Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
2.2

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Energietarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
32 positief – 466 negatief

Top 5

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Oxxio

Oxxio heeft met 354.000 klanten ongeveer 5% van de totale markt in handen en werd in 2000 opgericht. Oxxio is vooral bekend van het poppetje van de reclames, en staat voor dat zij het anders doen dan de rest (als jonge en energieke leverancier). Oxxio heeft veel geïnvesteerd in de klantenservice, die voor enkele jaren geleden nog ondermaats was. Daarnaast levert Oxxio groene stroom, en kunnen de klanten dankzij de Energiemonitor hun uitgaven in de gaten houden. In 2011 werd Oxxio verkocht door het Britse moederbedrijf voor de prijs van 72 miljoen aan Eneco.

Oxxio ervaringen

Geef Oxxio een beoordeling

505 Oxxio ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Energietarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Francien
29/08/2019
via website
thumbs down

Absurd hoge eindafrekening binnengekregen die niet kan kloppen. Ik woon alleen en werk meer dan 40 uur, dus ik ben weinig thuis. Ook kook ik bijna niet. Nu een eindafrekening van €900,- gekregen wat ik in 6 maanden tijd moet ophoesten naast de gewone rekeningen. Ik betaal nu bijna €400,- per maand aan alleen de oxxio. Waarvan nu €230,- als nieuw maandbedrag en €150,- per termijn voor de eindafrekening een half jaar lang. Oxxio blijft erbij dat het klopt, slecht bedrijf dat mensen kaal plukt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Oxxio_overstapper
03/07/2019
via website
thumbs up

Ik had een jaarcontract bij Oxxio jul2017-jul2018. Heb vervolgens en nieuw jaarcontract geaccepteerd jul2018-jul2019. Nu bij de jaarafrekening blijkt dat Oxxio een smokkeldag tussen de twee jaarcontracten heeft geplaatst die wordt afgerekend tegen veel hogere tarieven dan die van de 2 contracten.
Chat service geprobeerd: had u in de contracten moeten lezen dat er een dag kwijt is.
Financieel gaat het maar over een paar dubbeltjes. Maar toch steekt dit. Weg vertrouwen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kok
19/06/2019
via website
thumbs down

Slechte service

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cennet
27/05/2019
via website
thumbs down

Rotzooi, je betaald je rekening en nog durven ze 40euro incasso kosten te eisen. Doe je dit niet dreigen ze met een incasso bureau. Vermijd dit bedrijf! Enige wat je hier bent is een nummertje die geld oplevert. Service verlenen ho maar! Zelfs als je 6 weken ziek bent geweest. Vermijd dit bedrijf.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joey
30/04/2019
via website
thumbs down

Een verschrikkelijk bedrijf.

Hoewel de beoordelingen van Oxxio erg slecht zijn, heb ik er toch voor gekozen mij aan te melden bij Oxxio omdat zij het meest voordelige tarief bieden. Ik hoopte dat de beoordelingen die ik las overdreven waren. Ik had het mis.

Begin Februari heb ik mij aangemeld bij Oxxio. Per 22 februari zou gas en stroom van Oxxio daadwerkelijk ingaan. Op 29 februari ontving ik een brief van Liander, de netbeheerder, dat ik binnen een week zou worden afgesloten als ik geen nieuwe aanbieder van gas en stroom zou hebben. Dit was erg bijzonder, want ik had toch echt een bevestiging van 22 februari.

Oxxio is helaas alleen te bereiken per chat, en dus niet telefonisch. Na de situatie te hebben uitgelegd werd mij verteld “er lijkt een technisch probleem te zijn, je moet je even opnieuw aanmelden”. Enfin, kan gebeuren, dus ik meld me opnieuw aan. Deze keer met de spoedprocedure omdat er nogal haast achter zat.

Omdat mijn oude account blijkbaar nog wel bestond in het systeem, kon ik niet inloggen in het Oxxio account waardoor ik het maandbedrag niet kon aanpassen. Waar het maandbedrag op gebasseerd was weet ik niet, maar dit was ongeveer 2 keer zo hoog als mijn daadwerkelijke verbruik. Na hierover opnieuw contact te hebben gehad via de chat, zou het worden opgelost. Helaas werkte het account na 2 weken nog niet en heb ik daarna nog 3 keer contact via de chatfunctie moeten hebben om het werkend te krijgen.

Inmiddels is het april, en kreeg ik afgelopen week tot mijn grote verbazing een e-mail waarin mijn opzegging wordt bevestigd, samen met een opzegboete van €100,-. Ik heb mijn contract niet opgezegd.

Na opnieuw contact te hebben gehad, werd mij verteld dat dit opnieuw een technische fout is en dat dit onderzocht zal worden. Ik heb mij zojuist voor de 3e keer aangemeld en kan tot op heden niet in mijn account. Het maandbedrag is nu nog hoger dan voorheen en ik kan dit niet aanpassen.

Ik heb zo het gevoel dat dit nog niet het einde is van de blunders van Oxxio.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 9 10 11

Wat mensen over Oxxio vertellen.

Heeft u ervaringen met Oxxio en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Aanbieders vergelijken

Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.

Oxxio 1.09 stars 505 reviews