Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Blog
Energie
Geen categorie
Internet
Mobiel
Nieuws
Verzekeren

Solcon

Na in 2012 al tot beste landelijke internetprovider te zijn benoemd, is Solcon dit weer in 2013. Met haar kwalitatief goede internet, goede bereikbaarheid van de helpdesk en uitstekende service heeft Solcon deze prijs twee jaren achtereen binnen weten te slepen.  Het bedrijf is in 1996 ontstaan en vierde in 2012 zijn eerste buitenlandse vestiging in Roemenië. Samen met XS4ALL waren zij ook al een van de eerste die spam wilden tegengaan.  De slogan van het bedrijf luidt  ‘provider met een hart’ en gezien de uitstekende resultaten, maken ze dit waar.

Solcon ervaringen

Geef Solcon een beoordeling

196 Solcon ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Tarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Kwaliteit product
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

M de Jonge
14/09/2017
via website
thumbs down

Wij zijn nu anderhalve maand bezig snel internet aan te vragen op Schokkerhaven en Solcon doet, als ze wat doet, alles fout en geeft de klant de schuld. Ik ben zelden op zo’n respectloze wijze behandeld door mensen die qua technische-, administratieve- en communicatieve vaardigheden zo te kort schieten. Solcon verschuilt zich bij herhaling achter anderen die de schuld hebben van hun eigen falen.

We zitten nu tegen de verhuizing aan en vandaag meldt Solcon dat de lijn van de oude bewoners nog open staat en we die maar moeten gebruiken. Terwijl die het modem hebben terug gestuurd en hebben opgezegd! Daarbij is dat modem eigendom van Solcon en zijn wij daar niet voor verantwoordelijk. Eindelijk dachten we komende vrijdag aan gesloten te worden, werd het gistermiddag voor onbepaalde tijd geannuleerd. Vandaag wederom geen enkele toezegging.

Zelden zo’n klantonvriendelkijk bedrijf mee gemaakt, terwijl we toch een uitgebreid pakket in de bestelling hadden. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, het gaat erom hoe je die fouten herstelt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Frannie
20/08/2017
via website
thumbs down

Nooit meer Solcon tv ! Ik heb een appartment gehuurd waar de eigenaar helaas al Solcon had laten installeren..internet en tv/hele bedrijfs pakket met zijn zaak. Mijn t.v stoort om de paar minuten via de live stream,nu had ik gebeld naar Solcon en die waren zo arrogant om mij te vertellen dat het geen directe kabel is. Wat het dus wel is…2 huurappartementen met 2 aparte kabels. En ook zei hij toen: dan betaal je maar 90 euro voorrijkosten mevrouw! In het weekend niet bereikbaar voor klanten en wachttijd aan de telefoon is meer dan half uur. Ik ben Telenet gewend ,man man,wat een verschil is dat zeg. Solcon tv kijken is stressvol: de afstandbediening werkt traag,tv is haperend qua beeld en geluid..terugkijken loopt ie vast,continu resetten,zwart beeld ,geluid is te laag op zijn hardst etc etc !!!! Verschrikkelijk beeld en kijk plezier. Blij als ik verhuis en Solcon vaarwel kan zeggen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arie de Bruin
13/08/2017
via website
thumbs down

Extreem slecht. Oude lijn opgezegd. Vrijdag ochtend vroeg over op Solcon, maar niet heus. Het hele weekend geen internet. Solcon heeft de arrogantie om het niet in orde te maken, maar verschuilt zich achter andere partijen.
Of je nu hotel bent of niet met weekendgasten, het boeit ze niets!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marius
09/08/2017
via website
thumbs down

Extreem slecht. Apparatuur komt niet aan, tickets worden niet beantwoord, de apparatuur die toevallig wél aan komt is niet de juiste, enz. Ik heb ze gevraagd om mij van deze ellende te verlossen door mijn abonnement te beëindigen, maar dat wordt geweigerd.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mari
05/08/2017
via website
thumbs down

Waardeloos. Aansluiting lukt niet, apparatuur komt niet aan, bij contact word je beledigd, enz. Solcon zou bij wet verboden moeten worden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Corne sinke
03/08/2017
via website
thumbs down

waardeloos!!!!

al drie keer een nieuwe modem beloofd en nog steeds niets!!!
dan maar weer bellen en drie kwartier naar irritante wachtmuziek luisteren :((.

en er kan nog geen excuses vanaf bij de helpdesk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wendy
03/08/2017
via website
thumbs down

Ook de monteurs bij Solcon hebben het niet makkelijk. Als ze de bedrijfskleding ( waar hun logo op staat ) niet gedragen wordt dan krijg je een opmerking, ook al is hij nat van het zweet toch gewoon aantrekken. In de auto ben je zelfs verplicht om veiligheidsschoenen te dragen. Alsof ik mijn teen kan stoten tijdens het autorijden. En dan nog maar te zwijgen over de totale installaties. Je krijgt er 4 in je maag gesplitst en dan mag je nog niet eens een nieuwe kabel naar de vaste pc trekken omdat het niet bij de installatie hoort. Nou als ik overstap en ik maak gebruik van een monteur die alles voor mij komt aansluiten, en pas weggaat als de klant tevreden is dan hoort het aansluiten van een vaste pc bekabeld er in mijn ogen ook bij. Maar niet bij Solcon daar mag de klant dat zelf lekker oplossen. Kortom als monteur bij deze zogenaamde Christelijke Provider heb je het ook totaal niet makkelijk. Ik zou hier nooit mee in zee gaan. Als monteur niet, maar ook zeker als klant niet. Ze beloven je gouden bergen, en als je dan als Mozes boven op deze berg komt te staan dan krijg je iets moois. 2 stenen tafelen die je als een baksteen naar beneden gooien. Kortom totaal niet de moeite en het geld waard om hier mee in zee te gaan.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
TH
18/07/2017
via website
thumbs down

De TV van Solcon werkt sinds enkele dagen niet meer. Het beeld blijft zwart. Programma’s terugkijken kan nog wel, maar dan meestal maar voor de helft. Dan stopt de opname gewoon met afspelen. Van het geluidsniveau klopt ook helemaal niks. Bij de ene zender staat het geluid op 100 en horen we niets. Als we vervolgens wisselen van zender staat het geluid ineens ontzettend hard. Het menu heeft altijd al ontzettend traag gewerkt, net als het opstarten.

We hebben een abonnement bij Solcon afgesloten vanwege enkele goede recensies, maar ik ben bang dat we een spreekwoordelijke kat in de zak hebben gekocht. Want wat valt dit tegen zeg. Ik betaal liever een paar euro per maand meer zodat ik bij een andere aanbieder wel gewoon TV kan kijken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Boertjes
Geen oordeel
24/07/2017
via website

@TH, welke ontvanger had je? Een Dune of een Amino?

Nuttig? Ja   Nee

Mark Likkel
17/07/2017
via website
thumbs down

Ik ben al 10 jaar klant. Vanwege filter….
Vorige week een probleem met mijn upgrade. Probleem is onoplosbaar. Technische hulp kan niet helpen. Ze bellen niet terug en reageren veel te laat.
Het is schandalig om te zien dat er zo slecht teruggecommuniceerd wordt. Ik ga Solcon opzeggen!

Kortom niet met solcon in zee. Incapabele mensen en bedrijf!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
joan
Geen oordeel
27/07/2017
via website

een verschrikkelijk bedrijf solcon ik heb nog steeds geen tv het ligt nu bij mij thuis
als je solcon vertel dat ze een storing hebben ..ik kreeg een bandje te horen sorry voor is een storing sorry voor het ongemak wij hopen het zo spoedig mogelijk op orde te maken . als je belt zeggen ze keihart dat ze zeggen dat ze geen storing hebben
ik wil van die lui af

Nuttig? Ja   Nee

Jan W
03/07/2017
via website
thumbs up

Alles functioneert prima, inmiddels meer dan 10 jaar klant.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
J.M.M. Staal
02/07/2017
via website
thumbs up

Solcon is is solide bedrijf met beperkingen. Geen zondagcservice en morele bezwaren voor bepaalde zenders.
De diensten werk goed. Je moet er wek even aan wennen.
Solcon investeerde mee in glasvezel in Giessenlanden waar andere “groten” het lieten liggen, waarvoor hulde. Niet alles perfect maar wel respect voor getoond inintiatiefven lef.,Jammer dat de morele principes zo zwaar moeten wegen. Daarin verschillen we van inzicht.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Shirley
25/06/2017
via website
thumbs down

Sinds maand dig. tv van solcon. Gebruiksonvriendelijke systeembediening, weinig mogelijkheden voor persoonlijke instellingen, uitzending gemist werkt slecht, alleen 50 hz terwijl ik juist 100 hz tv heb aangeschaft en ga zo maar door. Ik stap over naar KPN op advies van eerdere overstappers van deze prutsprovider naar KPN.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Fam. Dijkstra
18/06/2017
via website
thumbs down

Internet: Prima
Telefonie: Geen klachten
TV: Verschrikkelijk!

Elke avond weer een ander probleem. Al een maand telefonisch en per mail contact hierover, maar zo te zien blijven we bezig met symptoombestrijding en blijft een permanent oplossing uit. Resterende contracttijd uitzitten en dan overstappen naar de concurrent!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
H. van Gool
13/06/2017
via website
thumbs down

Gisteren de monteur van Solcon al vroeg aan de deur. Alles geïnstalleerd en weinig tijd voor uitleg. Ik was een tevreden klant bij de KPN en wilde deze omzetting ook niet. Wij zijn oudere mensen en omdat alles tegenwoordig via internet gaat en wij niet op mailtjes hebben gereageerd zitten wij nu automatisch vast aan een 2jarig contract.
Opzeggen is niet mogelijk. Wij hebben niets getekend. De reclame doorspoelen bij opgenomen programma’s gaat niet. Netflix, wat wij veel keken bij de KPN app, hebben wij niet meer. Obdertiteling op Ned. 1,2 3n 3 staat automatisch altijd aan, heel irritant. Je kan het alleen uitzetten als je op RTL4 de ondertiteling uitzet !?! Nog heel veel kinderziektes dus. De computer heeft ook iedere keer kuren. Internet wordt steeds beëindigd met de boodschap: kan de webpagina niet vinden. Kortom NOOIT met Solcon in zee gaan. Heeft iemand een idee hoe wij hier toch nog vanaf kunnen? Wij willen de KPN terug.
afz. 2 verdrietige oudere mensen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Janpaul
12/06/2017
via website
thumbs down

Gewoon het slechtste internet dat er is, kan geen eens normaal YouTube kijken behalve op 144p dat ook nog eens heel de tijd uitvalt geen aanrader

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Robbert
10/06/2017
via website
thumbs up

internet via glasvezel 50/50 werkt bij mij zonder problemen , zit nu te kijken naar alles in 1 …

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Eddy
10/06/2017
via website
thumbs down

Slecht ! Nooit doen. Ruim 10 jaar (zakelijk) klant geweest zonder problemen. Opeens ondefinieerbare storingen, trage TV, regelmatig uitvallen telefoon en instabiele internetverbinding. Helpdesk medewerkers kunnen alleen telefoon opnemen en komen niet verder dan advies geven te resetten. Inhoudelijk zijn deze medewerkers de lagere school nauwelijks ontgroeid. Kortom: begin NIET aan Solcon !

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Matie
08/06/2017
via website
thumbs down

Mijn glasvezel internetverbinding was top, tot eind vorig jaar we een andere router krijgen (zonder 5GHZ in een drukke binnenstad) en op ‘een ander netwerk’ aangesloten worden. Sindsdien is het droef gesteld. Elke dag valt met regelmaat enkele minuten de verbinding (niet de wifi, maar de glasvezel) weg, waardoor mijn sonos steeds uitvalt en telefoons overspringen van wifi naar 4G. Dochter boos dat haar bundel zo snel op is. etc. Buiten het wegvallen is de verbindingssnelheid erg wisselend en haalt meestal de 50Mbit niet. Alleen op rustige momenten kom ik nog boven de 90Mbit. En nu is dat niet zo erg, maar er zijn teveel momenten dat 10Mbit maximaal is.

De helpdesk is niet wezenlijk geinteresseerd in mijn probleem. Ben nu een maand verder. Hoop berichten, maar ze vinden dat het niet aan hun kant ligt en zijn niet van plan het te testen. Ze hebben nog geen enkele actie ondernomen. Mijn netwerkkennis is groot. Stuk groter dan de helpdeskmedewerkers en ik ben er zeker van dat het niet binnenshuis ligt. Zelfs als ik alles verwijder en met 1 laptop direct aan de glasvezel gekoppeld zit, is het probleem er.

Dit was tot een jaar geleden anders bij Solcon. Je kreeg altijd een reactie van een kundig persoon die als er issues waren het uitzochten. Dat is over. Kennelijk is de samenwerking met Tele2 financieel aantrekkelijk, maar voor gebruikers helaas niet.

Niet doen. Zou ik zeggen. Hoe jammer ook. Het was een goede, kleine, toegankelijke provider.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Henk geerlings
25/05/2017
via website
thumbs down

Het is veel slechter geworden na de update, alles buggt en opnames kan je niet doorspoelen. Ik zit nu een minuutje tv te kijken en ik zie nu geen interfaces meer echt een hele slechte update.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jan
15/05/2017
via website
thumbs down

Heeeeeeel slecht!!! Problemen met opstarten veel storingen nooit doen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ronald
04/05/2017
via website
thumbs down

In 2 woorden NIET DOEN.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
John
02/05/2017
via website
thumbs down

Nu ruim anderhalve week na zappen het beeld op zwart. Krijg verder geen enkele info behalve dan dat ze (Solcon) er niets aan (kunnen) doen. Verder medewerkers die getraind zijn om de klant vriendelijk te woord te staan. Heb liever oplossing voor probleem.
Denk er nu serieus over om maar over te stappen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Weer en klant in de kou
25/04/2017
via website
thumbs down

Echt vreselijk slecht. Beloven van alles, Komen niet na. Echt heel vermoeidend.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arnold
25/04/2017
via website
thumbs down

Heel slecht, werken samen op directie niveau met Tele2. Maar het lukt ze beide al 11 weken niet om glasvezel op te leveren.(4-5 weken was de levertijd) Slappe excuses, zeggen dat ze ons op de hoogte houden, doen ze overigens niet. Moet nu aan een 3de partij ruim 600 euro betalen voor de oplevering van niets. Zowel 3de partij als ik zijn de dupe van dit wanbeleid bij zowel Tele2 als Solcon. Helpdesk reageert niet of nauwelijks. Wanneer ik zeg dat ik een recensie ga schrijven over Solcon, zegt meneer Jos Kaan van Solcon: “dat helpt niet” OHHHH, dus als ik een slechte recensie schrijf, krijg ik geen galsvezel. Wat helpt dan wel Solcon? Moet ik jullie aaien en bevredigen, bloemen sturen, vertellen hoe fantastisch jullie zij om wel een aansluiting te krijgen?Op mijn knieen voor Solcon en Tele2 ? Elke dag een recensie over Solcon en Tele2 maar ik zie dat het niet goed gaat met Soclon met zulke slechte recensies en dreigen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marcel
24/04/2017
via website
thumbs down

6 jaar trouwe klant.. Nu jaar lang gedonder. Het is gewoon te veel tekst om te typen maar ik zal als tip geven om goed te kijken naar een andere provider met een eigen netwerk. Solcon is het geld niet meer waard.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
R
24/04/2017
via website
thumbs down

Gewoon een KLOTE provider klaar uit

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
R
23/04/2017
via website
thumbs down

Net 3 weken lid kunnen nog steeds niet de opname’s die we opgenomen hebben afspelen ( blijfd laden ) maar krijgen niets.
Balen hier erg van.
Slechte bereikbaarheid. in de avond NIEMAND te bereiken zondag NIEMAND te bereiken.
Wil je een extra pakket erbij…duurt….???
Ga ze morgen bellen en mijn tv en internet opzeggen betaal ook voor 250 up/down ..maar heb 40 up/down ???

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joost Schepens
22/04/2017
via website
thumbs up

10 jaar lid. Over algemeen is de kwaliteit goed als alles het ook goed doet.
Grootste probleem is de communicatie. Ineens werkt je telefoon niet meer, blijkt software aangepast te zijn en moet je de stekker er even uithalen. Hiervan krijg je niet bericht vooraf. We hebben een bedrijf en moeten bereikbaar zijn voor onze klanten. Nu steeds gezeur met TV, advies haal de stekkers er even uit. Bereikbaarheid storingsdienst uitermate slecht. Na 8 uur ’s avonds niet bereikbaar, dan zijn de mensen thuis van hun werk. Gehele zondag niet bereikbaar terwijl je wel betaald voor de zondag om tv te mogen kijken en heb je ook je servers draaien voor je klanten. .
Nu wordt er weer wat omgezet in hun systeem, gevolg geen internet dus servers weer plat. Geen bericht vooraf, ze doen het gewoon wanneer het hun uitkomt. Krijg nieuwe modem opgestuurd omdat het systeem verandert. Modem installeren, werkt niet dus weer bellen nadat je uren geprutst hebt. Meneer u moet dit pas over 2 weken doen nu werkt de nieuwe modem nog niet. Hierover weer geen melding gehad, hun commentaar was, “ja dat was wel beter geweest als we u hierover eerst geïnformeerd hadden. Conclusie voor bedrijven is deze provider ABSOLUUT niet geschikt. Voor prive zijn ze redelijk al moet je vaak de stekkers eruit trekken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
André Groot Zevert
14/04/2017
via website
thumbs down

Sinds wij Solcon hebben vanaf eind december 2016 storingen met beeld en geluid.
Wij moesten voorbeelden opgeven wanneer dit voorkomt. Sturen andere modem op en volgens hun moest er technisch iets geüpload worden. Telefonisch bereikbaarheid dramatisch met wachttijden van 30-50 minuten. Contract beëindiging en compensatie komt niet aan de orde. Het lijkt erop dat Solcon werkt als de Belastingdienst, zelf bewijzen dat er storingen zijn. Solcon zegt iedere keer dat zij er aan werken.
Tot op heden blijven zij maar rekken.
Mijn advies aan toekomstige klanten: BEZINT EER GIJ BEGINT!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
André Groot Zevert
Geen oordeel
14/04/2017
via website

Probleem voorlopig opgelost.
Zodra ik een andere provider heb gevonden wordt contract ontbonden!!

Nuttig? Ja   Nee

Ontevreden klant!!
Geen oordeel
03/04/2017
via website

Slechte service!!!
Laten je gewoon nu al 3 dagen zonder internet zitten.
Terwijl ze vooraf konden weten dat een ontvanger niet past bij de snellere lijn !!
Vervolgens wordt er geen enkele poging gedaan om het probleem op te lossen. Dus hoezo goede service!!

Nuttig? Ja   Nee

ROBBERT
Geen oordeel
01/04/2017
via website

Heb nu Internet 50/50 (wat heel goed werkt) met het verplichte telefoonabonnement wat ik niet gebruik , en zit nu na te denken over het “alles in 1 pakket” … maar na al deze recenties weet ik het zo net niet , het zet me erg aan het twijfelen .
nu tv via schotel wat me eigenlijk te duur is in vergelijking met een “alles in 1 pakket”

Nuttig? Ja   Nee

Kees
01/03/2017
via website
thumbs down

Al heel lang Solcon klant (+10 jr), Solcon is verworden van een degelijk bedrijf zonder veel marketing met persoonlijke service naar een draak van een organisatie met superslechte producten en service. Waar moet ik beginnen? Glasvezel? trager dan opgegeven. TV? storingen, haperingen. We herstarten uit voorzorg de ontvanger voor elke keer tv kijken. Uitzending gemist? Drama. Zoeken werkt niet, menu loopt vast, blokkerig beeld, startmoment halverwege programma ervoor. Wifi? slechtste signaal uit de buurt. Telefoon werkt dan weer zonder veel problemen de laatste tijd. Telefonisch krijg je niemand meer te pakken op “buiten werktijd” momenten. Via mail wel response, maar veel kluitjes en riet.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gerard Voskamp
27/02/2017
via website
thumbs down

Sinds ik lid ben geworden in september 2016 heel slecht (haperend beeld) Meer dan 10 keer melding gemaakt van problemen via zowel internet als telefoon.

Je krijgt nauwelijks antwoord op gestelde vragen en er verandert niets Probleem ligt volgens Solson bij Recam

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gerard Voskamp
27/02/2017
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gerard Voskamp
27/02/2017
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Herman
24/02/2017
via website
thumbs down

Heel veel problemen met TV ontvangst. Eerst wekenlang aan het lijntje gehouden met hun eis om minimaal 4 voorbeelden van storingen op te geven. Nadat ik dit ruim een week geleden heb gedaan heb ik geen enkele reactie van Solcon meer ontvagen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Leen van den Berg
23/02/2017
via website
thumbs down

Wij zijn ruim 10 jaar klant geweest bij Solcon en in september zijn wij verhuisd van Zeewolde naar Dronten. Ons abonnement hebben wij 1 op 1 meegenomen en ook de nieuwe aansluitkosten en installatie monteur betaald.
Door de huidige slechte service en bereikbaarheid wilden wij overstappen naar een andere provider en dachten een maand opzeg termijn te hebben.
Echter helaas, in het “nieuwe” contract hebben wij een korting voor 1 maand gekregen van € 9,95 netto. Bij het opzeggen nu blijkt dat wij ook weer een “nieuw” contract hebben met een opzeg termijn van een jaar.
Dit betekent dat wij tot 15 september a.s. aan deze oplichters bende vastzitten. Let op bij een wijziging of verhuizing bij deze bende dat u er ook niet in tuint.
WAT EEN HUFTERS !!!!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
A.H.Rietveld
22/02/2017
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
H wijering
22/02/2017
via website
thumbs down

Vandaag een dagje uitgetrokken voor Solcon. Na een landelijke storing (zoals gemeld op hun site van 21-2-2017 20.00 uur tot 22-2-2017 08.45uur) werkte ook na 08.45 bij mij de TV niet. Heb zelf alles opnieuw opgestart, iets wat soms werkt, maar helaas vandaag niet. Toch maar even gebeld en na ca. een half uur in de wacht een (vriendelijke) medewerker gesproken van het call-centre. Op zijn advies alles nog maar een opgestart echter zonder gewenst resultaat. Volgens de medewerker was de internetverbinding in orde maar kon hij mijn dune kastjes niet zien. Het probleem zou mogelijk aan de bekabeling liggen.
Nog maar eens gebeld met Solcon (het gesprek was niet echt gezellig) met de uitdrukkelijke wens iemand van de technische dienst te spreken. Deze zou mij per ommegaande terugbellen maar……. Mogelijk is deze medewerker inmiddels met pensioen.
In de loop van de dag viel ook mijn internet uit echter na enige tijd werkte internet weer goed en even later ook de TV. Lag het dus niet aan de bekabeling.
Geheel in lijn met de Christelijke inslag van Solcon bidt ik nu maar tot God dat e.e.a. voorlopig blijft werken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Biwie
22/02/2017
via website
thumbs down

Sinds kort zijn ze over gegaan op digitale tv in eigen beheer. Zit al vanaf het begin bij deze club nooit geen problemen tot dat ze het zelf zijn gaan doen. Om de haverklap loopt de tv vast menu’s die het niet doen echt compleet een drama.
Hou mijn hart vast voor dit jaar want mij hebben ze verteld dat halverwege het kabelsignaal gaat verdwijnen. Nou dan betaald je voor helemaal geen tv. Wat een slechte troep op het moment. Een hele foute keuze die ze hebben gemaakt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
H wijering
Geen oordeel
22/02/2017
via website

Wij zijn nu vanaf 2016 aangesloten bij Solcon.
Het is ons totaal onduidelijk hoe dit bedrijf in het verleden er in geslaagd is om goede beoordelingen te krijgen. I.v,m, verhuizingen hebben wij de laatste jaren regelmatig van provider moeten wisselen. De slechtste ervaringen hebben wij met Solcon.
Bijna wekelijks hebben we storing en dienen we de geleverde kastje opnieuw op te starten. Soms lukt dat maar vaak niet. En met enige regelmaat zitten we een hele avond zonder TV.
Storingen worden door ons, in de regel gemeld via internet (indien mogelijk),
We vullen dan een hele lijst in en geven ook ons telefoonnummer.De laatste tijd met het dringende verzoek om ons terug te bellen Helaas hebben we nooit iemand aan de telefoon gehad om onze klachten duidelijk te maken.
Om medewerkers van Solcon zelf aan de lijn te krijgen is nagenoeg onmogelijk.
Kennelijk wordt er alleen op kantooruren gewerkt en in het weekend kun je het helemaal vergeten.
Solcon is voor mij een onbetrouwbare provider gebleken.
Ter info; we wonen in Oldenzaal (niet echt in the middle of nowhere) en ons huis is aangesloten op een glasvezelnetwerk.

H. Wijering
Oldenzaal

Nuttig? Ja   Nee

Hans
13/02/2017
via website
thumbs down

Exact dezelfde ervaring als de heer Bakker hieronder. Solcon doet een brief uit voor omzetten TV en aanpassing abonnement MET bedenk tijd van 30 dagen om het contract op te zeggen. Waar men de fout in gaat is dat men ook direct de omzetting doorgeeft bij Reggefiber. Dit mag niet en zijn mafiapraktijken! Het resultaat is nl dat je op dat moment geen verhuizing kunt aanvragen bij een nieuwe provider.

Omdat de informatie die verstrekt wordt erg karig is hebben wij de nieuwe hardware teruggestuurd met als resultaat dat ik vanaf deze week geen digitale TV meer heb tot dat ik uiteindelijk over ben naar een nieuwe provider.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Erik Aanstoot
12/02/2017
via website
thumbs down

Erg slecht en klantonvriendelijk.Wachttijden meer dan een half uur komt vaak voor bij Solcon. Nu al meer als een week geen internet terwijl de fout toch echt bij Solcon ligt.7 x gebeld en op hun verzoek een nieuwe utp kabel gekocht omdat dat de oorzaak zou zijn.Niet dus.
Heb dringend gevraagd om maar een monteur langs te sturen zonder kosten en als stukje service na week zonder internet maar nee of ik daarvoor 90 euro moet betalen aan alleen voorrijkosten.
Heb per direct alles opgezegd bij Solcon en ga overstappen naar andere provider

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
ms
09/02/2017
via website
thumbs down

Klantonvriendelijke helpdesk. Problemen liggen altijd aan een andere partij. Na het opzeggen van het contract is levering te vroeg door solcon gestopt. Daardoor dagen geen internet gehad. Tip is als je opzegt bij solcon, zorg ervoor dat je reeds bij een andere kabelaar zit. Prutswerk.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Piet Verdiet
08/02/2017
via website
thumbs down

Enorme lange wachtijd voor telefonische helpdesk. 30 minuten is niets.
Nadat het “nieuwe tv kijken” door solon aan mij is opgelegd heb ik opgezegd.
Overgang naar nieuwe kabelaar loopt door diverse administratieve fouten bij Solcon volledig in de soep.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter de Kievid
28/01/2017
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jan Bakker
21/01/2017
via website
thumbs down

Ga niet met Solcon in zee !

Ga niet met solcon in zee!! Je komt er zonder stress nooit meer vanaf
Solcon dicteert dat p.i.v juni 2017 het DVBC signaal niet meer doorgegeven wordt
Dit betekent dat alle coax kabels vervangen dienen te worden door digitale kabels
Dat is ernstig en jaagt de consument op hoge kosten door vervanging van kabel naar utp
Maar veel erger is dat als je solcon te kennen geeft over te stappen naar Ziggo het bedrijf op eigen houtje ongevraagd en zonder toestemming een order afvuurt en de apparatuur voor het nieuwe tv kijken al bijna onderweg is als je niet direct reageert
Ik heb daarom onmiddellijk alle contract met solcon opgezegd
Solcon heeft een wanprestatie geleverd en zet de consument onder druk
Er is dan ook geen toekomst voor dit bedrijf
In het meest gunstige geval worden ze overgenomen door een provider met visie
En anders is faillissement onvermijdelijk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
joan
Geen oordeel
04/04/2017
via website

JOAN
VERSCHRIKKELIJK BEDRIJF KREEG EEN REKENIN NA 3 WEKEN 236 EURO
NIKS WERK ALS JE WIL BELLEN 10 WACHTENDE VOOR JE DAT SNAP IK WANT HET WERK GEWOON NIET.. IK GA EEN ADVOCAAT IN SCHAKELEN BEN AL400 EURO KWIJT NU 3 MAANDEN ..ALS JE BELT HET ZIJN GEWOON SCHOFTEN AAN DE LIJN ZE MOETEN WEL WANT ZE BESTAAN NIET LANG MEER IK LAAT HET HIER NIET BIJ ZITTEN DE CONCUMENTENBOND WEET HIER VAN OPLICHTERS ZIJN HET, GEHEEL IN LIJN MET CHR ISTELIJKE inslag an solcon did ik nu maartot god dat e,e.a oorlopik blijft werken

Nuttig? Ja   Nee

Gerrit klop
Geen oordeel
12/02/2017
via website

Mensen trap er niet in A.U.B slechter dan dit kan niet. Heb glasvezel via solcon maar het is nog slechter dan een antenne van vroeger uit 1965 op je dak. Betaal een abbo voor 500 up en 500 download, maar kom nog geen eens aan de 100. Maar wel betalen voor dat duurdere abbo. Ik ga ook een advocaat in de arm nemen want ben dat solcon helemaal zat. Ze kunnen niet leveren wat ze beloven en of mee adverteren.

Nuttig? Ja   Nee

R.Schuurman
08/01/2017
via website
thumbs down

Internet doet het prima, alleen de tv…Man man…ik plaats normaal nooit een klacht openbaar maar dit gaat nergens meer over.
Om de haverklap is het decoder kastje weer vastgelopen…kunnen we niet spoelen en zappen….Vaak storing! Laatst was er helemaal geen normaal beeld..We komen van de schotel af dus we kennen wel een keertje storing door slecht weer oid.
Het allerergst vind ik nog wel dat de boel werd aangesloten in de meterkast en het 1 van de kastjes precies voor onze noodstroom voorziening geplaatst werd(we hebben een bedrijf dat niet zonder stroom kan. Doordat dit kastje daar zit kunnen we ons aggregaat niet aansluiten.
Ik heb dit netjes aan solcon uitgelegd met foto’s erbij etc..kreeg ik als reactie dat we dit zelf moesten betalen als de aansluiting verplaatst (30 cm lager) moest worden, dit zou ons dan 1000 euro(!) kosten…..
Fout van hun, kost ons geld? Wtf
Enorm slecht dit..ik stap zsm over als het jaarcontract voorbij is

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
kees
04/01/2017
via website
thumbs down

Na honderden automatische incasso’s, ineens een aanmaning van een factuur en twee dagen later afgesloten. Rara??
Slecht bereikbaar, niet klantvriendelijk.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michael
01/01/2017
via website
thumbs down

Geen TV of Internet…..niemand bereikbaar. Bedankt voor de goede service.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
LteA
Geen oordeel
30/12/2016
via website

Veel meer storingen op TV-beeld (blokkig beeld) dan we ooit hadden bij schotel!
Worden we niet vrolijk van!

Nuttig? Ja   Nee

Annemarie
Geen oordeel
26/12/2016
via website

Wat een k@t zooi is dit zeg ik werk via mijn mobiel en bezoek websites en nu staat in ene Solcon die sites blokkeren hoe ik hier aan kom geen flauw idee heb ze nooit toestemming gegeven om in mijn internet bundel te komen

Nuttig? Ja   Nee

Anoniem
Geen oordeel
22/12/2016
via website

Schandalig, weten niet wat klantvriendelijkheid betekent. Waarschijnlijk nooit de klantenfluisteraar gelezen (Jan van Setten). Nooit doen!

Nuttig? Ja   Nee

L.Bonnemaijers
20/12/2016
via website
thumbs up

Een enorm teleurstellend bedrijf.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
DAJ
12/12/2016
via website
thumbs up

Glasvezel buitenaf van Solcon. Werkt goed. Klantenservice ook netjes.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
de Haas
03/12/2016
via website
thumbs up

Pas op met het ISA mediafilter. We hadden een download van Office 365 gekocht en deze was niet te activeren via ons netwerk. Geprobeerd via een hotspot en toen lukte het wel.Hetzelfde probleem bij een nieuwe telefoon die kon niet verbinden met een netwerk.Na lang zoeken het filter uit gezet en jawel hoor gelijk lukte alles. Ook de klantenservice is zeer slecht bereikbaar. Meerder malen 30 minuten wachten!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
R. de Boer
02/12/2016
via website
thumbs down

Wachttijden zijn altijd erg lang. Op dit moment zit ik al 11 minuten aan de lijn, nog steeds niemand gesproken. Vorige keer was het meer dan 20 minuten!! Ze zijn nu ook begonnen met automatisch afschrijven, waar ik geen toestemming voor heb gegeven. Tenslotte, tot overmaat van ramp, ben ik opgezadeld met een vernieuwd televisieabonnement, waar ik niet om gevraagd heb, maar wat ik moet accepteren en ook nog tientjes per maand extra kost. Heb een klacht ingediend, maar gebeurt niets mee. Ik heb nu mijn abonnement opgezegd.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
m.de kok
15/11/2016
via website
thumbs down

wij hebben van 14 nov 17uur geen internet en telefonie ik heb gebeld met solcon na 58 minuten naar klere muziek te moeten luisteren werd ik eindelijk te woord gestaan en men zou een storingsmelding maken met spoed want ik kan nu niet thuis werken voor mijn werkgever op dinsdag 15 nov op 11 uur nog steeds niets gehoord en geen internet en telefonie . En worden de kosten van het mobiel bellen nu ook nog vergoed (58 minuten)??? dit is niet de eerste keer en denk er over om naar een andere provider te gaan

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
M.Hagendijk
07/11/2016
via website
thumbs up

Rectificatie.
Ik heb onlangs een negatieve beoordeling over het televisie-onderdeel van Solcon gegeven.
Ik heb inmiddels het geheel reset, dus 30 seconden de stroom van de decoder af, en toen was alles weer voor elkaar.
Geen vervelende, hangende menu’s meer, en kan weer voor en achteruit spoelen.
Het enige dat toch, regelmatig, voorkomt, is dat geprogrammeerde programma’s al begonnen zijn of ze eindigen te vroeg, zodat je een gedeelte mist.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
M.Hagendijk
05/11/2016
via website
thumbs down

We zijn over het glasvezelinternet best tevreden maar televisie is een drama.
Menu’s werken van niet of gedeeltelijk. Opgenomen programma’s terugkijken vaak niet mogelijk. Voor of achteruit spoelen ook niet meer mogelijk. Al met al, wanneer een andere provider zich in onze gemeente meldt met glasvezel ben ik als een speer weg bij Solcon. Kwam bij Telfort ADSL vandaan maar wil graag weer terug.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jaap van Rijn
28/10/2016
via website
thumbs down

Kijk inderdaad goed uit voor je overstapt naar Solcon! (en doe het niet…)
We kwamen een beetje noodgedwongen bij Solcon uit, omdat via het Rekam net maar heel weinig providers beschikbaar bleken. Internet is netjes, maar de digitale televisie is traag, storingsgevoeling en vooral ontzettend beperkt wat betreft het aantal zenders waar je kunt opnemen. Na een recente update is het tot overmaat van ellende bij de meeste zenders niet meer mogelijk om voor- of achteruit te spoelen. Wegzappen kan ook niet. We hebben persoonlijk enorme spijt van de overstap van Telfort ADSL naar Solcon glas en proberen nu uit alle macht het jaarcontract op te zeggen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
D Bronsveld
28/10/2016
via website
thumbs down

Na zeker 15 jaar goede ervaringen met Solcon gaat het nu gigantisch mis. Nadat we besloten om dan toch maar eens voor een totaal pakket met hoge internetsnelheid te gaan ( waar we vele aanbieidngen van hadden gehad)hoorden we eerst wekenlang niets. Telefoontjes naar klantenservice leverden wel excuses op maar geen actie; mails werden met dezelfde excuses beantwoord maar ook zonder enkele actie; en na verloop van tijd werden de mails niet eens meer beantwoord.
Al met al zijn we nu bijna 3 mnd verder nog geen stap verder….. en voor mij onduidelijk hoe ik het aangeboden product in vredesnaam ooit geleverd ga krijgen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
ronald snoeck
01/10/2016
via website
thumbs down

Pas op met Solcon
Voor 9 oktober moet ik het abonnement beeindigen als ik het niet eens met de gedwongen wijziging.
De wijziging houdt in dat het DVB-C signaal van de glasvezel gaat verdwijnen en dat nu bij onze 7 DVB-C tv’s een decoder moet komen. Dat kan niet want je krijgt er maar 2?
Dus ik wil voor 9 oktober mijn abonnement wijzigen naar internet en bellen, maar dat mag/kan ook niet?
DVB-C is prima te ontvangen via de coax van Ziggo. Nu nog af zien te komen van het tv abonnement van Solcon.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cees de Greef
23/09/2016
via website
thumbs up

Vandaag 23 september 2016 hebben we voor de derde keer op rij problemen met solcon tv, …..we krijgen nu helemaal geen tv meer. Solcon ga zo door en we zoeken wel een andere provider op zeer korte termijn.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jenny
11/09/2016
via website
thumbs down

Wij hebben jaren een goede 50/50 internet verbinding gehad van Solcon. Zonder enige problemen zonder tussenkomst van een versterker of acces point.
Ook hebben wij er zelf nooit om gevraagd om mijn internet snelheid te veranderen, of om enige wijziging door te voeren omdat ik daar geen enkele behoefte aan had, want het ging prima.
Toen kwam Solcon met een envelop op de deurmat, waarin ik eigenlijk bijna verplicht werd om telefonie van Solcon er bij te nemen.
Ik heb er gelijk op gereageerd dat ik dat niet wilde en dat ik wilde houden wat ik had, dus nogmaals ik wilde geen wijziging zou als in de mail te lezen staat. U kan het zonder telefonie , maar dan moet u de snelheid verhogen naar 100/100.
Doordat Solcon met deze wijzigingen aan kwam werd ik min of meer verplicht om dit te nemen want 50/50 kon niet meer.
Min of meer gedwongen moest ik wel, of ik moest maar opstappen!
Omdat we graag gefilterd internet wilde houden hebben we er maar aan toegegeven.
Op de dag dat we op vakantie gingen (25 Juli 2016) kregen we de mail dat het omgezet was.
Vanaf het moment dat we weer thuis zijn heb ik geen fatsoenlijk draadloos internet meer.
Dus wat voor 25 juli nog perfect werkte zonder tussenkomst van versterker of acces point was een regelrechte ramp na 25 juli
Na veel mailcontact en telefoontjes met Solcon heb ik mijn abonnement maar opgezegd.
Ook mede gezien nog eens de slechte bereikbaarheid van Solcon, waar ik ontzettend veel vrije tijd in heb moeten steken. (Max 10 wachtende voor u, wachttijd bijna drie kwartier)
Nu denk Solcon mij op deze manier nog te verplichten een jaar vast te zitten aan een abonnement, en mij het gevoel te geven dat ik hier voor gekozen heb!!!
En dan ook ons eens onnodig op extra kosten van bijna € 10,- per maand
Als Solcon ons met rust gelaten had, had ik nu naar volle tevredenheid nog 50/50 gehad en was er niets veranderd.
Het is natuurlijk schandalig wat hier gebeurt, ipv dat ze het keurig oplossen door begrip te tonen en mijn abonnement op 1 oktober 2016 te beëindigen, kiezen ze blijkbaar toch voor een gerechtelijke procedure.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
joan
Geen oordeel
17/07/2017
via website

cocumentenbond gaat er wat aan doen, helemaal waardeloos niks werk hoe kom je ervan af concumentenbond klacht ingedientzij vertelde mij je moet een brief schrijven of via internet .dat als solcon het niet in14 dagen op orde maak het ontbind
meld jullie klacht bij concumentenbond

Nuttig? Ja   Nee

Jenny
10/09/2016
via website
thumbs down

KIES NOOIT VOOR SOLCON!!
Wij hebben jaren een goede 50/50 internet verbinding gehad van Solcon. Zonder enige problemen zonder tussenkomst van een versterker of acces point.
Ook hebben wij er zelf nooit om gevraagd om mijn internet snelheid te veranderen, of om enige wijziging door te voeren omdat ik daar geen enkele behoefte aan had, want het ging prima.
Toen kwam Solcon met een envelop op onze deurmat, waarin ik eigenlijk bijna verplicht werd om telefonie van Solcon er bij te nemen.
Ik heb er gelijk op gereageerd dat ik dat niet wilde en dat ik wilde houden wat ik had, dus nogmaals ik wilde geen wijziging zo als in de mail te lezen staat.

Het bericht van Solcon was dat het wel zonder telefonie kon maar dan moest ik de snelheid verhogen naar 100/100.
Doordat Solcon met deze wijzigingen aan kwam werd ik min of meer verplicht om dit te nemen want 50/50 kon niet meer.
Min of meer gedwongen moest ik wel, of ik moest maar opstappen!
Omdat we graag gefilterd internet wilde houden hebben we er maar aan toegegeven.
Op de dag dat we op vakantie gingen (25 Juli 2016) kregen we de mail dat het omgezet was.
Vanaf het moment dat we weer thuis zijn heb ik geen fatsoenlijk draadloos internet meer.
Dus wat voor 25 juli nog perfect werkte zonder tussenkomst van versterker of acces point was een regelrechte ramp na 25 juli
Na veel mailcontact en telefoontjes met Solcon heb ik mijn abonnement maar opgezegd.
Ook mede gezien nog eens de slechte bereikbaarheid van Solcon, waar ik ontzettend veel vrije tijd in heb moeten steken. (Max 10 wachtende voor u, wachttijd bijna drie kwartier)
Nu denk Solcon mij op deze manier nog te verplichten een jaar vast te zitten aan een abonnement, en mij het gevoel te geven dat ik hier voor gekozen heb!!!
En dan ook ons eens onnodig op extra kosten van bijna € 10,- per maand
Als Solcon ons met rust gelaten had, had ik nu naar volle tevredenheid nog 50/50 gehad en was er niets veranderd.
Het is natuurlijk schandalig wat hier gebeurt, ipv dat ze het keurig oplossen door begrip te tonen en mijn abonnement op 1 oktober 2016 te beëindigen, kiezen ze blijkbaar toch voor een gerechtelijke procedure.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
B.v.d. H.
09/09/2016
via website
thumbs down

Wij hebben een slechte ervaring met Solcon omdat ze niet toe wilden geven dat het internetprobleem wat wij met ons tablet hadden, bij hun lag. Wij moesten het er maar meedoen omdat onze laptop wel werkte. Hierdoor hebben wij een IT- er in moeten schakelen. Dit kost ons € 50,00. Zij hebben voor ons bij Solcon voor elkaar gekregen dat we een nieuw modem kregen, waardoor het probleem opgelost kon worden. Het blijkt dat de nieuwe apparatuur niet samen gaat met het oude modem.
Ook zij hebben hier meerder telefoontjes aan moeten besteden.
Graag zouden we zien dat Solcon de rekening betaald van de kosten die we onnodig hebben moeten maken.

Slechte service en onvriendelijke benadering.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Johan
06/09/2016
via website
thumbs down

Dramatisch. Ze kunnen hun eigen problemen niet oplossen.
Ga nooit over naar Solcon!!!!
Vreselijk. Nooit doen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Paul vd Werff
29/08/2016
via website
thumbs down

Klacht gericht aan Solcon.
Geachte Solcon,
Op 5 augustus j.l. is plotseling het internet niet meer bereikbaar.
Diverse keren contact met de helpdesk gehad om mijn instellingen van mijn modem tot op de bodem toe uit te zoeken. Echter zonder resultaat. Al die tijd had ik wel verbinding met de DSL centrale, kon ik zien in mijn FritzBox 7270 (eigen modem/router).

Na alles bij mij gecontroleerd te hebben en in orde bevonden heeft Solcon een andere lijn aangevraagd. Na ca 10 werkdagen werd op donderdag de 18e augustus de lijn opgeleverd, echter geen internet. KPN is op verzoek van Solcon vrijdag de 19e augustus de lijn wezen doormeten en OK bevonden. Gaf tevens aan dat deze lijn een VDSL lijn is.

Weer met Solcon uitgebreid contact gehad en tot de conclusie gekomen dat ik maar een extra modem moest nemen tegen borgkosten van €45,-. Ook boden ze mij een nieuwer type aan echter mis ik dan een tweede telefoonlijn aansluiting en zou ik de huis bekabeling flink moeten aanpassen.

Niemand bij Solcon had mij verteld dat mijn modem NIET geschikt was voor VDSL maar heb het zelf moeten uitzoeken. Weer contact met Solcon gehad om te vragen wat nou de uiteindelijk de oorzaak van deze ellende is. Het blijkt dat KPN geen ADSL lijnen meer levert, maar alleen nog VDSL. Dus mijn ADSL2+ lijn ineens “ongeschikt” was !

Dus zonder enig mededeling en/of overleg met mij (de klant) de lijn maar aangepast en de vraag is of er meer klanten van jullie zomaar door Solcon (KPN) overgezet zijn naar een VDSL lijn.

Nu ik vandaag 23 augustus bij Solcon mijn contract heb opgezegd blijkt dat ik nog een opzegtermijn heb van een maand heb, n.l. tot 23 september.

Het probleem lag aan Solcon (KPN) en niet bij mij en vraag bij deze het contract per 1e september te beëindigen en de kosten voor augustus aan te passen, daar ik al die tijd vanaf 5 augustus tot op de dag van vandaag geen internet en geen VOIP bellen had.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Robbie
09/08/2016
via website
thumbs down

Als alles werkt prima, maar op het moment dat het niet werkt is de service ronduit bedroevend! Inmiddels al meer dan 1 week geen internet. Bellen met de helpdesk helpt niet.
Ga voor een partij die wel kwaliteit levert en bespaar je de ergernis!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Edwin
09/08/2016
via website
thumbs down

Zins de verplichte omzetting nhaar solcon-tv alles maar ergenis en gezeik.
Het glashart platform was vele malen beter, vriendelijker en stabieler.

Er zou niets veranderen is mij belooft.
soms blikkerig geluid, soms blokkerig beeld en wij hadden HDplus omdat we graag animal planet HD keken. Hebben we nu ineens geen ondertiteling meer op sommige zenders. Kwam door het pakket en zou in de toekomst wel weer goed komen maar was in ontwikkeling was het antwoord.

Ik heb al die jaren als tevreden solcon klant via glashart met ondertiteling gekeken, wat nu ontwikkeling.

Klanten service is ook hard achteruit gegaan. lijnen vaker bezet veel langere wachttijden.

tv oudertoezicht wachtwoord kan je beter niet vergeten want je kan deze niet resetten en solcon weet zelf neit de procedure hiervoor. Nu zit ik al weken dat ik geen andere films bij HBO kan kijken hierdoor. en word van kastje naar de muur gestuurd terwijl bij hbogo duidelijk staat vermeld dat de provider dit moet regelen omdat het via de tv is gekoppeld.

Tijd om over te stappen, dan maar liever naar tweak met sparql aangezien bij in de kinderschoenen staat krijg je daar meer voor je geld. snelheid/telefonie en tv-zender. En ook zondags een bereikbare helpdesk.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marijn
08/08/2016
via website
thumbs up

Ik heb meed dan een maand mijn pakket gewijzigd maar er is nog geen actie gevoerd om de wijziging door te voeren.
we hebben niet eens bericht ge had dat het in behandeling is.
na meerdere mailtjes gestuurd te hebben, hebben we nog geen reactie gehad.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Familie Berbee
26/07/2016
via website
thumbs down

Solcon verandert op arrogante wijze de aansluitingen. Jagen de klant op kosten. Helpdesk is prut.stellen zich arrogant op. Niet aan beginnen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Theo
14/07/2016
via website
thumbs down

Rampzalig ! Ruim 8 jaar klant en de stabiliteit van de producten is goed hoor, maar als je eens een support issue hebt, kunnen ze het niet aan. Dan blijkt opeens dat ze andere hardware gaan leveren wat afwijkt van het origineel. Als je apparatuur thuis dan niet meer past/niet meer aangesloten kan worden moet je die apparatuur maar vervangen. Klachten worden gewoon niet beantwoord. Ik kan niet wachten tot ik overgestapt ben.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
rebecca sylvia
13/07/2016
via website
thumbs down

Zeer slechte service!!
Zitten nu al enkele weken zonder TV na allerlei loze beloften in onze nieuwe all in one pakket, die niet worden waarmaakt. We zijn slecht voorgelicht. Van de (onafhankelijke) monteur moesten we horen dat opties waarvoor we betalen niet leverbaar zijn (TV via kabel, 100 MB download/seconde blijktkan hier niet). .
Na hierover herhaaldelijk contact te hebben gezocht en een klacht bij hen te hebben ingediend na 3 weken nog geen fatsoenlijke aktie.
Verder wordt meteen in de wacht gezet, en is er geen kundig personeel aan de telefoon

Valt ernstig tegen voor een club die servicegericht zegt te zijn

EER SLECHT …

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Albert-jan vink
15/04/2016
via website
thumbs down

Zeer slechte service!!
Zitten nu al enkele weken zonder TV na allerlei loze beloften in onze nieuwe all in one pakket, die niet worden waarmaakt. We zijn slecht voorgelicht. Van de (onafhankelijke) monteur moesten we horen dat opties waarvoor we betalen niet leverbaar zijn (TV via kabel, 100 MB download/seconde blijktkan hier niet). .
Na hierover herhaaldelijk contact te hebben gezocht en een klacht bij hen te hebben ingediend na 3 weken nog geen fatsoenlijke aktie.
Verder wordt meteen in de wacht gezet, en is er geen kundig personeel aan de telefoon

Valt ernstig tegen voor een club die servicegericht zegt te zijn…..

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Paul Slootman
25/02/2016
via website
thumbs up

Onlangs overgestapt naar Solcon op de glasvezel in Twente (Cogas gebied).
De opleverdatum was ineens 2 weken later, terwijl ik de oude leverancier moest opzeggen. Dat heeft Solcon keurig opgelost door de facturatie pas in te laten gaan op het moment dat de opzegging (1 maand later) inging.
Ik neem 150/150Mbit/s af, en die wordt ruim gehaald, het lijkt ook alsof websites gewoon sneller laden dan voorheen, ook al had ik eerst 200/200. Heel prettig dus allemaal, aanrader.
Alleen jammer dat er nog geen IPv6 beschikbaar is. Ook apart dat het jaarcontract in een keer geincasseerd wordt, ik zit er niet zo mee maar ik kan mij voorstellen dat het sommigen niet uit komt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
bjorn
02/01/2016
via website
thumbs down

Een jaar lang Solcon gehad. NOOIT weer!
Slechte helpdesk. slechte stabiliteit op televisie en telefonie.

Mijn advies, begin er niet aan!
Lang verhaal, maar laatste storing heeft 3 weken geduurd. Heb zelfs de helpdesk van Reggefiber en KPN gehad! zij hebben als netwerkprovider met Solcon gebeld om dat de analyses van Solcon onzin waren..

Heb in 1 jaar 3 NT1 kastjes gehad. Gewoon omdat het hun standaard antwoord is.
Moet je wel een dag voor vrij maken zodat een monteur kan komen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kees
01/01/2016
via website
thumbs down

Internet is super traag, YouTube laad al niet.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
H.brinkman
26/12/2015
via website
thumbs down

Ik zie dus meer klachten bij solcon die heb ik ook als je het menu ingaat om terug te kijken of wat anders loopt de hele boel vast kun je wel drie keer of meer resetten waardeloos en ze doen er niks aan ik zeg neem geen solcon

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Robert
20/12/2015
via website
thumbs up

Afgelopen jaren uiterst tevreden over Solcon geweest maar afgelopen maand is hun service wel erg tegengevallen. Heb ook twijfels over de kwaliteit van hun dienstverlening. Al een maand kan ik niet meer mijn mails lezen via de webmail. De inbox liep steeds vast. Reden was nieuwe release van de webmail en die kon de hoeveelheden niet verwerken, terwijl de oude release geen enkel probleem was. Na een maand is het probleem nog steeds niet opgelost. Inmiddels zijn er wel 80% van de mails spoorloos verdwenen…het probleem wordt opgelost volgens Solcon…maar na 3 dagen heb ik nog steeds niet mijn verdwenen mails teruggezien….help! Daarin zaten ook mij contracten, besprekingen, koppie documenten etc… in :-(. Volgens mij hebben zij bij Solcon nog niet door dat de mailverkeer tegenwoordig erg belangrijk is en de urgentie om het probleem zo snel mogelijk op te lossen daarom ook niet zo belangrijk is……. Overigens de laatste reactie van Solcon dat dit probleem weken of misschien wel maanden kan gaan duren……snap ik niet!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jan-Willem
18/12/2015
via website
thumbs up

Het TV beeld van SOLCON is fantastisch. Simpelweg omdat ze eigen streams gebruiken met een hogere bitrate, meer data per seconde en dus beter beeld. Echter,… alleen zolang er geen blokjes tussendoor komen en dat gebeurt nogal eens helaas. Namelijk iedere avond.
De meegeleverde box is heel zuinig met zijn energie, helaas ook met zijn prestaties. Alle acties gaan zo slooooooom. De HD zenders staan gelukkig op de eerste plaats, niet zoals bij sommige andere aanbieders waar je voor HD zenders een ander, lang, getal moet opgeven. Minder leuk is dat alle pakketten waar je geen abonnement op hebt er dwars tussendoor staan – en had ik al gezegd dat de interface sloom was? De Dune ontvanger reageert goed op de remote mits je de extra sensor gebruikt. Jammer is dat de Dune geen optische audio uit heeft, want dan kan hij rechtsreeks aan de DAC/versterker.
De up- en downloadsnelheid zijn ok, soms zelfs beter dan de abonnement snelheid, alleen is er bij het ophalen van webpagina’s vaak wel een vreemde wachttijd. De router is een Fritzbox, en dat is erg handig.
Na een jaar wilde men hier in huis echt een betere tv settop box, zonder freezes en blokjes. Solcon laat een gemengd gevoel achter, de ambitie is er en ik ben blij met niet-kpn alternatieven, maar helaas kunnen ze niet op alle aspecten leveren.
Service bij aanmelding en bij afmelding is prima. Teveel betaald abonnement komt op hun initiatief retour betaald.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arie-Geert
03/10/2015
via website
thumbs down

In 2 dagen tijd nog niet mijn probleem opgelost. Ze zeggen doodleuk dat het wel maandag zal worden. Maar ze verlopen je een modem-router op vrijdag en dan moet je er zelf achter komen dat de installatie niet werkt. Bellen dus, beste meneer zegt: o het signaal moet aangepast worden. Die mannen zijn er nog dus ik geef het gelijk door. Het duurt wel een paar uur voordat u kunt internetten. 5 uur gewacht, weer gebeld. Ja die mannen zijn weg dat wordt dus
maandag. Solcon is dus een provider die niet voor jou als klant wilt gaan maar gewoon doodleuk zegt: het is niet anders, we doen ons best. Last me niet lachen. Ik sta te koken van woede. Nooit met Solcon in zee gaan. Kan er ook bij zeggen dat deze wijze van klantenservice heel vaak terugkomt. Ben al meer dan 10 jaar in zee met Solcon maar mijn geduld is echt op!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arie-Geert
03/10/2015
via website
thumbs down

In 2 dagen tijd nog niet mijn probleem opgelost. Ze zeggen doodleuk dat het wel maandag zal worden. Maar ze verlopen je een modem-router op vrijdag en dan moet je er zelf achter komen dat de installatie niet werkt. Bellen dus, beste meneer zegt: o het signaal moet aangepast worden. Die mannen zijn er nog dus ik geef het gelijk door. Het duurt wel een paar uur voordat u kunt internetten. 5 uur gewacht, weer gebeld. Ja die mannen zijn weg dat wordt dus
maandag. Solcon is dus een provider die niet voor jou als klant wilt gaan maar gewoon doodleuk zegt: het is niet anders, we doen ons best. Last me niet lachen. Ik sta te koken van woede. Nooit met Solcon in zee gaan. Kan er ook bij zeggen dat deze wijze van klantenservice heel vaak terugkomt. Ben al meer dan 10 jaar in zee met Solcon maar mijn geduld is echt op!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lenneke
22/07/2015
via website
thumbs down

Na jarenlang bij Kpn te hebben gezeten voor internet plus bellen en bij de CAI voor tv, had ik wel zin in een alles in 1 pakket voor 49,95 bij SOlcon. Aansluiten ging rommelig, maar monteur was heel aardig. Sinds het allemaal is aangesloten, regelmatig problemen met de tv. Elke week wel een probleem om de digitale tv aan te krijgen. Stroom eraf, opnieuw opstarten, zapper werkt slecht. Internet veel mindere ontvangst dan via KPN. Als je na enkele pogingen om te bellen, de telefoon na 20 minuten boos wegdrukt en dan eindelijk een keer wel iemand aan de lijn hebt, ontvang je ongeduld en sarcasme. Niets verteld van te voren dat er over je rekening nog 21 procent BTW wordt gerekend. En …. stom van mij, de belkosten komen er ook nog eens bovenop. Dikke rekeningen dus, storingen en slechte klachtenafhandeling. BAH.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ruud Jansen
13/06/2015
via website
thumbs down

Sinds ongeveer een half jaar overgestapt naar Solcon mobiel omdat de ervaringen met de andere diensten van Solcon wel redelijk goed zijn en het wel bij mijn belgewoonte leek te passen.
De overgang ging echter met de nodige problemen gepaard en heeft zo ongeveer anderhalve maand geduurd voordat het naar behoren fucntioneerde.
Je ziet dan dat de prijs behoorlijk tegenvalt en besluit dan weer over te stappen.
Inmiddels zit ik nu al vier dagen zonder mobiele telefonie!
Na diverse telefoontjes(met mijn vaste telefoon), eindeloze wachtminuten, het regelmatig wegvallen van de verbinding, vele beloftes van de helpdesk medewerkers werkt het nog steeds niet.
Ze geven gewoon aan dat er maandag weer verder naar gekeken zal worden.
Nog een leuke, ze geven aan dat ze je terug zullen bellen hahaha, beetje lastig als je de hele dag onderweg bent.
Advies: niet aan beginnen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Carl
18/05/2015
via website
thumbs down

Twee maanden de overstap gemaakt naar het glasvezel 3 in 1 pakket met Interactieve Solcon TV
Hou er rekening mee met van aanvraag tot aan aansluiten een wachttijd van 5 weken.
Maar na installatie, blijkt dat Solcon HE-LE-MAAL GÉÉN Interactieve TV kunnen leveren.
Over een maand of twee misschien werd er door de telefoon medegedeeld.
Klacht doorgeven via de telefoon bestaat niet, dat MOET schriftelijk.
Hebben we dan maar ook gedaan en na een week, vanmiddag, antwoord gekregen dat de verwachting is dat we eind van de maand interactieve tv zou moeten kunnen ontvangen.
Op onze vraag of we nog steeds moeten betalen voor NIET geleverde diensten is niet op gereageerd.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Anoniem
17/05/2015
via website
thumbs down

Vreselijke internet om de week is er weer iets zo krijg je zin om de computer plus de contract van solcon in brand te steken.
En als je belt om het opgelost te krijgen word er aan de telefoon telkens weer door de ongescholde werknemers verteld dat er een virus in de computer zit waar we nooit eerder last van hebben gehad bij een andere provider.

Solcon een provider met hart word wel gezegd.
Voor mij is het solcon een provider met ezels.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Berge
13/03/2015
via website
thumbs down

Na anderhalve week het abonnement opgezegd. Grote spijt van de overstap naar Solcon. Problemen kunnen niet opgelost worden. Helaas zit ik nog wel een jaar aan het abonnement vast.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Annie
02/03/2015
via website
thumbs down

Afgelopen december overgestapt van een standaard abonnement met tv/internet naar glasvezelverbinding telefoon/internet inclusief solcon tv. En sindsdien is de ellende begonnen:
– de aanvraagprocedure verliep rommeling. Mijn oorspronkelijk aanvraag werd geannuleerd en omgezet in een nieuwe aanvraag zonder mij van te voren op de hoogte te brengen. Ik moest een aantal keren bellen om te vragen wat de nieuwe aanvraag (met nieuwe opdrachtnummer) inhield.
– de aansluiting duurde een hele ochtend ipv een uur;
– de tv gaf standaard een bevroren scherm (ca. 1 minuut) bij het zappen. Dit is na 2 maanden (grotendeels) opgelost.
– een pluspakket aangeschaft, maar de zenders die op de site worden vermeld, ontvang ik niet allemaal. Schijnt een probleem te zijn in de regio. Deze informatie heb ik niet gekregen toen ik het pluspakket bestelde. De meeste zenders had ik vroeger wel via pluspakket van CAI.
– nu heb ik al 2 weken dat ik geen inkomende gesprekken kan ontvangen; de verbinding verbreekt en de beller krijgt bezettoon zodra ik opneem. Ik heb vandaag voor de derde keer de storing doorgegeven. De oplossing heeft tot nu toe een houdbaarheidstermijn van 1 dag of 2.
Een pluspunt ik wordt altijd fatsoenlijk en vriendelijk aangesproken bij de klantenservice. De frustratie is, dat ik nog steeds niet van de storingen afkom.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
cees
12/12/2014
via website
thumbs down

Zeer slechte ervaring!!
Zolang het goed gaat geen pobleem… Maar in November een 3-daagse storing. Melding als het werkt bellen we u. Ik moet nog gebeld worden in december.
In december storing met NPO. Allerlei testen en ik moet geen problemen hebben volgens Solcon. Ik heb dus wel storing. Op 2 december meld Solcon dat ze contact opnemen. Nu 12 december niets gehoord en nog steeds storing

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jveuitu
09/12/2014
via twitter
Jveuitu (@jveuitu)
thumbs up

@walter1965 Solcon! Niet voor niets beste internetprovider van Nederland!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mark
03/12/2014
via website
thumbs up

overgestapt naar Solcon. Zeker beter dan UPC waar ik vandaan kom, MAAR:
– de modem ondanks mijn verzoek hem op een centrale plaats in huis te hangen in de meterkast gehangen waardoor een flink deel van het huis geen bereik heeft. Scheelde een meter of 3 extra kale trekken, verder niet moeilijker
– addertjes onder het gras waarover vooraf geen informatie was:
1) de Dune HD speler kan content afspelen en waarschijnlijk ook opslaan op zowel een USB HDD als een netwerkschijf, maar Solcon heeft deze functie uitgezet. Reden waarschijnlijk om je te dwingen een duurder pakket met 100 uur storage te nemen
2) de app om op een tablet tv te kijken blijkt een limiet van 3 installaties te hebben. In een gezin met opgroeiende kinderen is dit al gauw beperkend
3) idem een extra mailbox boven de 5 die je krijgt kost 4,50 PER MAAND extra. een belachelijk bedrag als je dit met andere providers of hosting vergelijkt.

Kortom het basispakket is betaalbaar maar als je ook maar iets meer wilt is het kassa. En daarover is vantevoren niet zo veel duidelijk.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wouter Buter
14/11/2014
thumbs up

@Solcon Neem ik weer contact op, ander persoon, zelfde klacht, en het wordt direct opgelost. #weird

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Pieter Bos
12/11/2014
thumbs down

@Solcon service ver te zoeken. Klacht afhandeling 6/11 voostel toegezegd,, niks gehoord Provider met een hart? Van steen? #klacht #glasvezel

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Leen Roeleveld
07/11/2014
thumbs up

@Solcon Bedankt. Storing was na een uur opgelost.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Erik Schuiling
06/11/2014
thumbs down

De telefooncentrale van @Solcon is de weg kwijt. Van beller 2 word ik 3.de wachttijd loopt op van 1 minuut naar 9 en dat al 15 minuten lang

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bert Molenaar
28/10/2014
via website
thumbs down

Zeer slechte overstap naar glasvezel. Modem wordt vrijwel onbereikbaar in de meterkast geplaatst waardoor het bereik in huis wordt beperkt tot de woonkamer. Ook de telefoon wordt in de meterkast geplaats waardoor hij niet meer te horen is als hij in de oplader geplaatst wordt en ik bij thuiskomst in de meterkast moet kijken of er gemiste oproepen zijn. Als ik hierover klaag krijg ik te horen dat ik voor het modem een kabel kan kopen. En dan zelf dus door twee muren gaan boren om hem in de huiskamer te krijgen. Ik stap over naar een andere provider!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wilant Bakkenes
12/10/2014
thumbs down

@Solcon net overgestapt begin spijt te krijgen internet is slecht als het er al is en tv regelmatig storing. Nu ook weer geen internet

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bertus
01/10/2014
via website
thumbs up

Erg tevreden over Solcon. Na eerst KPN te hebben geprobeerd (pure ellende) ben ik overgestapt naar Solcon en dat bevalt uitstekend. Snelheid is ook goed en en klantenservice ben ik nog nooit zo goed tegen gekomen bij andere providers.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Daan Kempeneers 
13/09/2014
thumbs up

Snelle service van @Solcon in het weekend. Extra telefoonlijn binnen paar minuten actief! #top

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marleen de Roos
12/09/2014
thumbs down

Slechte service bij #solcon.Smeren moeder digitale tv aan maar vertellen er niet bij dat de 2e tv een extra kastje+netwerkkabel nodig heeft

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ella ♡
11/09/2014
thumbs down

@Solcon de provider met een hartstoornis

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gert Laman
09/09/2014
thumbs down

Vanochtend kwam #solcon mijn glasvezel aansluiten. Ik zit nu dus zonder telefoon en internet. Zou voor 2 uur gebeld worden. Niets gehoord.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Niek van Oost
03/09/2014
thumbs down

Maar als er een storing is bij @Solcon dan duurt het ook minimaal 5 maanden voordat het opgelost is. #nogsteedsproblemen @UPC @KPN @xs4all

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Martijn_Schumacher
15/08/2014
thumbs up

Zojuist weer snel en goed geholpen door een helpdeskmedewerker van @Solcon

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Youniq Creative
01/07/2014
thumbs down

Pff, meer dan tien dagen geen telefoon, maar #Solcon geeft niet thuis. Puur Slecht Bedrijf!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ron Methorst
06/06/2014
thumbs up

#Solcon: bedankt voor het goede en actieve meedenken in de glasvezelaansluiting van @DeBoot_Dronten op de nieuwe locatie #Dronten

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gijs K. van den Berg
17/04/2014
thumbs up

@Solcon is de meest betrouwbare internet providor. #stabiel #service #altijdparaat Mij hebben ze nog nooit laten zitten.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kees van der Hel
12/03/2014
via website
thumbs down

Bar en boos. Beloven van alles maar iets doen? Ho maar! Dan staat de wagen stil.
Ik heb de snelste internetverbding besteld (40 Mbit) en vanaf begin februari zou dit dan moeten werken! Nee dus!.
Tot en met vandaag heb ik met tig mails doorgegeven aan Solcon ligt de snelheid op mijn standaardnetwerk rond de 2 tot 6 Mbit!!! en altijd weer op het gastennetwerk 10 Mbit hoger dus vanaf 13 Mbit tot 16 Mbit.
Ze doen niets, maar dan ook helemaal niets met mijn opmerkingen maar sturen wel gewoon hun factuur. Ik heb ze gezeg dat ik iets in handen zou willen hebben om ze onder druk te zetten maar je bent gewoon een nummer die ze niet eens serieus nemen.
Een overstap naar een andere provider?? Weet goed waar je aan begint maar ga zeker niet naar Solcon. Het zijn gewoon net als andere anderen “boeven”

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wilco Moen
05/03/2014
thumbs up

Moest even wat regelen voor mn glasvezel. Een minuutje aan de telefoon met de klantenservice van @Solcon en het is klaar. #top

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rutger Schimmel
24/02/2014
thumbs down

Tijdelijk 2 internetabonnementen ivm overstap glasvezel. Ik word direct afgestraft! Beide geen internet! #fail voor @Solcon en @KPNwebcare

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans-Lukas Zuurman
12/02/2014
thumbs down

@Solcon Tijd om een regeling te treffen met alle telefonie-abonnees lijkt me. Tenslotte wordt een dienst niet geleverd zoals die zou moeten.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans-Lukas Zuurman
12/02/2014
thumbs down

Goeie grutten, @solcon heeft pas in kwartaal 4 een oplossing voor persoonlijk instellen tijdsduur voordat #voicemail aangaat #lekkersnelhoor

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
COMMPLOT
07/02/2014
via twitter
COMMPLOT (@commplot)
thumbs up

@nielsvr @KPNwebcare Zeker, solcon doet het netjes in Zeewolde

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Piet
06/02/2014
via website
thumbs up

Sinds 1 nov. 2013 ben ik overgestapt van UPC (na meer dan 10 jaar) naar Solcon. Reden: veel goedkoper en meer waar voor je geld.
Maar vanaf dag 1 heb ik problemen met de verbinding. Inmiddels al-met-al 8 modems verder, veel vrije tijd opgenomen om leveranciers te ontvangen en toegang te geven, is de lijn nog niet stabiel. Blijbaar ben ik niet de enige in Barneveld. De samenwerking tussen de partijen (Reggefiber, KPN en Solcon) verloopt in mijn beleving erg stroef. De klant is hier niet mee gebaat!!!
Hoe lang ik het nog aanzie weet ik niet. Volgens mij is er wel de wil bij Solcon om het goed te krijgen maar is er vooral sprake van onmacht en misschien ook wel kennis. Ik overweeg om weer terug te gaan naar UPC die na aanloop problemen van een jaar uiteindelijk wel ruim 10 jaar goed heeft gewerkt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tim =)
05/12/2013
via twitter
Tim =) (@xTimmyF)
thumbs up

gelukkig gaan we overstappen naar solcon

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Francien v d Dool
02/12/2013
thumbs down

Na 5 jaar zeer slechte ervaringen met #Solcon , zowel zakelijk als privé wordt het de hoogste tijd om een nieuwe provider te zoeken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ferdinand Bijzet
30/11/2013
thumbs up

Zeer tevreden over @Solcon digitale tv. Kids missen alleen Disney Channel erg. Kan deze zender in het pakket?

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Lianne
28/11/2013
via twitter
Lianne (@Lianne_xx)
thumbs down

Ouders pissed! Wat een baggerservice bij @Solcon zeg.. problemen van de klant oplossen moeten ze nog leren. Blij dat ik @gmail gebruik!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Limwierde
04/11/2013
thumbs up

@solcon Pluim voor de klantvriendelijke afhandeling van mijn telefonische vraag van vanmorgen!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jolanda Keijzer
25/10/2013
thumbs up

Alle hulde voor de super helpdesk van @Solcon , wat een service en geduld 🙂 geweldig bedankt

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
André
21/10/2013
via twitter
André (@wieajax)
thumbs up

@Solcon bedankt voor de nieuwe modem alleen internet gaat er niet op vooruit dat is dan weer jammer. Het is achteruit gegaan…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
koekoek
19/10/2013
via website
thumbs down

Solcon zeer slecht ben 1 februari verhuist wou internet van solcon ook mee naar nieuwe woning maar dat was na 2 maand nog niet rond dus maar over gestapt naar een ander. het contract toen opgezecht krijg ik in junni een factuur van het komendde jaar weer gebeld gezecht dat ik al lang geen contract meer had ze zou het door geven en ik zou een credit nota krijgen nooit gekregen heb ook niet betaald nu dreigen ze met Juridische stappen te gaan nemen ze willen dus dat ik even ander half jaar door ga betalen nou kom maar met die jurischt

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arjen Essink
07/10/2013
thumbs down

pfff kunnen @Solcon en @kpn ook even samen gaan werken ipv probleem naar de klant te schuiven. #durftemelden

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ad Verwijs
02/10/2013
thumbs up

@daankempeneers ik heb al jaren Solcon en ben erg tevreden, ook over de klantenservice. Je wordt goed en snel geholpen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
G.I.A. Burger
20/09/2013
thumbs up

Goede service van @Solcon! #respect

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Johan Schuurman ☯
14/09/2013
thumbs down

Solcon en de KPN wijzen naar elkaar want bij één van hen zit de fout maar voorlopig zit ik zonder internet en telefoon, al vanaf woensdag.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
keesvanderelst
13/09/2013
thumbs up

@Solcon geweldig hoe solcon de problemen op/aanpakt. In afwachting van een nieuwe modem #probleenopgelost 🙂

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kees den Hartog
Geen oordeel
12/09/2013
via website

Ik lees tot mijn grote verbazing dat Solcon gekozen is tot beste provider van de maand augustus 2013. Helaas heb ik over de kwaliteit van Solcon producten en de klachtenbehandeling door het bedrijf.

Ik adviseer iedereen zeker niet een abonnement te nemen op het Online Backup Programma van Solcon. Dit programma verwijdert namelijk bij het starten van het programma de bestanden op je computer waarvan je een backup wilt maken.

Men ontkent categorisch dat er (een) fout(en) in het programma zelf zou kunnen zitten en blijft beweren dat ikzelf deze bestanden heb verwijderd. Alsof ik na 26 jaar computer gebruik nog niet weet op welke wijze ik met ‘de verwijderknop’ om moet gaan. Daarnaast weigert men een onafhankelijk onderzoek naar de kwaliteit van dit product.

De directie van Solcon mist het fatsoen om zelf antwoord te (laten) geven op toegezonden brieven. Alle communicatie loopt via de helpdesk nadat je zelf digitaal een klacht heb ingediend.

Helaas moet ik constateren dat Solcon de zakelijke professionaliteit mist om serieus met klachten om te gaan.

Nuttig? Ja   Nee

Karian
30/08/2013
via twitter
Karian (@Karian_)
thumbs down

Lees altijd gemopper over Horizon van UPC, maar zo’n Amino box van Solcon/Glashart is óók zwaar ruk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Theo Stinissen
30/08/2013
thumbs up

@Solcon Oké, nog geen kosten wel of niet bekend voor de tv app. Zit nu een paar maanden bij Solcon met 3 in 1, en dik tevreden. Service Top!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
linda castricum
20/08/2013
via twitter