Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
3

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
66 positief – 293 negatief

Top 5

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Essent.nl

Essent is in 1999 ontstaan na een fusie van PNEM/Mega Groep en de EDON Groep. Essent is een leverancier van stroom, warmte, gas en aanvullende diensten en producten. Met 1,7 miljoen klanten (ongeveer 3,4 miljoen aansluitingen) vertegenwoordigt Essent iets meer dan 23% van de energiemarkt. Essent is overigens 100% eigenaar van energiedirect.nl die zelf ook nog eens goed is voor 310.000 klanten. In februari 2007 besloten Nuon en Essent te gaan fuseren, maar mede dankzij de geuite kritieken, werd zeven maanden later van deze fusie afgezien. Essent is in Nederland de grootste producent van groene energie.

Essent.nl ervaringen

Geef Essent.nl een beoordeling

367 Essent.nl ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Edwin Weijers
16/01/2016
via website
thumbs down

Overgestapt van Essent naar Vandebron. Contract bij Essent oogezegd en is gevestigd. Maar Essent blijft doorgaan met incasso termijnen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
duvenvoorden
22/12/2015
via website
thumbs down

Essent houd mij staande bij appie, onder voorwensel dat het goedkoper kan. Ik stond op een. bedrag van 42,€, bij NEM en nu verlangt essent 82€., hoer wil ik vanaf, want dit is niet goedkoper en dus hebben jullie mij onder valse voorwensen binnen gehaald.
Dit is niet netjes en een reden voor contractbreuk, de ah_cadeaukaart van appie is nog geactiveerd, zo laten we dit contact ongedaan maken zodat ik daad werkelijk een goedkopere aanbieder kan nemen.
Bvd G. Duivenvoorden

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
V. Tida
21/11/2015
via website
thumbs down

Een ongelooflijk waardeloos bedrijf. Ook in de Media truc getrapt. Administratie bij Essent is 1 grote chaos. Krijg rekening voor de verkeerde aansluiting, betaal dubbel en Essent kan mijn betalingen niet traceren tot dat ik ze zelf de betalingsbewijzen stuur. Rechtstreeks communiceren per mail kan niet, moet altijd via zo’n stom contactformulier of dat peperdure servicenummer bellen en dan steeds weer een andere medewerker aan de lijn.
Wat een incompenent bedrijf!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Saschia
01/11/2015
via website
thumbs down

Verkoper aan de telefoon probeert me te overtuigen om een zakelijke contract in te gaan.
Na half uur gesprek waar hij zegt dat hij me de tarieven inclusief btw geeft gaat hij me een email sturen en probeert me te overtuigen dat ik meteen op een lijk op de mail moet klikken zo dat hij als “adviseur” verder kan gaan. Natuurlijk niet gedaan.
Later rustig de email doorgenomen en toen bleek:
– als je de link clickt ga je de contract accepteren
– in de email zit alleen de leveringtarief en geen informatie over de overige kosten
– het gaat om een 5 jaar contract (nooit aan de telefoon gezegd)

Ik vind heel vreemd dat je pas na het accepteren van de offerte de volledige tarieven kan zien.
Altijd goed oppassen dus!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lianne
14/08/2015
via website
thumbs down

Zeer slechte service. Niet bij aanmelding, maar bij afmelding bkijven ze factureren en administratie is niet op orde. 24-6 opgezegd,eindafrekenig gekregen in juli en 11-8 houden ze een maandtermijn af van mijn rekening. Zeer slecht, geen service en botte medewerkers. Geven hun fout niet eens toe, maar blijven excuses verzinnen. 1,6 gemiddeld cijfer over 346 beoordeligen zegt genoeg. . Als de optie er was om een nul te geven hadden ze die gekregeb

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
A.P.M. van den Goorbergh
19/07/2015
via website
thumbs down

Na zeer slechte ervaringen van 8 jaar geleden met Essent dacht ik er goed aan te doen toch weer eens een beroep te doen op deze energieleverancier. Misschien kunnen ze nu beter luisteren dan toen? Maar nee hoor, het juiste e-mail adres noteren is voor iedereen nog een drama van jewelste. Ook meten de medewerkers met 4 maten als het om een eenmalige klantenkorting gaat. De een zegt € 200,- wat natuurlijk best aantrekkelijk is. De ander weer € 170, en dan een ander weer € 150,- en als laatste € 75,-. Ik ging een overeenkomst aan van € 200,-. Ik zou de overeenkomst direct ontvangen via een e-mail, maar daar was geen sprake van, ook niet na diverse keren hierover te hebben gebeld. Ik had mijn buik er weer eens van vol want als je een overeenkomst aan gaat wil je dat toch lezen en niet alleen horen, en de slechte ervaringen van 8 jaar geleden wilde ik niet nog eens mee maken. Ook een account aanmaken voor het inloggen was een drama en heb dat tot op de dag van vandaag niet gekund. Op een gegeven moment was mijn e-mail adres plotseling verandert in Roy Dekkers, en dat was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen en ik het op ging zeggen. Voor alle ongemakken hadden ze mij een appeltaart beloofd want ze zagen ook wel in dat dit niet echt klantvriendelijk is, maar zeer onzorgvuldig. Heb alleen nog nooit een bonnetje in ontvangst kunnen nemen voor die appeltaart want ik had ondertussen al 5 verschillende e-mail adressen op mijn naam staan waarvan er niet een juist was. Het bijzondere is dat bij terug bel afspraken ik altijd mijn naam en e-mail-adres moest invullen. En geloof mij, dat ik echt het juiste e-mail adres invulde hoor. Ben nu eindelijk verlost van Essent en ze mogen van mij die € 200,- en hun appeltaart houden. Ik zit weer bij Greenchoice, wel iets duurder maar zonder ellende en ik kan nog inloggen ook en dat zonder appeltaart. Voor mij geen cent meer naar Escent.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nathan
30/06/2015
via website
thumbs up

Essent heeft mij benaderd met de ‘nest thermostaat’ actie. Hiermee kon ik besparen en ik vond het wel een leuke gadget, dus ik ben akkoord gegaan met het voorstel: 3 jarig contract + nest voor 49 euro + installatie kosten a 79 euro.

Nadat het contract was ingegaan kreeg ik maar liefst rekeningen van 250 euro (in plaats van 81 euro die ik daarvoor bij Nuon betaalde). Ik kwam hier pas na ongeveer 2/3 maanden achter. Na telefonisch contact met Essent bleek dat mijn termijnbedrag veel te hoog ingesteld staan. Raar, ik had met Essent wel mijn verbruik vastgesteld. Helaas kon de medewerker aan de lijn mijn termijnbedrag niet lager zetten dan 150 euro, waardoor ik elke maand minimaal 50 euro teveel zou gaan betalen EN de teveel betaalde termijnbedragen van de maanden ervoor zou ik pas terug zien na de jaarafrekening. Dag geld! Zet ‘t lekker op een rekening Essent!

Al die tijd was ik wel aan het wachten op de Nest thermostaat. Ja binnen halen die klant, en lekker laten wachten op de Nest thermostaat. De lol was er helemaal vanaf.

Toen werd ik weer benaderd door Nuon. Zij kwamen met een nieuw contract, en wilden de boete die Essent mogelijk zou gaan opleggen wel betalen. Wel mooi, want zo was ik van Essent af, kreeg ik mijn veel te veel betaalde termijn bedragen sneller terug en de Nest die toch niet kwam hoefde ik ook niet meer. Ik heb een 1 jarig contract bij Nuon getekend.

Essent heeft een boete gestuurd van 250 euro. Die is keurig betaald door Nuon.
Na een tijdje kreeg ik weer een brief van Essent: 100 euro verrekening voor het gebruik maken van de Nest actie…

Achteraf blijkt dat ze een kortingsbon hebben gestuurd per email, die ik kon inwisselen. En dan zou de Nest geleverd worden. Ik kan alsnog de Nest bestellen, maar dar kost hij nog steeds 49 euro + 79 euro voor de installatie, en dan nog de 100 euro verrekening = 228 euro.

Ik betaal wel die 100 euro, en laat de Nest maar zitten. Het gaat me allemaal veel te veel geld kosten.

Dag Essent! Ik kom nooit meer terug!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
B. de Mon
12/06/2015
via website
thumbs down

Vriendin van mij heeft de Media Markt om schriftelijke informatie gevraagd. Niets getekend, alleen adres opgegeven. Plotseling met door Essent verzonnen geboortedatum en foutieve naam toch bij Essent ingeschreven. Ook het nummer van de bankrekening niet gegeven, hetgeen mij voor een overeenkomst essentieel lijkt. De dag daarop weer naar de MediaMarkt om te zeggen dat er iets fout is gegaan. Een paar weken later het bericht dat de terugdraaitermijn van 14 dagen is verstreken….
Daarna telefonisch kennisgemaakt met hun van-het-kastje-naar-de-muur-mentaliteit.
De een zegt dat de overeenkomst is ontbonden, even later ligt er toch een rekening op de deurmat.
Op de simpele vraag om de (niet-gezette) handtekening te tonen komt al wekenlang geen antwoord. Tot slot maar bij de politie aangifte van valsheid in geschrifte gedaan. Blijkt niet de enige casus te zijn. We zien een eventuele deurwaarder van Essent met vertrouwen en breed glimlachend tegenmoet.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michel
12/06/2015
via website
thumbs down

Waardeloze onderneming. Schuiven fouten die zij maken in de schoenen van de klant

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
claudia
Geen oordeel
11/06/2015
via website

vorig jaar overgestapt naar essent omdat ze me vertelden dat ik 40 euro goedkoper per maand kon bij hun…nou dus niet ze hebben me gewoon telaag ingeschat zo kan ik ook klanten werven. telefonisch per post en mail excuses gehad maar daar heb ik weinig aan, de enige oplossing die ze boden was 10% korting op het totale bedrag van 550 euro.
bedankt ESSENT

Nuttig? Ja   Nee

E de Kant
16/04/2015
via website
thumbs down

Op 7 januari zijn wij overgestapt van Essent naar een andere energieleverancier. Wij hebben in januari de eindejaarsafrekening keurig betaald, Echter, volgens essent moesten wij de voorschotrekenening voor januari 2015 gewoon betallen (ondanks dat wij geen gebruik meer maakten van hun diensten). Dit, omdat het computersysteem het anders niet zou kunnen verwerken…..???? Na vele telefonische contacten ben ik niet tot hen doorgdrongen. Essent heeft vandaag een deurwaarder op ons afgestuurd om het voorschot voor januari 2015 alsnog te innen voor niet geleverde diensten. ??!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
mesruovi
04/03/2015
via website
thumbs down

ik ben begin 2013 klant geworden bij essent via een leuk lokkertje in de medimarkt.
De aanbieding was een cadeaubon van €175.
Een week hierna werd ik gebeld door nuon met een aanbieding met een veel lagere energieprijs en ben hier natuurlijk op in gegaan.
Nuon heeft toen de boete voor het vroegtijdig overstappen betaald (€250).
Nu anderhalf jaar later zit Essent blijkbaar erg om geld verlegen en vordert €100 van het welkomstcadeau terug.
Ik weet dat Essent volledig in haar recht staat maar na 1.5 jaar alsnog het bedrag terug vorderen is toch wel triest.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Willeke Barens
29/01/2015
thumbs down

@energiedirect er komt vanavond een monteur, maar het blijft een abominabele service #Fail #essent #essentlaatmeindekouzitten

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michaela v Groningen
23/12/2014
thumbs down

Wat ben ik blij dat we weg zijn bij @Essent ….. Je wordt genaaid waar je bij staat….

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Anneke van Dijken
23/12/2014
thumbs up

@Essent Geeft niet kan gebeuren. 😉 Fijne Kerstdagen en een gelukkig 2015.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cathelijne Haytink
11/12/2014
thumbs up

En wederom ervaren hoe fijn een goede #webcare is. @Essent top!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Heidi DH
04/12/2014
thumbs down

@Essent Gek verhaal, heb mn contract niet opgezegd en nu krijg ik een eindafrekening na opzegging in de bus. Ben net klant geworden. Help?!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
JacobienB
26/11/2014
thumbs down

Hallo @Essent Ik ben al zeker 20 jaar klant en krijg nooit een kado.
Nieuwe klanten krijgen 75,- Ik betaal dus voor kado nieuwe. #zofout

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Robbert
Geen oordeel
26/11/2014
via website

Gelokt met een Media Markt DEAL, de goedkoopste prijzen!! beste en goedkoopste energie. Na een paar maanden erachter komen dat er binnen Essent verschillende prijzen worden gehanteerd. Walgelijk, niet TRANSPARANT!
Klachtafhandeling, ZEER SLECHT! geen enkele coulance! RESULTAAT, FAMILIE, VRIENDEN, WERK, COLLEGA’S…. IEDEREEN WEG VAN ESSENT!

Nuttig? Ja   Nee

Joost van de Graaf
19/11/2014
thumbs down

Vriendelijk contact met @Essent, maar nieuwe klanten een beter aanbod doen dan bestaande klanten is zo fout… ‘Dat is onze strategie’ #exit

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Radboud Rijpkema
17/11/2014
thumbs down

Leuk hoor, self service applicaties, maar moet je Mijn @Essent account het natuurlijk wel doen als je ’em aanmaakt!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Pieter Baert
17/11/2014
thumbs down

Dit ene telefoontje van de @Essent thuis telemarketeer, zorgt er voor dat ik nooit of te nimmer klant wil worden bij dit merk.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jean Pierre Peeters
12/11/2014
thumbs down

Heel fijn #Essent! Nieuwe klant en heb vraagje. Hang al kwartier en wordt niet vermeld hoe lang wachttijd of hoeveel wachtende er zijn #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Danielle Gordens
10/11/2014
thumbs down

Krijg je 400 euro terug van #Essent, verhogen ze toch je voorschotbedrag… Snap ik niet helemaal…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lilian Slagers
07/11/2014
thumbs up

Goeie deal #warmtepompdroger gekocht met nieuw #energiecontract bij @Essent en €225 korting bij @mediamarkt_nl http://t.co/P7q3RRx21u

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
weervenlo
07/11/2014
thumbs down

@Essent wat een slechte zaak ruim een week geleden een vraag gesteld maar antwoorden nee dat niet..Misschien willen ze wel dat je overstapt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tim
05/11/2014
via twitter
Tim (@_Tim_S_)
thumbs down

hmm als met uw afrekening blijkt dat je maar liefst 3x meer gas hebt betaalt dan verbruikt scheelt er iets met de voorschotten… @Essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marjan Beukema
05/11/2014
thumbs up

@Essent bedankt! probleem is nu eindelijk snel opgepakt en opgelost.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
alexvdhorst
16/10/2014
thumbs up

Keurig te woord gestaan door @Essent Samen berekening doorlopen, inderdaad, het advies klopt niet. Dus tip van Flip: bellen bij twijfel.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Annemarie Bon
14/10/2014
thumbs down

@Essent Bedankt! Het voelde gewoon bijzonder vervelend en ook onveilig om zomaar een actief account opgedrongen te krijgen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ray Holleman
30/09/2014
thumbs down

@Essent Eindafrekening oxxio in de bus. Heb nu al spijt van overstap naar #essent kost geld ipv besparing. Bedankt voor goede voorlichting!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
MTPMarieke
17/09/2014
thumbs up

Begin de dag met de meterstanden doorgeven…. Bedankt @Essent voor jullie herinneringssms!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Han
17/09/2014
via twitter
Han (@Hanneman_)
thumbs up

Jaarafrekening #Essent ontvangen, valt niet tegen wat ik terugkrijg, had ik zelf ook beetje uitgerekend. Over maand contract verlengen mss.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cabaconsu
16/09/2014
thumbs down

#essent zegt dat ze iets uitzoeken, sturen geen gecorrigeerde factuur maar wel verhoging van €20 #klacht #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dees
09/09/2014
via twitter
Dees (@caseofdees)
thumbs down

Walgelijk dat @essent telefonisch ouderen verleid om over te stappen. Zeg je ‘stuur maar op’, krijg je een mail dat je er aan vast zit #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marlies oet Stein
04/09/2014
thumbs up

Ik ben geholpen door Leon van de commerciële afdeling van @Essent. Erg goede service. Dat mag gezegd worden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arash Aazami
24/08/2014
thumbs down

Vader is op slinkse wijze #Essent-klant gemaakt in de MediaMarkt. Tarief is 30% hoger dan de markt. ‘Goedkoper dan Nuon’ zeiden ze. #genaaid

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
jandebehanger
22/08/2014
thumbs down

Vandaag een elektrische waterkoker gekocht om te voorkomen dat mijn zonnestroom met een kolenfooi vergoed wordt. @Essent @Eneco

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Maurits
14/08/2014
via twitter
Maurits (@maus2704)
thumbs up

Geweldige klantenservice bij @Essent. Na een vraag via twitter wordt er telefonisch contact met me opgenomen en probleem is opgelost. TOP!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tim van der Meulen
28/07/2014
thumbs up

@Essent Duidelijk. Dat is snel verwerkt dan! 🙂 Dank voor je snelle reactie. Werkse!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tim van der Meulen
28/07/2014
thumbs down

@Essent Waarom is mijn betaalwijze omgezet van AI naar handmatig betalen? Kreeg nu ineens een herinnering.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nathalie Hoffman
26/07/2014
thumbs up

En dan ligt er een kaartje in de bus van @Essent bedankt Dave. Wij hopen op een goede afloop. #netjes #daarkunjevanopaan

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Koert Smit
25/07/2014
thumbs up

Als iets slecht geregeld wordt mag je dat zeggen. Als het goed geregeld wordt ook. Bedankt @Essent http://t.co/WasM409zyt

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Steven van der Jagt
25/07/2014
thumbs up

Zojuist eerlijkste en meest directe callcenter ever aan de lijn gehad. “Ik wil u klant maken van Essent.” Niettemin in 10 sec afgewimpeld

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tom Van Grieken
17/07/2014
thumbs up

Echt vriendelijke en hulpvaardige medewerkers bij @EssentBe. Top! #AlsHetGoedIsZeggenWeHetOok @Essent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Thijs Bastiaens
10/07/2014
thumbs down

Slechtste online customer care ever? daar moet je voor bij @essent zijn.. #nognooiteenantwoordgehad

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Vermazen
28/06/2014
via website
thumbs down

In de kou door Essent.
Volgens Essent kun je niet voor verrassingen komen te staan als je regelmatig meterstanden doorgeeft , zodat het maandelijkse voorschot juist wordt berekend. Mooi niet dus! Moest desondanks nog ,€ 1700 bijbetalen. Ook ontstond er twijfel aan de juiste werking van met name elektriciteitsmeters. Daar had men bij Essent geen boodschap aan. Buiten die € 1700 moet er nu ook nog € 800 borg worden betaald!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Roel van Rijswijk
24/06/2014
thumbs down

Dat Vodafone je 5 euro laat betalen om zeker te kunnen bellen. Of essent 5,- extra in rekening brengt om je licht aan & uit te laten gaan.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Coenders
16/06/2014
via website
thumbs up

Eindafrekening te hoog van het Gas moest ik 620,- bij betalen (betalingsregeling niet mogelijk)
Stroom was wel in orde 25,- terug over een jaar
ik vraag me toch af hoe ze aan zulke bedragen komen als je normaal zuinig leeft en niet te lang onder de douche staat en de kachel laag hebt staan gemiddeld aleen in de winter iets hoger en je al een voorschotbedrag betaald van rond de 90 incl gas/stroom p/m
ik heb dit nog nooit eerder gehad toen ik altijd klant was van woonenergie en Nuon
ik laat dus ook de meterstand opnieuw nakijken door de netbeheerder en het noodzakelijke om erachter te komen of dat bedrag wel klopt
Essent vertrouw ik niet zo de klantenservice is ook Bot en onvriendelijk…

Mvg Coenders

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Maarten Plevier
12/06/2014
thumbs up

Compliment aan klantenservice #Essent! Foutje in online aanmelding direct aan de telefoon hersteld. Zo zie ik het graag!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 5 6 7 8

Wat mensen over Essent.nl vertellen.

Heeft u ervaringen met Essent.nl en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Aanbieders vergelijken

Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.

Essent.nl 1.49 stars 367 reviews