Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
3

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
66 positief – 293 negatief

Top 5

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Essent.nl

Essent is in 1999 ontstaan na een fusie van PNEM/Mega Groep en de EDON Groep. Essent is een leverancier van stroom, warmte, gas en aanvullende diensten en producten. Met 1,7 miljoen klanten (ongeveer 3,4 miljoen aansluitingen) vertegenwoordigt Essent iets meer dan 23% van de energiemarkt. Essent is overigens 100% eigenaar van energiedirect.nl die zelf ook nog eens goed is voor 310.000 klanten. In februari 2007 besloten Nuon en Essent te gaan fuseren, maar mede dankzij de geuite kritieken, werd zeven maanden later van deze fusie afgezien. Essent is in Nederland de grootste producent van groene energie.

Essent.nl ervaringen

Geef Essent.nl een beoordeling

367 Essent.nl ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Alexander Mulder
01/06/2014
thumbs down

Twee weken geleden klacht ingediend bij @Essent vanwege aggressieve manier van klantenwerving, nog steeds geen reactie

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
paul durlinger
31/05/2014
thumbs down

Voor klantvriendelijkheid moet je dus niet bij Essent zijn. Mijn god wat een stelletje onbenullen bij de Klantenservice. Ik loop ff leeg

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dee
12/05/2014
via twitter
Dee (@DeviliciousMe)
thumbs down

Nou dag Essent… En leuk je weer te zien, Eneco.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
verhoeven
02/05/2014
via website
thumbs down

men rekent 20 euro voor een email door het aanmaningskosten te noemen. de site is niet up to date daar heb ik nog een laatste betaalmogelijkheid maar bij de klantenservice krijg je de opmerking dat einde levering niet terug te draaien is want ze hebben de brief al verstuurd ,die krijg je volgende week. dus einde levering terwijl je al betaald hebt. men verdiend aan andermans ellende daar.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Frank Schotman
25/04/2014
thumbs down

Overstappen naar Essent gaat niet vlekkeloos. Meterstand teruglevering kan niet opgegeven worden. Beginnen we weer op 0 ipv 619! #gratisgeld

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Fabian Sandner
18/04/2014
thumbs down

Waardeloze service aan het telefoon – Essent. Slechtste klantenservice ooit
#klantenservice
#nederlandkiest
#essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Oscar
08/04/2014
via website
thumbs down

Voor het aangaan van een nieuwe enegerie leverancier was ik in contact gekomen met @essent. 3 jaar geleden waren we hier met onze zaak ook bij aangesloten maar omdat een andere voordeliger (Nuon) was waren we overgestapt.
Nu na contact met essent is gebleken dat ik financieel voordeel kon behalen door terug te komen en ook mijn prive aansluiting op zakelijk voorwaarden kon overnemen.

Echter na invullen en doorlopen van alles, ontvang ik zojuist een zg waarbog E + G van @essent. Door een krediet check van een organisatie wil essent € 3000 euro ontvangen alvorens we een aansluiting kunnen krijgen. Omdat we niet kredietwaardig zouden zijn…… ja right!

Deze krediet check is vanaf 2007 terwijl wij de zaak in 2011 overgegaan is van vof naar bv en hiervoor een BV gekocht had. Echter hebben wij geen invloed op de voorgaande historie hiervan, maar worden hier wel op beoordeeld. Ze kunnen ook naar de deportaties kijken bij de kvk als het om de financiele situatie gaat.

Na verluid is dus een terugkomst naar essent een belangrijk prio, maar de manier waarop dit gebeurt is te erg voor woorden en wil ik andere hierbij dus waarschuwen. Een toekomstige en oude aansluiting laten beoordelen door een bedrijf op onjuiste gegevens. Hoe pissed off kan ik worden…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ton Plu
25/03/2014
via twitter
Ton Plu (@TonPlu68)
thumbs down

Wat een oplichters zijn jullie @essent Mensen beloven dat ze een gratis E-thermostaat krijgen maar ze alsnog €49,- laten betalen Oplichters

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Secretaresse
24/03/2014
thumbs down

@Essent Jullie #klantenservice blijft mij maar #stalken. Ik ben geen klant bij jullie, maar op deze manier zou ik het ook zeker niet willen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bé Venema
21/03/2014
via twitter
Bé Venema (@NLTBV)
thumbs up

Zo dat is nog eens een goede service. CV storing, direct bellen, en een uur later storing opgelost. #energiewacht #essent. Alle achting

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Patty de Vaan
27/02/2014
thumbs down

@Essent 2/2 staat ons te woord. Misschien eindelijk via webcare?Zo onbeschoft, arrogant en klantonvriendelijk!! Graag eindelijk contact!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Saskia Creemers
26/02/2014
thumbs down

Zeer slechte klantenservice heeft @Essent! Voorschot verlagen naar oude voorschot bedrag (en nog geld terug bij eindafrek) onmogelijk. #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sabina_Rietveld
26/02/2014
thumbs down

Triest dat dat soort bedrijven zo met ex-klanten omgaan. Als zij nog geld moeten krijgen zijn ze wel fel en snel, triest, triest.. #essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sabina_Rietveld
26/02/2014
thumbs down

Tjonge jonge, teveel betalen aan @Essent betekent maanden ruzie maken en nog niks terugkrijgen, ze reageren gewoon maar niet meer…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jeannette
25/02/2014
thumbs down

Dit is een foutje of er worden afgetapt, aanslag van #essent van € 650,–

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
JanKalter
24/02/2014
thumbs down

Ik bellen met #Essent voor een nieuw voorstel maar die kon ik niet krijgen. Ja 3 of 5 jaar vast.#Vaste klanten dus niet interessant

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Van de Zotte
22/02/2014
thumbs down

Al 30 jaar vaste klant bij #essent ooit een aanbod gehad voor trouwe klant? Niet dus wordt nu tijd voor overstappen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Beautifulart
22/02/2014
thumbs down

@Essent Ik ben aangemeld als klant, terwijl ik dat zelf nooit gedaan heb. En ik wil bij mijn eigen leverancier blijven.Hoe te cancellen?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sanne Veltman
13/02/2014
thumbs down

Hierbij verklaar ik Essent tot meest ingewikkeld bedrijf in Nederland! Voorschot februari is de achteraf betaling van januari #verwarrend

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter Scheek
10/02/2014
thumbs down

Waardeloos hoe #Essent om gaat met klanten. €20,- voor een mailtje…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Martijn
05/02/2014
via twitter
Martijn (@MafkAa)
thumbs up

Na @UPC wil ik ook @Essent een compliment maken voor hun goede service. Hartelijk dank, AO!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
manao
13/01/2014
via twitter
manao (@manao)
thumbs up

#Essent heeft een schitterende klantendienst. Efficient, vriendelijk en ze doen wat ze beloven. #alstgoediszeggenwehetook

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
brugman
08/01/2014
thumbs down

@EssentWarmte laat je niet oplichten door essent warmte en neem caming gaskachel nieuw compleet 125 euro dwing hun zo de kosten te verlage

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jolanda Breidenbach
07/01/2014
thumbs down

Net 15 minuten in wacht gehangen bij #nuon om klant tw worden, dan nu maar bellen met #essent en binnen 1 minuut aan de lijn!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Henk Schipper
07/01/2014
thumbs down

Essent steekt liever energie in het wegkapen van klanten vd concurrentie dan in het tevreden stellen van eigen bestaande klanten. #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joalycke van Neck
07/01/2014
thumbs down

Essent doet net zoals de belastingdienst aan zinloze post. „dit is een brief om te melden dat er niks voor u veranderd!” #hallopapierbak

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michel van Hulten™
28/12/2013
thumbs down

Onduidelijkheid troef bij nieuw contract @essent. Ook na intensief contact geen goed gevoel aan overgehouden. Niet boos, teleurgesteld….

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jasper Wagteveld
23/12/2013
thumbs up

Klantvriendelijk dat @essent gebruikt maakt van #acceptemail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jos Schröder
11/12/2013
via website
thumbs down

Reken uw jaarafrekening na van Essent Retail Energie B.V.
Die van ons zat vol met fouten.
Inmiddels hebben we een schadevergoeding gekregen.
Er worden verkeerde meterstanden gehanteerd en de berekening tussen begin- en eindstand is gemanipuleerd!
Volgens mij is het toegepaste rekenprogramma corrupt.
met vriendelijke groet,
Jos Schröder
***

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
simonette amsterdam
07/12/2013
thumbs down

@essent Teleurgesteld! Contract afgesloten voor elektrisch laden zegt de laadpaal dat we een ongeldige pas hebben. Help! En niet maandag pas

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
WillKapell
01/12/2013
thumbs down

Vandaag ergernis geuit bij #essent. Ze moeten gewoon energie leveren. En acties zoals aanbiedingen met horloges ed aan de retail over laten

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marjan van Til
29/11/2013
thumbs up

Net heel vriendelijk en met verstand van zaken geholpen door medewerker #Essent #magookweleensgezegd

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Janny Guske
28/11/2013
thumbs up

Bij #essent blijkt het goedkoper te kunnen, blij mee. Nu nog goedkopere internet vinden dan #ziggo en kijken of we bij #menzis blijven.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Martijn Tielen
24/11/2013
thumbs down

@Essent kan nooit een correcte #rekening maken! Allen let op @Essent laat je #betalen voor je #teruglevering zelfs na correctie aanvraag!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mark Bonke
23/11/2013
thumbs down

Essent wil vrijblijvend offerte voor gas en elektra sturen! Das mooi denk je dan! Reageer je niet binnen 2 weken, zit je er aan vast. #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sammie
23/11/2013
via twitter
Sammie (@IKoehorst)
thumbs down

@Essent al veel over gecorrespondeerd, gebeld,op kosten gejaagd, klacht wordt niet serieus genomen. Grote reus, kleine consument.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ad de Beer
19/11/2013
via twitter
Ad de Beer (@AdBeer)
thumbs down

wat is ergerlijker? de #zeurpieten of #essent zakelijk die maar blijven bellen op een belmeniet nummer?
#essent wint!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
René
13/11/2013
thumbs down

Dikke #fail voor @Essent afspraak gemaakt om terug gebeld te worden.. Tussen 8 en 12.. Moet nu nog telefoon krijgen.. #fail #Essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Elsa
13/11/2013
via twitter
Elsa (@Elsa18)
thumbs down

@Lijfzaken @Essent gewoon klotebedrijf echt waar! Dien je een klacht in en bellen ze op de onmogelijkste tijdstippen.. Werk 40 uur..

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joël Meijer
13/11/2013
thumbs down

Bij de klantenservice van @essent kunnen ze ook alleen maar hun script voorlezen. Maar echt een klant helpen snappen ze nog niet helemaal…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rosita
04/11/2013
via twitter
Rosita (@RoosArjun)
thumbs up

@ingemeijs Ik ben klant bij @KPN en @Essent Bevalt allebei Super! Maar hoe Ziggo en UPC weet ik niet:)

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marino Rodrigo
04/11/2013
thumbs up

@ingemeijs ik heb ziggo en Essent en ben over allebei echt tevreden!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
hpbert
28/10/2013
via website
thumbs down

Ben 1 jaar en 2 maanden klant geweest bij Essent.Klantnr: 0170443019. In contract werd 100 euro tekenpremie vastgeld. Helaas, die moet ik nog steeds krijgen.
˜Paar keer telefonisch en mailcontact, zonde van je tijd dus.
Ben overgestapt omdat na het contractjaar, zonder enige waarschuwing de energiekosten heel hoog werden. Nieuwe klanten kregen veel korting, oude klanten krijgen niets, die kunnen st….kennelijk. Dus waarom zou je dan blijven bij zo een bedrijf.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ewout Benschop
27/10/2013
thumbs down

@Essent jullie geven aan altijd bereikbaar te zijn… behalve telefonisch in het weekend! dus niet altijd bereikbaar!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Roy Houwen
27/10/2013
via twitter
Roy Houwen (@rhouwen)
thumbs down

#essent
Getilt! Doen een telefonisch aanbod waarmee je maandelijks €50 op je kwh-prijs bespaart….totdat je t papierenvoorstel leest…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lidewij Alisa
26/10/2013
thumbs down

@Essent door slechte interne communicatie bij Essent kunnen wij nu incassokosten betalen… #fail #overstappen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bjurn
26/10/2013
via twitter
Bjurn (@Bjurnie_)
thumbs down

Wat een slechte interne communicatie bij @Essent! Echt een drama…tijd om over te stappen! #fail #onklantvriendelijk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
borduurkoning.nl
24/10/2013
thumbs down

@Essent KLACHT willen jullie eens ophouden met mij te bellen op mijn prive nummer 06 door jullie personeel voor verkoop essent zakelijk…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Fabian Verheij
22/10/2013
thumbs down

“Grote” organisaties? Bijna GARANTIE op knullige afhandeling v nwe klant. Ik ga niet smeken om klant te worden, hoor?! #Essent #Vodafone

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lidy B
22/10/2013
via twitter
Lidy B (@Lidy_dB)
thumbs down

Poeh poeh, om mij als klant te houden kon Essent mij windkrachtkorting bieden wat op kan lopen tot maar liefst € 36 per jaar! Wauw!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 4 5 6 7 8

Wat mensen over Essent.nl vertellen.

Heeft u ervaringen met Essent.nl en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Aanbieders vergelijken

Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.

Essent.nl 1.49 stars 367 reviews