Nuon
Nuon is van oudsher één van de drie grote energiebedrijven van Nederland, naast Essent en Eneco. Met meer dan vier miljoen aansluitingen heeft Nuon maar liefst 28,5% van het marktaandeel in Nederland. In 2009 is Nuon overgenomen door het Zweedse staatsbedrijf Vattenfall, een geïntegreerd energiebedrijf dat zich inzet op gebied van elektriciteit, warmte en gas. Vattenfall is vooral actief in Duitsland, Zweden en Nederland. Na de overname door Vattenfall is het netwerkbedrijf van Nuon afgesplitst en gaat het zelfstandig door onder de naam Alliander. Geografisch is Nuon vooral sterk vertegenwoordigd in Noord-Holland, Gelderland en Friesland. Nuon is via Vattenfall betrokken in vele onderzoeken naar aanwendingen voor duurzame energie.
Nuon ervaringen
433 Nuon ervaringen
Mv. Martina

PAS OP VOOR NUON!!!!!! De grootste oplichters. Je met een mooie aanbieding binnen halen om daarna een eindjaar afrekening van 4.808, 62 voor je te sturen. Hepdesk zit keihard te liegen en is niet bereid om er naar te kijken. En dit voor een huishouden van 2 personen.
Jean van der Werf

Na verhuizing van koop- naar huurhuis hebben ze het nieuwe contract met goed adres afgesloten maar het afleveradres niet. Verhuisadres = 90 G en ze hebben er 90 B van gemaakt bij Nuon met naar gevolg: ze sturen brieven en e mails naar 90 G (het goede adresnummer) en vertellen dat het wordt afgesloten op 90 B (mijn buurman waar ik niets mee te maken heb) omdat er 2 leveranciers op 1 adres (90 B) zitten!! Ze beeindigen het contract met boeteclausule. Veel gebeld naar Nuon, veel kosten, veel irritatie, veel tijd! mijn buurman in de stress. Nuon heeft gewoon een invoerfout gemaakt en legt het uitzoeken bij de klant. Dreigen met afsluiten en boetekosten maar niet communiceren dat er een invoerfout (door Nuon) is gemaakt. GRRRRRRR
Harry van der Laan

Geachte heer/mevrouw,
Begin oktober ben ik overgestapt via Gaslicht.com van Nuon naar Energie Direct.
De meterstanden zijn overgezet per 13 oktober 2013.
De eind afrekening van de Netwerkkosten heb ik 26 oktober ontvangen waar op ik € 14,36 moest bij betalen.
Van de verbruikskosten van Juni t/m 13 oktober heb ik vandaag ( 13 december 2013 ) nog steeds geen betaling door NUON ontvangen.
Europese wetgeving geeft de leverancier 4-8 weken de tijd om deze eindafrekening te regelen.
Ik vind het vreemd dat een eindafrekening van de netwerkkosten waar ik op moet bijbetalen door NUON binnen 2 weken is geregeld en dat een eindafrekening waar ik geld moet ontvangen van NUON gewoon niet wordt geregeld.
Op 18-11-13 gebeld met NUON klanten service. Dit is geen gratis service maar moet door de klant extra over de reeds eigen belkosten moet worden betaald.
“Ja, het klopt. Wij hebben uw meterstanden en binnen een aantal weken krijgt U de eindafrekening van uw energie verbruik”.
Vandaag weer met NUON via 0900-0808 op eigen en extra kosten gebeld. Na 5 minuten in de wacht krijg ik het bericht: “Dit nummer is nog niet in gebruik. De verbinding wordt verbroken.”.
Kontroleert NUON het binnenkomende telefoonnummer en zien ze dat het nummer niet meer als bestaande klant in gebruik is?
Op deze manier voorkomt NUON dat ze worden lastig gevallen door ex-klanten die nog geld tegoed hebben van NUON.
Wordt vervold.
H. van der Laan
Delfzijl.
Wat mensen over Nuon vertellen.
Heeft u ervaringen met Nuon en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.
Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!
Aanbieders vergelijken
Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.