Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Blog
Energie
Geen categorie
Internet
Mobiel
Nieuws
Verzekeren
3.2

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
67 positief – 293 negatief

Top 5

Energie vergelijken

Profiteer van de beste deals! Nu energie vergelijken en overstappen levert geld op.

energie vergelijken

Essent

Essent is in 1999 ontstaan na een fusie van PNEM/Mega Groep en de EDON Groep. Essent is een leverancier van stroom, warmte, gas en aanvullende diensten en producten. Met 1,7 miljoen klanten (ongeveer 3,4 miljoen aansluitingen) vertegenwoordigt Essent iets meer dan 23% van de energiemarkt. Essent is overigens 100% eigenaar van energiedirect.nl die zelf ook nog eens goed is voor 310.000 klanten. In februari 2007 besloten Nuon en Essent te gaan fuseren, maar mede dankzij de geuite kritieken, werd zeven maanden later van deze fusie afgezien. Essent is in Nederland de grootste producent van groene energie.

Essent aanbiedingen en tarieven 2017

Profiteren van extra korting, actie's en aanbiedingen bij Essent. Met onze onafhankelijke prijsvergelijkers kunt u alle tarieven van Essent vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten of Essent voor u de beste keuze is! Vervolgens kunt u overstappen naar Essent of naar een andere aanbieder...

Essent ervaringen

Geef Essent een beoordeling

367 Essent ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Peter Boiten
13/06/2013
thumbs down

@SebastiaanR @essent dan bij @eneco Maar goed terug overstappen is er niet bij bij… (jammer genoeg! )

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arne 
12/06/2013
thumbs down

Ik snap dat echt niet van @essent. Weken geleden de fout al aangegeven en toch wordt alsnog het foutieve maandbedrag afgeschreven. #prutsers

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sweet little devil
12/06/2013
thumbs down

Nu al 20 minuten aan de telefoon met #essent en niemand die mij uit kan leggen hoe het zit???

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
borduurkoning.nl
11/06/2013
thumbs down

Erg onbeschoft @essent zakelijk om op prive mobiel nummer te bellen om wat te verkopen HOUD HET NOU NOOIT OP

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wim Hendrik
11/06/2013
thumbs down

Essent kan ongevraagd wel snel een overeenkomst sturen. Maar op een bevestiging van annulering moet ik dagen wachten. Ik ga naar e-on !!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
LiesbethvBerkel
10/06/2013
thumbs up

Na alle problemen een uitstekende afhandeling door #Essent! #goedeservice, en veel dank aan #Eva!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wil Ooms
10/06/2013
via twitter
Wil Ooms (@WickOom)
thumbs down

@Essent Ik heb net gebeld en het duurt 2 tot 4 weken voor er iets uitgezocht is, wat een misleidende praatjes heeft Essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Vera Live
07/06/2013
via twitter
Vera Live (@Veralive)
thumbs down

@Essent uit ervaring doe ik dat dus juist niet. Ik hang gewoon op. Ik denk dat Essent nummers gekocht heeft zoals vaak het geval.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kelly verherstraeten
07/06/2013
thumbs down

Essent beantwoord uw mail binnen 2werkdagen… Dikken bullshit!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
matthijs kloek
07/06/2013
thumbs down

Waarom moet alles zo langdurende bij @essent ? #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marloes Barendse
07/06/2013
thumbs down

@Essent wil best feedback geven. Essent heeft het te druk om iedere klant actief bod te doen. Nu 1 klant minder, dus al iets minder druk.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Vera Live
07/06/2013
via twitter
Vera Live (@Veralive)
thumbs down

wat een stalkers van #essent , bah! En nee bel me niet registers werken dus niet…zucht…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joost
06/06/2013
via twitter
Joost (@JoostBoers)
thumbs down

@essent zakelijk belt MIJN mobiele nummer, vraagt naar mijn vrouw over ONS bedrijf maar wil niet dat ik iets doorgeef of beantwoord. #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lisette
06/06/2013
thumbs up

@Essent top, dankjewel!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Vleminckx Tom
06/06/2013
thumbs up

Vanochtend vlot geholpen door de @essent helpdesk! Hopelijk komt mijn dossier snel in orde, maar was toch al een goede start 😉

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Black Rooster
06/06/2013
thumbs down

Super irritant om steeds door @Essent of hun callcenter Holcom gebeld te worden vanaf nummer 088-7780179 #STOPDAAREENSMEE

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ewald Vanderveken
06/06/2013
thumbs down

@Essent ik blijf maar mails krijgen om mijn meterstanden online in te geven terwijl ik dit vorige week reeds gedaan had?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Vincent Fierant
05/06/2013
thumbs down

2 maanden geleden contract bij @Essent afgesloten via @gaslicht_com. Na radiostilte, bellen en mailen nog steeds niet geregeld. Slecht!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Edwin Loohuis
04/06/2013
thumbs down

Toen ik jong was, was ik bang voor het donker, nu ik ouder ben en de nota van Essent zie, ben ik bang voor het licht.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
KoienVijvercentrumNL
04/06/2013
thumbs down

@Essent dat wil ook makkelijk als jullie de klant niet 1 op 1 per kw uitbetalen zolang dit blijft zal Nederland achter blijven in deze markt

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Verschilmaker
04/06/2013
thumbs down

Essent klantenservice kan het woord klant niet eens spellen #essent #fail #irritatie #schijtaandeklant

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joest Grietman
04/06/2013
thumbs down

@Essent Fout op jullie hoofdpagina, klikken op ‘Inloggen mijn Essent’ levert een omleidingslus (fout 310 – ERR_TOO_MANY_REDIRECTS).

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bob Reawaruw
04/06/2013
thumbs down

@essent Wanneer ik mijn meterstanden online invul wijken ze af van jullie verwachtingen, ook in ‘t verleden. #hoeishetmogelijk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jantje_
03/06/2013
via twitter
Jantje_ (@Jantje_)
thumbs down

Zo @Essent is ook weer een klant armer… @LianderNL geeft toe dat er fouten zijn gemaakt, maar daar wil Essent niets van weten helaas

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Aad Groenewegen
03/06/2013
thumbs down

@Essent Ja, eigenlijk ben ik ontevreden….

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Erik van den Berg
02/06/2013
thumbs down

Overstap energiebedrijf. Ontvang “wat jammer” bericht van #Essent ondertekend: “Workflow-System Afdeling Klantenservice” Lekker persoonlijk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rolf Winter
27/05/2013
thumbs down

Bij verhuizing van #Essent naar #Greenchoice gasstanden wel juist overgenomen elektrastanden door Essent geschat?! Scheelt 260 euro! #klacht

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marcel
27/05/2013
via twitter
Marcel (@4PTM)
thumbs down

Donderdag telefoon gepakt om contact te krijgen met #Essent. Duurt uren. Dan maar een mail gestuurd. Benieuwd naar reactie. Vandaag? #zucht

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
R de Haan
26/05/2013
via twitter
R de Haan (@rxdehaan)
thumbs down

@Essent Mijn Essent “Helaas kunt u om technische redenen op dit moment niet aanmelden” En nu?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Es
26/05/2013
via twitter
Es (@SkyEarthWalker)
thumbs down

‘Wilt u ook regelmatig een blijk van waardering van Essent ontvangen?’ net in de mail – nee gut laat dat

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gea Florijn
25/05/2013
thumbs down

Wat zou het toch fijn zijn als bedrijven als Essent ook online te bereiken waren onderhoud @essent al dagen bezig mijn gegevens in te zien

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ruby van Assendelft
25/05/2013
thumbs down

Andersom bellen ze je ongevraagd #verkeerdefocus RT @4PTM: Wel eens telefon. contact proberen te krijgen met #Essent? wat een drama! #zucht

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ruby van Assendelft
25/05/2013
thumbs down

Yip @evenwolvesdream Ze zijn bij #Essent tel:0887780179 hardleers + hardhoors. Ondanks registratie bel-me-niet blijven ze bellen #irritant

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
jeroen
24/05/2013
thumbs down

uw #jaarafrekening staat klaar op #essent.nl…dan log je in en dan komt er niets beetje jammer #fail #essent #waardeloos

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gert Wooldrik
24/05/2013
thumbs down

De #app voor de ethermostaat van #essent is heel onbetrouwbaar, ik moet nu al voor de 4e keer vandaag opnieuw inloggen!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sint Smeding
24/05/2013
thumbs up

@Essent Nee hoor, het is allemaal netjes geregeld. Bedankt!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marcel
24/05/2013
via twitter
Marcel (@4PTM)
thumbs down

Wel eens telefonisch contact probereb te krijgen met #Essent? wat een drama!
#zucht

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Corine Hansum
24/05/2013
thumbs down

#failessent klantenservice afgesproken over te stappen naar Essent. Hebben ze verkeerde berekening gemaakt. Slechte zaak! Dan niet!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
bert meringa
24/05/2013
thumbs down

@Essent graag eens stoppen met bellen, als ik al lang geen klant meer ben

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Robert Logger
23/05/2013
thumbs down

@Essent En ook niet aan telefonische verkoop? Een gewiekste knaap had mij bijna, ongewild, alsnog een contract aangesmeerd…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Richard Arets
22/05/2013
thumbs down

@Essent Op 5 mei meterstanden doorgegeven. Volgens verbruiksmanager ruim 100 euro terug te ontvangen, volgens eindafrekening 70 nabetalen???

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Foeke Holtrop
22/05/2013
thumbs up

Info van nergiebedrijf over de commotie over groene stroom. Zijn de grootste producent van groene stroom in nederland. #Essent #goedekeuze

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nathaly van der Zee
22/05/2013
thumbs down

@JacobienB1 @Essent beetje jammer dat we dan overal weer zelf achteraan moeten. Laten we hopen dat het opgelost gaat worden!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nathaly van der Zee
22/05/2013
thumbs down

@Essent @JacobienB1 same here… wellicht ook maar eens overstappen. Niet netjes van jullie Essent #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nathaly van der Zee
22/05/2013
thumbs down

@Essent 2/2 specificatie vd afrek. beschikbaar maar rek. staat wel meteen in mn FinBox #fail Graag zou ik contact hierover willen met jullie

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Theo Renes
20/05/2013
via twitter
Theo Renes (@M_Renes)
thumbs up

Dag #nle , hallo #essent . #scheelttochweereuro’s

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Carmen Gonzalez
20/05/2013
thumbs down

nee #Essent! De 1 nog IRRITANTER dan de ander!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Slecht Volk ⚠
20/05/2013
thumbs down

@Francolinie idd, merkte ik al toen ik mijn zonnepanelen aan melde bij Essent. en de eindafrekening. Ze waren teruglevering ‘even” vergeten.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Melle Renema
19/05/2013
thumbs down

@Essent Aanmelden lukt nu dus niet helaas. Wat nu? (jullie contactform. zegt binnen 10 werkdagen reactie 😉 ) 23-05 al oplevering. 🙂

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
rensce awuha
18/05/2013
thumbs down

@Essent wil me afsluiten terwijl ik alles betaald heb.
moet het nou echt altijd zo gaan en advocaat werk worden??
#Amsterdam #Rotterdam

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 2 3 8

Essent ervaringen 2017

Heeft u ervaringen met Essent en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u Essent beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Of u nu kiest voor Essent of voor een andere aanbieder. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Essent 1.58 stars 367 reviews