Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
4.9

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
90 positief – 150 negatief

Top 5

Energie vergelijken?

Profiteer van de beste deals! Nu energie vergelijken en overstappen levert geld op.

Energie vergelijken onafhankelijk op Energievergelijking.nl

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Greenchoice

Greenchoice is een energieleverancier die uitsluitend groene energie levert. Het bedrijf werd in 2004 opgericht door 2 ex werknemers van Eneco. Inmiddels is Greenchoice een van de grootste energieleveranciers van Nederland met meer dan 500.000 klanten. Het bedrijf is voor 33% eigendom van Eneco.

Greenchoice aanbiedingen en tarieven 2018

Profiteren van extra korting, actie's en aanbiedingen bij Greenchoice. Met onze onafhankelijke prijsvergelijkers kunt u alle tarieven van Greenchoice vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten of Greenchoice voor u de beste keuze is! Vervolgens kunt u overstappen naar Greenchoice of naar een andere aanbieder...

Greenchoice ervaringen

Geef Greenchoice een beoordeling

247 Greenchoice ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Jan
Geen oordeel
30/08/2018
via website

Slechte ervaring. Overgestapt naar greenchoice omdat ze 11 cent terug betalen voor zonneenergie.
Nu heb ik in twee en halve maand 7500kw/hr terug geleverd. Na stop zetten van het contract willen ze geen 11 cent betalen. Echter de kale stroom prijs.

Mvg Jan

Nuttig? Ja   Nee

bc
28/03/2018
via website
thumbs up

Ik ben al vier jaar trouwe klant van Greenchoice. Nooit problemen meegehad !

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mark
14/03/2018
via website
thumbs down

Greenchoice heeft een speciaal project gestart in onze stad (Emmeloord), hier kunnen maar een beperkt aantal mensen aan deelnemen (begrijpelijk ivm de hoeveelheid beschikbare energie, echter werd dit continu als verkooppraatje aangehaald: er waren nog maar 1 a 2 plekken etc).

Wij zoeken het vervolgens netjes uit, de genoemde tarieven op hun website waren voordelig, wij zouden hierdoor goedkoper uitvallen dan bij een andere maatschappij. Hierdoor zijn wij akkoord gegaan.
Echter, komt een dag later al het contract binnen, waar al veel ongunstigere tarieven staan, met daarbij nog de tekst dat dit gedurende het contract van 3 jaar nog aangepast en verhoogd kan worden. Dit stond ook niet vermeld bij Greenchoice en zorgt voor een nog ongunstigere situatie.

Door dit bericht, samen met meerdere foutjes gemaakt in het opstellen van het contract (fout advies op welke waarden in te vullen voor een goedkoper maandbedrag en überhaupt fout invullen van de door ons gegeven waarden) hebben wij meerdere malen telefonisch contact gehad, er is ons ongeveer 10 x beloofd dat ze gaan uitzoeken hoe het komt, echter elke keer komen ze de afspraak niet na. Hierdoor hebben wij vorige week het contract definitief afgezegd, echter hebben wij ook al weer 2 x moeten bellen om de bevestiging te krijgen.

Kortom, Greenchoiche laat je (bijna dwingend) contracten ondertekenen waar informatie ontbreekt, vervolgens komt er een ander contract waar dus de nieuwe voorwaarden opeens staan met bijbehorende ongunstige tarieven. Daarnaast hebben ze op klantenservice gedeelte steekjes laten vallen, vele valse beloften zijn het resultaat.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
DennisPostma
08/10/2017
via website
thumbs up

5 jaar klant. Nooit problemen. Als je belt krijg je ze direct aan de lijn. Geen lange wachttijden. Geen dubbele rekeningen. Greenchoice is al meerdere keren als beste energieleverancier verkozen en dat merk je als je klant bent!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
martin
Geen oordeel
01/09/2017
via website

kut bedrijf 400 borg neer betaald na drie jaar bel ik eens wanneer ik het terug krijg eerst wordt ik ff snel naar beneden gehaald dat ze elke maand een mail sturen dat ik nog moet betalen mis elke maand is betaald voor de 25e maar dat zij alleen met hun auto incasso werken dus daarom krijg wel me 400 terug moet er alleen ff TWEE WEKEN OP WACHTEN grote schande raad iedreeen af om contract af te sluiten pure OPLICHTERS

Nuttig? Ja   Nee

Ben
Geen oordeel
15/06/2017
via website

Ik sprak vanmiddag met een consumentenrecht advocaat en die gaf me de volgende tip:

Artikel 38 Wet op de omzetbelasting 1968

Hoofdstuk VI.
Diverse bepalingen Afdeling 5.
Bijzondere bepalingen
Artikel 38 Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen.

Kortom het is aan Greenchoice niet toegestaan om prijzen te noemen in een consumentenofferte die exclusief BTW zijn. Dat houd dus in dat alle bedragen genoemd in de offerte en dat alle bedragen genoemd in de contractbevestiging inclusief 21% BTW zijn. Dus ook de bedragen genoemd bij Levering zijn inclusief 21% BTW (welke volgens Greenchoice exclusief zijn).

Nuttig? Ja   Nee

Ben
13/06/2017
via website
thumbs down

Is Greenchoice de klant aan het misleiden, oplichten of is Greenchoice aan het frauderen?

Wat staat er precies in mijn offerte, zie hieronder:

Begin offerte:
De exacte leveringskosten voor het stroom en/of gas vindt u hieronder.

N.B. Het leest een beetje moeilijk maar het linkergetal is levering en het rechter getal is All-in (wat dat ook mogen zijn?)

Levering All-in
Enkeltarief per kWh € 0,0410 € 0,1782
Vaste leveringskosten dag € 0,0787 € 0,0952
Gas m³ € 0,2100 € 0,5723
Vaste leveringskosten per dag € 0,0787 € 0,0952

Netbeheerkosten stroom per dag € 0,6261
Netbeheerkosten gas per dag € 0,4022

Jaarverbruik Jaarkosten
Groene stroom 5200 kWh € 1.190,80
Gas 1750 m³ € 1.183,63
Vermindering energiebelasting € 376,08

Totale kosten op jaarbasis € 1.998,35
Termijnbedrag per maand € 166,00
Inclusief 21% btw en/of energiebelasting en heffing Opslag Duurzame Energie (ODE). Deze overheidsheffingen gelden voor het huidige kalenderjaar en een maximaal jaarverbruik van 10.000 kWh stroom en 170.000m3 gas. Bij een hoger verbruik hoort een ander tarief van de
overheidsheffingen en varieert het all-in tarief.

Dit tarief heeft een vaste looptijd van 12 maanden
Einde offerte

Zoals ik het lees zijn alle bedragen Inclusief 21% BTW en/of energiebelasting en heffing Opslag Duurzame energie (ODE).

Dus ook: Levering met Enkeltarief per kWh van € 0,0410.

Opmerking van mijn kant:
Wat de door Greenchoice gebruikte term: All-in in de offerte inhoudt is mij in het geheel niet duidelijk, nergens in de offerte wordt deze term verklaard, omschreven of uitgelegd. Daarnaast staat de term All-in ook niet op de website in de Algemene Leveringsvoorwaarden of in de Contractvoorwaarden voor Greenchoice groen garantie.

Gegevens:

Daarnaast moet een offerte aan de Consument (dit in tegenstelling tot een offerte aan bedrijven) altijd inclusief BTW zijn.

Nadat de klant een offerte binnen de daarvoor gestelde termijn heeft geaccepteerd ontstaat er een bindende overeenkomst voor beide partijen.

Nu mijn klacht:

Echter dit geldt niet voor Greenchoice tenminste dat vinden ze zelf, want ze hebben mijn offerte eenzijdig, zonder overleg en zonder mijn uitdrukkelijk toestemming op een paar zeer essentiële punten in haar voordeel aangepast.

Dit is juridisch gezien compleet onjuist.

Wat heeft Greenchoice gedaan, ze hebben de offerte zo aangepast door een * (asterisk) te plaatsen bij “All-in” en bij “Inclusief 21% btw en/of energiebelasting en heffing Opslag Duurzame Energie (ODE). Deze overheidsheffingen gelden voor het huidige kalenderjaar en een maximaal jaarverbruik van 10.000 kWh stroom en 170.000m3 gas. Bij een hoger verbruik hoort een ander tarief van de overheidsheffingen en varieert het all-in tarief.”

Oftewel de kolom met levering is niet meer inclusief maar nu exclusief BTW, belasting en toeslagen! Ik kwam er achter bij de eindafrekening want alle correspondentie van Greenchoice staat online in Mijn Dossier bij Greenchoice behalve toevallig deze herziene bevestiging van de offerte.

Wat is het volgens u?, Fraude, misleiding of oplichting?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
GB
02/10/2016
via website
thumbs down

De constructie met de windcentrale is m.i. oplichting!!! Ik heb helaas in 2014 een winddeel gekocht voor 215 euro. Vanaf 2014 tot heden, heb ik in totaal 66 euro onderhoudskosten moeten betalen. Ik heb inmiddels mijn winddeel terugverkocht. Dat bleek nog maar 101 euro waard te zijn, dus het heeft mij in totaal 180 euro gekost! Het brengt nauwelijks iets op (5 euro per jaar ongeveer).
Verder worden die onderhoudskosten natuurlijk alleen maar hoger in de toekomst.
Ik ben blij dat ik er vanaf ben en naar een andere energieleverancier ben overgestapt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Boyke
09/09/2016
via website
thumbs up

Al meer dan 5 jaar klant en nooit problemen gehad!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
A Snijder
16/04/2016
via website
thumbs down

Afgelopen maand mijn voorschotbedrag afgerekend, wel ietsje later dan normaal, maar betaald is betaald toch?! Niet dus, deze werd door Greenchoice met de volgende maand verrekend???!!! Dan krijg je dus een brief van een ene Wouter Joosten dat je de vorige maand niet hebt betaald.. Met als gevolg administratieve kosten en een achterstand. Een achterstand die Greenchoice dus eigenlijk zelf veroorzaakte. Ik heb Wouter een brief naar het hoofdkantoor gestuurd die nog steeds onbeantwoord blijft. Het is erg moeilijk een email adres re vinden van dit bedrijf. Ze willen alles via de telefoon dien, maar dan krijg je als antwoord dat ze niets zullen veranderen aan deze administratieve fout. Dit is niet de eerste keer. Ik kan vele voorbeelden opnoemen waaraan Greenchoice zich schuldig maakt en zal alles op alles zetten deze misstanden online aan het licht te brengen. De allergrootste misser is hun online dossier. Daar klopt niets van!! Vertrouw nooit wat er op het dossier staat mensen. Er kan staan dat de afgelopen maand is betaald terwijl dat niet zo is!!! Zo komen er vergissingen met als gevolg extra kosten. Zeer slecht geregeld dus.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
M Bergm
21/02/2016
via website
thumbs down

Ik ben heel ontevreden over de afhandeling bij overstap. Ik ben 2 december overgestapt van Greenchoice naar Essent. Vervolgens schrijven ze alsnog een maandtermijn af maar terugbetalen ho maar. Nog steeds heb ik de eindafrekening niet. Her is nu 18 februari 2016. Hun excuus is dat ze naar een ander systeem zijn overgestapt. Heel erg teleurstellend. De redelijk goede indruk die ik had is wel verpest

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ben
05/02/2016
via website
thumbs down

Wij zijn verhuisd en hebben dat netjes doorgegeven aan GREENCHOICE echter die bleken niet in staat om de naam goed te spellen (5x verkeerd) waardoor de eindafrekening nooit op het juiste adres aan is gekomen terwijl wij gewoon klant bij hun zijn gebleven.
Na ongeveer 1.5 jaar stond er een deurwaarder aan de deur met de eindafrekening en een fikse verhoging (aasgieren),ik heb hun toen gezegd dat ik de afrekening natuurlijk wilde betalen maar geen kosten van hun kant,dit werd niet geaccepteerd wat er in resulteerde dat GREENCHOICE ons voor de rechter daagde echter de rechter gaf ons gelijk en oordeelde dat de fout inderdaad bij hun lag maar omdat ik geen betaling had gedaan vwb de eindafrekening kan ik nu 545 euro aan griffiekosten betalen,lekker dat je in Nederland gestraft word door de fouten van een ander,dus mijn oordeel,GREENCHOICE is een ….bedrijf!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ben
05/02/2016
via website
thumbs up

Gewoon dik tevreden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter van der Meulen
25/03/2015
via website
thumbs down

Heb 2 jaar GREENCHOICE gehad en zou volgens hun minder gaan betalen dan bij Eneco.
Nou mis dus ,ben flink genaaid door dat zooitje ongeregeld.
Ben in januari weer overgestapt naar Eneco .
kreeg wel even een naheffing van 250 euro voor de afgelopen 3 maanden omdat ik in hun ogen teveel had betaald,waanzin heb juist door koolmonoxide gevaar een hele maand niets mogen gebruiken ?????.Oja ze hadden ook dat bedrag zonder te overleggen direct van mijn rekening afgeschreven.
heb dat inmiddels terug laten boeken en bepaal nu zelf hoe ik dat in termijnen terug betaald.TIP VAN PETER STAP NOOIT OVER NAAR GREENCHOICE
HET ZIJN IN MIJN OGEN EEN GROTE DIEVEN BENDE

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
eenhuis
05/03/2015
via website
thumbs down

Stelselmatig achterhouden van tegoeden zal het wel niet meer mogen heten, maar…… als je te veel aan voorschotten hebt betaald dan moet je na beeindigen van het contract wel maaaaaanden wachten op je geld. In mijn geval bijna 600 euro, dus best lullig! Klantenservice is tel. onbereikbaar en op mails reageren ze nauwelijks. Mijn ervaring : als je komt lijkt GC een leuk bedrijf maar o wee als je vertrekt….. Dan komt de ware aard van GC boven. GELDWOLVEN!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Stefan van Vessem
14/01/2015
thumbs up

@Greenchoice hartelijk dank! Prima service zo!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Stefan van Vessem
14/01/2015
thumbs down

11 minuten in de wacht voor helpdesk van #greenchoice of per e-mail reactie binnen 10 werkdagen… #geduldiseenschonezaak? #dtv?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jan Jaap Thijs
14/01/2015
thumbs down

@Greenchoice hardnekkig… Aanmaning energierekening voor huis waar ik niet woon. Ondanks toezeggingen dat het in orde zou zijn. #schandalig

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Erik Felderhof
07/01/2015
thumbs down

@Greenchoice graag!Helaas wordt ik v.d kast nr de muur gestuurd omtrent onrealistische facturatie met dus als resultaat opzegging contract

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Erik Felderhof
07/01/2015
thumbs down

1/2 @Consumentenbond maak graag melding over slechte service @Greenchoice zonder waarschuwing 2 dagen voor kerst afsluiten stroom,gas, water

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
NomaNescio
23/12/2014
thumbs up

@JDreport De meesten zitten bij Greenchoice omdat die alleen maar groene stroom produceren. En stroom is stroom, waar je betaalt bepaalt…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
KKleinhesselink
03/12/2014
thumbs down

@Greenchoice, heb 2 emails gestuurd over aanvraag groengas (11 min wachten aan telefoon vind ik te lang), maar krijg geen antwoord. Nu wel?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rogier le Blanc
25/11/2014
thumbs down

@Greenchoice huis gekocht met zonnepanelen, vorige eigenaar had GreenChoice maar een nieuw contract afsluiten bij GC is lastig voor GC. Hmm!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
BeMessedUp
22/11/2014
thumbs up

@xxMorticiaa Als je nogniet gekozen hebt kies geen @nle doe bv greenchoice zijn tenminste eerlijk zelfs na 3 jaren werd netjes terugbetaald

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Roland Mathijssen
11/11/2014
thumbs down

Ik krijg flink geld terug van @Greenchoice , heb stroom van @Windcentrale en mijn voorschot wordt verhoogd?? Wat is dat voor domme actie??

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Patrick van Elk
10/11/2014
thumbs down

12 minuten wachttijd bij de klantenservice van @Greenchoice… waarom kan ik niet online of schriftelijk opzeggen?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ellen Webbink
05/11/2014
thumbs up

Krijg een dikke 500 euro terug van Greenchoice. Eens kijken hoe is dat het beste kan besteden om de daling van het BNP kan compenseren :p

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
eelko van dijk
04/11/2014
thumbs down

Geld terug van @Greenchoice zijn supertraag daar. Einde contract 4 okt. mnd later op 4 nov. eindafrekening en terugbetalen doen ze 10 dec

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jeroen Juwett
03/11/2014
thumbs down

20 minuten gewacht voor klantenservice @GreenchoiceNL vervolgens hoor je een telefoon overgaan en dan niets meer… Fijn Greenchoice, mail?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Alexander
30/10/2014
thumbs up

Na veel wikken en wegen toch maar een energiecontract bij @Greenchoice afgesloten voor m’n nieuwbouwhuis. #Greenchoice #ScherpeTarieven

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Henriëtte Klijnstra
22/10/2014
thumbs down

@Greenchoice Nieuwe inlogmethode werkt niet. Nieuw ww aangevraagd. Pakt ie ook niet. Jaarnota mag heus dan wel in de mail danku

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Okkie
22/10/2014
via twitter
Okkie (@Goofy_1969)
thumbs down

#Benieuwd wanneer #incompetente #energieleverancier #Greenchoice #eindelijk eens #uitbetaald. Op hun website staan enorm veel #fouten. #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Martie Jeuken
21/10/2014
thumbs down

Mijn jaarnota @Greenchoice niet te raadplegen op website. Ook opgevraagde offerte niet…dus gebeld…wachttijd 18 minuten. Da’s nu service!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marcoen Hopstaken
13/10/2014
thumbs up

Zo’n klantenservice als die van #Greenchoice wens je iedereen toe. Top! #hetkanduswel #fb

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Philip Scheel
29/09/2014
thumbs up

@bloomlifeevents @mening_geven Zoek maar op: Greenchoice is best een goede keus, en bovendien de vriendelijkste @Greenchoice !!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dirk Hens
27/09/2014
via twitter
Dirk Hens (@dirkhens)
thumbs up

@daanjobsis @blackwhitezebra @martinatwork klopt. Met een jaartje greenchoice heb je je los gekochte Nest ook terug verdiend.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Thijs van Wanrooij
25/09/2014
thumbs up

@Eneco keuze gemaakt, @Greenchoice had het beste aanbod. Bedankt voor de service afgelopen 3 jaar. #overstappen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Leo Rolf
16/09/2014
via twitter
Leo Rolf (@Leo_boppe)
thumbs down

Wat doet @Greenchoice met mijn teruglevering stroom via @Windcentrale, info of afrekening ontbreekt nog steeds

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Harriët Robijn
11/09/2014
thumbs down

Heb nu 2 keer geprobeerd @Greenchoice te bellen. Poging 1: wachttijd 9m, poging 2: 14m. Heel anders dan ze beweren http://t.co/MGZH195Pkq

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jurgen van der Steen
11/09/2014
thumbs down

@Greenchoice dank u voor de uitleg. In dat geval loont het voor mij om verder te shoppen. Ik ga niet meer betalen voor hetzelfde.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Krijtje v.d. Stoep
05/09/2014
thumbs down

@Greenchoice Dit is onzorgvuldig! Jullie willen meterstanden via mijn dossier, maar die mogelijkheid hebben jullie zelf gesloten op dossier

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Esther Waal
28/08/2014
thumbs up

Wat een goed gesprek met de klantenservice al niet met je doet! Pluim voor @Greenchoice.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
David Goeloe
26/08/2014
thumbs down

@Essent ik was kennelijk in de foutieve veronderstelling dat jullie mij een goed aanbod gingen doen, want @Greenchoice is bijv. goedkoper.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Terrence Weynschenk
22/08/2014
thumbs up

Even een applausje voor #Greenchoice: mijn probleem werd snel, vakkundig en vriendelijk verholpen. Chapeau! #NoFail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michiel Firet
20/08/2014
thumbs down

@Greenchoice nee, u weet intern wie mijn klacht behandelt. Afhandeling duurt inmiddels maanden en heeft trekjes van Kafka. Daarom geen DM.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Math De Loo
08/08/2014
thumbs up

Heb al elektriciteit via zonnepanelen; ben zojuist voor gas overgestapt naar GREENCHOICE: 100% bosgecompenseerd gas
http://t.co/OhmLgadvs4.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Claudia Heimensen
06/08/2014
thumbs down

Hoezo duurzaam…Greenchoice en hun wanbeleid is allerminst maatschappelijk verantwoord…! Overstappen dan maar; http://t.co/FKCd0HuUkK

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 3 4 5

Greenchoice ervaringen 2018

Heeft u ervaringen met Greenchoice en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u Greenchoice beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Of u nu kiest voor Greenchoice of voor een andere aanbieder. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Greenchoice 2.44 stars 247 reviews