Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Blog
Energie
Geen categorie
Internet
Mobiel
Nieuws
Verzekeren

NLE NL energie

NLE (Voorheen de Nederlandse Energie Maatschappij) ervaringen delen met andere mensen op het internet kan snel en simpel op OverstapErvaringen.nl. NLE, NLEnergie of NEM, oftewel ‘de Nederlandse Energie Maatschappij’ is met met meer dan 750.000 klanten een van de grootste onafhankelijke energieleveranciers van Nederland. De Nederlandse Energie maatschappij biedt alleen energie aan die gewonnen wordt door water. De klantenservice van NLE scoort normaliter redelijk goed. NLE is ook actief op internet om klachten van gebruikers te beantwoorden.

NLE werd opgericht in 2005 opgericht door Pieter Schoen en Harald Swinkels. Beide heren hebben inmiddels een plek bemachtigd in de Quote 500. Sinds 2011 heeft de Nederlandse energie maatschappij ook een zakelijk energiepakket, genoemd NLE Zakelijk. De Nederlandse Energiemaatschappij is voornamelijk bekend vanwege de reclames met bekende Nederlanders, en als sponsor van het Nederlands elftal.

NLE NL energie ervaringen

Geef NLE NL energie een beoordeling

183 NLE NL energie ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Cecilia Pignocchi
18/09/2017
via website
thumbs down

Simply awful. They made a huge mistake and now we have to pay back 800 euros. Without even knowing if they actually made the right calculations. DO NOT go with them. How can you make a mistake like this and tell us 6 months later the end of our contract?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
B
25/08/2017
via website
thumbs down

Ik raad iedereen af bij NLE een contract af te sluiten! Er gaat bij hun ongelooflijk veel intern mis, slechte interne communicatie tussen collega’s, afspraken worden niet nagekomen. Overstapservice ging helemaal fout. Ze willen geen verantwoordelijkheid nemen voor hun gemaakte fouten. Ze bieden geen compensatie aan. Heb gelukkig na bijna 1,5 maand problemen de boel kunnen annuleren.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
R
08/08/2017
via website
thumbs down

slecht, begin er niet aan, je krijgt gegarandeerd spijt, net als wij

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter
06/08/2017
via website
thumbs down

Klantenservice in het weekend werkt niet. Als je iets wil regelen niet doen per App (reactietijd ca. halve dag tot een hele dag, dan nog halve antwoorden (niet 30 min zoals vermeld op site), maar altijd per telefoon. Dit nummer hebben ze verstopt om de kosten laag te houden. Wil je geholpen worden: ALTIJD BELLEN:Klantenservice: 088-7307307 (gewoon lokaal tarief) op werkdagen tussen 08:00 en 18.00 uur.
Wel briljant overigens om bereikbaar te zijn per telefoon als de klanten ook niet thuis zijn.

Als het misgaat met overstappen ben je wel een beetje de sjaak bij NLE

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
W.J.Stevens
07/07/2017
via website
thumbs up

Ben helemaal tevreden gesteld over de diensten(installatie)van NLE.Prima afgehandeld duidelijk en behulpzaam.De monteur was gericht om klant te helpen bij veranderingen van tv-PC-telefoon.
Ieder bedrijf heeft een opbouw nodig om sucsesvol te zijn als de kwaliteit het hoofddoel is,en een scherpe prijs verhouding.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
P.S
16/05/2017
via website
thumbs down

Hierbij dien ik een klacht in bij NLE, vanwege hun werkwijze en onredelijkheid.
Geen medewerking van NLE. Na bellen en schrijven wil NLE alleen tot een onredelijke betalingsregeling komen. Zelfs al wil je betalen! Totaal niet behulpzaam! Ik waarschuw andere (toekomstige) klanten voor de houding van dit bedrijf. Bij andere energiemaatschappijen zijn ze een stuk klantvriendelijker en redelijker! Het lijkt erop dat ze graag een incassobureau op je dak willen loslaten!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gnfm Disch
13/05/2017
via website
thumbs up

Verbaas me over de vele negatieve ervaringen van anderen.
Mijn ervaringen zijn prima.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
SeA
19/04/2017
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Khoshnaw
16/04/2017
via website
thumbs down

Zeer slechte ervarin.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
aaldrik oosterveld
Geen oordeel
14/04/2017
via website

Zeer slecht, onduidelijke communicatie. Zonder waarschuwing incassobedrijf inschakelen. Het gaat over 5 tientjes. In de 1 1/2 jaar dat we klant waren ook verkeerd ingelicht en waardeloze online inicht in je verbruik waardoor je achteraf flink moet bijbetalen met onoverzichtelijke bedragen. Bellen duut lang en weten vaak niet wat wel of niet kan…zo het nooit weer doen..wees gewaarschuwd

Nuttig? Ja   Nee

ivo van de walle
10/04/2017
via website
thumbs down

Niet te geloven, wat een waardeloos bedrijf is NLE.
Ze beloven je gouden bergen om vervolgens bijna het dubbele aan voorschotten te vragen. Na 45 minuten aan de lijn met diverse studentjes te hebben gesproken, die van de zakelijke markt nog nooit gehoord hebben, heb ik het opgegeven. Voordat de levering is begonnen heb ik uit wanhoop de overeenkomst op gezegd. Blijven ze vervolgens leuk vermelden dat ze toch gaan incasseren ondanks dat er geen contract is. Trap er niet in. Het woord service is onbekend bij NLE.

Ivo van de Walle

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
MC
Geen oordeel
04/04/2017
via website

Wat een gezeik zeg hier, voor een dubbeltje op de eerste rij zitten!
Man, man, man als je kwaliteit moet je er gewoon voor betelen en naar een grotere provider gaan.
Maar ja, als je niet weet hoe het werkt en overstapt “omdat je wifi slecht werkt” of je uitgaande mail het bijvoorbeeld niet doet voor een aantal dagen dan vraag je er zelf om.
Wees tevreden met af een toe een storing (of los deze zelf op, verdiep je eens in de materie!!!!) of stap gewoon lekker over naar een kleinere provider voor een habbekrats.
Met alle gevolgen van dien!

Nuttig? Ja   Nee

Wim
21/02/2017
via website
thumbs down

Na enkele jaren klant te zijn geweest uiteindelijk overgestapt. De laatste nota was een gedeelte van een maand. Deze laatste nota direct betaald, waarna er geen nota’s meer openstonden. Vervolgens een eindnota van NLE ontvangen van € 1650,- , waarin tevens nog enkele maandtermijnen worden geclaimd, terwijl er dus niets openstond. Hierop gereageerd, maar pas na enkele weken komt de reactie in de vorm van een aanmaning. Weer een mail +_ aangetekende brief gestuurd, met daarin een overzicht van alle betalingen. Geen reactie! Tot mijn verbazing een week later een brief van incassobureau Flanderijn!!!!
Weer hierop gereageerd, en uiteindelijk een mailtje ontvangen van NLE waarin gesproken over een openstaand bedrag van € 1050, inclusief incassokosten. Incassokosten!!!

Dus maar weer een mail + brief gestuurd. Dit hele proces loopt dus al maanden en geeft me een heel onbehaaglijk gevoel.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Laura
17/02/2017
via website
thumbs down

Wij hebben begin januari een alles-in-1 internet en tv abonnement bij NLE afgesloten. Dit hebben wij gedaan nadat wij een postcodecheck hebben gedaan via de websitevan NLE (hieruit bleek dat NLE gewoon internet bij ons konden leveren). Het termijn voor de afsluiting was 4 weken. NLE stuurde ons na twee weken een bericht dat ons modem onderweg was. Toen deze na twee weken nog niet binnen was hebben we maar even de klantenservice gebeld. Deze vertelde ons dat er helemaal geen internet geleverd kon worden op ons adres maar er was nooit de moeite genomen om ons hierover in te lichten. Het contract was ontbonden zonder onze toestemming en wij konden overnieuw beginnen met het afsluiten bij een andere maatschappij met het gevolg dat wij nog steeds zonder internet zitten.
Het meest frustrerende van dit alles was nog wel dat wij geen klacht konden indienen via de klantenservice maar dat wij dit via een officieel klachtenformulier moest op internet. Ofwel we moesten een klacht indienen over het hebben van geen internet op internet….
Uiteindelijk besloten om toch officieel een klacht in te dienen via de website. Na de beloofde vijf werkdagen kwam er vervolgens geen antwoord op onze klacht. Toen hebben wij dezelfde klacht op facebook gezet. Hoewel men daar de schijn ophoudt dat je daar goed geholpen wordt is er nog steeds geen antwoord gekomen op onze klacht (3 weken na het indienen van de klacht).

Op dit moment raden wij het iedereen af om een contract af te sluiten bij de Nederlandse energie maatschappij! Dit omdat de klant niet serieus genomen wordt en klachten worden genegeerd.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Seyit
06/02/2017
via website
thumbs down

Superslechte internet maatschappij.

İk moest anderhalve maand geleden al overgestapt zijn.

Tigmaalcontact gehad via facebook, duurt dagen voordat je een reactie terug krijgt. Telefonisch zijn ze zoiezo niet bereikbaar.

Blijkbaar is overstappen dus erg moeilijk voor NLEx en het begrijpen van mijn probleemnog moeilijker.

Meneer en mevrouw van deklantenservice willen dat ik de nieuwe modem reset om het probleem te verhelpen terwijl er gern DSL signaal van NLEx aanwezig is. Klantenservice snapt er dus ook ballen van en spoort niet!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Laura
02/02/2017
via website
thumbs down

Wat een slechte communicatie! Zijn telefonisch niet bereikbaar. Alleen via social media en dan nog duurt het dagen voor zij reageren. Spijt als haren op mijn hoofd, dat ik ooit met ze in zee ben gegaan. NLE:WEG ERMEE!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans
31/01/2017
via website
thumbs down

Na overstappen van NLE naar andere leverancier, wordt er onterecht nog een extra maand voorschot gefactureerd. Deze krijg je na 2 maanden wel weer terug, maar na een overstap van NLE naar een andere leverancier, betaal je dus tijdelijk die maand weer dubbel (zijn ze goed in bij NLE).

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter Hoeks
28/01/2017
via website
thumbs down

– NLE stuurt contracten op per mail waar je niet om hebt gevraagd.
– NLE is slecht bereikbaar en reageert niet op email.
– Controleer goed de jaarnota’s van NLE, deze kloppen vaak niet.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Andre
25/01/2017
via website
thumbs down

Was goed nu zeer slecht, communiceren onmogelijk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Elham
13/01/2017
via website
thumbs down

Wij zijn van Ziggo overgestapt naar NLE vanwege de goedkopere abonnement kosten. Dit bleek een gigantische vergissing te zijn.

Wij zitten nu precies 4 dagen zonder internet tv en telefoon.
Je kan niemand van NLE bereiken, hun digitale klantenservice is volstrekt waardeloos; het duurt letterlijk dagen tot ze reageren op je vraag en dan is je probleem nog niet opgelost.

Ze kunnen pas volgende week een monteur sturen, dit betekent dat we 11 dagen zonder internet tv en telefoon zullen zitten.

Hoe is het toch mogelijk dat een provider in Nederland in 2017 zulke slechte en klant onvriendelijke service levert??

Liever een paar tientjes meer bij het vertrouwde Ziggo dan de goedkopere en waardeloze NLEex.

Ik zou niemand aanraden om te overstappen naar NLE, gewoon NIET DOEN aub.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
andre
Geen oordeel
12/01/2017
via website

Zit nu 2 dagen in de kou. Contact gehad met klantenservice. Helaas wordt er niet teruggebeld, ondanks de toezegging dat dit, gezien de situatie, zeker gedaan zou worden.Zit nu al 2 maar 30 minuten in de wacht. En hoor elke keer dat ik zo spoedig mogelijk een medewerker aan de lijn krijg, Helaas moet ik zeggen dat dit niet de service is die ik had gehoopt te krijgen.

Nuttig? Ja   Nee

Gerard
06/01/2017
via website
thumbs down

Zeer slechte ervaring; mij werd niet verteld dat bij een zakelijk contract geen bedenktijd geldt; toen ik een paar dagen erna toch met een andere energieleverancier in zee wilde gaan, moest ik 600 euro overstapboete betalen; na veel heen-en-weer gemail en gebel besloten ze dat ik uit ‘coulance’ geen boete kreeg; een week later kreeg ik van de ‘Klantenservice’ te horen dat ik die boete wel moet betalen; communiceren kunnen ze niet, fatsoenlijk een brief lezen ook niet;

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
eleonore
03/01/2017
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
eleonore
03/01/2017
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Pieter
28/12/2016
via website
thumbs down

NLex abonnement afgesloten
Waardeloze communicatie. Vragen worden niet of half beantwoord.
Vooraf wordt niet aangeven dat het geen glasvezel abonnement is.
Status rond monteur onbekend

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Harry
23/12/2016
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
BINA
01/11/2016
via website
thumbs down

Slecht bedrijf

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Maurits
10/10/2016
via website
thumbs down

Ze hebben via een andere weg onze gegevens bemachtigt. Met QURRENThadden we via iemand een contract getekend voor een periode van 3 jaar.
3 dagen later De telefoon gaat. Zelf natuurlijk druk aan het werk.. je hoofd natuurlijk bij jou werk Met energie brbrbr …. snel…
Wij zijn de gegevens in aan het voeren nu is het zo dat de prijs met 2 Euro cent is gedaald. Of dat OK is., Ik zeg als het goedkoper word is dat natuurlijk goed. Nou dan kan ik het verder in orde maken…,
4 de agenda later

Via mail gegevens van NLE… 5 jaar en veel duurder… we worden dus opgelicht.
Contract… zakelijk….dus
Probeer er meteen vanaf te komen Dit is oplichting door NLE en moeten nou kijken en uitzoeken waar Qurrent hier in het verhaal staat.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marc
20/08/2016
via website
thumbs down

Betalen opgelegde schadevergoeding en klachtenkosten opgelegd door geschillencommissie niet uit

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans
31/07/2016
via website
thumbs down

Overgestapt door verkeerde voorwaarden te hebben gekregen van deze oplichters, nu naar Eneco maar nog wel een schuldregering bij nle..

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marc
05/03/2016
via website
thumbs down

Vast gastarief per 01-01-2015 voor € 0, 588 is bij startdatum verhoog met € 0,09 pure oplichting en misleiding
Misleidende info over jaaroverzicht in dertiende maand klopt niet !!!!!
Berekenen negatieve saldo bij termijn !!!!!
Betalen jaaractie niet uit !!!!
Dus gezien de vele klachten en wantoestanden GEEN NLE

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rachid
10/02/2016
via website
thumbs up

NLE is een goed bedrijf. Ze hebben lage tarieven en klantvriendelijke medewerkers.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rayman
04/02/2016
via website
thumbs up

We zijn al 3 jaar tevreden met de NLE en we stappen ook niet meer over. NLE? Gewoon doen!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Maikel
12/01/2016
via website
thumbs down

NLE heeft met de dubbele rekening actie veel klanten verloren, waaronder ook mij. Momenteel zijn ze wanhopig aan het spammen met aanbiedingen en gaat geregeld de telefoon over. Mij zien ze in ieder geval niet meer terug. U bent gewaarschuwd!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
PjotR
04/01/2016
via website
thumbs down

heel slecht en zeer veel onnodige extra kosten, 2 dagen te laat na dubbele afschrijving incasso kosten !!!!!

innen in een keer 2 x ,

NLE, kijk uit er mee

PjotR

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Daniel
30/12/2015
via website
thumbs down

Kom er bij bonus is niet te vergelijken met hoe andere maatschappijen dat regelen met betrekking tot betalingen/sepa machtiging. Ook word er niet opgeatteneerd bij de eindnota als je er geen recht op hebt. Er moet moeite genomen worden hier achter te komen.

De kom er bij bonus klinkt niet meer als bonus dat je erbij komt. Je krijgt het pas als je minimaal het gehele contractsduur automatisch het voorschot laat incasseren. Beter gezegd automatische incasso bonus. Lekker duidelijk en misleidend. Des te interessanter om dit aan reclame commissie voor te leggen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
A van der werf
27/10/2015
via website
thumbs down

Je word belazerd waar je bij staat ga nooit met dit bedrijf in zee naast de dubbele tarief, bieden ze ook nog geen klantenservice website om jaar verbruik op door te geven werkt ook nog en naar bijna 6 weken weet ik nog niet wat ik terug kan ze vertellen je ook doodleuk aan de telefoon je hebt recht op 130 euro eind van het jaar nu ik erom vroeg kreeg ik als antwoord je hebt een keer te laat betaald en daarom geen recht meer op dat geld, dat is mij aan de telefoon nooit verteld ik noem dat dan ook oplichterij!!
Zelfde met contract verlenging duidelijk aangegeven ik wil eerst weten wat ik terug krijg dan mag mijn nieuwe contract ingaan wat doen ze contract gewoon laten ingaan en weet nog steeds niet wat ik terug krijg!
maar het nieuwe contract staat alwel vast…..
ik heb al meer dan 10 jaar energie via verschillende maatschappijen maar heb nog nooit zoveel drama bij 1 bedrijf meegemaakt !!!! een complete schande dit bedrijf
zowel bij opgelicht als bij kassa zal ik ook melding maken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
klaas kobus
20/10/2015
via website
thumbs down

Energie prutsbedrijf. Dubbel tarief betalen voor september, 400 euro in het achter.
Dit alles wordt rechtgeluld met een flut mail. Vet vet vet slecht. Gelukkig zijn er ook goede leveranciers lekker overstappen dus.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter
19/10/2015
via website
thumbs down

Probeer, na overstap, mijn geld terug te krijgen…maar dat valt niet mee. NLE blundert er keer-op-keer op los, de klantenservice is belabbert, en ik moet op mijn geld wachten. ik mail, app, twitter etc etc maar ze blijven bij hun opvatting dat ze niet eerder kunnen terugbetalen, terwijl ze aanvankelijk mijn geld 22 oktober zouden storten, maar een blunder begingen op de eindnota, wordt het ineens 5 november omdat ze vertikken eerder een betalingsopdracht aan de bank te verstrekken. wat een waardeloze bende… ik ben er gelukkig bijna vanaf. Go Qurrent

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
H.bd.L
16/10/2015
via website
thumbs down

Twee keer incasseren in september is een domme aktie zoals al velen voor mij opmerkten.Maar een klant meerdere keren benaderen zowel per mail als tel.en dan een nieuw waardeloos aanbod doen is nog dommer.
Bij de eerste veiling van energie werd mij voorgerekend dat het contract VERLENGEN bij NLE voor mij ook 170 euro goedkoper zou zijn ,dus via de veiling zou de vaste klant goedkoper uit zijn, dit is toch voor mij helemaal de bodem en vertrek nu dus ook zeker bij deze “mensen”.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
E
09/10/2015
via website
thumbs down

Bijzonder slechte ervaringen met dit ”bedrijf”. gelukkig stap ik over, maar het is 1 en al ellende. om over de klantenservice niet te spreken en de manier hoe je behandeld wordt door hen. vooral nu ze, zonder redelijke bedenktijd en termijn, klanten opzadelen met dubbele termijnbedragen. vooral nu zijn er erg weinig mensen die dit kunnen bekostigen. maar daar heeft NLE volgens mij flink de ****** aan, aangezien ze niet bereid zijn om mensen tegemoed te komen door dit te wijzigen. eveneens heeft CB hierover een brief opgesteld naar de NLE. De uitspraken van NLE nav deze, zijn tevens niet kloppend, gezien deze niet worden aangegeven naar de klanten toe. kortom; wordt geen klant bij NLE!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Stephan
21/08/2015
via website
thumbs down

Alsjeblieft, bega niet dezelfde fout als ik door in deze zogenaamd goedkope rommel te tuinen. Er werken mensen met het IQ van een aardappel en de term klantenservice kennen ze niet. Vermijden, snel!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cloudt
19/08/2015
via website
thumbs down

Werkelijke reden vooruit betalen : 750.000 Klanten * zeg 200 € per/maand = 150.000.000 € extra inkomsten
Is dit niet een leuk extratje !!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
saskia booot
18/08/2015
via website
thumbs down

Ik heb het idee dat deze “plotselinge” verandering om de maand vooruit te betalen, niet zo plotseling is. Maar dat NLE dit al vorig jaar had bedacht. De € 110,= euro bonus werd eerst als lokkertje, en nu als chantage middel gebruikt. Slecht! Zeer slecht!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jan jansen
17/08/2015
via website
thumbs down

Net telefonisch opgezegd, meteen gevraagd voor bevestiging met email.
Maar heb het idee dat ze daar geen zin in hebben(te druk denk ik).
Bonus is door deze eenzijdige actie van dit klote bedrijf door me neus geboord.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Maikel
17/08/2015
via website
thumbs down

Dubbele kosten in september. Dit is gewoon niet acceptabel! Het alternatief? Zonder kosten het contract opzeggen, ofja kosteloos? Wel je kom erbij bonus kwijt van 110 euro. Kortom gewoon erg klantonvriendelijk!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Oguz Donmez
17/08/2015
via website
thumbs down

Dit zijn de grootste oplichters! Ik ben zakelijke klant geweest en heb 1800 euro borg moeten betalen om nieuw klant te kunnen.
Dit heb ik uit vertrouwen gedaan maar aan het einde van het jaar heb ik besloten over te stappen omdat je telefonisch niet goed word geholpen of uitgelachen of nog beter er word in je gezicht opgehangen bij het vragen van simpele informatie.

Wanneer ik beroep wilde doen op het geldbedrag wat ik als borg heb moeten betalen € 1800 euro werd het verrekend!! Wat eerder ook is gebeurd en toevallig € 1800 euro.

BELACHELIJK allemaal.

Zijn er meer gedupeerden neem contact op met:

o.donmez@live.nl

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
joebel
17/08/2015
via website
thumbs down

Paar maanden geleden via Gaslicht.com contract met deze lui afgesloten
Binnen 5 maanden wijzigt NLE ons lopend contract (de betalingsvoorwaarden) eenzijdig. Mag in september 2015 2x betalen. Naar eigen zeggen “om de afschrijvingskosten op hun wanbetalers” te kunnen opbrengen. Daar hebben ze kennelijk veel van. Zo te horen gaat het daar niet goed. Anders laat je je goede klanten niet opdraaien voor de wanbetalers. Dreigt daar een faillissementje?
Klacht ingediend bij ACM/Consuwijzer en Gaslicht.com

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
joebel
Geen oordeel
17/08/2015
via website

O ja, op dezelfde dag nog opgezegd op opgegeven telefoonnummer. Zou binnen een week een schriftelijke bevestiging per e-mail krijgen. Ben benieuwd. In de gaten houden, anders nog een aangetekende brief erachteraan. Anders kun je niet alleen fluiten naar je welkomstpremie van € 100,-, maar kun je ook nog eens een opzegboete van 2x € 50,- aan deze ‘banksters’ overmaken. En dat zijn we natuurlijk niet van plan.
Nooit meer NLE.

Nuttig? Ja   Nee

Rob
14/08/2015
via website
thumbs down

Onbetrouwbare leverancier.Wijzigt voorwaarden en klant kan de gevolgen betalen.
Je krijgt je welkomst bonus niet ondangs dat NLE de voorwaarden wijzigd.
Gelukkig onderneemt de consumenten bond en radar actie.
Direct opzeggen en andere leverancier zoeklen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
J.Broeders
14/08/2015
via website
thumbs down

NLE meldt dat ze eenzijdig de betalingsvoorwaarde aan gaan passen. Betaling vooraf ipv achteraf. Resultaat : In September 2 maal een factuur. Maar melden ze je mag kosteloos het contract voortijdig beeindigen. Is NLE hiermee coulant naar de klant toe ? Nee, want juridisch kunnen ze niet anders. Eenzijdig primaire contractvoorwaarden aanpassen betekent dat men het contract zelf openbreekt. Ofwel, het contract is niet langer meer rechtgeldig.

Vervolgens ben ik telefonisch op gaan zeggen. Men probeert mij van mijn beslissing af te houden door mij een “betalingsregeling” aan te bieden. Ik hou mijn poot stijf en vraag of men de opzegging ook per email willen bevestigen. Dat wordt beloofd. En dan gebeurd er iets erg grappigs. NLE belooft mij ongevraag dat ze mij niet af zullen sluiten voordat ik een nieuwe leverancier heb. NLE doet net of ze weer erg coulant naar mij toe zijn. Ik vraag me af of dat ook het geval zou zijn als eea niet erg goed per Nederlandse wet geregeld zou zijn ? Een week later echter nog geen mail met bevestiging. Maar wel word ik door mijn nieuwe leveracier gebeld. In hun contact met NLE wordt hen medegedeeld dat mijn contract nog doorloopt tot 2018 !!!! OP die manier frusteren ze ook nog het overstap proces. Lachwekkend eigenlijk zo’n schandelijke behandeling van een voormalige klant.

Misschien nog een marketing-lesje voor managers bij NLE. ” Bedenk dat een klant die wegloopt voor ALTIJD verloren is”

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
J.Broeders
14/08/2015
via website
thumbs down

Hier gaat NLE spijt van krijgen!!!! Zeker weten dat er een of meerdere koppen gaan rollen bij NLE. Men heeft onderschat dat de moderne klant het niet pikt als een leverancier zomaar eenzijdig de betalingsvoorwaarden van een aangegaan contract aan gaat passen. Dit dan vervolgens als een vaststaand feit communiceren. Pas als men gaat klagen dat een dubbele rekening in één maand een beetje teveel van het goede is gaat men een “betalings-regeling”( sic!) aanbieden. Ja, zo lust ik er nog wel een.

Een of meerdere managers ( je weet wel van die mensen in een strak pak) bij NLE zijn volledig incompetent. Deze actie gaat NLE aanzienlijk marktaandeel kosten. Daar zullen de aandeelhouders erg blij mee zijn.

Opzeggen van het contract met een onbetrouwbare partij is naar mijn mening het enige verstandige wat je kunt doen. Heb ik ook gedaan. Maar ook daar gaat NLE niet netjes om met klanten. Daarover meer in mijn volgende reaktie.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tjeerd Prins
13/08/2015
via website
thumbs down

De NLE gaat in september 2 maal mijn energie kosten incasseren!?

Betaling was altijd achteraf en nu willen ze vooraf incasseren.

“Verandering van de spelregels tijdens de wedstrijd”

Als het niet over sport gaat heet dit volgens mij contractbreuk, een eenzijdige verandering van de afspraken.

Wat zou de NLE ervan vinden als ik hen een mailtje stuur waarin ik mededeel dat ik vanaf heden een maand later zal gaan betalen?

Gedurende mijn lopende contract wil ik dat de betaling blijft zoals is afgesproken.

Beste NLE, ik voorspel u dat dit heel veel klanten gaat kosten.

Ik adviseer mensen die overwegen om over te stappen naar NLE eerst maar even te wachten hoe dit gaat aflopen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rob
13/08/2015
via website
thumbs down

NLE incassert 2 tyermijnen in 1X! Waardeloos om de betaaltermijn naar voren te halen, erg iritant ook om dit als voordeel te verpakken! Ik krijg nog een laatste storting voor mijn 5-jarige contract en kan dus niet opzeggen, maar volgend jaar ben ik weg!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
joebel
Geen oordeel
17/08/2015
via website

…als ze dan nog niet failliet zijn.

Nuttig? Ja   Nee

Jeroen
11/08/2015
via website
thumbs down

Zijn ze helemaal gek geworden bij nlenergie?? Ze gaan ff 2 keer voorschot incasseren. Zeer klantonvriendelijk, niet aan beginnen dus. Onbetrouwbare partij, ik stap snel over naar andere leverancier.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Pol
10/08/2015
via website
thumbs down

Slechte ervaringen.
Ben benaderd door NLE om klant te worden.
Allemaal mooie woorden en beloftes.
Ze nemen je alles uit handen, regelen alles voor je!
Ook de opzegging bij vorige leverancier.
Kan ikzelf opdraaien voor de opzegvergoeding van 100,00 euro bij Nuon!
Andere maatschappijen nemen die kosten voor hun rekening. Zoniet dan horen ze me daarover te informeren.
Weg voordeel!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ruud
06/08/2015
via website
thumbs up

Iedere vaste klant krijgt in september een dubbele afrekening!!
Agv vooraf gaan betalen
Dit graaien kun je niet maken, denk
dat veel vaste klanten ‘ns verder gaan kijken

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ruud
Geen oordeel
06/08/2015
via website

Duim naar beneden.., duzz

Nuttig? Ja   Nee

johan de jager
02/07/2015
via website
thumbs down

wanneer komt de site weer online, ligt er al dagen uit, dit is niet de manier om met klanten om te gaan. bij de eerst volgende gelegenheid stap ik over naar een aanbieder die het wel in orde heeft.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Noud
28/05/2015
via website
thumbs up

2x de korting gehad dank jullie wel NLE. 50 euro voor niks doen.

Dat is wel lachen natuurlijk.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jessica van Leeuwen
27/05/2015
via website
thumbs down

Zeeeeeeer slechte ervaring! Nooit aan deze leverancier beginnen! Ook zeker niet via D en A advies in Alkmaar!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
frank
18/05/2015
via website
thumbs up

zeer goede ervaring met de nle,en mensen zeg nou zelf,het verbruik heb je zelf in de hand,verwachte teruggave dit jar minimaal 500 euro,s

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Carrot
Geen oordeel
26/10/2016
via website
Nuttig? Ja   Nee

Bschuit
07/05/2015
via website
thumbs down

Echt ongelofelijk boos, binnen een halfjaar twee keer een JAAR afrekening. Komt nog bij dat de jaarafrekening in december voor het gemak?? bestond uit maand november,maand december en een nabetaling, zodat je een gigantische rekening in één keer krijgt, waarom november niet gewoon regulier afgeschreven is vermeld het verhaal niet…. Omdat de tweede keer pal na de winter valt moet je dik bijbetalen, wat logische is want de maandlasten zijn gebaseerd op een HEEL jaar zodat je na één jaar redelijk uitkomt..(zomer maanden stook je nu eenmaal niet of nauwelijks) Dit is gebeurd omdat ik een nieuw aanbod voor andere tarieven heb geaccepteerd.. Argument van NLE dat je dan een nieuw contract start, wat ik overigens verder niet gezien of ontvangen heb….. Waardeloos , volgend jaar wegwezen bij NLE , dit soort grappen zijn ergerlijk als je een normaal inkomen hebt….

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Moettie
24/04/2015
via website
thumbs down

Geen goede ervaringen!!! Slechte klantenservice en wordt echt niet serieus genomen bij een vraag of utleg om iets te krijgen. Met een betaling van een jaarnota zijn wij nu al sinds aug. 2014 bezig. Per 12 maart overgestapt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
kees den braven
11/04/2015
via website
thumbs down

wanneer kan ik rekening inzien.Mijn NLE werkt niet!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
van ageelen
05/04/2015
via website
thumbs down

ik ben gestopt met de nle en verwacht een eindafrekening.
deze kwam op mijn mail adres, maar is niet te zien, want mijn klantnummer is al verwijderd.
ik weet nu , wat er op de eindafrekening allemaal is berekend.
han.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
klinktgoed
04/04/2015
thumbs down

@NLEnergie eindnota ontvangen maar heb niet de gelegenheid gekregen om de meterstanden door te geven. Waarom NLE daar niet naar gevraagd?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Aline Vonk
03/04/2015
thumbs down

Beste @NLEnergie, als nieuwe klant heb ik meterstanden doorgegeven en is bevestigd per mail. Maar blijf reminders ontvangen. Wat te doen?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
bert
30/03/2015
via website
thumbs down

Ik heb een jaar producten afgenomen endan verwacht jebij de eindnota ook de kom erbij bonus.
niet gekregen omdat ik niet per automatische incasso heb betaald.
per acceptgiro is zelfs nog 2,42 duurder.
mensen trap niet in NLE

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
bert
Geen oordeel
30/03/2015
via website

hpoelik krijg ik nog wel mijn 84 euro terug

Nuttig? Ja   Nee

Energie acties
27/03/2015
via website
thumbs down

Verlengaanbod ontvangen van NLE. Was nog veel duurder dan een klant die nieuw afsluit bij NLE. Wilde geen andere aanbieding doen voor vaste klant. Vaste klant is dus nu weg en naar andere maatschappij. Geen dief van eigen portemonnee. Stroom en gas van een andere firma zullen ook wel werken denk ik…..

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ger van Hout
27/03/2015
via website
thumbs up

Ze doen wat ze moeten doen. Ik krijg electriciteit uit de muur en gas uit de gaskraan. Niet meer en niet minder maar wel voor de allerlaagste prijs. En ik heb zonnepanelen. Ik heb zwart op wit dat ik onbeperkt tot mijn jaarverbruik mag terugleveren. En dat is mooi omdat ik dan alle stroom gratis heb. Voor mij een prima leverancier.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter
16/03/2015
via website
thumbs down

Als je zonnepanelen hebt, en je lever meer terug dan je verbruikt heeft NLE hier geen boodschap aan. De mooie beloftes om je binnen te halen staan haaks op werkwijze van NLE.

Lang wachten op je eindnota’s, allerlei beweringen in je email, en oplossen ho maar.
Dus, je bent gewaarschuwd. NLE, doe er geen zaken mee!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Meeteren
09/12/2014
via website
thumbs up

Snap niet waar al die mensen moeilijk over doen. De verkoper aan de telefoon wilde wel heel erg graag, heb ik even moeten afremmen om zelf te bekijken of het echt zo interessant is, maar ten opzichte van Essent ben ik nu 16% goedkoper uit! op bijna 3.000 euro energiebetalingen in een heel jaar is dat best veel geld!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
bert
Geen oordeel
30/03/2015
via website

uitzonderingen bevestigen de regel u heeft geluk gehad

Nuttig? Ja   Nee

De Haan
09/12/2014
via website
thumbs down

Veel beloven weinig gegeven doet een gek in vreugde leven.

Afsluiten binnen 5 minuten, de telefoon hiervoor word ook binnen 1 sec opgenomen. Maar opzeggen….. alleen al om er door te komen, moet ik nu al 17 minuten wachten!!!!!! Nee nu al 20 minuten.

Slechte, dwingende sales campagnes, blijven terug bellen om een nieuw contract door je strot te duwen.

een beetje eng zelfs

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Esther
05/12/2014
via website
thumbs down

Slechte service. NEM maakte een fout door eerder dan afgesproken het contract in te laten gaan, waardoor ik de korting bij mijn vorige leverancier miste. Ze gaven de fout wel toe, en zegden steeds toe het gemiste bedrag zelf over te maken, maar deden dat vervolgens dan niet. Ik heb hier heel vaak over moeten bellen, want ze logen dan zelfs dat ze mij gebeld hadden! Maar als ze klanten willen binnenhalen, dan weten ze jou wel zelf te bellen. Hoe goedkoop ook, deze maatschappij zal ik nooit meer klant van worden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
;-)Miranda Storm
12/11/2014
thumbs down

2 #NLE #Nederlandeenergiemaatschappij en wel 2 maandbedragen binnen 2 wkn automatisch afschrijven. Heel vervelend!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bram den Os
15/09/2014
via website
thumbs down

Het is bevestigd door NLE dat nieuwe klanten (naast een bonus) lagere tarieven krijgen aangeboden dan vaste klanten.
Zo snel mogelijk overstappen dus.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter Drewes
09/09/2014
thumbs down

Achter ‘sloop de crisis’ zit o.a. een vd oprichters van de Nederlandse energie maatschappij. Misleidende sluikreclame. #dubbeltje

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
 Randy
23/08/2014
thumbs down

Een telefoontje van de Nederlandse Energie Maatschappij. Als ik iets niet op prijs stel, zijn het telefonische verkopers.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Henri Brookhuis
21/08/2014
thumbs down

Callcenter 8 aug. aanbieding 14 dgn bedenktijd ontvang je op 21 aug een bevestiging. Blij dat de postbode niet ziek is. Energie #nle #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nick de Groot
21/08/2014
thumbs down

dus @SLOOPdeCRISISnl is eigenlijk gewoon van @NLEnergie. en dan nog durven beweren dat je onafhankelijk bent. #maffia #tedoorzichtig

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
arend
02/08/2014
via website
thumbs down

Hou er rekening mee mensen die toch gevoeliger zijn voor de ‘groene positieve duimpjes hier !
Net zo als ik dat doe kunnen medewerkers van de NEM zich voordoen als z.g klant !
EN DAT GEBEURD ! Zo’n bedrijf is dit ! Alle tactieken gebruiken ze om maar beter over te komen maar het zijn dus OPLICHTERS.(narcistische kenmerken…gewetenloos)
Zo ook hebben ze een eigen beoordelingssite en laat die nu weer eens lijken op de algemene site. Echter de ene zegt; beoordelingen en de andere ervaringen/klachten.
Had er mijn negatieve beoordeling even uiteengelegd dat ik ze ‘ontmaskerd ‘ heb en met bewijs graag naar de rechter wilde…..niets meer dus ! Even kijken dus of mijn gevoel klopte en ja dus !! Na 10 minuten foetsie negatieve beoordeling ! Tja..weer een slim idee om te misleiden en ze gaan maar door……….Niet te geloven dat dat hier in nederland een bedrijf kan en mag runnen.
Zeg het voort en alleen een olievlek van klachten is schijnbaar nodig om dit bedrijf te stoppen.
Even een tip; Doe alles schriftelijk ! (hebben ze dus een hekel aan, natuurlijk). Laat de telefoon rinkelen en dwing ze schriftelijke correspondentie te voeren en nooit overgaan tot betalen voordat je overtuigd bent en hou ondertussen je rekening in de gaten ! Ze schrijven ongeoorloofd af van je rekening! (vooral bij geschil eindafrekening).
Succes !

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Patrick Brinksma
25/07/2014
thumbs up

@NLEnergie dank je! Inmiddels gebeld en geholpen. 🙂

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joost Klieverik
25/07/2014
thumbs up

Onderzoek blijkt @Eneco ook #tweematen hanteert: opzegging aanvraag ineens €0,2025/kwh mogelijk. Overgestapt naar @NLEnergie. #energieprijs

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Harry Vellinga Shiatsu Praktijk Balans
23/07/2014
via website
thumbs down

Heel slecht en met geen pen te beschrijven. We zijn in februari 2013 overgestapt naar NLE zakelijk. Helaas hebben ze fouten gemaakt in het overzetten en een verkeerd, voor ons niet bestaand adres gebruikt. Wij wilden zowel gas en elektrisch van NLE. Het gas overzetten liep goed, maar elektrisch is een drama. We hebben een jaar lang moeten betalen voor levering van stroom voor een voor ons onbekend en niet bestaand adres. Het bleek een gemeentelijke pomp te zijn die op bijna hetzelfde adres stond geregistreerd. In plaats van huisnummer 4, had die pomp 4 t/o. NLE heeft die overstap fout gedaan. sinds jan.2014 proberen wij ons geld terug te krijgen. en dat lukt tot nu toe niet, ondanks allerlei excuses. Ook klachten via de klantenservice werden niet beantwoord. Afspraken worden niet na gekomen! wel kregen we naar veel geharrewar opeens een rekening van meer dan € 7100.00 voor elektriciteit van de gemeentelijke pomp, terwijl ze wisten dat ze een fout hebben gemaakt. We kregen een aanbod van€ 383.30 voor de geleden schade en zogenaamd betaalde voorschotbedragen. Terwijl de werkelijke kosten meer dan € 800.00 bedragen.
Tot nu toe een eindeloze discussie en miscommunicatie.
Mocht hier een jurist op willen reageren, graag!
Wij wachten nog steeds op een terugbetaling en dispensatie voor al het ongemak.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Stoelenmeneer
17/07/2014
thumbs down

Soap duurt voort “we hebben geen bijlage kunnen vinden Kunt u nogmaals de foto van uw gasmeter sturen?” #nle #stedin http://t.co/gbcfVOCIvr

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bram
14/07/2014
via website
thumbs down

kunnen de slimme meter niet uitlezen, vervolgens gaan ze zelf uitrekenen. Blijkt dan zo’n 25% (hoger) verschil te zijn met het werkelijk verbruik. Als je belt krijg je als antwoord dat ze dat mogen. En corrigeren, vergeet het maar.
Zou normaal zijn als ze de meter niet kunnen uitlezen, je dan berichten om je meterstanden door te geven. Maar helaas dit is te veel gevraagd.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
jee teeh
30/06/2014
via twitter
jee teeh (@jeeteeh)
thumbs down

Voor 3e jaar op rij genaaid door @NLEnergie met zogenaamde vaste klantenkorting! Mensen controleer je jaarnota goed bij meerjarig contract!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
H. Kox
25/06/2014
via website
thumbs down

Zeer Slecht
Aanschaf zonnepanelen 2013 duidelijk doorgegeven. Bij het invullen van de meterstand duidelijk vermeld waarom de meterstand van het electriciteitsverbruik negatief was n.l. wederom vanwege zonnepanelen. Vervolgens wordt de jaarnota toegestuurd met een schatting van het electriciteitsverbruik. zonder rekening te houden met de doorgegeven meterstanden. Vervolgens gebeld moet 6 weken wachten voor correctie van de nota.

bedankt NLE

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jelrik engbersen
11/06/2014
thumbs up

@NLEnergie mag gezegd worden, op vragen via de site wordt snel gereageerd en telefonisch goed opgelost!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
m.visser
14/05/2014
via website
thumbs down

Slecht

Door een fout van mij moet ik voor het leveren van 1 maand gas en licht

2x opzegvergoeding € 600.=

Gebeld ja jammer dan

Hoezo klantvriendelijk geen enkel begrip

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ans
01/05/2014
via website
thumbs down

Slechte ervaring indien men overstapt. Dubbele eindnota ontvangen, zonder begeleidende brief waarom of zonder vermelding dat er iets veranderd is, behalve het bedrag. Zelf actie ondernemen om er achter te komen. Gevraagd naar klachtenfunctionaris, of afdeling of leidinggevende. Mevrouw mag niet doorverbinden.
Zoek het maar uit op de site. ZEER SLECHT.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Paul Jacobs
25/04/2014
thumbs up

Compliment voor klantenservice #NLE. Terugbellen om foutje toe te geven en te herstellen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
M.P.J. Oor
07/04/2014
via website
thumbs down

Bij het overstapproces naar een nieuwe leverancier wordt zomaar een dubbele maand in rekening gebracht. Kijk goed je nota’s na!!!! En klachtenbehandeling… niet van toepassing d.w.z niet te vinden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
NiekL
25/02/2014
thumbs down

Wat een onbeschofte klantenservice van de @NLEnergie! Zomaar ophangen en fouten niet toegeven! #tijdvoorkassa #overstappen #1klantminder

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jennifer Monnée
24/02/2014
thumbs down

Lekkere service van de @NLEnergie bestaande klant maar verlening van contract maar wel 17 dagen later laten ingaan #fail #overstappen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Corné van der Pol
21/02/2014
thumbs down

@Eneco super. Nogmaals vriendelijk bedankt. Betere service dan de NLE!!! Want dat is heel slecht.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Alette Zandbergen
20/02/2014
thumbs up

@NLEnergie haha, dit bedoel ik nou. Zelfs deze reactie binnen 10 min. Zouden vele bedrijven én gemeentes een voorbeeld aan kunnen nemen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Alette Zandbergen
20/02/2014
thumbs up

Compliment voor @NLEnergie . Super snelle reactie en nette afhandeling #klacht. Mooi staaltje #klantgericht handelen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Richard Jonker
03/02/2014
thumbs up

Contractverlenging energie met @NLEnergie zojuist geregeld. Na stroeve start, keurig opgelost door nle. Mag ook wel eens gezegd worden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
a.willemse
31/01/2014
via website
thumbs up

Zeer snel bereikbaar en netjes en duidelijke afspraken

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Frank
30/01/2014
via website
thumbs up

Na een overstap in 2013 via inschrijving VEH, blijkt het nieuwe aanbod van elect en gas tussen de 8 en 12 procent duurder, M.a.w. ik heb je binnen en ga nu de prijs opvoeren. Dat betekent dus opnieuw shoppen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ranil Koopman
23/01/2014
thumbs up

Het kan nog!! Een klantenservice die je binnen 2 minuten helpt zonder gezeur! #NLE #pluim

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michiel Nell
22/01/2014
thumbs up

Ondank wat systeem problemen, goed geholpen door #klantenservice van @NLEnergie kreeg ik ook nog een attent kaartje voor een leuk gesprek!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
- Esjê. :))
13/01/2014
thumbs down

Als @NLEnergie eens de telefoon opneemt, zou dat bést handig zijn.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Angela Besselink
07/01/2014
thumbs down

Vanochtend werd ik gebeld door iemand van de energiemaatschappij. Kreeg ik de vraag of hij mij wakker had gebeld. Eh nee #klinkikzoslaperig

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nicola
24/12/2013
via twitter
Nicola (@Nicolaatje)
thumbs up

Probleem met meterstanden is opgelost ! De klantenservice van #NLE is goed. Goede uitleg in vriendelijke manier !

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
linnie
12/12/2013
thumbs down

#sloopdecrisis. Aanbieders op de site moeten fors betalen aan de jongens van NLenergie voor elke “klant” #annemarievangaal Shame on you!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Power Coaching
05/12/2013
thumbs down

Beetje irritant om gebeld te worden door energie maatschappij met melding dat ik nog niet heb betaald? #nederlandseenergiemaatschappij

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
groepsveiling.nl
Geen oordeel
05/12/2013

NLE goedkoopste energieleverancier van Nederland volgens de Consumentenbond, laagste veiling aanbod via groepsveiling.nl#energieveiling

Nuttig? Ja   Nee

Jacco Tas
01/12/2013
via twitter
Jacco Tas (@jaccotas)
thumbs down

@NLEnergie website loopt steeds vast bij vastleggen van een contract en telefonisch zijn jullie niet bereikbaar in het weekend. Wat nu?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gerhard ter Mors
30/11/2013
thumbs down

Ik begin echt ontzettend kwaad te worden door de guerilla marketing van @NLEnergie. Ik ga wel naar een andere leverancier, Doei!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Femmy Bouma
22/11/2013
thumbs down

@Irma_Koopman @NLEnergie Dochter vorig jaar hetzelfde. Bewijslast bij haar en pas een jaar later het geld terug. #fail #energie

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Irma_Koopman
22/11/2013
thumbs down

Van @Nuon een hulpvaardige reactie,maar @NLEnergie stuurt klanten zomaar een afrekening die bijna 1200 E afwijkt van vorig jaar #abject

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Irma_Koopman
22/11/2013
thumbs down

Wel raar dat @NLEnergie een afrekening van 760 E stuurt naar mensen die altijd 400 E terugkregen en die moeten zelf bewijzen dat niet klopt

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
WdeJ
13/11/2013
via twitter
WdeJ (@WdeJ76)
thumbs down

@NLEnergie Al langer dan 1 jaar bezig om meterstanden te corrigeren. #NLE belooft veel maar doet weinig als er een gegronde klacht is.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joris de Jong
12/11/2013
thumbs down

Irritant die verkopers op straat! Rot op met je energiemaatschappij!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Krabbegatse pieper..
07/11/2013
thumbs down

Mensen die meedoen aan #sloopdecrisis.nl zijn zo naïef bezig dat ze het verdienen om onder spam bedolven te worden
http://t.co/Qyhgb22R22

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sandra de Goede
01/11/2013
thumbs up

@NLEnergie Alvast hartelijk dank voor jullie snelle reactie en moeite! Kan @ElectrabelNL nog iets van leren …..

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mark van Schie
22/10/2013
thumbs down

Hoef niet bang te zijn dat mijn energiecontract ‘zomaar’ afloopt… @NLEnergie stuurt me mails, een brief en belt 2 keer in 1 week! #pfff

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ingmar Rood
04/10/2013
thumbs down

Te hoge energiestanden op mijn eindnota. Wel direct afschrijven maar na 4 maanden nog steeds niet teruggestort….wanneer wel?? @NLEnergie

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Collignon
24/09/2013
via website
thumbs down

Foutje NLe!! Woonadres afmelden bij andere leverancier ipv het zakelijk adres, na diverse keren bellen mag je het zelf uitzoeken. En krijg je niemand aan de lijn die terzake kundig is of wat te zeggen heeft.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nicola
17/09/2013
via twitter
Nicola (@Nicolaatje)
thumbs up

Het telefoontje van #NLE vandaag ging goed. Hoop echt dat ons probleem binnenkort opgelost wordt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Karen van Eck
13/09/2013
thumbs up

@NLEnergie heeft woord gehouden. Probleem is opgelost, krijg nu een eerlijke jaarrekening! Fijn!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Roy Geers
13/09/2013
via twitter
Roy Geers (@RoyGeers)
thumbs up

Haha, staat net Nuon zakelijk aan de deur. Of ik bij hun energie wil afnemen. Helaas, ook te duur. Blij met keuze @NLEnergie.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nicola
13/09/2013
via twitter
Nicola (@Nicolaatje)
thumbs down

#NLE zegt “nog in behandeling” al 3 mnd. hoelang heb je nodig om meterstanden te corrigeren?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Boelaboe
11/09/2013
thumbs down

Grrr… krijg wat van #nlenergie. Eindafrekening na verhuizing per acceptmail voldaan en nou incassokosten in rekening gaan brengen.. #bah

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Eric Tummers
07/09/2013
thumbs down

Verbruikskosten module van #nle geeft nog steeds foute gegevens terug. Heb ik nou echt een half jaar data voor niets in zitten voeren?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Elsbeth
07/09/2013
via twitter
Elsbeth (@ElsJF)
thumbs up

@F_Smama @Bananentosti Wij zijn via @eigenhuis overgestapt naar Nederlandse Energie maatschappij. Scheelt ons heel erg veel!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
joyce
03/09/2013
via twitter
joyce (@joy_la)
thumbs down

Net eindafrekening gekregen. Meterstanden niet als doorgegeven. Wederom een fout bij eindafrekening @NLEnergie#waardeloos

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cees Bos
03/09/2013
via twitter
Cees Bos (@CeesBos)
thumbs down

@NLEnergie en niet uitgaan van opgegeven eindstanden, maar van schattingen. Tjonge.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cees Bos
03/09/2013
via twitter
Cees Bos (@CeesBos)
thumbs down

@NLEnergie 2000m3 teveel aan gas in op eindopgaaf, twee keer hoogtarief electra terwijl jullie werken met hoog/laagtarief en 2/3

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Herman Delwig
01/09/2013
thumbs down

Bunder in de markt: De Nederlandse Energiemaatschappij schrijft aan mij dat hun eigen verkopers niet te vertrouwen zijn.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
DJ Ralf
24/08/2013
via twitter
DJ Ralf (@DJ_Ralf1)
thumbs down

Energiemaatschappij #Oxxio negatief advies!!! Astronomische bedragen bij eindafrekeningen waar niets van klopt #slechteservice

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jan van den Berg
22/08/2013
thumbs down

Ik stap dus over VAN @NLEnergie naar een ander. Op de eindafrekening 410m3/808kWh vs. 214m3/609kWh. Ik ben niet gek. Ik hou alles zelf bij.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jeannette Klarenbeek
21/08/2013
thumbs down

Wat een vervelende telemarketing mevrouw @nederlandse energie maatschappij!!! @nem

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
M@rc
19/08/2013
via twitter
M@rc (@mhmvanmaanen)
thumbs down

Balen, #nle #energieNL heeft me nooit gewezen op de opzegvergoeding #kleinelettertjes #boeven

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
De Verhalenverteller
12/08/2013
thumbs down

Waarom belt de #energiemaatschappij om je een #meerjarencontract aan te smeren als iedereen kan aanvoelen dat de #prijs gaat dalen?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Erik Boonstra
08/08/2013
thumbs down

Bijna vergeten: m’n jaarlijkse overstap van energieleverancier, dit keer bleek #Delta de goedkoopste. Dag NLE! #snelverdiend

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dorine Schoon
04/08/2013
thumbs down

Ik betaal 175 p m aan gas en electra bij @NLEnergie voor 1 persoon. Gister kreeg ik de jaarrekening en moet bijna 500 bijbetalen. Dat kan

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
bas
30/07/2013
via twitter
bas (@svandamme_nl)
thumbs down

# nlenergie is weer lekker bezig #faalpartij #nooitnemen # crimineel #raar gelukkig zijn wij nooit #ingetrapt #nle #nem #dehond #doen #NOT

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
THANKS CASSIUS♥♡
29/07/2013
thumbs up

#followmekelvin ik zeg doen. Nederlandse energie maatschappij.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
patrick wiltjer
29/07/2013
thumbs down

@NLEnergie ben geen klant van jullie gaat erom hoe de d2d verkopers hun gedragen bij potienele klanten kunnen hun niet op krachten verkopen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gemma Brands
29/07/2013
thumbs down

Benieuwd wanneer we geld terug krijgen van de energierekening – teruggave Ned. Energie maatschappij. Van het kastje naar de muur

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gemma Brands
29/07/2013
thumbs down

Energiemaatschappij heeft moeite om terugleverantie van de zonnepanelen te verwerken. We wachten al 2 maanden op teruggave op nota 🙁

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
JackvanNieuwenhuizen
26/07/2013
thumbs down

@NLEnergie “door prijsontwikkelingen zijn de energieprijzen per 1 juli 2013 gestegen” MET MEER DAN 23 % #bullshit #diefstal #ikzegnietdoen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
ⓐⓛⓚ
19/07/2013
via twitter
ⓐⓛⓚ (@alk005)
thumbs up

Zeer vriendelijk geholpen door @NLEnergie met een ingewikkelde vraag! #fingerscrossed

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tubaljan .·.
18/07/2013
thumbs down

@sigrid66 @NLEnergie Ik snap niet dat je bij die oplichtersclub zit? Invloed van De Hond?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
sigrid van der meer
18/07/2013
thumbs down

Serieus mensen. Ik geef meterstanden door en moet email invullen.. En dan geef ik dus bij @NLEnergie automatisch toestemming voor spammail!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Annemiek v.d. Meulen
18/07/2013
thumbs up

De klantenservice van @NLEnergie heeft mijn klacht, dankzij deze tweet, keurig opgelost. Daarvoor dank! @PaulVermast

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Annemiek v.d. Meulen
18/07/2013
thumbs down

Dit is echt een hele vervelende ervaring met de Nederlandse Energie Maatschappij @PaulVermast. Was ik maar bij #Greenchoice gebleven.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Annemiek v.d. Meulen
18/07/2013
thumbs down

TIP: Stap niet over naar #NLEnergie. Ik kreeg een te hoge eindafrekening en de klantenservice is abominabel.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
diederik weve
12/07/2013
thumbs down

@NLEnergie hoe snel kunnen jullie een foute jaarrekening corrigeren?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Daniël Oosterloo
11/07/2013
thumbs down

@MargrietBenak Dat is wel vreemd. Beste advies is nooit Oxxio of NLE te nemen. Ook niet via collectief.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ina
11/07/2013
via twitter
Ina (@Babloth)
thumbs down

@NLEnergie @MargrietBenak dus mensen die niet klagen hebben dan gewoon maar pech.? Slechtte zaak je word sowieso genaaid met meterkosten

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
margriet benak
11/07/2013
thumbs down

Van overstap energieleverancier niet blij.Tussenbalans leert dat #NLE me straks meer kost aan einde rit dan #Essent. m.d.a. Ver. Eigen Huis.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
margriet benak
Geen oordeel
11/07/2013

Van overstap energieleverancier niet blij.Tussenbalans leert dat #NLE me straks meer kost aan einde rit dan #Essent. m.d.a. Ver. Eigen Huis.

Nuttig? Ja   Nee

Jasper Oosterman
11/07/2013
thumbs down

@NLEnergie Download knop op die pagina werkt niet in Chrome. Andere plek om de pdf te vinden?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rick van 't Hul
09/07/2013
thumbs up

Nieuw contract afgesloten bij @NLEnergie , goede service vasthouden!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
berk
Geen oordeel
06/07/2013
via website

wat een klote bedrijf zeg eerst beloven ze gouden bergen en ze zeggen dat ze de goedkoopste zijn nou wacht maar tot je dan je eerste jaar nota ontvangt pffff gelijk genezen effe 1600 betalen , wat goedkoop oplichters zijn het

Nuttig? Ja   Nee

Frank Molenschot
26/06/2013
thumbs down

@NLEnergie @TROSRadar @kassa_vara en we zijn weer een maandje verder, weer een te hoge factuur. nog 9 maanden en een klantje minder bij nle.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
bas hupje
25/06/2013
thumbs down

Je zou maar bij De Nederlandse Energie Maatschappij werken

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Melissa ✌
19/06/2013
thumbs down

De Nederlandse Energie Maatschappij.. Ik zeg toch, niet doen nu ik het contract voor me heb..

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Remy van der Meer
19/06/2013
thumbs down

@Belmewel Ik neem dan ook voetstoots aan dat @NLEnergie de medewerkers instrueert. En stopt met archaïsche marketingmethoden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Remy van der Meer
18/06/2013
thumbs down

@NLEnergie Bedrijven kunnen zich niet aanmelden voor het bel-me-niet-register. Jullie callcenter zegt van wel. Niet meer bellen, oké?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Eliane Groenendijk
10/06/2013
thumbs down

@NLEnergie Het is vrij eenvoudig: het #belmenietregister werkt onvoldoende. Zal m’n gegevens nogmaals doorgeven. Ik wil geen energie via NLE

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gerwin van der Kamp
07/06/2013
thumbs up

@NLEnergie Is logisch. Jullie bellen MIJ als ik een vraag heb en sturen een kaartje als bedankje. Dat verwacht je niet! TOP.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gerwin van der Kamp
07/06/2013
thumbs up

Zojuist via veiling @eigenhuis contract bij @NLEnergie verlengd. Tegenbod is zeer scherp en jullie service uitstekend!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Eliane Groenendijk
05/06/2013
thumbs down

Wat een agressie kreeg ik te verduren toen ik bij de Nederlandse Energie Maatschappij aangaf geen prijs te stellen op telefonische verkoop!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dennis van den Burg
02/06/2013
thumbs down

Net weer nieuwe #energieleverancier voor 1 jaar. #NLE heeft het vastrecht enorm verhoogd en de 100 euro bonus krijg je ook niet meer !

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
suzanne huijbregts
22/05/2013
thumbs down

Toppunt van klantonvriendelijkheid #Nederlandse Energie Maatschappij met de verbruiksmonitor die aangeeft of je geld overhoudt of niet.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Theo Renes
20/05/2013
via twitter
Theo Renes (@M_Renes)
thumbs down

Dag #nle , hallo #essent . #scheelttochweereuro’s

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
♦ Kinky Denise ♦ ©
18/05/2013
thumbs down

Echt hé …
@NLEnergie Fuck you en je eindafrekening! #nietleuk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lysanne Lamers
18/05/2013
thumbs down

de #Nederlandse energie maatschappij
kan pittig telefoontje verwachten! Minder verbruik dan verwacht maar verdubbeling kosten! #schandalig

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
A3Kok
17/05/2013
via twitter
A3Kok (@A3Kok)
thumbs down

Bestaat er een smeriger bedrijf dan de Nederlandse Energie Maatschappij – #NLE? Oxxio misschien? Banken? Verzekeraars? Het antwoord is nee.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Francis Starreveld
17/05/2013
thumbs up

@NLEnergie Dank voor de reactie ik heb inmiddels contact gehad met uw collega en het gaat geregeld worden! Snel contact met klantenservice!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
A3Kok
16/05/2013
via twitter
A3Kok (@A3Kok)
thumbs down

Hé #Consumentenbond, word eens wakker. NEM/NLE is erg aan het vervelen en treiteren. Wat een kolere bedrijf.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
@DorotheVos
15/05/2013
via twitter
@DorotheVos
thumbs up

Prima voorstel tot afwikkeling van onze bizarre meterstanden door @NLEnergie 🙂 #Klantenservice

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
@Juffers_Katwijk
15/05/2013
via twitter
@Juffers_Katwijk
thumbs down

Geruisloos overstappen @NLEnergie pffff wat een drama #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores

NLE NL energie ervaringen

Heeft u ervaringen met NLE NL energie en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u NLE NL energie beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.
3

Bekijk aanbiedingen

Profiteer van de beste deals! Nu energie vergelijken en overstappen levert geld op.

energie vergelijken

Top 5

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
35 positief – 137 negatief
NLE NL energie 1.50 stars 183 reviews