Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
3.2

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
67 positief – 293 negatief

Top 5

Energie vergelijken?

Profiteer van de beste deals! Nu energie vergelijken en overstappen levert geld op.

Energie vergelijken onafhankelijk op Energievergelijking.nl

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Essent.nl

Essent is in 1999 ontstaan na een fusie van PNEM/Mega Groep en de EDON Groep. Essent is een leverancier van stroom, warmte, gas en aanvullende diensten en producten. Met 1,7 miljoen klanten (ongeveer 3,4 miljoen aansluitingen) vertegenwoordigt Essent iets meer dan 23% van de energiemarkt. Essent is overigens 100% eigenaar van energiedirect.nl die zelf ook nog eens goed is voor 310.000 klanten. In februari 2007 besloten Nuon en Essent te gaan fuseren, maar mede dankzij de geuite kritieken, werd zeven maanden later van deze fusie afgezien. Essent is in Nederland de grootste producent van groene energie.

Essent.nl aanbiedingen en tarieven 2018

Profiteren van extra korting, actie's en aanbiedingen bij Essent.nl. Met onze onafhankelijke prijsvergelijkers kunt u alle tarieven van Essent.nl vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten of Essent.nl voor u de beste keuze is! Vervolgens kunt u overstappen naar Essent.nl of naar een andere aanbieder...

Essent.nl ervaringen

Geef Essent.nl een beoordeling

368 Essent.nl ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Essent
Geen oordeel
28/12/2017
via website

als je goed leest zie je staan dat het vastrecht per maand per product 4,99 is dus voor gas en elek. 10.- per maand.
begrijpend lezen is blijkbaar niet je sterkste punt poeplap

Nuttig? Ja   Nee

PietjePreciesje
20/10/2017
via website
thumbs down

Slecht. Ben 3 jaar lang klant. Als er een keer een automatische incasso mislukt, moet ik 2,40 betalen. Als je dan vraagt hoe ze dit bedrag specificeren, krijg je geen antwoord. Een i-Deal betaling kost slechts 0,21 cent. Essent DWINGT je om via automatische incasso te betalen. Blijf er weg! heb er spijt van!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Linda
05/10/2017
via website
thumbs up

Essent is denk ik wel een van de betere energieleveranciers die je kan hebben. Zie het als de KPN onder de energieleveranciers. Over het algemeen is Essent iets duurder dan de rest, maar ze bieden wel goede service en tussendoor hebben ze soms wel hele goedkope aanbiedingen (Zoals vandaag 250 euro welkomstpremie). Ik ben ook al eens eerder bij Essent klant geweest. Ik was zelfs 10 jaar “trouw” klant. Dat beviel me prima en ik stond er ook niet bij stil verder.. Pas toen ik een welkomstpremie van 300 euro kreeg (als ik naar Nuon overstapte) heb ik Essent verlaten. Dat kwam me toen erg goed uit. Essent wilde me die korting namelijk niet geven. Ik ben daarna 3 jaar bij Nuon gebleven. Beviel ook prima. Niks aan de hand. Ik kon toen via een energie vergelijkingssite een welkomstpremie krijgen van 250 euro als ik naar Eon overstapte. Die korting kreeg ik niet van Nuon (Ook niet van Essent). Ik kon bij Nuon nog wel meedoen aan de “blijven loont” aanbieding voor bestaande klanten, maar dat was niet zo voordelig als de aanbieding van Eon. Toch maar voor Eon gekozen dus. Na een jaartje ben bij Greenchoice klant geworden. Dit was omdat er een vriendelijke d2d verkoper aan de deur kwam met een iets goedkoper aanbod. Wel lage tarieven, maar geen welkomstkorting en groene stroom. En vandaag ben ik weer naar Essent terug gegaan. Dit vanwege de welkomstpremie van 250 euro. En zo ben ik dus gewoon weer terug bij Essent. Maar ik heb de afgelopen jaren wel heel veel korting gekregen die ik anders was misgelopen. Had Essent mij toen die korting gegeven, dan hadden ze veel meer aan mij verdiend en had ik niet elke keer hoeven overstappen. Dit ga ik een jaartje aan en dan kijk ik wel weer opnieuw.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
mustafa keceli
Geen oordeel
07/03/2017
via website

ik moet eerst zeggen dat ik niet perfect nederlands kan maar ik ga proberen uit te leggen waar ik klachten over heb. ik woon in enschede . elferinksweg 151. ik ben al 5 of 6 jaar klant van essent. ik woon alleen en ik gebruik heel weinig energie . voor slimme meterkast komt was alles normaal. na slimme meterkast geinstalleerd wordt dan gaat alles fout. ik krijg elke jaar minder en minder geld terug dan ik verwacht. en jaarafrekening van vorig jaar heb ik helemaal niks terug gekregen. vorige jaar juni en juli ik was bijna niet thuis maar meterkast gedraait alsof ik thuis was. ik verwacht dat ik € 300-400 terug zou kregen van jaarafrekening van 2016 maar helemaal niks terug gekregen. slimme meter kast werk absoluut fout. die draait te veel dan normaal wat ik gebruik. wat is er aan de hand ??? ik wil oude meterkast terug . slimme meter kast is slim voor enerjie bedrijven niet voor klanten. slimmemeterkast werk fout.

Nuttig? Ja   Nee

R Beek
16/01/2017
via website
thumbs down

Walgelijke verkooppraktijken.
Heb gebruik gemaakt van de 225 euro cadeaubon actie bij media markt. Wat een doortrapt en bewust misleidend produkt is dit. De voorgestelde tarieven blijken ‘iets’ af te wijken in hun voordeel. Maar wat nog veel erger is: Er wordt bij de verkoop met geen woord gesproken over het verhoogde vast leveringsrecht van bijn 2 tientjes per maand als je gebruik maakt van de media markt korting. Die 225 Media Markt korting betaal je dus zelf met 36 maanden*20 euro is ruim 700 euro! Waren ze even ‘vergeten’ te melden en zag ik bij het doorlezen van de kleine lettertjes, omdat ik het vreemd vond dat mijn maandbedrag ineens zo sterk omhoog ging. Ik snap dit soort verkoop praktijken niet. Ik doe geen zaken met bedrijven die ik niet kan vertrouwen en Essent komt er bij mij daarom nooit meer in. Maar dit verhaal blijft ik nog jaren aan anderen herhalen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Baars
17/10/2016
via website
thumbs up

De energietarieven zijn niet het goedkoopst, maar met de cashback van 160 euro die ik kreeg via Checkenbespaar .nl kwam ik wel het goedkoopst uit met een 1-jarig contract.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gerard
28/06/2016
via website
thumbs down

Deze club is echt een BOEVENBENDE. Alleen maar bezig om via agressieve marketing trucjes om consumenten af te zetten. Geen wonder dat de beleggers dat door hebben.

http://www.nu.nl/beurs/3851830/essent-eigenaar-rwe-ziet-winst-kelderen.html.

Essent, wanneer pakt de Ombudsman jullie aan vanwege wanpraktijken ???

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
et
26/06/2016
via website
thumbs down

Oplichters. Vijf februari gebeld met een heer. Ja hoor mevrouw maakt u zich geen zorgen alles wordt geregeld dat u bij ons kunt blijven. Nee hoor later krijg ik te horen dat in mijn historie niks bekend is.Leugens want van elk gesprek worden in ieder geval aantekeningen gemaakt. Geen reactie geen fatsoenlijke oplossing. STAP NOOIT OVER.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mevrouw K
20/06/2016
via website
thumbs down

Voor mijn jaarafrekening van bijna €500,00 wilde ik een betalingsregeling treffen. Het bedrag gestorneert en via mijnEssent betalingsregeling getroffen. 3 weken later word het volledige bedrag opnieuw afgeschreven en mag ik het dus opnieuw storneren en een betalingsregeling aanvragen. Hopelijk blijf ik niet aan de gang. Uiteraard gebeld met Essent maar werd er niet wijzer van, ze wisten ook niet hoe dat kan. Slecht geregeld

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Diane
18/05/2016
via website
thumbs down

Dinsdag 17 mei heb ik contact gehad met jullie klantenservice over een eventuele overstap naar een andere leverancier. Ik heb gesproken met Maikel om 15.21 uur. Kijk en luister het maar na want al jullie gesprekken worden opgenomen i.v.m. juridische verplichtingen!! Hij deed mij in dat gesprek een aanbod .Ik zei oké daar moet ik even over denken. Ik kon hem terugbellen zei hij en kon ook nog eens kijken op de site gaslicht.com bij de andere aanbieders(luister het opgenomen gesprek maar na) Ik bel terug na 20min en vraag naar hem. Hij is in gesprek en krijg een Nienke aan de telefoon die van niets weet. Ze zou hem terug laten bellen. Om 16.30 bel ik maar weer terug en krijg weer iemand anders aan de telefoon. Zei wil mij via gaslicht.com over laten sluiten bij Essent voor een ander jaarbedrag als Maikel. Ik zeg dus dat ik een ander aanbod heb gehad maar die is in gesprek zegt ze. Ze zal hem binnen 10min terug laten bellen. Maar helaas na 10 min nog niets gehoord…ofja 2x ging de thuistelefoon over en toen werd er opgelegd! Toen maar weer zelf gebeld. Toen kreeg ik een jongeman/man aan de telefoon waarvan ik de naam niet weet. Hij draaide ook weer om het hele verhaal heen en zei dat hij intern aan het chatten was met Maikel en dat hij het druk had, en dat er een mis communicatie was. Hij zou proberen om Maikel vandaag nog terug te laten bellen en anders morgenvroeg om 9.00 uur. Maar wat schets mijn verbazing….deze mail die ik kreeg om 16.44 uur :

Beste heer W.

Op 17 mei 2016 heb ik telefonisch contact met u gehad over de 1 jarige overeenkomst met 125,- cadeau. Ik heb u hierover zoals gevraagd proberen terug te bellen maar helaas kreeg ik u niet te pakken.

Ik begreep van mijn collega’s dat u begrepen heeft dat wij dit voor u in orde kunnen maken. Ik ben bang dat wij elkaar daarin verkeerd begrepen hebben. Dit aanbod kan expliciet in orde gemaakt worden via een “prijsvergelijker”

Wanneer u op “Bestel Dit Pakket” klikt en daar uw gegevens invult zal dit aanbod door Essent verwerkt worden. Zodoende wordt dit voor u geregeld en ontvangt u van ons een bevestiging zodra dit is ingegaan.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via telefoonnummer 0900 1550 (0,35 euro per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten). Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 13.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Maikel

Essent Klantenservice

Waar slaat dit nu in hemelsnaam op??

En dan komt er om 17.11 uur nog een mail binnen :

Beste heer W.

Vriendelijk dank voor het doorgeven van uw wijziging.

Via Mijn Essent kunt u ook uw andere gegevens op elk gewenst tijdstip inzien en wijzigen.

Heeft u nog vragen? Stel ze aan Heleen.

Met vriendelijke groet,

Maarten Top

Directeur Klantenservice

Wijziging??? Ik heb helemaal geen wijziging doorgegeven!!

Ik heb verscheidene keren gezegd luister dan jullie bandjes af. Ook heb ik alle 4 de keren mijn postcode, huisnummer, geboortedatum moeten noemen. Ik ben dit jaar 30 jaar klant bij jullie maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik vind het grofweg schandalig.

Nooit heb ik jullie iets gevraagd of gebeld en nu dit?

Ik laat het hier dus duidelijk niet bij zitten.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jean-Paul
12/05/2016
via website
thumbs down

Essent is echt een BLOEDZUIGERS bedrijf. Omdat het slecht gaat met Essent, is het beleid om dit te doen via agressieve verkooptechnieken en klanten via wurgcontracten te binden. Mocht je eruit stappen, dan wachten er opzegboetes.

Blijf weg van dit bedrijf !! Ik walg van hun bedrijfscultuur.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dieter Haan
12/05/2016
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
N
25/04/2016
via website
thumbs down

Zeer onbetrouwbare partij geen zaken mee doen !!

Men vergoedt niet de opzegvergoeding terwijl er telefonisch wordt aangegeven dat men dit wel zou doen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
n.a. lucyszyn
30/03/2016
via website
thumbs down

Ik heb voor de jaarafrekening van 2014/2015 een betalingsregeling getroffen van 3x 155euro.
Ik heb gelijk de eerste termijn betaald. De tweede termijn is ook ruim op tijd betaald.
Er is een fout gemaakt bij de betaling van de 2de termijn. Mijn partner heeft per ongeluk het betalingskenmerk verkeerd ingevuld. Gelijk na de betaling heb ik Essent gebeld en verteld dat er 155 euro is overgemaakt maar dat het betalingskenmerk niet juist is.
Dame aan de telefoon heeft me gezegd dat dit geen probleem was omdat het bedrag en alle andere gegevens wel juist waren. Leugen 1. Als zij mij daar eerlijk had verteld dat Essent van de situatie misbruik gaat maken had ik niet geaarzeld en alles in 1x betaald.

paar weken later sturen ze iemand naar m’n huis die een dreigkaartje achterlaat met dreigementen over afsluiting en extra kosten ed. Dit terwijl er dus netjes werd betaald. Dame van Essent heeft me dus mooi voorgelogen want mijn betaling eerder werd als voorschot gezien door Essent. Ik heb die persoon van het dreigkaartje gebeld en de situatie uitgelegd waarbij ik ook heb gezegd dat ik GELIJK weer ging betalen omdat ik het zonde vind van extra aanmaningskosten. Hij kon me heel blij vertellen dat er al 40euro bij is gekomen. Na druk op hem gezet te hebben omdat Essent verkeerd bezig is heeft hij me beloofd om Essent te bellen en mij terug te bellen. Belt die me in 2min terug met ; nee die aanmaningskosten blijven!
Heb alle gesprekken met hem en de dame van Essent aan de tel trouwens opgenomen via een simpel programma op de gsm.

Ik stel hem voor om de rest maar gelijk op te lossen en dat ik 200euro gelijk na het gesprek ga betalen en de overblijvende 200euro. Dit is dus niet alleen de eindejaar afrekening maar ook een voorschot op een voorschot omdat mijn eerdere betaling als anderhalve maand voorschot hebben berekend.
Leugen 2 : Meneer aan de tel lijkt erg blij met de oplossing en zegt mij dat als ik 200euro overmaakt alles weer ook is en dat ik de overblijvende 200euro voor het einde van de maand kon betalen.(Ook dit gesprek is dus opgenomen). Ik heb dus na het gesprek ook 200euro overgemaakt.
Vandaag 30-3-2016 heb ik ingelogd op mijn Essent om de overige 200euro te betalen en ja hoor nog meer aanmaningskosten. Lekker he , Essent. Zelf fouten maken en liegen waardoor jullie extra misbruik van de situatie kunnen maken.

Ik heb dus zojuist de “dreigbrief heer” gebeld om hem te vertellen dat er alweer extra kosten bij zijn gekomen voor de 3de keer terwijl ik betaald heb. En dat het nog geen einde maand was zoals hij heeft aangegeven.
Nu word meneer opeens anti Essent en verteld die me hoe slecht Essent wel niet is met dit soort situaties. Alsof hij mij niet heeft voorgelogen en valse afspraken met me heeft gemaakt.
Hoe langer het gesprek heeft geduurd hoe brutaler de Essent medewerker werd en hoe onnozel hij dan ook even een paar keer tegen me zegt dat ik maar op tijd moest betalen. Dit dus terwijl ik op tijd had betaald met een verkeerd kenmerk en dat de essent medewerkster me heeft verteld dat dit geen probleem zou worden.

Maar goed dat ik gesprekken waarin zoveel word gelogen en waarin de brutale anti-essent medewerker essent zwart maakt automatisch opneem. Kan nog leuk staan later als link op reviews over essent die ik ga plaatsen.

Ik heb essent gebeld zojuist en gevraagd wat de kosten gaan worden als ik vertrek. Weer 150euro.
Nou die krijgen jullie ook want vandaag ga ik naar andere aanbieders op zoek.

Ik heb alles maar betaald zodat ze niet nog meer misbruik van de situatie kunnen maken.
Ik heb dus 3x voor niets aanmaningskosten gehad. En weet ik veel hoeveel extra kosten nog.
Waardeloze service en medewerkers.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bert
25/02/2016
via website
thumbs down

Vorige week door een agressieve verkoper aan de telefoon een chaotisch gesprek gehad over zakelijk tarief.Wat ik steeds aangaf dat ik alleen een offerte wil hebben en a.d.h. daarvan bekijk of ik overstap.
Hij stuurde me een mail met tarieven en ik moest op de link klikken ” aanbieding bevestigen” hij zij dat dat nodig was om voor zichzelf in het systeem af te kunnen sluiten.
Dat heb ik dus gedaan en wat blijkt : zit ik vast aan een 5-jarig contract zonder bedenktijd .Wat een Klote streek !!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michel
13/02/2016
via website
thumbs down

Essent, wat een PAUPER bedrijf. Dagelijkse telefoonterreur met agressieve marketingmannetjes. BEL ME NIET

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Martijn
05/02/2016
via website
thumbs up

Volgens mij zijn veel van alle klachten hier geschreven door de concurrenten.. Klinkt gek, maar ik werk bij de gemeente in Groningen. En daar hebben wij nooit dergelijke klachten. Sterker, wij ervaren dat Essent juist heel goed omgaat met klachten. Klanten die bijvoorbeeld in geldnood zitten of een schuldregeling hebben worden bij de meeste energieleveranciers niet eens toegelaten. Essent doet daar niet moeilijk over en is juist heel coulant.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michael
29/01/2016
via website
thumbs down

Essent heeft zeer agressieve verkooptechnieken. Ze sturen je een vrijblijvende offerte en als je die niet afzegt, heb je een contract en beginnen je huidige energieleverancier op te zeggen. Ga niet in zee met dit bedrijf !

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 6 7 8

Essent.nl ervaringen 2018

Heeft u ervaringen met Essent.nl en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u Essent.nl beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Of u nu kiest voor Essent.nl of voor een andere aanbieder. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Essent.nl 1.58 stars 368 reviews