Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Blog
Energie
Geen categorie
Internet
Mobiel
Nieuws
Verzekeren

Innova Energie

Innova energie is een Nederlands bedrijf dat streeft naar duurzaamheid. Het streeft naar verstandig energieverbruik en wil daardoor haar klanten helpen bij het besparen van energie. Ze wekken energie op uit waterkracht en kunnen daardoor duurzaamheid garanderen. Innova energie heeft een slimme meter waardoor de klanten hun meterstanden niet meer door hoeven te geven, dit gaat vanaf afstand en dit is dus ideaal voor de klanten. Innova energie is met een marktaandeel van 0.07% en 10.281 aansluitingen nog redelijk klein, maar hun streven is zeker beloftevol.

Innova Energie ervaringen

Geef Innova Energie een beoordeling

18 Innova Energie ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Adem
13/09/2017
via website
thumbs down

wij hebben met de nieuwe eigenaar afgesproken een contract overname te hebben. Hij neemt mijn café over plus alle contracten elektriciteit gas water licht telefoon et cetera. We hebben dat ook bij u aangegeven bij innova. Maar innova U heeft mijn contract beëindigd en hem een nieuw contract gegeven. Ik heb ook twee keer een contract overnameformulier ingevuld. in plaats van dat ik geld terug moet krijgen moet ik nu opeens betalen. Dit heb ik ze meerdere malen aangegeven maar ze sturen me nu nog een hogere bedrag om terug te betalen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sonny van Schijndel
07/07/2017
via website
thumbs down

Ook hier een hele slechte ervaring met Innova Energie ! In 2016 benaderd door Tim van Schaijk (contactpersoon) met een ‘’geweldig’’ aanbod. We zouden makkelijk 200 euro per jaar besparen op energie. Wat blijkt nu ? we moeten 282 euro bij betalen. Dat is een verschil van bijna 500 euro (200 terug tegenover 282 euro bij betalen. Tevens werd onze maandbedrag flink verhoogd.
Na heel wat telefoon en mailverkeer heb ik uiteindelijk de jaarnota onze vorige energie leverancier Essent doorgemaild. Tim van Schaijk had immers deze gegevens gebruikt waarbij hij tot deze ‘’geweldige’’ aanbod kwam. Toen werd er door Innova een andere berekening op los gelaten waarbij ik minder voor gas en electra zou betalen. Maar… het vastrecht stond eerst op 35 euro per product (x2) en nu ineens op 90 euro per product (x2). Hoe dan ? Ook hier over contact gehad en kreeg daarbij een wazig verhaal over afspraken met collectief etc etc.
En die 282 euro bijbetaling ? Die blijft gewoon staan en kunnen ze niks aan doen volgens Marieke Boeff (afdeling klantenservice).
Nee mensen ik wilde mijn vader en een vriend adviseren om ook over te stappen. Dat gaat dus niet gebeuren want die 282 blijft dus gewoon staan en wordt in termijnen betaald ! We moeten het nog 4 jaar (einde contract) uitzitten, en dan hang ik thuis slingers op.
De reden dat ik deze namen noem is dat het de werkelijke situatie betreft met daaraan een flinke dosis teleurstelling wat ik zeer, maar dan ook zeer betreur !
Hiermee hoop ik anderen voor Innova te behoeden en mijn ervaring(en) zal ik verder verspreiden !

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
jacqueline
07/07/2017
via website
thumbs down

Wat een stelletje oplichters zijn het daar bij innova ( in hoofdzaak) mensen worden bedonderd en dan zit je daar voor jaren aanvast . in een maand ontving ik drie facturen op 04=05-15 een stukje voor maart op 05-05-2017 de maand april en op 22-05 de maand mei of ik dat allemaal ff in een keer wil betalen al meerder keren aangegeven dat dit geen optie is maar doen daar heel moeilijk over . MENSEN DENK GOED NA EN LAAT DIE GLADDE JONGENS JE NIET OVERHALEN OM EEN CONTRACT TE TEKENEN. OOK DIE JONGENS EN MEIDEN WORDEN DOOR IN HOOFDZAAK IN DE MALING GENOMEN EN DE MEESTE WERKEN DAAR NIET LANGER DAN 6 MAANDEN ALS ZE INZIEN DAT ZOWEL DE KLANT ALS HUN IN DE ZEIK WORDEN GENOMEN!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mehmet
23/02/2017
via website
thumbs down

Ik ben via Inhoofdzaak terecht gekomen naar Innova.
Met Inhoofdzaak heb ik ontzettend veel problemen mee gehad.
Door Innova is mij mondeling en per email verteld dat zij alles voor mij zouden oplossen. Overeenkomst getekend en opgestuurd. En later kreeg ik weer een email binnen dat de medewerker die mij had geholpen niet genoeg ervaring had en dat zij mij onder een andere voorwaarde wel konden helpen.
Dat kwam helaas niet in mijn voordeel.
Ik heb ze verteld dat het niet mijn probleem was omdat zijn collega niet genoeg ervaring had, en dat ik zwart wit een email van hem had.
Toen werden zij boos op mij, en dat ik MOEST luisteren en anders ik geen energie en gas meer zou hebben!!
Ik heb toen direct een email gestuurd dat ik van ze af wilde en dat ik voortaan niets met ze te maken wilde hebben !!

Dus ik raad niemand aan om over te stappen naar Innova !!!
NOOIT EN NEVER!!!
ZIJN OPLICHTERS !!
KOMEN DE AFSPRAKEN NIET NA
LUISTEREN NIET NAAR DE KLANT

STOP DIT BEDRIJF !!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
K visch
Geen oordeel
14/02/2017
via website

Wij zijn erin getrapt via den deurverkoper omdat we een kvk nummer hebben hadden ze voor ons een goede deal en een 1jarig contract. Helaas ingetrapt, mooie verhalen maar niks van waar! Wij zijn verhuisd febr 2016 en zijn overgestapt naar Eneco omdat we toch een 1jarig contract hadden dachten wij. Niet dus! 3 jarig contract hadden we, wat inhoudt dat we zijn overgestapt en kregen we een afrekening dat we 3400€ moesten betalen binnen 2 weken!!! Tig keer gebeld en tig keer uitgelachen en dat het onze eigen schuld was, waardeloze bende daar. Betalingsregeling kunnen treffen omdat er toch met die onvriendelijke telefonistes geen gesprek valt aan te knopen, binnen 8 maanden betalen, a la 400€ per maand voor stroom wat ik niet gebruik en nooit zal gebruiken! Ben al tig maanden bezig met bellen en geen reactie of geen gehoor. Nu een deurwaarder aan de deur gehad dat ik binnen 3 dagen 3015€ moet betalen. Wat een *** bedrijf en ben zeker nog niet klaar met ze. K.VISCH

Nuttig? Ja   Nee

Berry de keijzer
24/10/2016
via website
thumbs up

Normaal ook niet van het geleur aan de deur, adviseur van Inhoofdzaak had deze keer wel een goed verhaal en heb hem het voordeel van de twijfel gegeven. Samen een berekening gemaakt wat het mij ging besparen. De besparing was niet overdreven hoog maar ben over gestapt. Bij mij is de overstap goed gegaan.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans Timmermans
13/07/2016
via website
thumbs up

Innova is afgeleid van innovatie; dat zou moeten betekenen dat het bedrijf staat voor vernieuwend en modern. Ook klanten zouden dan op een manier behandeld moeten worden die uitblinkt in openheid en klantgerichtheid. Innova blijkt echter een uitermate conservatief bedrijf te zijn dat geldgewin laat prevaleren boven klantgerichtheid.
Onze dochter met een KvK-nummer heeft via haar bedrijf dat gevestigd is op ons woonadres een energiecontract afgesloten op de naam van haar bedrijf en daarmee automatisch de leveranties van energie door onze eigen energiebedrijf stopgezet. Gevolg voor ons? Een energieleverancier die we niet willen . Innova had dit kunnen oplossen door naar ons te luisteren en als een innovatief bedrijf een klantgerichte houding aan te nemen. In plaats daarvan komt dit bedrijf niet verder dan “we houden jullie aan het afgesloten contract”. Communicatie met een verantwoordelijk directielid wordt door de klantenservice stelselmatig geweigerd..

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Annette Versteege
12/07/2016
via website
thumbs down

Schandalig slecht bedrijf dat mijn bejaarde ouders een contract in de maag hebben gesplitst. Zij zouden zogenasmd telefonisch akkoord zijn gegaan met overstappen maar waren zich niet bewust dat t hier om n nieuwe leverancuer ging. Slinkse verkoper heeft ze de meterstanden ontfutseld. Notabene het contract zakelijk gemaakt terwijl zij prive afnemen. Zogenaamd n mail gestuurd waarop ze moesten reageren om eraf te komen
Nu hebben ze n 3 jarig abonnement dat ze niet willen. NIET MEE IN ZEE GAAN!! Achter slot en grendel die lui.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
D.B. de Boer
08/06/2016
via website
thumbs down

Ik kan zeggen dat Innova een van de slechtste bedrijven is waar ik zaken mee heb gedaan.
Via Inhoofdzaak die met een verkoper aan mijn deur kwam had ik een overeenkomst gestoten met een ingangsdatum en prijzen.(niet slim want aan de deur nooit kopen)
Van die overeenkomst is innova maar een onderdeel nagekomen namelijk de vastrecht leveringskosten.
De ingangsdatum is 1,5 maand later geworden en de prijzen zijn bij het stroom en gas meer dan 20% duurder dan overeengekomen met inhoofdzaak
Ik heb hier over contact gezocht met de klantenservice van Innova en te horen gekregen dat ze het gingen uitzoeken.
Het enige antwoord wat ik heb ontvangen zijn rekeningen en er werd op mijn mails niet meer gereageerd.
Telefonisch contact met innova is ook zinloos aangezien ze niet willen luisteren naar de klacht .
Door die houding kan ik niets anders doen dan maar weer overstappen naar mijn oude leverancier EnergieDirect.nl aangezien zijn mij wel altijd netjes hebben behandeld en met een nazorg telefoongesprek zij aanboden om alle opzegvergoedingen (boetes) op zich te nemen.

In mijn ogen is de kwestie heel simpel aangezien zij zich niet hielden aan de gesloten overeenkomst van inhoofdzaak is de overeenkomst niet gelding en hoort het helemaal nietig te worden verklaard.(zoals ik ook had aangegeven in het eerste contact met de klantenservice van Innova.)

Het feit dat de klantenservice hier reageert is gewoon te laat aangezien de onvrede, frustratie en financiële schade al geleden is.

Mijn ervaring zeg dat er geen pluspunten zijn en dat het bestaansrecht van Innova als energie leverancier niets meer is dan een oplichters bende die burgers op kosten jaagt.

Als een verbetering zou moeten zeggen is dat ze moeten luisteren naar hun klanten en niet zaken moeten negeren om zo gewoon facturen te kunnen versturen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
van Oosterhof
18/05/2016
via website
thumbs down

Wat een smerige van verkooptrucjes in elkaar hangende handelswijze, zonder enige vraag van onze kant zomaar een 3 jarig contract per mail sturen, bij niet reageren binnen 14 dagen hang je hier aan vast? Blijkbaar is dit wettelijk mogelijk? Flinke mazen in de wet zou ik zeggen! Nogmaals: ZONDER ENIGE VRAAG VAN ONZE KANT!!! Het lijkt erop dat InnovaEnergie ‘at random’ op basis van gekochte KvK gegevens aanbiedingen mailt naar bedrijven bij niet reageren: hoppa 3 jarig contract met vette boete clausule (€ 600,-). Mocht KvK mijn gegevens hebben verkocht aan dit bedrijf, dan moeten ze zich schamen, ik heb geen KvK om lastig gevallen te worden!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
vd berg
17/05/2016
via website
thumbs down

Ga niet met Innova in zee, ze laten je € 600 boete betalen bij telefonische offertes als je niet binnen 2 weken reageert.
Ik ga weer naar Eneco, veel beter

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
e van der s
09/05/2016
via website
thumbs down

Een beetje moe wordt je er wel van ivm het niet reageren op een offerte die door een wederverkoper zou zijn gemaakt je energie contract oversluiten het is de #boefjes van #INNOVA energie niet vreemd.
Gaat weer veel #ENERGIE kosten

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Niels
14/03/2016
via website
thumbs down

Innova Energie doet er werkelijk alles aan om aan klanten te komen. Ze bellen je beloven om je de aanbieding van je leven te doen. Goedkope energie is tenslotte voor iedereen. Vervolgens sturen ze je een zogenaamd ‘vrijblijvende’ aanbieding. De aanbieding is alles behalve vrijblijvend! Waarbij veel mensen zullen denken dat ze een handtekening moeten zetten, gaat het contract automatisch in als je niet reageert. De omgekeerde wereld. Innova Energie geeft tussen de regels door aan dat het geen vrijblijvende aanbieding is maar dat je akkoord gaat als je niet annuleert.

Innova Energie is weer een goedkoop bedrijf. Ze willen op korte termijn veel klanten scoren (lees: misleiden) en mensen voor jaren aan zich te binden. Als het contract na die jaren afloopt, gaat iedereen weg en start Innova Energie weer een nieuw bedrijf, uiteraard netjes onder een andere naam. Het blijft toch verbazingwekkend hoe bedrijven als Innova Energie nog steeds beschermd blijven; we moeten als massa iets doen aan deze verschrikkelijke manier van geld verdienen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Anne
18/10/2014
via website
thumbs down

ZEER slechte ervaring, niet mee in zee gaan! Sturen hoge voorschotrekeningen, jaarrekening komt te laat, zijn onduidelijk, weet niet waarvoor je zoveel moet betalen. Bovendien staan op onze jaarrekening meterstanden die wel 10.000 KWh hoger zijn dan die we hebben doorgegeven. Maar toch moeten we volgens Innova bijna 3000 euro bijbetalen. Worden er moe van, kosten bergen energie!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Innova Energie
Geen oordeel
17/06/2015
via website

Geachte Anne,

Bij Innova Energie streven wij naar een optimale service en klanttevredenheid. Uit uw reactie begrijpen wij dat u een minder goede ervaring heeft met Innova Energie, dit vinden wij jammer. Indien u nog niet naar tevredenheid bent geholpen dan willen wij u vragen contact op te nemen met onze afdeling klantenservice via 070 – 301 66 10. Ons serviceteam helpt u graag uw energiezaken weer naar tevredenheid te organiseren.

Het Innova Serviceteam

Nuttig? Ja   Nee

Marinka de Groot VA
06/06/2014
thumbs down

@InnovaEnergie Fouten maken in afrekening en vervolgens dreigen met afsluiten? Waar gaat het fout; Misschien een goede credit manager nodig?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Innova Energie
Geen oordeel
17/06/2015
via website

Geachte mevrouw de Groot,

Bij Innova Energie streven wij naar een optimale service en klanttevredenheid. Uit uw reactie begrijpen wij dat u een minder goede ervaring heeft met Innova Energie, dit vinden wij jammer. Indien u nog niet naar tevredenheid bent geholpen dan willen wij u vragen contact op te nemen met onze afdeling klantenservice via 070 – 301 66 10. Ons serviceteam helpt u graag uw energiezaken weer naar tevredenheid te organiseren.

Het Innova Serviceteam

Nuttig? Ja   Nee

Marinka de Groot VA
06/06/2014
thumbs down

@InnovaEnergie Wat maken jullie een puinhoop van jullie administratie!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores

Innova Energie ervaringen

Heeft u ervaringen met Innova Energie en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u Innova Energie beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.
2.6

Bekijk aanbiedingen

Profiteer van de beste deals! Nu energie vergelijken en overstappen levert geld op.

energie vergelijken

Top 5

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
2 positief – 13 negatief
Innova Energie 1.30 stars 18 reviews