Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
3.7

Aanbiedingen

Powered by Power.nl

scores

Algehele indruk
Tarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Kwaliteit product
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
46 positief – 162 negatief

Top 5

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Solcon

Na in 2012 al tot beste landelijke internetprovider te zijn benoemd, is Solcon dit weer in 2013. Met haar kwalitatief goede internet, goede bereikbaarheid van de helpdesk en uitstekende service heeft Solcon deze prijs twee jaren achtereen binnen weten te slepen.  Het bedrijf is in 1996 ontstaan en vierde in 2012 zijn eerste buitenlandse vestiging in Roemenië. Samen met XS4ALL waren zij ook al een van de eerste die spam wilden tegengaan.  De slogan van het bedrijf luidt  ‘provider met een hart’ en gezien de uitstekende resultaten, maken ze dit waar.

Solcon ervaringen

Geef Solcon een beoordeling

231 Solcon ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Tarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Kwaliteit product
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Martin
18/10/2017
via website
thumbs down

Buitengewoon trieste ervaring. Afrader van de eerste orde. Kan niet wachten tot ik kan overstappen naar een echte provider.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Doedina
Geen oordeel
17/10/2017
via website

Wij ijn sinds juni overgestapt naar solcom ivm nieuwe glasvezel kabel, we moesten deze kiezen, mar wij kunnen er helemaal niks mee, ik heb al meedere keren gebeld, en het ligt aan ons , of wij snappen het niet. stuur een mannetje die ons kan helpen!!!!!!!!!!! de tv springt vaak van de zenders, en we krijgen er geen enders meer op drama wat een sijt, oja bel voor de grap eens…ja ze hebben er maar 1 persoon zitten zolang moet je wachten bha

Nuttig? Ja   Nee

Rutger
05/10/2017
via website
thumbs down

… op dit moment sta ik al 13 minuten in de wacht bij ‘solcon’ terwijl ik de eerst wachtende ben en ze me hartelijk danken voor mijn geduld… Zit er één medewerker die alle telefoontjes beantwoorden moet?? Ik krijg nu al een rare indruk.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peter
27/09/2017
via website
thumbs down

Al enkel jaren lid van Solcon.
De laatste twee jaar is het echt slecht met Solcon. Je valt van de ene storing in de ander. ISA filter werkt niet goed, soms dagen zonder internet en dan weer zonder TV.
Ik zal ook binnenkort overstappen naar een andere provider. ZE kunne het eindcijfer van 2013 en 2014 wel reclame maken maar we leven in 2017 en het is echt waardeloos.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
M de Jonge
14/09/2017
via website
thumbs down

Wij zijn nu anderhalve maand bezig snel internet aan te vragen op Schokkerhaven en Solcon doet, als ze wat doet, alles fout en geeft de klant de schuld. Ik ben zelden op zo’n respectloze wijze behandeld door mensen die qua technische-, administratieve- en communicatieve vaardigheden zo te kort schieten. Solcon verschuilt zich bij herhaling achter anderen die de schuld hebben van hun eigen falen.

We zitten nu tegen de verhuizing aan en vandaag meldt Solcon dat de lijn van de oude bewoners nog open staat en we die maar moeten gebruiken. Terwijl die het modem hebben terug gestuurd en hebben opgezegd! Daarbij is dat modem eigendom van Solcon en zijn wij daar niet voor verantwoordelijk. Eindelijk dachten we komende vrijdag aan gesloten te worden, werd het gistermiddag voor onbepaalde tijd geannuleerd. Vandaag wederom geen enkele toezegging.

Zelden zo’n klantonvriendelkijk bedrijf mee gemaakt, terwijl we toch een uitgebreid pakket in de bestelling hadden. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, het gaat erom hoe je die fouten herstelt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Frannie
20/08/2017
via website
thumbs down

Nooit meer Solcon tv ! Ik heb een appartment gehuurd waar de eigenaar helaas al Solcon had laten installeren..internet en tv/hele bedrijfs pakket met zijn zaak. Mijn t.v stoort om de paar minuten via de live stream,nu had ik gebeld naar Solcon en die waren zo arrogant om mij te vertellen dat het geen directe kabel is. Wat het dus wel is…2 huurappartementen met 2 aparte kabels. En ook zei hij toen: dan betaal je maar 90 euro voorrijkosten mevrouw! In het weekend niet bereikbaar voor klanten en wachttijd aan de telefoon is meer dan half uur. Ik ben Telenet gewend ,man man,wat een verschil is dat zeg. Solcon tv kijken is stressvol: de afstandbediening werkt traag,tv is haperend qua beeld en geluid..terugkijken loopt ie vast,continu resetten,zwart beeld ,geluid is te laag op zijn hardst etc etc !!!! Verschrikkelijk beeld en kijk plezier. Blij als ik verhuis en Solcon vaarwel kan zeggen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arie de Bruin
13/08/2017
via website
thumbs down

Extreem slecht. Oude lijn opgezegd. Vrijdag ochtend vroeg over op Solcon, maar niet heus. Het hele weekend geen internet. Solcon heeft de arrogantie om het niet in orde te maken, maar verschuilt zich achter andere partijen.
Of je nu hotel bent of niet met weekendgasten, het boeit ze niets!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marius
09/08/2017
via website
thumbs down

Extreem slecht. Apparatuur komt niet aan, tickets worden niet beantwoord, de apparatuur die toevallig wél aan komt is niet de juiste, enz. Ik heb ze gevraagd om mij van deze ellende te verlossen door mijn abonnement te beëindigen, maar dat wordt geweigerd.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mari
05/08/2017
via website
thumbs down

Waardeloos. Aansluiting lukt niet, apparatuur komt niet aan, bij contact word je beledigd, enz. Solcon zou bij wet verboden moeten worden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Corne sinke
03/08/2017
via website
thumbs down

waardeloos!!!!

al drie keer een nieuwe modem beloofd en nog steeds niets!!!
dan maar weer bellen en drie kwartier naar irritante wachtmuziek luisteren :((.

en er kan nog geen excuses vanaf bij de helpdesk

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wendy
03/08/2017
via website
thumbs down

Ook de monteurs bij Solcon hebben het niet makkelijk. Als ze de bedrijfskleding ( waar hun logo op staat ) niet gedragen wordt dan krijg je een opmerking, ook al is hij nat van het zweet toch gewoon aantrekken. In de auto ben je zelfs verplicht om veiligheidsschoenen te dragen. Alsof ik mijn teen kan stoten tijdens het autorijden. En dan nog maar te zwijgen over de totale installaties. Je krijgt er 4 in je maag gesplitst en dan mag je nog niet eens een nieuwe kabel naar de vaste pc trekken omdat het niet bij de installatie hoort. Nou als ik overstap en ik maak gebruik van een monteur die alles voor mij komt aansluiten, en pas weggaat als de klant tevreden is dan hoort het aansluiten van een vaste pc bekabeld er in mijn ogen ook bij. Maar niet bij Solcon daar mag de klant dat zelf lekker oplossen. Kortom als monteur bij deze zogenaamde Christelijke Provider heb je het ook totaal niet makkelijk. Ik zou hier nooit mee in zee gaan. Als monteur niet, maar ook zeker als klant niet. Ze beloven je gouden bergen, en als je dan als Mozes boven op deze berg komt te staan dan krijg je iets moois. 2 stenen tafelen die je als een baksteen naar beneden gooien. Kortom totaal niet de moeite en het geld waard om hier mee in zee te gaan.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
joan
Geen oordeel
27/07/2017
via website

een verschrikkelijk bedrijf solcon ik heb nog steeds geen tv het ligt nu bij mij thuis
als je solcon vertel dat ze een storing hebben ..ik kreeg een bandje te horen sorry voor is een storing sorry voor het ongemak wij hopen het zo spoedig mogelijk op orde te maken . als je belt zeggen ze keihart dat ze zeggen dat ze geen storing hebben
ik wil van die lui af

Nuttig? Ja   Nee

Boertjes
Geen oordeel
24/07/2017
via website

@TH, welke ontvanger had je? Een Dune of een Amino?

Nuttig? Ja   Nee

TH
18/07/2017
via website
thumbs down

De TV van Solcon werkt sinds enkele dagen niet meer. Het beeld blijft zwart. Programma’s terugkijken kan nog wel, maar dan meestal maar voor de helft. Dan stopt de opname gewoon met afspelen. Van het geluidsniveau klopt ook helemaal niks. Bij de ene zender staat het geluid op 100 en horen we niets. Als we vervolgens wisselen van zender staat het geluid ineens ontzettend hard. Het menu heeft altijd al ontzettend traag gewerkt, net als het opstarten.

We hebben een abonnement bij Solcon afgesloten vanwege enkele goede recensies, maar ik ben bang dat we een spreekwoordelijke kat in de zak hebben gekocht. Want wat valt dit tegen zeg. Ik betaal liever een paar euro per maand meer zodat ik bij een andere aanbieder wel gewoon TV kan kijken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mark Likkel
17/07/2017
via website
thumbs down

Ik ben al 10 jaar klant. Vanwege filter….
Vorige week een probleem met mijn upgrade. Probleem is onoplosbaar. Technische hulp kan niet helpen. Ze bellen niet terug en reageren veel te laat.
Het is schandalig om te zien dat er zo slecht teruggecommuniceerd wordt. Ik ga Solcon opzeggen!

Kortom niet met solcon in zee. Incapabele mensen en bedrijf!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
joan
Geen oordeel
17/07/2017
via website

cocumentenbond gaat er wat aan doen, helemaal waardeloos niks werk hoe kom je ervan af concumentenbond klacht ingedientzij vertelde mij je moet een brief schrijven of via internet .dat als solcon het niet in14 dagen op orde maak het ontbind
meld jullie klacht bij concumentenbond

Nuttig? Ja   Nee

Jan W
03/07/2017
via website
thumbs up

Alles functioneert prima, inmiddels meer dan 10 jaar klant.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
J.M.M. Staal
02/07/2017
via website
thumbs up

Solcon is is solide bedrijf met beperkingen. Geen zondagcservice en morele bezwaren voor bepaalde zenders.
De diensten werk goed. Je moet er wek even aan wennen.
Solcon investeerde mee in glasvezel in Giessenlanden waar andere “groten” het lieten liggen, waarvoor hulde. Niet alles perfect maar wel respect voor getoond inintiatiefven lef.,Jammer dat de morele principes zo zwaar moeten wegen. Daarin verschillen we van inzicht.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Shirley
25/06/2017
via website
thumbs down

Sinds maand dig. tv van solcon. Gebruiksonvriendelijke systeembediening, weinig mogelijkheden voor persoonlijke instellingen, uitzending gemist werkt slecht, alleen 50 hz terwijl ik juist 100 hz tv heb aangeschaft en ga zo maar door. Ik stap over naar KPN op advies van eerdere overstappers van deze prutsprovider naar KPN.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Fam. Dijkstra
18/06/2017
via website
thumbs down

Internet: Prima
Telefonie: Geen klachten
TV: Verschrikkelijk!

Elke avond weer een ander probleem. Al een maand telefonisch en per mail contact hierover, maar zo te zien blijven we bezig met symptoombestrijding en blijft een permanent oplossing uit. Resterende contracttijd uitzitten en dan overstappen naar de concurrent!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
H. van Gool
13/06/2017
via website
thumbs down

Gisteren de monteur van Solcon al vroeg aan de deur. Alles geïnstalleerd en weinig tijd voor uitleg. Ik was een tevreden klant bij de KPN en wilde deze omzetting ook niet. Wij zijn oudere mensen en omdat alles tegenwoordig via internet gaat en wij niet op mailtjes hebben gereageerd zitten wij nu automatisch vast aan een 2jarig contract.
Opzeggen is niet mogelijk. Wij hebben niets getekend. De reclame doorspoelen bij opgenomen programma’s gaat niet. Netflix, wat wij veel keken bij de KPN app, hebben wij niet meer. Obdertiteling op Ned. 1,2 3n 3 staat automatisch altijd aan, heel irritant. Je kan het alleen uitzetten als je op RTL4 de ondertiteling uitzet !?! Nog heel veel kinderziektes dus. De computer heeft ook iedere keer kuren. Internet wordt steeds beëindigd met de boodschap: kan de webpagina niet vinden. Kortom NOOIT met Solcon in zee gaan. Heeft iemand een idee hoe wij hier toch nog vanaf kunnen? Wij willen de KPN terug.
afz. 2 verdrietige oudere mensen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Janpaul
12/06/2017
via website
thumbs down

Gewoon het slechtste internet dat er is, kan geen eens normaal YouTube kijken behalve op 144p dat ook nog eens heel de tijd uitvalt geen aanrader

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Robbert
10/06/2017
via website
thumbs up

internet via glasvezel 50/50 werkt bij mij zonder problemen , zit nu te kijken naar alles in 1 …

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Eddy
10/06/2017
via website
thumbs down

Slecht ! Nooit doen. Ruim 10 jaar (zakelijk) klant geweest zonder problemen. Opeens ondefinieerbare storingen, trage TV, regelmatig uitvallen telefoon en instabiele internetverbinding. Helpdesk medewerkers kunnen alleen telefoon opnemen en komen niet verder dan advies geven te resetten. Inhoudelijk zijn deze medewerkers de lagere school nauwelijks ontgroeid. Kortom: begin NIET aan Solcon !

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Matie
08/06/2017
via website
thumbs down

Mijn glasvezel internetverbinding was top, tot eind vorig jaar we een andere router krijgen (zonder 5GHZ in een drukke binnenstad) en op ‘een ander netwerk’ aangesloten worden. Sindsdien is het droef gesteld. Elke dag valt met regelmaat enkele minuten de verbinding (niet de wifi, maar de glasvezel) weg, waardoor mijn sonos steeds uitvalt en telefoons overspringen van wifi naar 4G. Dochter boos dat haar bundel zo snel op is. etc. Buiten het wegvallen is de verbindingssnelheid erg wisselend en haalt meestal de 50Mbit niet. Alleen op rustige momenten kom ik nog boven de 90Mbit. En nu is dat niet zo erg, maar er zijn teveel momenten dat 10Mbit maximaal is.

De helpdesk is niet wezenlijk geinteresseerd in mijn probleem. Ben nu een maand verder. Hoop berichten, maar ze vinden dat het niet aan hun kant ligt en zijn niet van plan het te testen. Ze hebben nog geen enkele actie ondernomen. Mijn netwerkkennis is groot. Stuk groter dan de helpdeskmedewerkers en ik ben er zeker van dat het niet binnenshuis ligt. Zelfs als ik alles verwijder en met 1 laptop direct aan de glasvezel gekoppeld zit, is het probleem er.

Dit was tot een jaar geleden anders bij Solcon. Je kreeg altijd een reactie van een kundig persoon die als er issues waren het uitzochten. Dat is over. Kennelijk is de samenwerking met Tele2 financieel aantrekkelijk, maar voor gebruikers helaas niet.

Niet doen. Zou ik zeggen. Hoe jammer ook. Het was een goede, kleine, toegankelijke provider.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Henk geerlings
25/05/2017
via website
thumbs down

Het is veel slechter geworden na de update, alles buggt en opnames kan je niet doorspoelen. Ik zit nu een minuutje tv te kijken en ik zie nu geen interfaces meer echt een hele slechte update.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jan
15/05/2017
via website
thumbs down

Heeeeeeel slecht!!! Problemen met opstarten veel storingen nooit doen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ronald
04/05/2017
via website
thumbs down

In 2 woorden NIET DOEN.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
John
02/05/2017
via website
thumbs down

Nu ruim anderhalve week na zappen het beeld op zwart. Krijg verder geen enkele info behalve dan dat ze (Solcon) er niets aan (kunnen) doen. Verder medewerkers die getraind zijn om de klant vriendelijk te woord te staan. Heb liever oplossing voor probleem.
Denk er nu serieus over om maar over te stappen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Weer en klant in de kou
25/04/2017
via website
thumbs down

Echt vreselijk slecht. Beloven van alles, Komen niet na. Echt heel vermoeidend.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Arnold
25/04/2017
via website
thumbs down

Heel slecht, werken samen op directie niveau met Tele2. Maar het lukt ze beide al 11 weken niet om glasvezel op te leveren.(4-5 weken was de levertijd) Slappe excuses, zeggen dat ze ons op de hoogte houden, doen ze overigens niet. Moet nu aan een 3de partij ruim 600 euro betalen voor de oplevering van niets. Zowel 3de partij als ik zijn de dupe van dit wanbeleid bij zowel Tele2 als Solcon. Helpdesk reageert niet of nauwelijks. Wanneer ik zeg dat ik een recensie ga schrijven over Solcon, zegt meneer Jos Kaan van Solcon: “dat helpt niet” OHHHH, dus als ik een slechte recensie schrijf, krijg ik geen galsvezel. Wat helpt dan wel Solcon? Moet ik jullie aaien en bevredigen, bloemen sturen, vertellen hoe fantastisch jullie zij om wel een aansluiting te krijgen?Op mijn knieen voor Solcon en Tele2 ? Elke dag een recensie over Solcon en Tele2 maar ik zie dat het niet goed gaat met Soclon met zulke slechte recensies en dreigen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marcel
24/04/2017
via website
thumbs down

6 jaar trouwe klant.. Nu jaar lang gedonder. Het is gewoon te veel tekst om te typen maar ik zal als tip geven om goed te kijken naar een andere provider met een eigen netwerk. Solcon is het geld niet meer waard.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
R
24/04/2017
via website
thumbs down

Gewoon een KLOTE provider klaar uit

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
R
23/04/2017
via website
thumbs down

Net 3 weken lid kunnen nog steeds niet de opname’s die we opgenomen hebben afspelen ( blijfd laden ) maar krijgen niets.
Balen hier erg van.
Slechte bereikbaarheid. in de avond NIEMAND te bereiken zondag NIEMAND te bereiken.
Wil je een extra pakket erbij…duurt….???
Ga ze morgen bellen en mijn tv en internet opzeggen betaal ook voor 250 up/down ..maar heb 40 up/down ???

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Joost Schepens
22/04/2017
via website
thumbs up

10 jaar lid. Over algemeen is de kwaliteit goed als alles het ook goed doet.
Grootste probleem is de communicatie. Ineens werkt je telefoon niet meer, blijkt software aangepast te zijn en moet je de stekker er even uithalen. Hiervan krijg je niet bericht vooraf. We hebben een bedrijf en moeten bereikbaar zijn voor onze klanten. Nu steeds gezeur met TV, advies haal de stekkers er even uit. Bereikbaarheid storingsdienst uitermate slecht. Na 8 uur ‘s avonds niet bereikbaar, dan zijn de mensen thuis van hun werk. Gehele zondag niet bereikbaar terwijl je wel betaald voor de zondag om tv te mogen kijken en heb je ook je servers draaien voor je klanten. .
Nu wordt er weer wat omgezet in hun systeem, gevolg geen internet dus servers weer plat. Geen bericht vooraf, ze doen het gewoon wanneer het hun uitkomt. Krijg nieuwe modem opgestuurd omdat het systeem verandert. Modem installeren, werkt niet dus weer bellen nadat je uren geprutst hebt. Meneer u moet dit pas over 2 weken doen nu werkt de nieuwe modem nog niet. Hierover weer geen melding gehad, hun commentaar was, “ja dat was wel beter geweest als we u hierover eerst geïnformeerd hadden. Conclusie voor bedrijven is deze provider ABSOLUUT niet geschikt. Voor prive zijn ze redelijk al moet je vaak de stekkers eruit trekken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
André Groot Zevert
Geen oordeel
14/04/2017
via website

Probleem voorlopig opgelost.
Zodra ik een andere provider heb gevonden wordt contract ontbonden!!

Nuttig? Ja   Nee

André Groot Zevert
14/04/2017
via website
thumbs down

Sinds wij Solcon hebben vanaf eind december 2016 storingen met beeld en geluid.
Wij moesten voorbeelden opgeven wanneer dit voorkomt. Sturen andere modem op en volgens hun moest er technisch iets geüpload worden. Telefonisch bereikbaarheid dramatisch met wachttijden van 30-50 minuten. Contract beëindiging en compensatie komt niet aan de orde. Het lijkt erop dat Solcon werkt als de Belastingdienst, zelf bewijzen dat er storingen zijn. Solcon zegt iedere keer dat zij er aan werken.
Tot op heden blijven zij maar rekken.
Mijn advies aan toekomstige klanten: BEZINT EER GIJ BEGINT!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
joan
Geen oordeel
04/04/2017
via website

JOAN
VERSCHRIKKELIJK BEDRIJF KREEG EEN REKENIN NA 3 WEKEN 236 EURO
NIKS WERK ALS JE WIL BELLEN 10 WACHTENDE VOOR JE DAT SNAP IK WANT HET WERK GEWOON NIET.. IK GA EEN ADVOCAAT IN SCHAKELEN BEN AL400 EURO KWIJT NU 3 MAANDEN ..ALS JE BELT HET ZIJN GEWOON SCHOFTEN AAN DE LIJN ZE MOETEN WEL WANT ZE BESTAAN NIET LANG MEER IK LAAT HET HIER NIET BIJ ZITTEN DE CONCUMENTENBOND WEET HIER VAN OPLICHTERS ZIJN HET, GEHEEL IN LIJN MET CHR ISTELIJKE inslag an solcon did ik nu maartot god dat e,e.a oorlopik blijft werken

Nuttig? Ja   Nee

Ontevreden klant!!
Geen oordeel
03/04/2017
via website

Slechte service!!!
Laten je gewoon nu al 3 dagen zonder internet zitten.
Terwijl ze vooraf konden weten dat een ontvanger niet past bij de snellere lijn !!
Vervolgens wordt er geen enkele poging gedaan om het probleem op te lossen. Dus hoezo goede service!!

Nuttig? Ja   Nee

ROBBERT
Geen oordeel
01/04/2017
via website

Heb nu Internet 50/50 (wat heel goed werkt) met het verplichte telefoonabonnement wat ik niet gebruik , en zit nu na te denken over het “alles in 1 pakket” … maar na al deze recenties weet ik het zo net niet , het zet me erg aan het twijfelen .
nu tv via schotel wat me eigenlijk te duur is in vergelijking met een “alles in 1 pakket”

Nuttig? Ja   Nee

Kees
01/03/2017
via website
thumbs down

Al heel lang Solcon klant (+10 jr), Solcon is verworden van een degelijk bedrijf zonder veel marketing met persoonlijke service naar een draak van een organisatie met superslechte producten en service. Waar moet ik beginnen? Glasvezel? trager dan opgegeven. TV? storingen, haperingen. We herstarten uit voorzorg de ontvanger voor elke keer tv kijken. Uitzending gemist? Drama. Zoeken werkt niet, menu loopt vast, blokkerig beeld, startmoment halverwege programma ervoor. Wifi? slechtste signaal uit de buurt. Telefoon werkt dan weer zonder veel problemen de laatste tijd. Telefonisch krijg je niemand meer te pakken op “buiten werktijd” momenten. Via mail wel response, maar veel kluitjes en riet.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gerard Voskamp
27/02/2017
via website
thumbs down

Sinds ik lid ben geworden in september 2016 heel slecht (haperend beeld) Meer dan 10 keer melding gemaakt van problemen via zowel internet als telefoon.

Je krijgt nauwelijks antwoord op gestelde vragen en er verandert niets Probleem ligt volgens Solson bij Recam

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gerard Voskamp
27/02/2017
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Gerard Voskamp
27/02/2017
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Herman
24/02/2017
via website
thumbs down

Heel veel problemen met TV ontvangst. Eerst wekenlang aan het lijntje gehouden met hun eis om minimaal 4 voorbeelden van storingen op te geven. Nadat ik dit ruim een week geleden heb gedaan heb ik geen enkele reactie van Solcon meer ontvagen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Leen van den Berg
23/02/2017
via website
thumbs down

Wij zijn ruim 10 jaar klant geweest bij Solcon en in september zijn wij verhuisd van Zeewolde naar Dronten. Ons abonnement hebben wij 1 op 1 meegenomen en ook de nieuwe aansluitkosten en installatie monteur betaald.
Door de huidige slechte service en bereikbaarheid wilden wij overstappen naar een andere provider en dachten een maand opzeg termijn te hebben.
Echter helaas, in het “nieuwe” contract hebben wij een korting voor 1 maand gekregen van € 9,95 netto. Bij het opzeggen nu blijkt dat wij ook weer een “nieuw” contract hebben met een opzeg termijn van een jaar.
Dit betekent dat wij tot 15 september a.s. aan deze oplichters bende vastzitten. Let op bij een wijziging of verhuizing bij deze bende dat u er ook niet in tuint.
WAT EEN HUFTERS !!!!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
A.H.Rietveld
22/02/2017
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
H wijering
22/02/2017
via website
thumbs down

Vandaag een dagje uitgetrokken voor Solcon. Na een landelijke storing (zoals gemeld op hun site van 21-2-2017 20.00 uur tot 22-2-2017 08.45uur) werkte ook na 08.45 bij mij de TV niet. Heb zelf alles opnieuw opgestart, iets wat soms werkt, maar helaas vandaag niet. Toch maar even gebeld en na ca. een half uur in de wacht een (vriendelijke) medewerker gesproken van het call-centre. Op zijn advies alles nog maar een opgestart echter zonder gewenst resultaat. Volgens de medewerker was de internetverbinding in orde maar kon hij mijn dune kastjes niet zien. Het probleem zou mogelijk aan de bekabeling liggen.
Nog maar eens gebeld met Solcon (het gesprek was niet echt gezellig) met de uitdrukkelijke wens iemand van de technische dienst te spreken. Deze zou mij per ommegaande terugbellen maar……. Mogelijk is deze medewerker inmiddels met pensioen.
In de loop van de dag viel ook mijn internet uit echter na enige tijd werkte internet weer goed en even later ook de TV. Lag het dus niet aan de bekabeling.
Geheel in lijn met de Christelijke inslag van Solcon bidt ik nu maar tot God dat e.e.a. voorlopig blijft werken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Biwie
22/02/2017
via website
thumbs down

Sinds kort zijn ze over gegaan op digitale tv in eigen beheer. Zit al vanaf het begin bij deze club nooit geen problemen tot dat ze het zelf zijn gaan doen. Om de haverklap loopt de tv vast menu’s die het niet doen echt compleet een drama.
Hou mijn hart vast voor dit jaar want mij hebben ze verteld dat halverwege het kabelsignaal gaat verdwijnen. Nou dan betaald je voor helemaal geen tv. Wat een slechte troep op het moment. Een hele foute keuze die ze hebben gemaakt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
H wijering
Geen oordeel
22/02/2017
via website

Wij zijn nu vanaf 2016 aangesloten bij Solcon.
Het is ons totaal onduidelijk hoe dit bedrijf in het verleden er in geslaagd is om goede beoordelingen te krijgen. I.v,m, verhuizingen hebben wij de laatste jaren regelmatig van provider moeten wisselen. De slechtste ervaringen hebben wij met Solcon.
Bijna wekelijks hebben we storing en dienen we de geleverde kastje opnieuw op te starten. Soms lukt dat maar vaak niet. En met enige regelmaat zitten we een hele avond zonder TV.
Storingen worden door ons, in de regel gemeld via internet (indien mogelijk),
We vullen dan een hele lijst in en geven ook ons telefoonnummer.De laatste tijd met het dringende verzoek om ons terug te bellen Helaas hebben we nooit iemand aan de telefoon gehad om onze klachten duidelijk te maken.
Om medewerkers van Solcon zelf aan de lijn te krijgen is nagenoeg onmogelijk.
Kennelijk wordt er alleen op kantooruren gewerkt en in het weekend kun je het helemaal vergeten.
Solcon is voor mij een onbetrouwbare provider gebleken.
Ter info; we wonen in Oldenzaal (niet echt in the middle of nowhere) en ons huis is aangesloten op een glasvezelnetwerk.

H. Wijering
Oldenzaal

Nuttig? Ja   Nee

1 2 3 4 5

Solcon ervaringen 2018

Heeft u ervaringen met Solcon en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u Solcon beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Of u nu kiest voor Solcon of voor een andere aanbieder. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Solcon vergelijken

Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen van Solcon vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten of Solcon voor u de beste keuze is! Vervolgens kunt u overstappen naar Solcon of naar een andere aanbieder...

Solcon 1.86 stars 231 reviews