Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
3.1

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
66 positief – 352 negatief

Top 5

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Nuon

Nuon is van oudsher één van de drie grote energiebedrijven van Nederland, naast Essent en Eneco. Met meer dan vier miljoen aansluitingen heeft Nuon maar liefst 28,5% van het marktaandeel in Nederland. In 2009 is Nuon overgenomen door het Zweedse staatsbedrijf Vattenfall, een geïntegreerd energiebedrijf dat zich inzet op gebied van elektriciteit, warmte en gas. Vattenfall is vooral actief in Duitsland, Zweden en Nederland. Na de overname door Vattenfall is het netwerkbedrijf van Nuon afgesplitst en gaat het zelfstandig door onder de naam Alliander. Geografisch is Nuon vooral sterk vertegenwoordigd in Noord-Holland, Gelderland en Friesland.  Nuon is via Vattenfall betrokken in vele onderzoeken naar aanwendingen voor duurzame energie.

Nuon ervaringen

Geef Nuon een beoordeling

433 Nuon ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Patrick ツ
27/02/2014
thumbs down

Al meer dan 17 min in de wacht voor klantenservice @Nuon. Geen contractverlenging wenselijk blijkbaar #irritant

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lois New Media
26/02/2014
thumbs down

@Nuon Ik sta al 2 dagen meer dan 20 minuten in de wacht. Kan iemand mij terugbellen? Ik wil naast elektriciteit gas aanvragen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Roel Wolters
24/02/2014
thumbs down

@Nuon Nu al 3 dagen geprobeerd om het wachtwoord van mijn nuon te wijzigen. Iedere keer de melding dat ik het nu niet kan wijzigen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Vincent van Drie
24/02/2014
thumbs down

@Nuon opvallend. Zojuist weer teruggebeld “was een foutje”. Maar vragen die ik voorheen telefonisch stelde moet ik maar mailen #beschamend

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Vincent van Drie
24/02/2014
thumbs down

Klantenservice in ogen van @Nuon … Boot afhouden en verbinding verbreken wanneer je om een specificatie vraagt conform #warmtewet #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
George S.
24/02/2014
via twitter
George S. (@Gi0w)
thumbs up

@Nuon toch wel weer top die snelle reactie en betalingsregeling. Bedankt!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mindert Westra
23/02/2014
thumbs down

Baal van #NUON. Ze kunnen maar niet de standen van mijn zonnepanelen opleveren. Krijg wel 2x een afrekening over 2013. Dat dan weer wel.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
me dingetjes doen
23/02/2014
thumbs up

Vanmorgen monteur van #Feenstra op bezoek! Expansievat, veiligheidsventiel en wisselaar vervangen!! Goede service, geweldig #nuon

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Linda van der Laan
18/02/2014
thumbs down

Serieus??? Een acceptgiro in de brievenbus voor het bijbetalen van €0,19 mbt de jaarafrekening. Serieus???
@Nuon #geldverspilling

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mv. Martina
18/02/2014
via website
thumbs down

PAS OP VOOR NUON!!!!!! De grootste oplichters. Je met een mooie aanbieding binnen halen om daarna een eindjaar afrekening van 4.808, 62 voor je te sturen. Hepdesk zit keihard te liegen en is niet bereid om er naar te kijken. En dit voor een huishouden van 2 personen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Toob Alers
13/02/2014
thumbs down

Hopla en weer een storing hoor. Je wordt er wel een moedeloos van! Emanager! 13/2 22:15 @Nuon

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Willem C
13/02/2014
thumbs up

@Nuon Net al door jullie servicedesk gebeld, wat een snelle service! dikke pluim!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Fiona prinsen
12/02/2014
thumbs down

Ik heb nog nooit nog nooit zon #slechte service meegemaakt als de #nuon #overstappen #energiemaatschapij

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
RiitRiit
12/02/2014
via twitter
RiitRiit (@RiitRiit)
thumbs down

@Nuon Schoolvoorbeeld klantenservice van kastje naar muur! 2 x verhaal gedaan, 3 x doorverbonden, neemt niemand nu op, 15min belkosten! #moe

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Petra
12/02/2014
via twitter
Petra (@Zoebes)
thumbs down

@Nuon Boos, 29-11 alles door gegeven, betalen tot 16-12???? Drie kwartier aan de telefoon en niet opgelost! #boos #slechteservice

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Roland Martinus
10/02/2014
thumbs down

@nuon zakelijk is moeilijk aan de lijn te krijgen. 2 keer gebeld en 2 keer verbinding verbroken. Klantvriendelijkheid nul! #energie

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
esther draijer
07/02/2014
thumbs up

@Nuon Ik ben ter plekke van de lijst gehaald door de keurige en vriendelijke jongeman. Mijn verbazing ging over de term NUONgebied.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
esther draijer
07/02/2014
thumbs down

NUON colporteur; u woont in een NUON gebied en we gaan al onze oude klanten langs. Nog nooit klant geweest. Volgens zijn lijstje wel.Tja.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ron Denneman
07/02/2014
thumbs down

Hallo @Nuon krijg mail om kontakt op te nemen met de klantenservice maar die is niet bereikbaar….. en nu?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Renee van Os
07/02/2014
thumbs down

@Nuon Jep: slechte communicatie tussen #nuon afdelingen en met #liander. Correcte meterstanden worden ‘overruled’, heel klantonvriendelijk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Renee van Os
07/02/2014
thumbs down

Telefoontje nr 30 naar #nuon. Alweer een mw die ‘alles’ opnieuw gaat uitzoeken, terwijl het zo simpel is: er is 1000 kW teveel gefactureerd!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
George Silooy
07/02/2014
via twitter
George Silooy (@Gi0w)
thumbs down

@Nuon blijkbaar werkte de automatische incasso niet meer.. waarom hoor ik twee maanden lang niks en krijg ik dan ineens een aanmaning??

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michiel Maes
05/02/2014
thumbs up

Klacht @Nuon is na weken goed afgehandeld door klantenservice. Werd ook regelmatig teruggebeld. Ook complimenten moet je benoemen. Top @Nuon

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Martijn
04/02/2014
via twitter
Martijn (@ikbenmabo)
thumbs down

Hoe trots zijn ze nu nog op hun drammerige D2D verkoop? Energeia: “@NUON_NV kampt met toenemend aantal overstappende klanten” #leedvermaak

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jean van der Werf
27/01/2014
via website
thumbs down

Na verhuizing van koop- naar huurhuis hebben ze het nieuwe contract met goed adres afgesloten maar het afleveradres niet. Verhuisadres = 90 G en ze hebben er 90 B van gemaakt bij Nuon met naar gevolg: ze sturen brieven en e mails naar 90 G (het goede adresnummer) en vertellen dat het wordt afgesloten op 90 B (mijn buurman waar ik niets mee te maken heb) omdat er 2 leveranciers op 1 adres (90 B) zitten!! Ze beeindigen het contract met boeteclausule. Veel gebeld naar Nuon, veel kosten, veel irritatie, veel tijd! mijn buurman in de stress. Nuon heeft gewoon een invoerfout gemaakt en legt het uitzoeken bij de klant. Dreigen met afsluiten en boetekosten maar niet communiceren dat er een invoerfout (door Nuon) is gemaakt. GRRRRRRR

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mandy
25/01/2014
via twitter
Mandy (@soundgarden1)
thumbs down

Sinds augustus bezig eindafrekening @Nuon gecorrigeerd te krijgen. Op klacht wordt niet gereageerd. #jammer #nuon #service?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Anne
13/01/2014
via twitter
Anne (@Polderland)
thumbs up

Zeuren kan ik als de beste, complimenten geven kan ook #Nuon dank u voor de keurige service na het overlijden van mijn lieve 84-jarige.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kees van der Laan
08/01/2014
thumbs down

@Nuon gisteren 35 minuten in de wacht, vanmorgen alweer een kwartier! wat een drama bij jullie!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kees van der Laan
08/01/2014
thumbs down

zucht.. Al voor de 2e dag in de wacht bij @nuon.. Schijnbaar toch moeilijk om mensen aan te nemen die een telefoon kunnen bedienen..

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rendier
07/01/2014
via twitter
Rendier (@rendier410)
thumbs down

Zo jammer dat @Nuon na 4x vragen de spullen nog niet op orde heeft. Gelukkig maar 1 jarig contact dus kan kijken of @Essent het kan wel kan

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
patricia hendriks
07/01/2014
thumbs down

Spreek je nu weer iemand van de @nuon en die zegt dat je helemaal niets terugkrijgt van de zonnepanelen en dat die niet op afrekening staan!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
ingrid molenaar
27/12/2013
thumbs down

Is toch jammer dat de #nuon niet bereikbaar is #abonnement veranderen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tony
23/12/2013
via twitter
Tony (@DJ_Tony_Star)
thumbs up

top service van @nuon bedankt voor terug bellen!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rena
22/12/2013
thumbs down

Al jaaaaaren natuurstroom van Nuon, maar morgen ga ik volgens mij overstappen op 99,9% windenergie. Niks geen gesjoemel meer

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
AccessorizeyourHome
21/12/2013
thumbs down

@Nuon debiteert ten onrechte bedrag jaarafrekening, ik storneer, zij crediteren en nu ontvang ik een zeer dreigende 1e aanmaning?! #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Teet & Peet
20/12/2013
thumbs down

Boycotten, bedrijven zials NUON, EON etc… volgens de directeur van NUON maakt de consument zélf de keuze voor de certificatenzwendel #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kleptweets Mokums
20/12/2013
thumbs down

Nuon oplichters. Nu op NL2. Ik durf dat te zeggen want Nuon heeft knollen voor citroenen verkocht.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jan van Metz
20/12/2013
thumbs down

#Groenestroom blijkt gewoon bruinestront te zijn…#NUON

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans Nijenhuis
16/12/2013
thumbs down

@Nuon lij dat ik geen klant ben bij Nuon. KlantenSERVICE telefoon wachttijd 20 minuten en dan doen ze hun best! Zeggen ze echt zelf…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Vera van der Hoek
16/12/2013
thumbs up

@Nuon Mijn geduld is beloond. Ben inmiddels vriendelijk geholpen. Bedankt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Berry van der Haring
Geen oordeel
16/12/2013
thumbs down

Vandaag weer een ouderwetse training geven. Dit keer aan de trainees van @werken_bij_Nuon Even kijken of ik nog kan. #bi #cognos

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Miranda SJ
15/12/2013
via twitter
Miranda SJ (@mispja)
thumbs up

@Cjansuh verschil @NUON_NV en @eneco is 375 euro!!! Daarbij ik zit altijd al bij Nuon dus geef me daar maar eens wat voor #trouw

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ron van Os
14/12/2013
thumbs down

Nuon blijft het gewoon doen….privegegevens van hun klanten sturen naar verkeerde adressen. Fijn te weten wat andere bedrijven verbruiken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Harry van der Laan
13/12/2013
via website
thumbs down

Geachte heer/mevrouw,

Begin oktober ben ik overgestapt via Gaslicht.com van Nuon naar Energie Direct.
De meterstanden zijn overgezet per 13 oktober 2013.
De eind afrekening van de Netwerkkosten heb ik 26 oktober ontvangen waar op ik € 14,36 moest bij betalen.
Van de verbruikskosten van Juni t/m 13 oktober heb ik vandaag ( 13 december 2013 ) nog steeds geen betaling door NUON ontvangen.
Europese wetgeving geeft de leverancier 4-8 weken de tijd om deze eindafrekening te regelen.
Ik vind het vreemd dat een eindafrekening van de netwerkkosten waar ik op moet bijbetalen door NUON binnen 2 weken is geregeld en dat een eindafrekening waar ik geld moet ontvangen van NUON gewoon niet wordt geregeld.
Op 18-11-13 gebeld met NUON klanten service. Dit is geen gratis service maar moet door de klant extra over de reeds eigen belkosten moet worden betaald.
“Ja, het klopt. Wij hebben uw meterstanden en binnen een aantal weken krijgt U de eindafrekening van uw energie verbruik”.

Vandaag weer met NUON via 0900-0808 op eigen en extra kosten gebeld. Na 5 minuten in de wacht krijg ik het bericht: “Dit nummer is nog niet in gebruik. De verbinding wordt verbroken.”.
Kontroleert NUON het binnenkomende telefoonnummer en zien ze dat het nummer niet meer als bestaande klant in gebruik is?
Op deze manier voorkomt NUON dat ze worden lastig gevallen door ex-klanten die nog geld tegoed hebben van NUON.

Wordt vervold.
H. van der Laan
Delfzijl.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
monique vegelien
08/12/2013
thumbs down

@Nuon Nuon is een oplichter! Actief een kortingspakket verkocht terwijl ze wisten dat we niet aan de eisen voldeden: zeer hoge naheffing nu!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Quentin van der Pan
07/12/2013
thumbs down

@hfftig Klopt en de telefonistes waren ook erg vriendelijk, daar lag het dus allemaal niet aan. Maar die wachttijd… #Nuon

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Renske Sprakel
07/12/2013
thumbs up

#Loyaliteit loont! Nuon lanceert ook programma om trouwe klanten te belonen en zo te binden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jeanette Koenen
06/12/2013
thumbs down

@Nuon bizar…dat noemen ze klantvriendelijk….#nuon NEE dus. Bizar….misschien maar over stappen op de #eneco of een andere leverancier

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
MKBVeiling
29/11/2013
thumbs down

@Huning Beste Frank, ons laatste collectief was zelfs 31% goedkoper dan de gem variabele leveringstarieven van NUON, Essent en Eneco. Mvg

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Liset Bom
29/11/2013
thumbs down

Zeg @Nuon doen jullie ook aan terugbellen? #duurtlang

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 5 6 7 8 9

Wat mensen over Nuon vertellen.

Heeft u ervaringen met Nuon en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Aanbieders vergelijken

Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.

Nuon 1.53 stars 433 reviews