Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
2.9

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
36 positief – 147 negatief

Energie vergelijken?

Profiteer van de beste deals! Nu energie vergelijken en overstappen levert geld op.

Energie vergelijken onafhankelijk op Energievergelijking.nl

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Top 5

NLE NL energie

NLE (Voorheen de Nederlandse Energie Maatschappij) ervaringen delen met andere mensen op het internet kan snel en simpel op OverstapErvaringen.nl. NLE, NLEnergie of NEM, oftewel ‘de Nederlandse Energie Maatschappij’ is met met meer dan 750.000 klanten een van de grootste onafhankelijke energieleveranciers van Nederland. De Nederlandse Energie maatschappij biedt alleen energie aan die gewonnen wordt door water. De klantenservice van NLE scoort normaliter redelijk goed. NLE is ook actief op internet om klachten van gebruikers te beantwoorden.

NLE werd opgericht in 2005 opgericht door Pieter Schoen en Harald Swinkels. Beide heren hebben inmiddels een plek bemachtigd in de Quote 500. Sinds 2011 heeft de Nederlandse energie maatschappij ook een zakelijk energiepakket, genoemd NLE Zakelijk. De Nederlandse Energiemaatschappij is voornamelijk bekend vanwege de reclames met bekende Nederlanders, en als sponsor van het Nederlands elftal.

NLE NL energie aanbiedingen en tarieven 2018

Profiteren van extra korting, actie's en aanbiedingen bij NLE NL energie. Met onze onafhankelijke prijsvergelijkers kunt u alle tarieven van NLE NL energie vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten of NLE NL energie voor u de beste keuze is! Vervolgens kunt u overstappen naar NLE NL energie of naar een andere aanbieder...

NLE NL energie ervaringen

Geef NLE NL energie een beoordeling

195 NLE NL energie ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Rurijk
10/04/2018
via website
thumbs up

Geen klachten weinig storing MAAR DANKZIJ KPN NETWERK.
Klantenservice stel niet veel voor word door verwezen naar KPN die verwijzen je weer terug.Prijs acceptabel nu eerste maanden €.29,95 Daarna €.39,95 Lager dan de rest.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cees
22/03/2018
via website
thumbs down

Zeer slechte ervaring. Alle rekeningen betaald, krijg toch aanmaningen. Op e-mail wordt niet gereageerd. Brief gestuurd aan de directie; krijg zelfs geen ontvangstbevestiging. WAT EEN RAMP, NOOIT AAN BEGINNEN!!!!!!!!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rufes
Geen oordeel
06/03/2018
via website

Hoop mooie praatjes maar daden echt niet van kastje naar de muur en weer terug en nog aso ook om de haak erop te gooien

Nuttig? Ja   Nee

Hans
09/02/2018
via website
thumbs down

Dramatische klantenservice, absoluut nooit aan beginnen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Patrick
30/01/2018
via website
thumbs down

Wát een vergissing, nemen telefoon eenvoudig niet op en wordt net zo lang in de wacht gezet tot je zelf het gesprek beeindigd. Half uur is geen uitzondering. Mail sturen levert 3 weken later ( ! ) een reactie op met de vraag wat NLe voor je kan betekenen…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans Anders
27/01/2018
via website
thumbs down

Nemen nooit op. Op je klachten wordt niet gereageerd. Gewoon een bagger bedrijf die alleen uit is op je geld. Wordt nooit klant hier.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
rob rotteveel
22/01/2018
via website
thumbs down

zelfs deze site werkt niet goed. KIES NOOIT VOOR NLE.
slechte verkoopmethodes, slechte overstap , totale onbereikbaarheid, op de site,, per email, telefonisch of chatten. zelfs op klachten wordt niet gereageerd.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Reesink
21/01/2018
via website
thumbs down

Hele beroerde ervaring, ze blijven je lastig vallen!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lucas Cijntje
13/01/2018
via website
thumbs down

Let op ! Je doet mee aan een actie van overstappen.nl je krijgt duidelijke energietarieven. Ga je inloggen en kijken op de MijnNLE site zijn het allemaal HOGERE tarieven. Pure vorm van misleiding.

Geen reactie op email /telefonisch niet bereikbaar /geen reactie op klachten website

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Guy
05/01/2018
via website
thumbs down

Begin december via Pricewise overgestapt naar NLE. Ik heb er spijt van als haren op mijn hoofd. Omdat mijn eerste automatische betaling niet geaccepteerd werd vulde ik een contactformulier in. Toen daar na meer dan een week nog niet op gereageerd werd heb ik gebeld. Mijn melding was genoteerd, maar men had niet de moeite genomen mijn vraag te beantwoorden. Vervolgens werd mij verzekerd dat de automatische incasso de volgende keer goed zou gaan. En die ging weer mis. Ik heb weer gebeld. Dan krijg je iemand aan de lijn die niets weet, niets mag en je niet verder helpt. Dus maar weer een klachtenformulier ingevuld. Dat is nu ruim drie weken geleden. Niets meer van de NLE vernomen. Wanneer mijn contract afloopt ben ik weg als klant, al zijn ze de goedkoopste, en ik doe er nooit meer zaken mee. Waardeloos bedrijf met een waardeloze service!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Pim de Bruijn
25/10/2017
via website
thumbs down

Wat een gek bedrijf.

Eerst wijzigen ze eenzijdig de betaaltermijn, vervolgens bombarderen ze je met spam over hun “Anna”. Geef aan dat ik mogelijk wil opstappen en wat doen ze, ze sturen een autoreply dat ze binnen 2 weken een antwoord sturen. Heb inmiddels een andere leverancier gevonden en raad een ander ten zeerste aan ver weg te blijven van NLE. De aanbiedingen zijn alleen laag door de eenmalige korting. De andere tarieven zijn zeker niet concurrerend.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jeroen
11/10/2017
via website
thumbs down

Ondanks alle negatieve ervaringen met NLE toch besloten om klant te gaan worden. Tussen de tijd dat ik me aangemeld had en ik het contract kon inzien zat ruim 3 weken, groot was mijn verbazing dat het bedrag waarmee hun adverteren op hun site en waardoor ik besloten had om klant te worden ineens verhoogt word met 21% BTW. in plaats van de afgesproken 33,50 Euro per maand werd het 43,50 Euro (rekenen is ook moeilijk) voor de eerste 9 maanden. Beetje triest dat je op deze manier probeert klanten te lokken. Ik heb het contract ontbonden en hoop maar dat dit goed gaat.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cecilia Pignocchi
18/09/2017
via website
thumbs down

Simply awful. They made a huge mistake and now we have to pay back 800 euros. Without even knowing if they actually made the right calculations. DO NOT go with them. How can you make a mistake like this and tell us 6 months later the end of our contract?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
B
25/08/2017
via website
thumbs down

Ik raad iedereen af bij NLE een contract af te sluiten! Er gaat bij hun ongelooflijk veel intern mis, slechte interne communicatie tussen collega’s, afspraken worden niet nagekomen. Overstapservice ging helemaal fout. Ze willen geen verantwoordelijkheid nemen voor hun gemaakte fouten. Ze bieden geen compensatie aan. Heb gelukkig na bijna 1,5 maand problemen de boel kunnen annuleren.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
R
08/08/2017
via website
thumbs down

slecht, begin er niet aan, je krijgt gegarandeerd spijt, net als wij

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter
06/08/2017
via website
thumbs down

Klantenservice in het weekend werkt niet. Als je iets wil regelen niet doen per App (reactietijd ca. halve dag tot een hele dag, dan nog halve antwoorden (niet 30 min zoals vermeld op site), maar altijd per telefoon. Dit nummer hebben ze verstopt om de kosten laag te houden. Wil je geholpen worden: ALTIJD BELLEN:Klantenservice: 088-7307307 (gewoon lokaal tarief) op werkdagen tussen 08:00 en 18.00 uur.
Wel briljant overigens om bereikbaar te zijn per telefoon als de klanten ook niet thuis zijn.

Als het misgaat met overstappen ben je wel een beetje de sjaak bij NLE

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
W.J.Stevens
07/07/2017
via website
thumbs up

Ben helemaal tevreden gesteld over de diensten(installatie)van NLE.Prima afgehandeld duidelijk en behulpzaam.De monteur was gericht om klant te helpen bij veranderingen van tv-PC-telefoon.
Ieder bedrijf heeft een opbouw nodig om sucsesvol te zijn als de kwaliteit het hoofddoel is,en een scherpe prijs verhouding.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
P.S
16/05/2017
via website
thumbs down

Hierbij dien ik een klacht in bij NLE, vanwege hun werkwijze en onredelijkheid.
Geen medewerking van NLE. Na bellen en schrijven wil NLE alleen tot een onredelijke betalingsregeling komen. Zelfs al wil je betalen! Totaal niet behulpzaam! Ik waarschuw andere (toekomstige) klanten voor de houding van dit bedrijf. Bij andere energiemaatschappijen zijn ze een stuk klantvriendelijker en redelijker! Het lijkt erop dat ze graag een incassobureau op je dak willen loslaten!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gnfm Disch
13/05/2017
via website
thumbs up

Verbaas me over de vele negatieve ervaringen van anderen.
Mijn ervaringen zijn prima.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
SeA
19/04/2017
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Khoshnaw
16/04/2017
via website
thumbs down

Zeer slechte ervarin.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
aaldrik oosterveld
Geen oordeel
14/04/2017
via website

Zeer slecht, onduidelijke communicatie. Zonder waarschuwing incassobedrijf inschakelen. Het gaat over 5 tientjes. In de 1 1/2 jaar dat we klant waren ook verkeerd ingelicht en waardeloze online inicht in je verbruik waardoor je achteraf flink moet bijbetalen met onoverzichtelijke bedragen. Bellen duut lang en weten vaak niet wat wel of niet kan…zo het nooit weer doen..wees gewaarschuwd

Nuttig? Ja   Nee

ivo van de walle
10/04/2017
via website
thumbs down

Niet te geloven, wat een waardeloos bedrijf is NLE.
Ze beloven je gouden bergen om vervolgens bijna het dubbele aan voorschotten te vragen. Na 45 minuten aan de lijn met diverse studentjes te hebben gesproken, die van de zakelijke markt nog nooit gehoord hebben, heb ik het opgegeven. Voordat de levering is begonnen heb ik uit wanhoop de overeenkomst op gezegd. Blijven ze vervolgens leuk vermelden dat ze toch gaan incasseren ondanks dat er geen contract is. Trap er niet in. Het woord service is onbekend bij NLE.

Ivo van de Walle

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
MC
Geen oordeel
04/04/2017
via website

Wat een gezeik zeg hier, voor een dubbeltje op de eerste rij zitten!
Man, man, man als je kwaliteit moet je er gewoon voor betelen en naar een grotere provider gaan.
Maar ja, als je niet weet hoe het werkt en overstapt “omdat je wifi slecht werkt” of je uitgaande mail het bijvoorbeeld niet doet voor een aantal dagen dan vraag je er zelf om.
Wees tevreden met af een toe een storing (of los deze zelf op, verdiep je eens in de materie!!!!) of stap gewoon lekker over naar een kleinere provider voor een habbekrats.
Met alle gevolgen van dien!

Nuttig? Ja   Nee

Wim
21/02/2017
via website
thumbs down

Na enkele jaren klant te zijn geweest uiteindelijk overgestapt. De laatste nota was een gedeelte van een maand. Deze laatste nota direct betaald, waarna er geen nota’s meer openstonden. Vervolgens een eindnota van NLE ontvangen van € 1650,- , waarin tevens nog enkele maandtermijnen worden geclaimd, terwijl er dus niets openstond. Hierop gereageerd, maar pas na enkele weken komt de reactie in de vorm van een aanmaning. Weer een mail +_ aangetekende brief gestuurd, met daarin een overzicht van alle betalingen. Geen reactie! Tot mijn verbazing een week later een brief van incassobureau Flanderijn!!!!
Weer hierop gereageerd, en uiteindelijk een mailtje ontvangen van NLE waarin gesproken over een openstaand bedrag van € 1050, inclusief incassokosten. Incassokosten!!!

Dus maar weer een mail + brief gestuurd. Dit hele proces loopt dus al maanden en geeft me een heel onbehaaglijk gevoel.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Laura
17/02/2017
via website
thumbs down

Wij hebben begin januari een alles-in-1 internet en tv abonnement bij NLE afgesloten. Dit hebben wij gedaan nadat wij een postcodecheck hebben gedaan via de websitevan NLE (hieruit bleek dat NLE gewoon internet bij ons konden leveren). Het termijn voor de afsluiting was 4 weken. NLE stuurde ons na twee weken een bericht dat ons modem onderweg was. Toen deze na twee weken nog niet binnen was hebben we maar even de klantenservice gebeld. Deze vertelde ons dat er helemaal geen internet geleverd kon worden op ons adres maar er was nooit de moeite genomen om ons hierover in te lichten. Het contract was ontbonden zonder onze toestemming en wij konden overnieuw beginnen met het afsluiten bij een andere maatschappij met het gevolg dat wij nog steeds zonder internet zitten.
Het meest frustrerende van dit alles was nog wel dat wij geen klacht konden indienen via de klantenservice maar dat wij dit via een officieel klachtenformulier moest op internet. Ofwel we moesten een klacht indienen over het hebben van geen internet op internet….
Uiteindelijk besloten om toch officieel een klacht in te dienen via de website. Na de beloofde vijf werkdagen kwam er vervolgens geen antwoord op onze klacht. Toen hebben wij dezelfde klacht op facebook gezet. Hoewel men daar de schijn ophoudt dat je daar goed geholpen wordt is er nog steeds geen antwoord gekomen op onze klacht (3 weken na het indienen van de klacht).

Op dit moment raden wij het iedereen af om een contract af te sluiten bij de Nederlandse energie maatschappij! Dit omdat de klant niet serieus genomen wordt en klachten worden genegeerd.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Seyit
06/02/2017
via website
thumbs down

Superslechte internet maatschappij.

İk moest anderhalve maand geleden al overgestapt zijn.

Tigmaalcontact gehad via facebook, duurt dagen voordat je een reactie terug krijgt. Telefonisch zijn ze zoiezo niet bereikbaar.

Blijkbaar is overstappen dus erg moeilijk voor NLEx en het begrijpen van mijn probleemnog moeilijker.

Meneer en mevrouw van deklantenservice willen dat ik de nieuwe modem reset om het probleem te verhelpen terwijl er gern DSL signaal van NLEx aanwezig is. Klantenservice snapt er dus ook ballen van en spoort niet!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Laura
02/02/2017
via website
thumbs down

Wat een slechte communicatie! Zijn telefonisch niet bereikbaar. Alleen via social media en dan nog duurt het dagen voor zij reageren. Spijt als haren op mijn hoofd, dat ik ooit met ze in zee ben gegaan. NLE:WEG ERMEE!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans
31/01/2017
via website
thumbs down

Na overstappen van NLE naar andere leverancier, wordt er onterecht nog een extra maand voorschot gefactureerd. Deze krijg je na 2 maanden wel weer terug, maar na een overstap van NLE naar een andere leverancier, betaal je dus tijdelijk die maand weer dubbel (zijn ze goed in bij NLE).

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter Hoeks
28/01/2017
via website
thumbs down

– NLE stuurt contracten op per mail waar je niet om hebt gevraagd.
– NLE is slecht bereikbaar en reageert niet op email.
– Controleer goed de jaarnota’s van NLE, deze kloppen vaak niet.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Andre
25/01/2017
via website
thumbs down

Was goed nu zeer slecht, communiceren onmogelijk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Elham
13/01/2017
via website
thumbs down

Wij zijn van Ziggo overgestapt naar NLE vanwege de goedkopere abonnement kosten. Dit bleek een gigantische vergissing te zijn.

Wij zitten nu precies 4 dagen zonder internet tv en telefoon.
Je kan niemand van NLE bereiken, hun digitale klantenservice is volstrekt waardeloos; het duurt letterlijk dagen tot ze reageren op je vraag en dan is je probleem nog niet opgelost.

Ze kunnen pas volgende week een monteur sturen, dit betekent dat we 11 dagen zonder internet tv en telefoon zullen zitten.

Hoe is het toch mogelijk dat een provider in Nederland in 2017 zulke slechte en klant onvriendelijke service levert??

Liever een paar tientjes meer bij het vertrouwde Ziggo dan de goedkopere en waardeloze NLEex.

Ik zou niemand aanraden om te overstappen naar NLE, gewoon NIET DOEN aub.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
andre
Geen oordeel
12/01/2017
via website

Zit nu 2 dagen in de kou. Contact gehad met klantenservice. Helaas wordt er niet teruggebeld, ondanks de toezegging dat dit, gezien de situatie, zeker gedaan zou worden.Zit nu al 2 maar 30 minuten in de wacht. En hoor elke keer dat ik zo spoedig mogelijk een medewerker aan de lijn krijg, Helaas moet ik zeggen dat dit niet de service is die ik had gehoopt te krijgen.

Nuttig? Ja   Nee

Gerard
06/01/2017
via website
thumbs down

Zeer slechte ervaring; mij werd niet verteld dat bij een zakelijk contract geen bedenktijd geldt; toen ik een paar dagen erna toch met een andere energieleverancier in zee wilde gaan, moest ik 600 euro overstapboete betalen; na veel heen-en-weer gemail en gebel besloten ze dat ik uit ‘coulance’ geen boete kreeg; een week later kreeg ik van de ‘Klantenservice’ te horen dat ik die boete wel moet betalen; communiceren kunnen ze niet, fatsoenlijk een brief lezen ook niet;

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
eleonore
03/01/2017
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
eleonore
03/01/2017
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Pieter
28/12/2016
via website
thumbs down

NLex abonnement afgesloten
Waardeloze communicatie. Vragen worden niet of half beantwoord.
Vooraf wordt niet aangeven dat het geen glasvezel abonnement is.
Status rond monteur onbekend

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Harry
23/12/2016
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
BINA
01/11/2016
via website
thumbs down

Slecht bedrijf

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Carrot
Geen oordeel
26/10/2016
via website
Nuttig? Ja   Nee

Maurits
10/10/2016
via website
thumbs down

Ze hebben via een andere weg onze gegevens bemachtigt. Met QURRENThadden we via iemand een contract getekend voor een periode van 3 jaar.
3 dagen later De telefoon gaat. Zelf natuurlijk druk aan het werk.. je hoofd natuurlijk bij jou werk Met energie brbrbr …. snel…
Wij zijn de gegevens in aan het voeren nu is het zo dat de prijs met 2 Euro cent is gedaald. Of dat OK is., Ik zeg als het goedkoper word is dat natuurlijk goed. Nou dan kan ik het verder in orde maken…,
4 de agenda later

Via mail gegevens van NLE… 5 jaar en veel duurder… we worden dus opgelicht.
Contract… zakelijk….dus
Probeer er meteen vanaf te komen Dit is oplichting door NLE en moeten nou kijken en uitzoeken waar Qurrent hier in het verhaal staat.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marc
20/08/2016
via website
thumbs down

Betalen opgelegde schadevergoeding en klachtenkosten opgelegd door geschillencommissie niet uit

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans
31/07/2016
via website
thumbs down

Overgestapt door verkeerde voorwaarden te hebben gekregen van deze oplichters, nu naar Eneco maar nog wel een schuldregering bij nle..

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marc
05/03/2016
via website
thumbs down

Vast gastarief per 01-01-2015 voor € 0, 588 is bij startdatum verhoog met € 0,09 pure oplichting en misleiding
Misleidende info over jaaroverzicht in dertiende maand klopt niet !!!!!
Berekenen negatieve saldo bij termijn !!!!!
Betalen jaaractie niet uit !!!!
Dus gezien de vele klachten en wantoestanden GEEN NLE

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rachid
10/02/2016
via website
thumbs up

NLE is een goed bedrijf. Ze hebben lage tarieven en klantvriendelijke medewerkers.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 2 3 4

NLE NL energie ervaringen 2018

Heeft u ervaringen met NLE NL energie en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u NLE NL energie beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Of u nu kiest voor NLE NL energie of voor een andere aanbieder. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

NLE NL energie 1.45 stars 195 reviews