Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
3.1

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
66 positief – 352 negatief

Top 5

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Nuon

Nuon is van oudsher één van de drie grote energiebedrijven van Nederland, naast Essent en Eneco. Met meer dan vier miljoen aansluitingen heeft Nuon maar liefst 28,5% van het marktaandeel in Nederland. In 2009 is Nuon overgenomen door het Zweedse staatsbedrijf Vattenfall, een geïntegreerd energiebedrijf dat zich inzet op gebied van elektriciteit, warmte en gas. Vattenfall is vooral actief in Duitsland, Zweden en Nederland. Na de overname door Vattenfall is het netwerkbedrijf van Nuon afgesplitst en gaat het zelfstandig door onder de naam Alliander. Geografisch is Nuon vooral sterk vertegenwoordigd in Noord-Holland, Gelderland en Friesland.  Nuon is via Vattenfall betrokken in vele onderzoeken naar aanwendingen voor duurzame energie.

Nuon ervaringen

Geef Nuon een beoordeling

433 Nuon ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Martine
Geen oordeel
24/02/2015
via website

Meneer van Nuon aan de deur: U zit nu bij Oxxio, maar u heeft nog recht op een korting van toen u daarvoor bij Nuon zat. Wilt u die alsnog ontvangen? Eh, ja, tuurlijk. Ik vul het formulier in (dom, ja weet ik). En opeens ben ik lid van Nuon. Zeg, daar had ik niet om gevraagd. Nu weer overstappen naar Oxxio (veel goedkoper), gigantisch dure afrekening en overstapkosten. In termijnen betalen? Ja, kan wel, komt er wel elke maand 5 euro rente bij. Ik ga nooit meer naar Nuon. Betalen, betalen, betalen.

Nuttig? Ja   Nee

Nuon
23/12/2014
via twitter
Nuon (@Nuon)
thumbs up

@Breuning Als je je gegevens via DM stuurt dan kijken we graag nog voor je na of we je een ander passen aanbod kunnen doen. Alvast bedankt!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Eric Smeets
04/12/2014
thumbs down

Veel te koud om met open deur te luisteren naar verkooppraatje @nuon. Mss beter in de zomer nog een keer? #energiebesparing

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tim Bunskoeke
25/11/2014
thumbs up

Goed geholpen door de klantenservice van @Nuon, verhuizing online doorgeven lukte niet, binnen drie werkdagen reactie + oplossing. Toppie.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jurriën Koops
12/11/2014
thumbs down

Service? #nuon verzoekt terug te bellen voor gasmeterstand. Klantenservice, wachtrij. Terwijl meter op afstand uit te lezen zou zijn #fail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wilbert Linders
10/11/2014
thumbs down

@Nuon is wel slecht. Klantonvriendelijkheid ten top. Geen informatief moment ingebouwd maar botte bijl. Is niet automatisch maar persoonlijk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Harold Bruggers
27/10/2014
via website
thumbs down

Vandaag kwam ik er achter dat mijn oude maandtermijn (121 eur) weer werd geincasseerd. Vanaf 15 juli heb ik zonnepanelen waardoor het maandbedrag tot 35 eur is verlaagd. Is dus helaas slechts een keer goed gegaan. Zal ze wel leren: heb het hele bedrag gestorneerd.

t.a.v. de jaarafrekening: op magische wijze houdt Nuon alleen rekening met de de afgenomen elektriciteit op mijn slimme meter. Maar tot aan de afrekendatum had ik 760 KWh teruggeleverd. Toch zo’n 160 euro waard. Heb ze tot twee keer toe via het nauwelijks te vinden “contactformulier” om opheldering gevraagd. Maar het blijft stil aan de overkant…. Mijn contract duurt nog 2 jaar bah!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
George Philip
23/10/2014
via website
thumbs down

Kreeg net een Nuon verkoper aan de deur met een heuse tablet waarop hij meteen mijn gegevens in wilde fietsen. Toen ik hem het URL van Nuon vroeg had hij het over het mislopen van zijn provisie. Ik vroeg hem evenjes te wachten en ik ging hier op het web checken over het wel en wee van Nuon. Ik dank u allen, want ik heb met die informtie de Nuon mijnheer zonder provisie een goedendag toegewenst.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
SportsSpeakers
Geen oordeel
23/10/2014
thumbs down

‘@nuon zoekt ludieke sportverenigingen, lees meer http://t.co/dhiEKUeoWP @toinevp @Lammerskim

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Boris Smit
16/10/2014
thumbs down

@Nuon Als ik op mijn jaar afrekening 5 euro moet bijbetalen waarom gaat mijn maandbedrag 10 euro omhoog ? Is mij niet geheel duidelijk !

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sabine Verschoor
15/10/2014
thumbs down

Kwalijke praktijk Nuon: zonder toestemming en zonder noodzaak maandbedrag verhogen #gratisfinanciering

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
M*H styling
15/10/2014
thumbs up

Men begint eindelijk door te krijgen dat je zuinig moet zijn op vaste trouwe klanten! Toppie #nuon eindelijk korting of wat daar op lijkt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Danielle Meijer
15/10/2014
thumbs up

Korting voor klanten die blijven #Nuon Hé hé #eindelijk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tetje
15/10/2014
via twitter
Tetje (@yaslyngirl)
thumbs down

@Nuon waarom wordt ik na 3 kwartier in de wacht staan nog steeds niet geholpen? wacht..prima maar dit is niet acceptabel!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Geerten
14/10/2014
thumbs down

Ja ja @Nuon, ‘blijven loont’, maar dan willen jullie wel meteen automatisch kunnen incasseren. Mooi niet!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gert Laman
14/10/2014
thumbs down

#nuon Merkwaardig en onbereikbaar. Lange wachttijd telefoon. E-mail: antwoord binnen 2 dagen, maar geen adres te vinden. Dan maar snailmail

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
pino
14/10/2014
via twitter
pino (@pino669)
thumbs down

Zo na twee weken weer overgestapt naar @Eneco . @Nuon heeft mooie praatjes en ik maar betalen ja daag @Nuon we Willen u graag terug pffff.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Asjon van den Andel
13/10/2014
thumbs down

@Nuon @ Pauline jammer. Ik ben 6 mnd geleden juist weggegaan bij Nuon vanwege het stroomtarief.dus dat is helemaal niet concurrerend.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Boy Haenen | 2507
11/10/2014
thumbs up

Sterke actie Nuon: vaste klanten belonen ipv idiote overstapacties voor nieuwe klanten. Kunnen velen voorbeeld aan nemen. #klantenservice

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jolanda Soeting
11/10/2014
thumbs down

Jammer, @Nuon. Dat blijven niet loont voor de afnemers van #groenestroom.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Akif עאכף
22/09/2014
thumbs down

@Nuon Goedemorgen, ik ben zomaar klant gemaakt bij Nuon. Heb nergens een offerte/info aangevraagd. Kunnen jullie dat z.s.m. terugdraaien?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
cees strijder
17/09/2014
via website
thumbs down

Drie eind afrekeningen twee dreig brieven en twee klacht brieven ne nog niet inordeMaar morgen zouden ze weer gleld storten en nog niet goed,.
Wat een zootje is het daar

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
RPH
11/09/2014
via twitter
RPH (@rph11)
thumbs up

Das lekker thuiskomen, de helft van de vakantieuitgaven weer retour dmv. de jaarafrekening… die warme trui heeft dus echt nut! #NUON

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Monique Teunissen
11/09/2014
thumbs down

@Nuon dank je voor je snelle reactie. Heb mijn vraag al gemaild. Misschien wel een idee om het vragenformulier makkelijker vindbaar te maken

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Frits Nolet
11/09/2014
via twitter
Frits Nolet (@fritsn)
thumbs up

Klachten over @Nuon zijn naar tevredenheid opgelost. Dank daarvoor!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Eccentric Lady
09/09/2014
thumbs down

@Nuon Ik wil geen klant worden bij een bedrijf met agressieve verkooptechnieken. Nu niet en nooit niet. Dus stop met bellen en langs komen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Karin Kappers
05/09/2014
thumbs down

@nuon : Waarom nu alwéér zoveel problemen met teruglevering opbrengst #zonnepanelen? Ze liggen et toch echt al 2 jr! http://t.co/4mLODvDUdL

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Harry Gerritsen
14/08/2014
thumbs down

Hoop dat @nuon belofte waar maakt en me niet meer lastig valt. Oud-klanten blijven ze benaderen. Wacht nog op reactie @nrc #terreur

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rene Vlaanderen
14/08/2014
thumbs down

@Nuon belachelijke vastrechtbedragen voor stadsverwarming zijn vervelend, maar onterechte aanmaningen zijn nog vervelender…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
 Maikel van Leuken
14/08/2014
thumbs up

Dank je wel @Nuon voor dit mooie gebaar. Zo kan het ook, probleem oplossen en de klant energie teruggeven. #topgebaar http://t.co/ptuk5OUvXI

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bert Lekx
07/08/2014
via twitter
Bert Lekx (@BertLekx)
thumbs down

Forse verhoging maandbedrag #Nuon (17%) niet in relatie met aanzienlijk verminderd elektriciteit- en gasverbruik.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mira Jansen
28/07/2014
thumbs down

@Nuon jaarafrekening ontvangen maar meterstand gas is na een jaar ongewijzigd zie ik. Kan niet kloppen, want kook op gas.Neem svp contact op

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Treesie
17/07/2014
via twitter
Treesie (@Treesie84)
thumbs up

@OxxioService Mijn dag is helemaal goed! Vanmiddag gebeld door @Nuon wat een goede service van de Nuon. Hoop gauw van Oxxio af te zijn 1/2

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Annemieke Klepper
17/07/2014
thumbs up

wat een service @Nuon belt om te vragen of alles nog naar wens is. Had echt even geen tijd, maar ze bellen nog terug! Top!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
V v.d. Klooster
17/07/2014
thumbs down

@jannyzeeland k had met Nuon afspraken gemaakt over de eindafrekening en die zijn ze dus niet nagekomen stelletje eikels

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kim Castro
17/07/2014
via twitter
Kim Castro (@DeKimCa)
thumbs up

Ervaring met de customer care van @Nuon en @NLEnergie, 1 woord: TOP! #asitshouldbe

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Time-outlifecoaching
13/07/2014
thumbs down

Stop met de inkoop van bloedkolen #stopbloedkolen @Nuon @Essent @EONBenelux @ElectrabelNL en @DELTAnv http://t.co/YBXFBsmOx9

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Evert Nieuwenhuis
13/07/2014
thumbs down

Mijn column in @vrij_nederland: Nuon verschuilt zich achter Colombiaanse rechter. #bloedkolen
http://t.co/JAVC25wtB5 http://t.co/GCliAir8EV

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Maartje-Anne
02/07/2014
thumbs up

Super service van @Nuon stond om 23.30 nog een storings monteur ivm lekkage. #top

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Martine Groenewegen
24/06/2014
thumbs down

Belachelijk dat @Nuon klanten slechts 1 week geeft voor keuze NL groene stroom of anders grijze stroom. Tijd om over te stappen!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sterk
12/06/2014
via website
thumbs down

Zojuist een zeer vervelende verkoper van Nuon aan de deur gehad. zodra hij merkt dat je geen interesse hebt wordt hij pissig en nog vervelender dan hij al was. Heeft zelf zijn zaakjes niet op orde, maar is verbaasd als je over rompslomp bij overstappen begint. In welk ei leeft hij?

Tip voor Nuon: stop met deze acties.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Frank Koken
12/06/2014
thumbs down

Energieleverancier NUON kan nu 15% korting geven, nadat ik heb opgezegd en bent overgestapt. Wat moet ik er van denken?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Vincent van Drie
10/04/2014
thumbs down

arrogantie ten top ? @nuon : brief ontvangen. Wederom geen uitleg waarom huursom wisselaar met 97% is gestegen. #echteklantenservice #NOT!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ernst Hulsebos
31/03/2014
thumbs down

Vreselijke verkoper aan de deur gehad #nuon slecht verhaal binnen 5min hem al terug gepakt op eigen woorden! #opdringerig! #middelstum

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Randy the Conz
31/03/2014
thumbs down

Laat @Nuon me nu ook al barsten nadat ze me met @FeenstraWarmte opgezadeld hebben? We hebben wel een contract, hou je daar aan!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bob Jaspers Focks
21/03/2014
thumbs down

10 minuten bij @Nuon in de wacht. Wilde weten wat ze me konden bieden indien ik mijn contract wilde verlengen. #fail #nuon

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kees Langeveld
15/03/2014
thumbs down

Klantvriendelijk is … een (snel vindbaar) webformulier of e-mailadres aanbieden voor een vraag, wens, opmerking of klacht. Tip voor #Nuon.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
CreativeWriterIvanka
08/03/2014
thumbs down

Wat is #Nuon toch een vervelend en slecht bedrijf! Ze komen afspraken niet na. Jammer jongens, na zoveel belletjes…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Herald van Zuiden
07/03/2014
thumbs down

@Nuon nee ik ga storneren jullie hadden dit niet moeten afschrijven en al lang de eindafrekening moeten sturen #slechte service #nuon

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ria
07/03/2014
via twitter
Ria (@wijri)
thumbs down

Jemig, vanaf januari bezig nieuwe prijs af te spreken @Nuon, echter vandaag medewerker nr 5 of 6 die niet terugbelt. Wie wil ons wel helpen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 6 7 8 9

Wat mensen over Nuon vertellen.

Heeft u ervaringen met Nuon en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Aanbieders vergelijken

Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.

Nuon 1.53 stars 433 reviews