Moest desondanks nog ,€ 1700 bijbetalen. Ook ontstond er twijfel aan de juiste werking van met name elektriciteitsmeters. Daar had men bij Essent geen boodschap aan. Buiten die € 1700 moet er nu ook nog € 800 borg worden betaald!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Roel van Rijswijk
24/06/2014
thumbs down

Dat Vodafone je 5 euro laat betalen om zeker te kunnen bellen. Of essent 5,- extra in rekening brengt om je licht aan & uit te laten gaan.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Coenders
16/06/2014
via website
thumbs up

Eindafrekening te hoog van het Gas moest ik 620,- bij betalen (betalingsregeling niet mogelijk)
Stroom was wel in orde 25,- terug over een jaar
ik vraag me toch af hoe ze aan zulke bedragen komen als je normaal zuinig leeft en niet te lang onder de douche staat en de kachel laag hebt staan gemiddeld aleen in de winter iets hoger en je al een voorschotbedrag betaald van rond de 90 incl gas/stroom p/m
ik heb dit nog nooit eerder gehad toen ik altijd klant was van woonenergie en Nuon
ik laat dus ook de meterstand opnieuw nakijken door de netbeheerder en het noodzakelijke om erachter te komen of dat bedrag wel klopt
Essent vertrouw ik niet zo de klantenservice is ook Bot en onvriendelijk…

Mvg Coenders

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Maarten Plevier
12/06/2014
thumbs up

Compliment aan klantenservice #Essent! Foutje in online aanmelding direct aan de telefoon hersteld. Zo zie ik het graag!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Alexander Mulder
01/06/2014
thumbs down

Twee weken geleden klacht ingediend bij @Essent vanwege aggressieve manier van klantenwerving, nog steeds geen reactie

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
paul durlinger
31/05/2014
thumbs down

Voor klantvriendelijkheid moet je dus niet bij Essent zijn. Mijn god wat een stelletje onbenullen bij de Klantenservice. Ik loop ff leeg

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dee
12/05/2014
via twitter
Dee (@DeviliciousMe)
thumbs down

Nou dag Essent… En leuk je weer te zien, Eneco.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
verhoeven
02/05/2014
via website
thumbs down

men rekent 20 euro voor een email door het aanmaningskosten te noemen. de site is niet up to date daar heb ik nog een laatste betaalmogelijkheid maar bij de klantenservice krijg je de opmerking dat einde levering niet terug te draaien is want ze hebben de brief al verstuurd ,die krijg je volgende week. dus einde levering terwijl je al betaald hebt. men verdiend aan andermans ellende daar.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Frank Schotman
25/04/2014
thumbs down

Overstappen naar Essent gaat niet vlekkeloos. Meterstand teruglevering kan niet opgegeven worden. Beginnen we weer op 0 ipv 619! #gratisgeld

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Fabian Sandner
18/04/2014
thumbs down

Waardeloze service aan het telefoon – Essent. Slechtste klantenservice ooit
#klantenservice
#nederlandkiest
#essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Oscar
08/04/2014
via website
thumbs down

Voor het aangaan van een nieuwe enegerie leverancier was ik in contact gekomen met @essent. 3 jaar geleden waren we hier met onze zaak ook bij aangesloten maar omdat een andere voordeliger (Nuon) was waren we overgestapt.
Nu na contact met essent is gebleken dat ik financieel voordeel kon behalen door terug te komen en ook mijn prive aansluiting op zakelijk voorwaarden kon overnemen.

Echter na invullen en doorlopen van alles, ontvang ik zojuist een zg waarbog E + G van @essent. Door een krediet check van een organisatie wil essent € 3000 euro ontvangen alvorens we een aansluiting kunnen krijgen. Omdat we niet kredietwaardig zouden zijn…… ja right!

Deze krediet check is vanaf 2007 terwijl wij de zaak in 2011 overgegaan is van vof naar bv en hiervoor een BV gekocht had. Echter hebben wij geen invloed op de voorgaande historie hiervan, maar worden hier wel op beoordeeld. Ze kunnen ook naar de deportaties kijken bij de kvk als het om de financiele situatie gaat.

Na verluid is dus een terugkomst naar essent een belangrijk prio, maar de manier waarop dit gebeurt is te erg voor woorden en wil ik andere hierbij dus waarschuwen. Een toekomstige en oude aansluiting laten beoordelen door een bedrijf op onjuiste gegevens. Hoe pissed off kan ik worden…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ton Plu
25/03/2014
via twitter
Ton Plu (@TonPlu68)
thumbs down

Wat een oplichters zijn jullie @essent Mensen beloven dat ze een gratis E-thermostaat krijgen maar ze alsnog €49,- laten betalen Oplichters

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Secretaresse
24/03/2014
thumbs down

@Essent Jullie #klantenservice blijft mij maar #stalken. Ik ben geen klant bij jullie, maar op deze manier zou ik het ook zeker niet willen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bé Venema
21/03/2014
via twitter
Bé Venema (@NLTBV)
thumbs up

Zo dat is nog eens een goede service. CV storing, direct bellen, en een uur later storing opgelost. #energiewacht #essent. Alle achting

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Patty de Vaan
27/02/2014
thumbs down

@Essent 2/2 staat ons te woord. Misschien eindelijk via webcare?Zo onbeschoft, arrogant en klantonvriendelijk!! Graag eindelijk contact!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Saskia Creemers
26/02/2014
thumbs down

Zeer slechte klantenservice heeft @Essent! Voorschot verlagen naar oude voorschot bedrag (en nog geld terug bij eindafrek) onmogelijk. #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sabina_Rietveld
26/02/2014
thumbs down

Triest dat dat soort bedrijven zo met ex-klanten omgaan. Als zij nog geld moeten krijgen zijn ze wel fel en snel, triest, triest.. #essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sabina_Rietveld
26/02/2014
thumbs down

Tjonge jonge, teveel betalen aan @Essent betekent maanden ruzie maken en nog niks terugkrijgen, ze reageren gewoon maar niet meer…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jeannette
25/02/2014
thumbs down

Dit is een foutje of er worden afgetapt, aanslag van #essent van € 650,–

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
JanKalter
24/02/2014
thumbs down

Ik bellen met #Essent voor een nieuw voorstel maar die kon ik niet krijgen. Ja 3 of 5 jaar vast.#Vaste klanten dus niet interessant

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Van de Zotte
22/02/2014
thumbs down

Al 30 jaar vaste klant bij #essent ooit een aanbod gehad voor trouwe klant? Niet dus wordt nu tijd voor overstappen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Beautifulart
22/02/2014
thumbs down

@Essent Ik ben aangemeld als klant, terwijl ik dat zelf nooit gedaan heb. En ik wil bij mijn eigen leverancier blijven.Hoe te cancellen?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sanne Veltman
13/02/2014
thumbs down

Hierbij verklaar ik Essent tot meest ingewikkeld bedrijf in Nederland! Voorschot februari is de achteraf betaling van januari #verwarrend

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter Scheek
10/02/2014
thumbs down

Waardeloos hoe #Essent om gaat met klanten. €20,- voor een mailtje…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Martijn
05/02/2014
via twitter
Martijn (@MafkAa)
thumbs up

Na @UPC wil ik ook @Essent een compliment maken voor hun goede service. Hartelijk dank, AO!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
manao
13/01/2014
via twitter
manao (@manao)
thumbs up

#Essent heeft een schitterende klantendienst. Efficient, vriendelijk en ze doen wat ze beloven. #alstgoediszeggenwehetook

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
brugman
08/01/2014
thumbs down

@EssentWarmte laat je niet oplichten door essent warmte en neem caming gaskachel nieuw compleet 125 euro dwing hun zo de kosten te verlage

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jolanda Breidenbach
07/01/2014
thumbs down

Net 15 minuten in wacht gehangen bij #nuon om klant tw worden, dan nu maar bellen met #essent en binnen 1 minuut aan de lijn!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Henk Schipper
07/01/2014
thumbs down

Essent steekt liever energie in het wegkapen van klanten vd concurrentie dan in het tevreden stellen van eigen bestaande klanten. #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joalycke van Neck
07/01/2014
thumbs down

Essent doet net zoals de belastingdienst aan zinloze post. „dit is een brief om te melden dat er niks voor u veranderd!” #hallopapierbak

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michel van Hulten™
28/12/2013
thumbs down

Onduidelijkheid troef bij nieuw contract @essent. Ook na intensief contact geen goed gevoel aan overgehouden. Niet boos, teleurgesteld….

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jasper Wagteveld
23/12/2013
thumbs up

Klantvriendelijk dat @essent gebruikt maakt van #acceptemail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jos Schröder
11/12/2013
via website
thumbs down

Reken uw jaarafrekening na van Essent Retail Energie B.V.
Die van ons zat vol met fouten.
Inmiddels hebben we een schadevergoeding gekregen.
Er worden verkeerde meterstanden gehanteerd en de berekening tussen begin- en eindstand is gemanipuleerd!
Volgens mij is het toegepaste rekenprogramma corrupt.
met vriendelijke groet,
Jos Schröder
***

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
simonette amsterdam
07/12/2013
thumbs down

@essent Teleurgesteld! Contract afgesloten voor elektrisch laden zegt de laadpaal dat we een ongeldige pas hebben. Help! En niet maandag pas

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
WillKapell
01/12/2013
thumbs down

Vandaag ergernis geuit bij #essent. Ze moeten gewoon energie leveren. En acties zoals aanbiedingen met horloges ed aan de retail over laten

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marjan van Til
29/11/2013
thumbs up

Net heel vriendelijk en met verstand van zaken geholpen door medewerker #Essent #magookweleensgezegd

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Janny Guske
28/11/2013
thumbs up

Bij #essent blijkt het goedkoper te kunnen, blij mee. Nu nog goedkopere internet vinden dan #ziggo en kijken of we bij #menzis blijven.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Martijn Tielen
24/11/2013
thumbs down

@Essent kan nooit een correcte #rekening maken! Allen let op @Essent laat je #betalen voor je #teruglevering zelfs na correctie aanvraag!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mark Bonke
23/11/2013
thumbs down

Essent wil vrijblijvend offerte voor gas en elektra sturen! Das mooi denk je dan! Reageer je niet binnen 2 weken, zit je er aan vast. #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sammie
23/11/2013
via twitter
Sammie (@IKoehorst)
thumbs down

@Essent al veel over gecorrespondeerd, gebeld,op kosten gejaagd, klacht wordt niet serieus genomen. Grote reus, kleine consument.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ad de Beer
19/11/2013
via twitter
Ad de Beer (@AdBeer)
thumbs down

wat is ergerlijker? de #zeurpieten of #essent zakelijk die maar blijven bellen op een belmeniet nummer?
#essent wint!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
René
13/11/2013
thumbs down

Dikke #fail voor @Essent afspraak gemaakt om terug gebeld te worden.. Tussen 8 en 12.. Moet nu nog telefoon krijgen.. #fail #Essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Elsa
13/11/2013
via twitter
Elsa (@Elsa18)
thumbs down

@Lijfzaken @Essent gewoon klotebedrijf echt waar! Dien je een klacht in en bellen ze op de onmogelijkste tijdstippen.. Werk 40 uur..

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joël Meijer
13/11/2013
thumbs down

Bij de klantenservice van @essent kunnen ze ook alleen maar hun script voorlezen. Maar echt een klant helpen snappen ze nog niet helemaal…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rosita
04/11/2013
via twitter
Rosita (@RoosArjun)
thumbs up

@ingemeijs Ik ben klant bij @KPN en @Essent Bevalt allebei Super! Maar hoe Ziggo en UPC weet ik niet:)

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marino Rodrigo
04/11/2013
thumbs up

@ingemeijs ik heb ziggo en Essent en ben over allebei echt tevreden!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
hpbert
28/10/2013
via website
thumbs down

Ben 1 jaar en 2 maanden klant geweest bij Essent.Klantnr: 0170443019. In contract werd 100 euro tekenpremie vastgeld. Helaas, die moet ik nog steeds krijgen.
˜Paar keer telefonisch en mailcontact, zonde van je tijd dus.
Ben overgestapt omdat na het contractjaar, zonder enige waarschuwing de energiekosten heel hoog werden. Nieuwe klanten kregen veel korting, oude klanten krijgen niets, die kunnen st….kennelijk. Dus waarom zou je dan blijven bij zo een bedrijf.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ewout Benschop
27/10/2013
thumbs down

@Essent jullie geven aan altijd bereikbaar te zijn… behalve telefonisch in het weekend! dus niet altijd bereikbaar!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Roy Houwen
27/10/2013
via twitter
Roy Houwen (@rhouwen)
thumbs down

#essent
Getilt! Doen een telefonisch aanbod waarmee je maandelijks €50 op je kwh-prijs bespaart….totdat je t papierenvoorstel leest…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lidewij Alisa
26/10/2013
thumbs down

@Essent door slechte interne communicatie bij Essent kunnen wij nu incassokosten betalen… #fail #overstappen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bjurn
26/10/2013
via twitter
Bjurn (@Bjurnie_)
thumbs down

Wat een slechte interne communicatie bij @Essent! Echt een drama…tijd om over te stappen! #fail #onklantvriendelijk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
borduurkoning.nl
24/10/2013
thumbs down

@Essent KLACHT willen jullie eens ophouden met mij te bellen op mijn prive nummer 06 door jullie personeel voor verkoop essent zakelijk…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Fabian Verheij
22/10/2013
thumbs down

“Grote” organisaties? Bijna GARANTIE op knullige afhandeling v nwe klant. Ik ga niet smeken om klant te worden, hoor?! #Essent #Vodafone

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lidy B
22/10/2013
via twitter
Lidy B (@Lidy_dB)
thumbs down

Poeh poeh, om mij als klant te houden kon Essent mij windkrachtkorting bieden wat op kan lopen tot maar liefst € 36 per jaar! Wauw!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bert Romani
18/10/2013
thumbs down

Dramatische #klachtafhandeling bij #essent #energie #overstappen hoop dat #nuon beter zijn best doet!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Guido Panjer
12/10/2013
thumbs down

Essent, wat een onduidelijk en communicatief slecht bedrijf. Langs elkaar heen heen werken is daar uitgevonden zeg…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joost Wijnings
11/10/2013
thumbs down

Sinds de meest recente software update van de @essent #ethermostaat werkt ie eindelijk fatsoenlijk en stabiel. Duurde slechts anderhalf jaar

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Colinda
04/10/2013
thumbs down

Hoe krom is het dat je na het opzeggen van je energiecontract nog 2 maanden door moet betalen tot je eind afrekening er is. @essent #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Patricia Coensen
04/10/2013
thumbs down

#Essent blijft een drama… Zit bij mijn terminale vader belt een medewerksters mij geblokkeerd op mijn gsm? Of ze over mijn mail kon (1)

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Monique Roosen
03/10/2013
thumbs up

Goede webcare van @essent Binnen half uur na tweet telefoontje van klantenservice.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marcel Tempelman
27/09/2013
thumbs down

@Essent telefoontarief voor de klantenservice is excessief zeker als iets wilt rechtzetten wat bij jullie misgaat.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marcel Tempelman
27/09/2013
thumbs down

Hallo Essent. Een zooitje maken van je betaalsysteem en dan klanten ook nog eens flink laten betalen voor klantenservice #Essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans van de Ven
22/09/2013
thumbs up

Probleem met #stadsverwarming al weer opgelost. Compliment voor snelle service #Essent #Helmond

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ceriel
21/09/2013
via twitter
Ceriel (@ckanselaar)
thumbs down

@Essent even een mailtje sturen over grote fout met energiebelasting op de #jaarrekening. Welk mailadres? Op Essent.nl niet te vinden. #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gerrit Gildemacher
20/09/2013
thumbs down

14 jaar trouw teveel geld betaald aan @Essent #essent als dank 200 euro boete bij opzeggen. Leve @Eon voor het overnemen van deze boete.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bert Romani
17/09/2013
thumbs down

Laat je je overhalen door #essent is je eerste nota twee x zo hoog als beloofd! Schande! #Overstappen #energie

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
José
17/09/2013
thumbs up

Wat is #Twitter toch ontzettend handig, snel opgelost met #Essent Top!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
RurocNL
17/09/2013
via twitter
RurocNL (@RurocNL)
thumbs up

@michakoot @Essent Prima geholpen door klanten-service!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Micha
17/09/2013
via twitter
Micha (@michakoot)
thumbs down

Dat je als @Essent hele irritante telemarketing uitoefent is tot daar aan toe. Maar zorg dan wel dat je weet wie je belt. #prutsers #badinfo

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bernie
14/09/2013
thumbs down

volhardend zijn ze wel #essent nu al 12x op een ander moment laten terugbellen 😉 , komt het gelegen #nee

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arianne v Oirschot
14/09/2013
thumbs down

geld terugkrijgen van essent en meteen je voorschot, dat ze daarom verlagen, verhogen naar het oude niveau, volgend jaar ook geen verrassing

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Frans Noordam
14/09/2013
thumbs down

#essent #verbruiksmanager werkt nog steeds niet voor klanten die energie terugleveren, Essent werkt monopolistisch en middeleeuws.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jantje_
13/09/2013
via twitter
Jantje_ (@Jantje_)
thumbs down

Zo…. @Essent vliegt hier vanaf nu ook de deur uit!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Priceless
12/09/2013
thumbs down

@Essent ik ga niet verhuizen, ik ga weg omdat jullie zo’n ongelooflijk schijt bedrijf zijn! Stoppen met die verhuispost graag!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
What
12/09/2013
thumbs down

@Essent Sorry dat ik het zeg maar jullie MKB helpdesk is waardeloos,contact was er niet opgenomen maar wel weer zo’n incorrecte email terug.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marianne Zwart
12/09/2013
thumbs up

Nette deskundige webcare @Essent vanochtend direct gebeld over verkeerde nota/meterstanden oplossing is in de maak….blij mee

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Alex van der Sluijs
12/09/2013
thumbs down

@essent Zelden zo’n puinhoop meegemaakt. Contract met onder curatele gestelde broer zonder woning is stopgezet, maar incasso etc. loopt door

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joël Plas
11/09/2013
thumbs down

Oke, ik ga dus nooit maar dan ook NOOIT klant worden van Essent, met dank aan een bijdehante verkoopmedewerker aan de telefoon net…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
John van Lieshout
08/09/2013
thumbs down

Ons huis is los van Essent. Dag klantonvriendelijke graaiersvereniging.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Femmy & Oriflame
07/09/2013
thumbs down

@Essent Graag contact opnemen. Klacht ingediend, maar hoor niets van jullie!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Doret Manten
07/09/2013
thumbs down

@Essent U heeft n klacht ingediend.Wij stellen op prijs dat u uw ongenoegen kenbaar maakt.Binnen 5 d ontvangt u reactie.Helaas,niets gezien!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sandra
07/09/2013
thumbs down

WKO meterstand doorgeven via site ivm verhuizing, kan niet. Bel je, word je doorgeschakeld naar iemand die niet kan helpen @Essent @eddyb72

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Matthieu Trum
07/09/2013
thumbs down

@Essent wij hebben 2 welkomsbrieven gekregen met 2 verschillende klantennrs. Iets mis gegaan bij jullie? #warmte

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rachida Achhoud
06/09/2013
thumbs down

Zowel zakelijk als privé zal ik dus nooit meer zaken doen met #Essent.
Nog nooit zo’n klant onvriendelijke organisatie meegemaakt.
Big #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marcel Bosma
06/09/2013
thumbs down

Toch gek dat je als zakelijke vaste klant van @Essent geen gebruik kan maken van bepaalde acties…. #zo ga je toch niet met je klanten om!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter den Haan
06/09/2013
thumbs down

@Essent Eindelijk klant geworden van Essent, na een hoop gedoe… Ik verwacht wel een compensatie voor dit gedoe…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Eliza's webshop
05/09/2013
thumbs down

@Essent waarom krijg ik steeds een aanmaning terwijl jullie het bedrag automatisch moeten incasseren ? m.v.g. Y.L.Elizabeth uit Zwolle

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Alex van der Sluijs
05/09/2013
thumbs down

@essent lees even de klacht voor klantnummer 0170217726. We worden zo langzamerhand jullie een beetje spuugzat #grotemeloggenbende

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Theo HB Schoenmakers
05/09/2013
thumbs down

@sinnetolsma Essent was in de eerste plaats heel vlerkerig. Tegen mij als klant, gebiedend: “Dus dan noteer ik dat u maandag terugbelt” >

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
larissa_v
05/09/2013
thumbs down

@ellenmeeuwsen @Essent Contracten/facturen nog steeds niet te zien in Mijn Essent.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ellen Meeuwsen
05/09/2013
thumbs down

Nieuw contract door #Essent niet aangemeld bij Enexis. Nu brief afsluiting ontvangen en #Essent niet bereikbaar ivm onderhoud. #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
marcellus de graaf
05/09/2013
thumbs down

Daarbij Essent maken ze er een potje van met computer-en telefoonstoringen. #hijisfijn

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bart
05/09/2013
thumbs down

De 2 werkdagen die @Essent nodig heeft om te antwoorden op mijn vraag via e-mail duren nu al meer dan 2 weken. #grootverlof #telaat

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Theo HB Schoenmakers
05/09/2013
thumbs down

En dankzij de benedenmaatse behandeling door Essent kan ik nu op zoek naar een andere energieleverancier. Tips, anyone?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ronald Jansen
04/09/2013
thumbs down

Marketeers bij @essent, willen jullie stoppen om je callcenter op de gsm vd mkb markt los te laten!? Dat kan echt beter; leg t graag uit!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
John Kraijenbrink
04/09/2013
thumbs down

Raar marketingbeleid @Essent. Eerst vertrekkende klant bloed onder nagels halen en dan vragen of die weer klant wil worden. #nooitmeeressent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rob Meulenberg
03/09/2013
thumbs down

Net geconfronteerd met schandalig machtsvertoon en bureaucratie van @essent. We zouden allemaal moeten stoppen met die club!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Patrick Peren
31/08/2013
thumbs down

@Essent ^ko Na klacht heb ik 2 onnodige telefoontjes gehad voor adviesgesprek. Had ik al gehad. Na 1 maand nog geen antwoord op klacht #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rogier Versluis
30/08/2013
thumbs down

@Essent Hoe kan ik jullie bereiken vanuit het buitenland? Ik ben geemigreerd en opgezegd, maar er blijft afgeschreven worden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
KeesHeerschap
30/08/2013
thumbs down

Hebben meer mensen slechte ervaring met het aansmeren van zakelijke contracten door #Essent? @Essent @TROSRadar

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wendy Lubberts
29/08/2013
thumbs down

@Essent Ik had die deurverkoper heel demonstratief op dat stickertje gewezen,hij zei “oh” en ging door met z’n verhaal. :§

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wendy Lubberts
29/08/2013
thumbs down

@Essent Is het mogelijk om het “Ik ben tevreden” stickertje wat groter te krijgen?Het huidige stickertje is te klein en onopvallend.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wendy Lubberts
29/08/2013
thumbs down

Zojuist ’n deurverkoper van #Oxxio met z’n gratis I-pad afgewimpeld.A Ik ben zeer tevreden over #Essent & B Ik wil geen I-pad,maar ’n Galaxy

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lando Steenbergen
29/08/2013
thumbs down

zouden ze dan eindelijk iemand bij@Essent gevonden hebben die weet hoe je #KLANT schrijft ? We wachten nog enig sinds cynisch af…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
John Kraijenbrink
29/08/2013
thumbs down

@Essent Nee: nog steeds geen rekening (per mail). Ik moet dus maar gokken wat ik moet betalen. Zo frustrerend. Weinig klantenservice.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
John Kraijenbrink
29/08/2013
thumbs down

Wat een idioten bij @Essent. Brief: 54 euro te ontvangen en vervolgens aanmaning 20 te betalen. Waarom ik niet betaal. Omdat ik kan rekenen?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Annette
29/08/2013
via twitter
Annette (@MamaDootje)
thumbs down

Geef ik #essent door dat ik per 26/8 verhuis, incasseren ze toch nog het voorschot voor september. Kan ik zelf weer achter m’n geld aan.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
 Job
28/08/2013
via twitter
 Job (@Sjobje)
thumbs down

Aanmaankosten na ongevraagde email facturatie is voor @Essent geen reden mee te denken in oplossing; klant de lul. #Essent #fail #halloEON

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
 Job
28/08/2013
via twitter
 Job (@Sjobje)
thumbs down

om een @Essent klant juist te beantwoorden. Niet juiste formulier gebruikt is reden om niet tot antwoorden over te gaan? #Essent #Fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jan hut
28/08/2013
via twitter
Jan hut (@janhut)
thumbs down

Net gebeld door #essent met een aanbieding. 2 weken geleden ook. Toen gevraagd me niet weer te bellen. Daar wil je toch geen klant van zijn?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Taco
28/08/2013
via twitter
Taco (@tacorazzi)
thumbs up

Colporteurs. Het ergste volk dat er bestaat. Gelukkig doet @Essent daar niet aan.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ronny Pot
27/08/2013
via twitter
Ronny Pot (@ronnypot)
thumbs down

@Essent nee ik ben nog nooit klant geweest en ook nooit om informatie gevraagd. Nog vervelender het gaat om een zakelijk telefoonnummer.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dennis
27/08/2013
via twitter
Dennis (@DHuijs)
thumbs down

#Essent #Volta noemt zich klant vriendelijk? hun zijn ook de enigste die op 1huis 5klantnummers kunnen maken!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rachida Achhoud
27/08/2013
thumbs down

@Essent, ik word straks gebeld door de afdeling klachten, ben benieuwd. Iedereen is vriendelijk, behalve de heer De Bruin #fail.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
belmenietmeer
25/08/2013
thumbs down

@Essent zouden jullie kunnen ophouden me elke dag een paar keer te bellen. Mijn nummer is geheim, dit hou ik graag zo.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Patrick Leussink
24/08/2013
thumbs up

@Essent bedankt voor de goede service!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Miranda van Lieshout
23/08/2013
thumbs down

@Essent ik wil een automatische incasso invoeren en vlgs klantenservice moet dat via mijn Essent, maar dat lukt niet

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Miranda van Lieshout
23/08/2013
thumbs down

Het zal wel aan mij liggen, maar via mijn Essent kan ik geen betaalgegevens aanpassen. Grrr

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Manoek Duindam
23/08/2013
thumbs up

Alsnog goed geholpen door webcare van #essent! Toppers

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Manoek Duindam
23/08/2013
thumbs down

Het is als klantenservice helemaal niet zo moeilijk om mij blij te houden. Zolang je maar gewoon doet wat je beloofd.. #zucht #essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Annemarie Eijsvogels
22/08/2013
thumbs down

Ineens krijg je een #aanmaning van #essent gericht op naam van je overleden moeder, hoe slordig werkt zo’n #molog niet fatsoelijk!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Test Person
22/08/2013
thumbs up

Ik heb de dienstverlening van Essent zojuist beoordeeld als zeer goed. #tevredenoverEssent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gieneke van der Werf
22/08/2013
thumbs down

@Essent Waarom is het onmogelijk om te kunnen zien wanneer de cvmonteur langs komt? 5 uur wachten op je vrije dag is lang. Digitaal tijdperk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nils Masselink
21/08/2013
thumbs up

@Manonkey heb gewoon Essent. Makkelijk, duidelijk en betaalbaar.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dave Hofmans
21/08/2013
thumbs down

Aanmelding van @essent geannuleerd, Transportkosten niet doorberekend bij vergelijking met @Greenchoice #oplichting #mediamarktalkmaar

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Frans van Drimmelen
20/08/2013
thumbs down

Vanaf een onbekend nummer gebeld worden door #Essent : nee meneer we willen u niets verkopen. Dat gelooft niemand #geentijdvoorenzinin

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
At Heaven
17/08/2013
thumbs down

Wat een stelletje schoften en #oplichters bij #essent #machtspositie en laat gezinnen veel te veel betalen! Facturen kloppen voor geen meter

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Frans Corten
17/08/2013
thumbs down

Nieuw contract v Essent. Rekeningnr, adres, betaalwijze zijn fout. Hun openingstijden evenmin. Zelf veranderen gaat niet. Begint goed.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joep Leenen
16/08/2013
thumbs up

#oxxio #essent zo, hè hè, Oxxio opgezegd en ingeruild voor Essent, scheelt 60 Euro in de maand #istochveelgeld

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bert Klein
15/08/2013
thumbs down

Afgelopen dagen veelvuldig gestalkt door ‘Privé Nummer’. Bleek de energiemaffia te zijn. #Essent #ValMeNietLastigRegister

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ton Kraanen
15/08/2013
thumbs down

Als u nog een nieuwe energie maatschappij nodig heeft ga vooral niet naar @Essent.
#oplichtersbende

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
hloo
14/08/2013
via twitter
hloo (@haevst)
thumbs down

Blijkbaar lastig om een correcte jaarafrekening energie te maken met teruglevering. Bij #essent en bij #greenchoice even achteraan bellen…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Manoek Duindam
14/08/2013
thumbs up

Ik ben net echt heel goed geholpen door iemand van de klantenservice van de #essent! Mag ook wel eens gezegd worden

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Freddy Onderstal
14/08/2013
thumbs up

Na een jaar #oxxio is het toch weer een verademing om bij @Essent terug te zijn. Energie is hetzelfde, maar service doet zoveel meer!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Patrick Peren
13/08/2013
thumbs down

@Essent Gisteren weer een telefoontje gehad voor een adviesafspraak. Helaas nog steeds geen antwoord op mijn klacht alleen meer irritatie.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
WISE groene stroom
13/08/2013
thumbs down

@FredyBerfelo Het probleem is: als je groene stroom van Essent koopt, steun je de grootste CO2 producent van heel Europa, RWE.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
CasparKX
13/08/2013
via twitter
CasparKX (@CasparKX)
thumbs down

@Essent Prachtig zo’n bel-me-niet-register. Maar dat bestaat alleen omdat toko’s zoals #essent geen schroom hebben mensen LAS-TIG te vallen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Thea de Jong
13/08/2013
thumbs up

@Essent Hartelijk dank voor de snelle service! 🙂

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
CasparKX
13/08/2013
via twitter
CasparKX (@CasparKX)
thumbs down

Om 9 uur wakker gebeld door een werkstudent van het energieke @essent, dat mij al weken lastig valt. Vanaf vandaag maken we #essent kapot…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wouter Dijk
12/08/2013
via twitter
Wouter Dijk (@wtrdk)
thumbs down

@Essent overigens geeft klantenservice toe dat #verbruiksmanager onbetrouwbaar is. Wellicht fijn om wereldkundig te maken ipv te adverteren

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wouter Dijk
12/08/2013
via twitter
Wouter Dijk (@wtrdk)
thumbs down

@Essent kwijtschelden? 😉 Heb al contact gehad met klantenservice. Afrekening klopt, #verbruiksmanager klopt voor geen meter, waardeloos…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wouter Dijk
12/08/2013
via twitter
Wouter Dijk (@wtrdk)
thumbs down

Instructie #verbruiksmanager blijkt fout volgens @essent , gevolg? Ruim €400 bijbetalen. Hartelijk dank voor de service! 🙁 #essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Anne
12/08/2013
via twitter
Anne (@Anne_Mulder87)
thumbs down

Natuurlijk een dikke wachtrij @essent zo verdienen ze hun geld makkelijk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lonneke Frins
12/08/2013
thumbs down

Waarom krijg ik maar 132 euro gestort als ik recht heb op 250 euro overstapvergoeding @Essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ries van der Hout
12/08/2013
thumbs down

Vandaag mss nog even lekker douchen over de ruggen vd mijnwerkers uit Colombia? #nuon #essent #gdf of #eon met hun groene schijnzekerheden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
BrigittevanderErve
11/08/2013
thumbs up

Zo. Overgestapt v #Nuon naar #Essent.Besparing 1ejr €350 . Va 2jr €170,- op jaarbasis!Opstappen=moeite waard. #geendiefvaneigenportemonnee

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dick Ronner
09/08/2013
thumbs down

Voor de 6e keer in 1 maand gebeld door #Essent. Bij die stalkers word ik dus nooit meer klant.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Elvera Herbrink
09/08/2013
thumbs down

Totaal niet te spreken over #essent wat een stelletje hard leerse donders. Zo.dat is gezegd :p

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bella
08/08/2013
thumbs down

Deze maand weer een chronisch tekort aan geld… Wat is dat tegenwoordig toch dat alles op gaat aan extra kosten Essent /CZ

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bas Renooij
08/08/2013
thumbs down

Ik hoor op de radio dat #Essent groene stroom heeft uitgevonden. Dat was zeker de dag nadat ze de aarde hebben geschapen. #sportcomplex

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mirte van der Zouwen
07/08/2013
thumbs down

@Essent Vandaag is er geld van mijn rekening afgeschreven, terwijl ik helemaal geen klant ben van jullie!!! Wat gaat hier mis?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rosalie
07/08/2013
via twitter
Rosalie (@xRrosalie)
thumbs down

Word gebelt ik neem op : Hallo !?!… Euhm ja een goede middag met helena massen van essent… En wat doe ik : telefoon ophangen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Patricia Devlaeminck
07/08/2013
thumbs up

Net gebeld door Essent met een interessant ‘word weer klant’ aanbod. Geen belscript, gewoon een leuk gesprek. Kijk, zo kan het ook!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bjarne Pechler
07/08/2013
thumbs down

@Essent na 20 min in de wacht om een nieuwe klant te worden maar opgehangen!! #jammer

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Angela
06/08/2013
via twitter
Angela (@Beetlepinky)
thumbs down

Hoeveel energiekosten zouden we landelijk kunnen besparen als de maatschappij niet steeds naar consumenten belt? #eneco #essent #verspilling

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nienke v. Geesbergen
06/08/2013
thumbs down

Half uur in de wacht gestaan bij @essent nemen ze op en hangen meteen op! #Fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Pim van Ulzen
05/08/2013
thumbs down

@Essent irritant dat ik mijn verbruiksmanager niet meer kan raadplegen, alleen omdat afrekening er aankomt? wil graag eerdere invoer checken

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lucas Schlicher
05/08/2013
thumbs down

@Essent Goed en wel, maar jullie hebben me nog niet uitgelegd waarom ik voor twee huizen betaald heb. Op Mijnessent is nergens te zien 1/2

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
RHP
05/08/2013
via twitter
RHP (@spininstructor)
thumbs down

@Essent is al gelukt met desktop… Meterstanden invullen is niet Ipad-proof #ervaringsdeskundige

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
willem
05/08/2013
via twitter
willem (@wbrinkman62)
thumbs down

Essent weet van geen ophouden met bedelen naar klanten

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lucas Schlicher
05/08/2013
thumbs down

@Essent eindafrekening gehad en betaald. Maar in juli volledig voorschot van oud en nieuw adres afgeschreven dat lijkt mij niet te kloppen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Daan Ravesloot ♛
05/08/2013
thumbs up

@Essent inmiddels zijn we geholpen door een collega van de mediamarkt stand. Hopen dat goed komt maar nu erg tevreden!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Willem HvdW
02/08/2013
thumbs down

@Essent Wil de meterstanden online doorgeven via mijnessent zoals gevraagd maar kom daarmee op een niet bestaande pagina

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ido Veldhoen
02/08/2013
thumbs down

Hee @essent, waarom maken jullie alleen 19,77 naar mij over, en niet zoals afgesproken ook de 84 euro korting?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tom Overbeeke
02/08/2013
thumbs down

‘Meneer, ik kan het niet mooier maken’. Zeer zeer slecht klantenservice. Nooit bij #Essent gaan jongens, echt niet. #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nynke -
02/08/2013
thumbs down

Stelletje idioten bij @Essent, of ik even €100,- wil lappen, omdat ze naam niet in die van huisgenootje willen veranderen (1).

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
 Reuben Nabarro
01/08/2013
thumbs up

Over @Essent niets dan lof. Dinsdagochtend probleem gemeld, direct telefonisch opgelost. Mijn dank is groot! #topservice

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
hweuring
01/08/2013
via twitter
hweuring (@hweuring)
thumbs down

Overgestapt VAN #essent. Naheffing van 477€. Dag Essent wij komen iig nooit weer terug. #oplichters.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Yiola Dieben
01/08/2013
thumbs down

Na 10 minuten wordt er eindelijk opgenomen bij de essent klantenservice, hangt dat mens op voordat je wat kan zeggen #frustrerend #indewacht

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Herma Otter
01/08/2013
thumbs down

Oke, mn contactpersoon bij @Essent snapt ook niet waarom het bij hen steeds fout gaat en zal het (weer) uitzoeken. #kafkaiaans

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Suzanne Noya
01/08/2013
thumbs down

@Essent jullie hebben wel lef. Bel ik jullie 0900 nummer en na 6 minuten in de wacht, verbreken jullie de verbinding en mij op kosten jagen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Herma Otter
31/07/2013
thumbs down

.@Essent spoort niet: hebben ze – al jaren – van mij n automatische incasso, nu schrijven ze t geld niet meer af! De boete is wel voor mij!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Donjaa,'
31/07/2013
via twitter
Donjaa,' (@stsdonja)
thumbs down

Als jullie elke dag bellen en ik me telefoon niet opneem gaat er dan niet een belletje rinkelen dat ik niet geïnterneerd ben! #essent!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lando Steenbergen
29/07/2013
thumbs down

@Essent je zal er maar klant zijn…… nog 9 Dagen ……

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rik Muijtjens
29/07/2013
thumbs down

Ik wil geen russisch gas/olie meer ivm #corruptie #inhumaan beleid en #discriminatie. Bij wie moet ik zijn? @nuonwebcare @essent @eneco

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rachida Achhoud
29/07/2013
thumbs down

Zelfs aangetekende post raken ze kwijt bij #Essent, niet te geloven! Al een half jaar bezig om een contract op te zeggen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arthur de Ruiter
Geen oordeel
29/07/2013

@Essent Waarom geen offerte maar direct een contract en binnen 14 dagen zelf reageren indien niet accoord en anders bindend?
Vreemd hoor!

Nuttig? Ja   Nee

Rudy Mackay
28/07/2013
thumbs down

Leuk @Essent, eerst mijn maandbedrag verhogen, dan een astronomisch bedrag afschrijven van mijn rekening en dan dagenlang onbereikbaar zijn.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Patrick Stoute
27/07/2013
thumbs down

@Essent beste essent,een vraagje,ons maandbedrag is 165 nu en was bij eneco 112 euro,ruim een verschil met 53 euro,gaarne uitleg? Bvd

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Eddy V.
26/07/2013
via twitter
Eddy V. (@kwetterwei)
thumbs down

@essent #essent al eens gepoogd Essent te bereiken op vrijdagavond 17u45 ? Ben al 13 min aan het proberen !! #kwaliteit #wiegaatdatbetalen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Denise
25/07/2013
thumbs down

Al sinds maart bezig om alles goed te krijgen bij @essent, nu moet t 15 aug zijn opgelost… Heb er een hard hoofd in 1/2

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Manon Kant
22/07/2013
thumbs down

Wij informeren klanten bewust niet over het aflopen van hun contract want dan gaan ze op zoek naar andere leverancier. Aldus Essent. Zucht.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ralph van den Berg
22/07/2013
thumbs up

@Essent topservice, snel en duidelijk!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Stephen van Stek
19/07/2013
thumbs up

@Essent na wat problemen met de jaarrekening gehad te hebben wil ik jullie bedanken voor de geweldige service! #tevredenklant

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Charlotte Marsman✨
19/07/2013
thumbs down

#fail @essent die bereidwillig gezin m problemen weigert t helpen met betalingsregeling, alles zonder pardon afsluit. Manier waarop stuitend

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sven Eriks
19/07/2013
thumbs down

@Essent nee, en doordat ik dagelijks door een slecht callcenter wordt benaderd met een aanbieding zal ik dat niet snel worden!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marcha
18/07/2013
via twitter
Marcha (@Marcha204)
thumbs up

@Essent Heb eerder geklaagd over niet beveiligd inlogscherm Mijn Essent. Inmiddels is dit voor elkaar. Dank!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jerker Veenstra
18/07/2013
thumbs down

(2) “Maar u kunt wel binnen zeven dagen annuleren.” En dat voor een paar procent korting op de stroomrekening. Essent moet zich schamen…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jerker Veenstra
18/07/2013
thumbs down

Bizar hoe Essent met oude telemarketingtrucjes klanten probeert tetug te winnen van NEM. ‘Nee, we mogen u geen vrijblijvende offerte sturen’

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rogier Krabbe
18/07/2013
thumbs down

@Essent @TROSRadar ook zulke negatieve ervaringen met Essent?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Danny Koopman
18/07/2013
thumbs down

Aanbieding van @essent gehad. Geannuleerd (telefonisch) binnen het annuleringstermijn. Vandaag 2 weken later. Aanmeldbevestinging. #boos

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Paula
14/07/2013
via twitter
Paula (@Poelah)
thumbs down

Blegh…..waarom kan ik #Essent niet via “mijn essent” opzeggen?!?!?!?!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Denise
13/07/2013
thumbs down

Wtf @Essent zogenaamd alles regelen en vervolgens klopt het weer niet. Oplichters!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rens Frators
12/07/2013
thumbs down

Wat is dat @Essent toch een zeldzaam broddelbedrijf. Gelukkig hoef ik er vanaf vandaag nooit meer wat mee te maken te hebben.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Paul van der Voordt
12/07/2013
thumbs down

@Essent Ik kan al dagen lang niet mijzelf aanmelden bij ‘MIJN ESSENT’ om mijn verhuizing door te geven!!! Hoe kan ik dit alsnog doorgeven?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Margot van Trier 
12/07/2013
thumbs down

Na uitblijven reactie ‘waarom nieuwe klanten voordeel hebben?’ en overstappen naar concurrent komt Essent ineens met €100,- korting. Bah.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
margriet benak
11/07/2013
thumbs down

@Babloth ben benieuwd. Sterker nog, toen ik overstapte bood #Essent zelfs geldbedrag om te blijven….Vond ik raar. Was al zo lang klant!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Karen Romme
11/07/2013
thumbs up

Vanmiddag ook gemailde factuur van #Essent (zakelijke energie) geprint. Die zat gewoon als PDF in een e-mail. :o) #veelhandiger

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jacob de Vries
11/07/2013
thumbs down

#NUON aan de deur. Als ik NU zou overstappen kon ik 20% minder betalen dan bij @Essent. ‘U moet NU beslissen meneer’. Alleen NU. #doei

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
ww 't Stokpaardje
11/07/2013
thumbs down

#Essent verkoopafd maakt fout en nu mag k voor kosten opdraaien,verschil van meer dan 1000#euro! Schandalig toch?!#onrecht#rechtsbijstand!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Anouck Moonen
11/07/2013
thumbs down

@Essent gister gebeld met klantenservice omdat we geen bevestiging van bestelling via consumentenbond kregen. nu nog geen mail ontvangen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Renske Postuma
11/07/2013
thumbs down

Ik word knettergek van Essent. Schrijft weer twee keer in een maand af honderden euro’s 🙁 #fail…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
RPHJ Buchholz
11/07/2013
thumbs up

Zojuist zeldzaam vriendelijk geholpen door klantenservice #Essent . Hulde! Dat mag ook wel eens gezegd worden…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Elco
10/07/2013
via twitter
Elco (@Elco_)
thumbs down

@Essent Ik word iedere dag door jullie gebeld. Zouden jullie kunnen stoppen met mij lastig te vallen? Ben geen klant van jullie.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tuxis
10/07/2013
via twitter
Tuxis (@Tuxis_IE)
thumbs down

Vandaag voor de derde keer gebeld door @essent zakelijk. #NEEIKHOEFGEENENERGIEVANJULLIE (Voor de derde keer dus)

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
jacintha van beveren
10/07/2013
thumbs down

@Essent inmiddels gevalletje #trosradar lijkt mij; onterecht klant gemaakt voor een adres dat ik niet ken en dan ook nog geld afschrijven

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
jacintha van beveren
10/07/2013
thumbs down

@Essent ja, maar hoe kom ik ooit van jullie af? Contract van verkeerd adres staat op mijn naam en ik ben geen klant bij jullie. #systemen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ido Veldhoen
10/07/2013
thumbs down

@Essent Vind het vreemd dat afgelopen contracten niet meer zichtbaar zijn. Nog voor de eindafrekening.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
jacintha van beveren
10/07/2013
thumbs down

Continuing story #essent ik heb geen contract met hen en er wordt toch geld van mijn rekening geschreven #eikels

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter Vermaas
08/07/2013
thumbs down

@Essent Ik heb jullie een goede 1.5wk geleden gemaild inz evt verlengen. Tot op heden nog geen reactie….

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
 Reuben Nabarro
06/07/2013
thumbs up

Deze klant bedankt @Essent voor de snelle en goede #twitterservice! #zeertevreden

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rik
06/07/2013
via twitter
Rik (@Henricus_R)
thumbs down

al meer dan een maand geleden via @PrizeWize een contract aangevraagd. Geen enkele reactie van @essent op mails wordt ook niet gereageerd@#!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sammie
05/07/2013
via twitter
Sammie (@IKoehorst)
thumbs down

#Essent en weer gaat het mis met de afrekening. Onprofessionele gang van zaken, om over de klantvriendelijkheid nog maar te zwijgen.

Nuttig? Ja</