Qurrent
Qurrent is een energiebedrijf dat eigendom is van de Stichting DOEN. De Stichting DOEN wordt door de Postcodeloterij gefinancierd. Qurrent richt zich vooral op het zelf opwekken van energie en besparen. Het bedrijf is bekend van het TV-programma Utopia en van de radioreclames ‘Nu 200 Euro korting’. In de zomer van 2014 had het bedrijf een actie waarbij het designer artikelen tegen inkoopprijs verkocht, om haar boodschap “energie tegen inkoopprijs” kracht bij te zetten.
Qurrent ervaringen
80 Qurrent ervaringen
Joyce

Ik ben enorm genaaid door deze partij, criminele organisatie. Een jaar lang zie ik dat ik telkens ver onder het ingesctatte verbruik zat, dit was bij andere leveranciers niet anders en daar kreeg ik dan ook altijd terug terwijl ik daar 10,00 per maand minder betaalde. En nu moet ik bijbetalen en is plots het ingeschatte verbruik verdwenen van mijn qurrent, komt dat even mooi uit!
Arthur Jansen

wat een k*t bedrijf. ben verhuist en moet betalen voor een huis wat ik niet meer heb.
daarover gebeld en krijg gewoon een onbeschoft WIJF aan de lijn.
ik moest maar betalen en wordt dat berekend met de nieuwe maanden die nog komen.
ben nu voor 2 huizen aan het betalen terwijl ik er maar 1 heb.
heb in 2 maanden 4x maandrekening betaald.
tuig daar ….MENSEN TRAP DAAR NIET IN QURRENT EEN DIKKE FUCK YOU.
Wesley

Pas op met dit bedrijf.
Ik heb op 21 december 2018 opgezegd, kreeg netjes een afrekening van Qurrent met een bedrag dat ik terug zou krijgen. Rond de 250 euro. De boete van het eerder overstappen er al gehaald.
Twee weken later word het betaald minus 1 maand.
Na een hele lange mail wisseling heb ik ze vandaag maar gebeld. Waar ze na 5/6 werkdagen pas reageren.
Nu blijkt dat Qurrent de opzegging pas 3 weken (12 januari) later behandeld en dus net na de maandelijkse incasso ronde op de 8ste van de maand.
Dus januari ook betaald. Kreeg ik een email met een betalingsachterstand, dus ik weer het maandelijkse bedrag overgemaakt. Heeft Qurrent deze geboekt op februari 2019.
Nu zeggen ze ja, maar de afrekening is gemaakt op 13 februari dus weer na de 8ste.
Ik heb nu 2 maanden betaald voor lucht.
En geen manier om dit via de email en telefonisch terug te krijgen.
En als je ze belt zijn ze enorm onbeschoft.
Ohhh en niet geheel onbelangrijk, ze sturen screenshots mee. Maar vergeten dat ze 2 schermen hebben en je dus in mijn geval een broef van een andere klant kan mee kijken. Erg slechte privacy zaak dus.
Adam

Waardeloos bedrijf, twee jaar netjes optijd betaalt, derde jaar prijz gestegen tot 120 euro en 309 euro bijbetaling op jaarnota, mijn contract eindigt op 26 augustus, krijg ik email “Per 26 maart 2019 stoppen wij met het leveren van energie op je adres(sen) binnen drie maanden 549 euro kwijt voor energie, telefoon niet bereikbaar, email(niet eens beaantwoord) livechat met qurrent niemand beschikbaar, blijf af!
A.B

Een door Qurrent zelf bedachte en ingevoerde meterstand zorgt ervoor dat ik met een behoorlijke jaarrekening en dus kostenpost wordt opgezadeld. Daarbij komt dat het maandtarief direct is verhoogd.
Het energiebedrijf Liander, de eigenaar van de slimme meter, heeft mij verzekerd dat de slimme meter zelfstandig geen foute meterstanden kan doorgeven. Aangezien ik zelf geen meterstand door hoe te geven ligt het probleem bij Qurrent.
Wat ik ook probeer om het probleem op te lossen, wat al enorm veel tijd heeft gekost, is het enige wat Qurrent doet aanmaningen sturen. Ze willen nog meer geld hebben, terwijl ik geld van Qurrent tegoed heb.
Qurrent is voor mij een toonbeeld van klantonvriendelijkheid en een bedrijf dat zijn processen niet in orde heeft.
Qurrent los mijn probleem een keer op!
Goed advies voor anderen! WEGBLIJVEN.
Daan

QURRENT ZIJN OPLICHTERS.
Wij zijn overgehaald door een verkoper om vorig jaar over te stappen naar Qurrent met de belofte dat onze opzegvergoeding (100EUR) zou worden vergoed als we de factuur zouden uploaden in de app, en als 2e dat wij aan het eind van het jaar 2x een bedrag van 110EUR zouden terug krijgen. Dit werd dan afgetrokken van ons eindafrekening.
Beide beloftes zijn blijkbaar nooit gebeurd en ik moet dit allemaal zomaar ineens hebben verzonnen want ze weten van niks. Nu kan ik de mevrouw wel geloven die ik aan de telefoon had maar ik weet 100% zeker dat de verkoper die aan mijn deur kwam mij het kraakhelder heeft uitgelegd. Wij zijn opgelicht door deze mensen en ik zal nooit meer met ze in zee gaan. Ik waarschuw iedereen deze oplichters niet te vertrouwen.
Nel

ben na een jaar overgestapt naar een andere leverancier. Ik ben nu al verschrikkelijk lang aan het wachten op de jaarnota. Ik weet dat ik nog flink wat geld van ze krijg (te hoog maandbedrag, welkomstbonus, te vaak geïncasseerde voorschot) en dat het daarom zolang duurt. Slim van ze, als ze dit met alle klanten doen ontvangen ze natuurlijk veel meer rente. Ik hoor namelijk dat het soms wel heel snel lukt daar bij qurrent. Absoluut niet klantvriendelijk. Ondertussen heb ik een (verhoogd) voorschot moeten betalen terwijl ik geen klant meer ben, puur omdat ze zo ontzettend traag zijn met de eindnota. Ik stap ieder jaar over, en nog bij geen enkele andere leverancier deze slechte service ontvangen. Reageren op e-mails heeft qurrent ook nog nooit van gehoord. Vreselijke organisatie. Mijn advies: stap nooit over naar qurrent.
marcel

als je benadert word door een call center over het over stappen naar Qurrent hang dan maar op mijn moeder had aangegeven dat ze niet wou overstappen maar dat werd gewoon door gezet als je dan gaat bellen over het hoe en wat dan weten ze ineens niet meer hoe het zit is er geen dossier terug te vinden en als je dan overstapt naar een andere maatschappij doen ze heel moeilijk je kan niets regelen met ze ze moest 192 aan maand termijn betalen maar ze krijgt 288 terug dus bellen van kunnen jullie dit verrekenen maar dat is heel erg moeilijk blijkbaar en nu zit ze met een incasso aan haar broek omdat mee werken niet bestaat bij ze echt een bout firma
J. J.

Beste mensen,
GA NIET MET DEZE ORGANISATIE IN ZEE!
Via deze weg wil ik mijn frustratie en ongenoegen uiten en mensen waarschuwen over de firma Qurrent.
2 Maart 2018 heb ik een verhuisbericht doorgegeven. 5 Maart reactie, men is niet zeker of er stroom geleverd kan worden op mijn nieuwe adres. Telefonisch doorgegeven wanneer de meter is geplaatst en om de meterstanden door te geven. Het was nog steeds niet mogelijk om stroom en gas te leveren op ons nieuwe adres. Teleurgesteld hebben wij daarom telefonisch ons contract beëindigd.
Tot mijn verbazing kregen we een eindnota met een opzegboete van 200,00. Dat terwijl het contract zegt: Je heb een Qurrent energiecontract afgesloten voor de levering van groene stroom en CO2-gecompenseerd gas voor 1 jaar met een vaste prijs. Het contract is boetevrij en maandelijks opzegbaar.
Gelijk een klacht ingediend. Blijkt dat in de tussentijd telefonisch het contract is verlengd. Ik ben telefonisch benaderd met een aanbieding om een voordeel te pakken uit een stukje windenergie. Echter hebben ze daarbij niet vermeld dat het om een driejarig contract ging. Dit staat dan in het verlengcontract WELKE NOOIT NAAR MIJ IS VERZONDEN! Qurrent stuurt vervolgens een mail met het contract wat destijds volgens hun is verstuurd maar welke ik nooit heb ontvangen.
Dit besluit mij te bellen met de klachtenafdeling. Na het uitleggen van mijn klacht wordt de verbinding verbroken. Vervolgens is het kantoor telefonisch niet meer bereikbaar. De dag erna weer bellen. Er wordt beloofd dat ik wordt teruggebeld. Dit wordt niet gedaan. De dag erop weer bellen. Er wordt beloofd dat ze er op terugkomen. Dat wordt niet gedaan. Dan krijg ik plotseling een aanmaning per mail. Ik mail netjes terug dat ik het niet eens ben met de opzegboete met bovenstaande redenen.
Van C. Lakeman krijg ik een mail terug dat als er een nieuwe aanmelding plaats zou vinden, de boete zou worden kwijtgescholden (Met de melding om zo spoedig mogelijk te betalen). Dat terwijl ik het telefonisch heb aangemeld en telefonisch de melding heb gekregen dat er geen aansluiting kan plaats vinden via Qurrent op mijn nieuwe adres.
Netjes gereageerd aan dhr. Lakeman per mail. Vervolgens krijg ik een laatste herinnering. Ook hier reageer ik uitgebreid op. Daarop krijg ik dezelfde mail terug die al eerder was verstuurd, ze beroepen zich op het verlengcontract welke ik nooit heb ontvangen, en ook nooit heb getekend. Daar reageer ik netjes op per mail. Tot mijn verbazing krijg ik geen reactie meer. Nee, ik krijg reactie van een incassobureau met een aanmaning tot betaling.
Met het incassobureau begint het getouwtrek van voor af aan. Maar liefst 39 e-mails gaan over en weer waarin ik uitgebreid alle bovenstaande kwesties nogmaals uitleg.
De kwestie zal nu aan de rechter voorgelegd moeten worden. Daarbij worden griffierrechten, salaris incassobureau en kosten van de dagvaarding op mij verhaald.
Conclusie, voor mij is dit een principekwestie, gaat absoluut niet om het geld maar het is diep treurig dat men zich schuilt achter een contract welke ik nooit heb gehad. Het leuke is dat het incassobureau mij gelijk geeft maar niets kan betekenen om een procedure te voorkomen.
Eindconclusie:
GA NIET MET DEZE ORGANISATIE IN ZEE!
Marlou

Linda

Zeer slechte ervaringen met qurrent. Afspraken maken met qurrent lukt niet, deze komen hun niet na. Sterker nog ze weten ‘niks meer’ van de gemaakte afspraken. De klant kan dan opdraaien voor hun fouten. Sluit hier geen contract bij af!! Zeer slecht behandelt na een aantal jaren klant geweest te zijn. NOOIT MEER QURRENT, wees slim en sluit uw contract af bij een andere energieleverancier.
Lia Verweij
Geen oordeel Kip ik heb je …. en daarna kun je het bekijken. In het begin beginnersfoutjes gemaakt door Qurrent. Helaas werkt dit niet naar de klant toe. Een contract met een groene cheque afgesloten, zodat je de boete door Qurrent met de eerstvolgende jaarnota vergoed krijgt. Helaas pindakaas …. lees dan wel de voorwaarden dat je dit binnen 3 maanden moet doen … anders kun je naar die vergoeding fluiten … voor wat de beginnersfouten van de klant … sorry geen begrip, geen vergoeding, want .. kip ik heb je binnen..
Annemarieke

Slecht!! Verkooppraatjes kloppen voor geen meter. Ik zit nu aan een contract vast wat ik helemaal niet wil. Natuurlijk ook mijn domme fout. Ik had het contract moeten controleren. Maar dat een verkoper oneerlijke voorlichting geeft vind ik al asociaal maar dat Qurrent op die manier klanten binnen wil halen vind ik bizar. Zeker met de hun hoogstaande idealen.
Marcus

Na 4 maanden nog steeds geen meterstanden zichtbaar. 5 keer zelf contact gezocht en ze zeggen steeds dat ze gaan terugbellen of mailen en dat ze nu echt het probleem gaan oplossen maar ik heb nog geen enkele reactie mogen ontvangen. Jammer dat ik geen 0 sterren kan geven
Bert

Kaspar

menno

Mamies

Zeer slechte klachtafhandeling. Beloftes worden niet nagekomen en mails niet beantwoord. Na een jaar kunnen overstappen. Geen eindafrekening maar alleen een bedrag van mijn rekening geschreven. Klantenportaal niet meer inzichtelijk en beloftes om eindafrekening te sturen worden niet waargemaakt. Ga nu maar het laaste bedrag laten storneren in de hoop dan wel een rekening te krijgen. Daarna voldoe ik uiteraard alsnog aan mijn betalingsverplichting
bc

Twee glade verkopers kwamen gisteren bij mij aan de deur en ze voorstelden zichzelf als twee medewerkers van Liander. Normaliter zeg ik tegen verkopers van andere energie maatschappij dat ik geen interesse heb in hun services. Ik ben al vier jaar hartstikke tevreden met Green Choice. Omdat ik dacht ze Lianders medewerkers waren liet ik ze naar binnen. Eenmaal binnen begonnen ze met hun glade verkooppraatjes en bleek dat ze van Qurrent waren. Na drie keer gezegd te hebben dat ik geen interesse had, noemden ze mij KOPPIG! ongelooflijk! Ik heb ze snel de deur uitgewezen en gezegd dat ze mensen puur misleiden met hun gladde praatjes en leugens.
Bart
Geen oordeel Hans
Geen oordeel M Geile

The sales people lie. The customer service has terribly long waits. And there is no flexibility when you tell them the sales person lied and you now want to end your contract before it begins. I was sold a 3 year energy contract outside of a grocery store. I asked the sales person if there would be any fees if I moved out of the country before the contract was up. He said no fees would be charged and we could even try to hand the contract over to the following renters if we moved. We tried to get a hold of Qurrent for a whole week, calling a couple times a day and each time met with really long waiting times. I was never able to stay on longer than that because I was at work. I emailed to say I want to end my contract and was told I would get an answer in two weeks which is of course outside the 14 day period. We missed our 2 week period to cancel the contract because the last few days was on a Sunday (not open) and during the Christmas Holidays. We finally got through one day and were told you have to pay a fee if you leave the country. So the sales person directly lied. The customer service has terrible waiting times. And they aren’t willing to work with you even when you say you were lied to. I’m sure they have good prices, and clean energy, but we now have to pay a fine. They lie to sell you things and then don’t help you fix it.
Michaela Fabianova
Geen oordeel H v/d B

Mooie praatjes aan de deur maar niet de beloftes na komen, na veel praten en bellen hebben ze de overstap boete betaald en krijgen we toch wind energie korting. ( eerst zien volgend jaar op de eind afrekening). En we zouden een Feyenoord shirt krijgen. ( wat mijn mijn over de streep heeft getrokken om over te stappen) dit was ons allemaal aan de deur belooft. Maar naar het shirt kan mijn man fluiten. Niet over stappen is ons advies.
Tonnie
Geen oordeel Edwin
Geen oordeel Lance

Ik werd door een goede verkoper overgehaald me aan te melden.
Na alle slechte berichten, o.a. hier, had ik er al snel spijt van.
Op m’n herroepingsmail kreeg ik een ontvangstbevestiging (automatisch, niet inhoudelijk) waarin stond dat het wegens ‘groeistuipen’ wel 1 tot 2 weken kon duren voordat ik een antwoord zou krijgen.
Op de live chat is ‘op dit moment’ niemand beschikbaar. Dat ‘moment’ duurt nu al minstens twee dagen.
Telefonisch zijn ze vandaag (13-10-2017) de hele dag niet bereikbaar wegens ‘onderhoud’. Hoe verzin je het.
Welk bedrijf gaat nu actief klanten werven als ze er dit administratief totaal niet aankunnen?
Mijn advies: Loop met een grote boog heen om alles wat met qurrent te maken heeft.
Marijke

Redz

Gelukkig al weer een tijd van Qurrent af. Zijn een stel oplichters. Factureren kunnen ze als de beste maar als jij van hun nog geld tegoed hebt laten ze je maanden wachten! Administratie is een complete chaos. Dan gebruiken ze als excuus dat ze het zo druk hebben met nieuwe klanten en dan vinden ze het dus kennelijk normaal dat jij als vaste klant maar gewoon moet wachten tot ze een keer uitkomt om te reageren. Wel opvallen d dat afschrijvingen altijd wel vlekkeloos verlopen maar verrekeningen en jaarnota’s toevallig niet als dat in hun nadeel is. Medewerkers zijn wel vriendelijk maar kunnen je nergens mee helpen. Ik heb uiteindelijk opgezegd en kreeg vervolgens voor mijn windtegoeden nog maar een fractie terug ook al had ik die maar iets meer dan een jaar daarvoor gekocht. Dat was dus goud stroom zo duur. Vervolgens hadden ze ook nog het gore lef om te hopen dat ik weer klanten zou worden. Ratten en dieven zijn het en ik ontraad het iedereen en mij zien ze echt nooit never terug.
Wat mensen over Qurrent vertellen.
Heeft u ervaringen met Qurrent en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.
Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!
Aanbieders vergelijken
Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.