Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Blog
Energie
Geen categorie
Internet
Mobiel
Nieuws
Verzekeren
4.6

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Tarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Kwaliteit product
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
14 positief – 47 negatief

Top 5

XS4ALL

XS4ALL is binnen Nederland de op twee na de oudste service provider. Ze is in 1993 gestart als een experiment met internettoegang, door de hackerorganisatie Hack-Tic die vrij internet wilde aanbieden voor iedereen (vandaar ook de naam ‘access for all’). Vanwege groot succes – binnen een aantal uur al 500 klanten, die ze in een jaar hadden willen trekken – is XS4ALL daaruit ontstaan. Zij bieden een inbelnetwerk, ADSL en glasvezel.
XS4ALL is het creatieve en eigentijdse dochterbedrijf van KPN met alle vrijheid om zelfstandig te handelen.

XS4ALL aanbiedingen en tarieven 2017

Profiteren van extra korting, actie's en aanbiedingen bij XS4ALL. Met onze onafhankelijke prijsvergelijkers kunt u alle tarieven van XS4ALL vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten of XS4ALL voor u de beste keuze is! Vervolgens kunt u overstappen naar XS4ALL of naar een andere aanbieder...

XS4ALL ervaringen

Geef XS4ALL een beoordeling

74 XS4ALL ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Tarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Kwaliteit product
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

n.heij
Geen oordeel
07/07/2017
via website

de helpdesk,ongelooflijk slecht,50 minuten wachten,is daar de normaalste zaak van de wereld,tis druk zeggen ze dan,een groffe schande,gisteren probeerde ik de afdeling financieel te bellen,2 pogingen van 25 minuten elk,helaas,niemand gesproken,ik zal kassa en radar eens aanschrijven,werk van te maken,ik kan mn beltegoed,beter gebruiken,zeer klantontvriendelijk,niet aan beginnen n.heij

Nuttig? Ja   Nee

Jasper Risselada
05/07/2017
via website
thumbs down

Na een week XS4All ben ik er al helemaal klaar mee.

Als je nog geen klant ben maar wilt worden word je als een koning behandeld. Zeer vriendelijk en vooral vlot. Ben je al (net) klant, kun je barsten.

Zaterdag meer dan een half uur aan de telefoon gezeten zonder contact te krijgen en maar een bericht via het contactformulier verzonden. Nu, woensdagavond, nog geen enkele reactie. Schande!

De monteur, een alleraardigste man, heeft de boel hier als een puinhoop achter gelaten. Kabels op willekeurige veel te lange lengte aangesloten. Wel werkend, dat wel.

Vanaf 4 juli kon je bij XS4All een versterker bestellen, bel je net, de volgende dag 5 juli, is er al niet meer aan te komen.

Onderling overleg om de hele overstap te annuleren levert niets op dus nog 51 weken te gaan en dan weer snel naar mijn vorige provider.

XS4All lijkt mooier dan het is. Wat mij betreft niet doen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
xs4all-b@landgenoot.com
03/07/2017
via website
thumbs up

Na de zoveelste prijs/snelheidsverhoging van mijn smart abonnement bleek mij dat de aansluiting (ADSL) ongeschikt was voor de hoge snelhede. XS4ALL had verzuimd mij te wijzen op de mogelijkheid van BVDSL dat op mijn adres beschikbaar is. Na mijn verzoek zou het geheel worden aangepast naar BVDSL Omdat er nogal wat voorzieningen op het modem aangesloten waren (Bellen,Smarthome, Server, beveiliging etc) en een nieuwe modem vereist is, heeft XS4ALL mij toegezegd mij hierbij te helpen. Toen de monteur kwam bleek deze uitsluitend de draadjes aan te sluiten en geen instructie had om het nieuwe modem in te richten. Deze kon weer onverrichte zaken naar huis omdat na het plaatsen van het modem de helft van mijn internet niet zou werk.. Kennelijk is er nogal wat verschil tussen beloven en doen bij XS4ALL.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Renee
03/06/2017
via website
thumbs down

Overgestapt met internet en tv. Monteur is geweest vppr installatie maar nu de komende 4 dagen (!) geen verbinding. Klantenservice doet niks. Hopeloos

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Melanie
30/05/2017
via website
thumbs down

De afleveringen die ik wil terug kijken worden regelmatig halverwege gestopt of geeft een fout melding aan. Hierdoor moet ik of de helft van de aflevering weer terug kijken of gewoon overslaan en naar de volgende gaan. Bloed irritant. Verder ging het in het begin ook nergens over werd alles naar mij geschoven wat er besproken werd via de telefoon. Of sprak ik twee verschillende werknemers die allebei met een totaal andere uitkomst kwamen en elkaar ongelijk gaven. Heel apart. Kijk het nog even aan of er nog verbetering in zit en anders ben ik pleiten!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
s de coninck
02/05/2017
via website
thumbs down

In 2013 domein naam opgezegd via de email. dit kan niet via de mail(bijzonder is toch rechtgeldig!) echter door het ontbreken van gegevens krijg ik het web formulier niet verzonden, met als gevolg automatische incasso jaarlijks. Na telefonisch contact krijg ik het bedrag voor 2015 weer terug maar blijkt uit huidig contact een gratis jaar te zijn. Wederom tel contact en gegevens opgevraagd en opgezegd echter moet ik nog een rest schuld van 5 euro betalen met tekst in een brief die erg dreigend is. wederom gebelt echter zoals een service gericht bedrijf betaamd ligt het allemaal aan de klant die moet initiatieven nemen en xs4all kan niets. nu zekergesteld dat de reservering gestopt is als ik de 5 euro stort. Al met al een slecht service gericht bedrijf die zich verschuilt achter formulieren. Ik zou er niet eens voor willen werken!!! laat staan een dienst nog in te kopen!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
rfe
Geen oordeel
09/05/2017
via website

Typisch xs4all…

De manier waarop dit bedrijf simpelweg schaamteloos de schuld van de eigen onkunde, het eigen onvermogen en eigen wanprestatie bij zijn de klant legt. Het lijkt mij dat dit een laakbare handelswijze is die nodig eens aan de kaak moet worden gesteld.

Ik denk dat dit bedrijf eindelijk eens moet worden gewezen op het feit dat deze onoirbare praktijken echt niet meer van deze tijd zijn.

Schandelijk!

Nuttig? Ja   Nee

Ronald
Geen oordeel
15/04/2017
via website

Ben zeer prijs kritisch maar bij geen XS4all absoluut niet, omdat ze erg betrouwbaar internet hebben EN bij problemen je zo goed telefonisch wordt geholpen dat ik niet naar een goedkopere provider ga overstappen. Helpdesk XS4all stoppen niet tot het probleem is opgeholpen, komen hun afspraken na en zijn vriendelijk, geduldig, verhelpen problemen en leggen ook uit wat het probleem is in jip en Janneke taal en bovenal zijn ze zeer professioneel. Dag en nacht verschil met mijn vorige provider Ziggo bijv. Ik kan XS4all ten zeerste aanbevelen aan eenieder!

Nuttig? Ja   Nee

rfe
Geen oordeel
09/05/2017
via website

Als je kritisch bent over kosten en de geleverde diensten dan ben je geen standaard xs4all klant.

xs4all is zonder discussie gewoonweg duur in vergelijking met de concurrentie. en bovendien…

xs4all levert niet altijd wat er is afgesproken
xs4all behandeld zijn klanten als nitwits
xs4all komt de gemaakte afspraken niet na en legt daarvoor de verantwoording bij de klant.

Laat jezelf niet door deze club in de luren leggen. Iedereen verdient iets beters dan xs4all.

Nuttig? Ja   Nee

Ronald
15/04/2017
via website
thumbs up
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
EAZ
11/04/2017
via website
thumbs up

Van Ziggo naar Xs4All. Beide in alles in 1 pakket. Ziggo was dramatisch verslechterd qua betrouwbaarheid (10 keer per dag lag ziggo eruit).
Overstappen redelijk goed. Wel telefoon iets te snel overgezet (lijnen waren nog niet live) dus een paar dagen zonder telefoon gezeten. Wat je je ook moet realiseren is dat ziggo=coax, XS4All=Ethernet, dus al je bekabeling dubbel aanleggen.
Resultaat is een zeer robuust, snel en betrouwbaar internet en TV, geen moment spijt van de overstap.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Math
13/03/2017
via website
thumbs down

Tot zover teleurstellend. had 1 monteur gekozen en ik moet nu al 3 keer aan de deur staan, 1 keer voor een pakket te ontvangen, dan komt KPN langs om iets te meten en dat een monteur van Guidion (?) die de boel installeert, dit wordt allemaal niet van te voren verteld!, waar is one-stop-shop gebleven ?

Helpdesk wilde me ook al niet te woord staan omdat ik allerlei gegevens niet bij de hand had en die niet herhaald werden in de mail waarover ik vragen had, (als ik mijn bank bel wordt ik wel gewoord gestaan als ik de controle vragen weet) !!
Heb mails gestuurd naar Marco ten Oever (diegene die alle mails ondertekent) over mijn teleurstelling en wacht zijn reacties af.

daarnaast vroeg ik ze ook om mijn analoge TV van Ziggo op te zeggen maar dat doen ze niet omdat ze alleen overstap service bieden voor providers.
Hun reactie was:
Helaas mogen wij alleen internetverbindingen in combinatie met tv opzeggen. Los tv opzeggen bij een provider valt helaas niet onder het akkoord van de providers.
Dit staat dus niet vermeld in brochures van XS4ALL ………(misleiding of onvolledigheid ?)

To be continued,
Math

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
klaas
22/02/2017
via website
thumbs up

Ik heb XS4all al vanaf 2002 en in al die jaren 2 maal een storing gehad,en bij vragen aan de helpdesk wordt je altijd geduldig te woord gestaan en alles opgelost!
Ik kan me totaal niet vinden in de commentaren hier beneden!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Heij
09/02/2017
via website
thumbs up

Wat een ongelooflijk,slecht onbeschoft bedrijf,daar lusten de honden geen brood van,blij dat ik overgestapt ben,nooit en nooit meer,trap er niet in mensen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
rfe
Geen oordeel
09/05/2017
via website

Ik kan deze ervaring volmondig bevestigen!

Onbeschoft, misleidend en klantonvriendelijk. Dat is het handelsmerk van xs4all..

Nuttig? Ja   Nee

k
Geen oordeel
16/01/2017
via website

een groot k*t bedrijf….of je tv valt steeds weg of je internet of beiden en na 5 min weer beeld maar voor hoelang? Nog een keer en stap ik over na een andere provider

Nuttig? Ja   Nee

Jan Fanta
12/01/2017
via website
thumbs down

Had Solcon die er na een update een zooitje van maakten dus overstappen naar xs4all die er nog een dikkere zooi van maken. Zit al 2 maanden met een modem dat om de haverklap uitvalt en vandaag zou er eindelijk een monteur van Gideon komen om 10.00 uur, krijg ik een sms bericht dat jij om 9.30 uur komt en ja hoor hij kwam dus helemaal niet. xs4all gebeld die belt Gideon gaat die kneus van een monteur mij bellen in de winkel en schreeuwt als een een of ander viswijf op de markt. xs4all is geen aanrader als je twee maanden nodig bent om iemand aan te sturen om het op te lossen die vervolgens niet komt opdagen houdt alles op. Inmiddels advocaat om raad gevraagd en de algemene voorwaarden te bekijken van deze asociale te dure provider.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Chantal
Geen oordeel
06/01/2017
via website

Een verschrikkelijk bedrijf zijn 13-10-2016 overgestapt naar een andere aanbieder. Drie keer het opzeggingsformulier ingevuld en bevestig van gekregen. Krijgen nog steeds rekeningen van hun. Bel je ze op zeggen ze dat er niks is opgezegd om dat ze niks hebben ontvangen van ons. Het mooiste komt nog ze geven mij de schuld dat hun de administratie niet goed hebben. Pas goed op ze lichten je zo op.

Nuttig? Ja   Nee

Marcia
Geen oordeel
24/12/2016
via website

Laat ik het kort houden en zeggen dat ik nog nooit zo ongelooflijk onproffesioneel bedrijf heb mee gemaakt als dit!!Die ontzettend veel fouten maken en er 3 maanden over doen om ze recht te trekken en het mooiste is….ik heb nog nooit een van hun produkten gebruikt….bij de overstap ging het al onwijs fout!!!

Nuttig? Ja   Nee

Maarten
03/12/2016
via website
thumbs down

Wat een prutsers. Ik had de glasvezelaansluiting 8 weken vooraf aangevraagd bij xs4all. En nog misgegaan. Zij besteden alles uit aan Reggefiber en Guidion, die niet flexibel en amateuristisch te werk gaan. Als ze uberhaupt komen opdagen. Xs4all neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor uitbestede werkzaamheden, zij facturen alleen maar. Vandaag al de hele dag storing. Pas na ruim 2 uur erkennen ze dat er een storing is, pas 8,5 uur later is ‘de oorzaak gelokaliseerd’. Nu nog repareren… Op mijn klacht wordt simpelweg niet geantwoord.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mijndert Weeda
03/12/2016
via website
thumbs up
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kimberly
24/11/2016
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Noud
17/11/2016
via website
thumbs down

4 Dagen nodig om mijn internet, tv en bellen te installeren. Terwijl ik al na 1 dan zelfs na 1 uur al zei wat er mis zat. Er wordt categorisch NIET geluisterd naar de klant, noch actief gedacht aan een snelle oplossing. Alleen excuses en afschuiven op derden die in opdracht van XS4all werken. Zoals Reggefiber. Ook die laten je gewoon nog even 36 uur wachten terwijl zij het waren die in de eerste plaats hun werk net goed hadden gedaan. En dan dat gratis spotify account dat je niet kan omzetten naar een familie account (met bijbetaling). Een dienst van 108 euro, daar mag je toch wel iets meer van verwachten?! Gewoon erg jammer dit….

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rene
10/11/2016
via website
thumbs down

Wat een slechte service zoals ik al lees ben ik niet de enigste die dit ervaart. Bij verkoop kan alles maar als het contract rond is dan doen ze niets meer. Wij zitten al twee weken zonder stabiel internet in de winkel en hun bepalen alles als je er tegen in gaat dan zeggen ze gewoon dan lopen we vast. En kunnen we niets doen. Nou dacht het niet.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
M.a. Vos
20/10/2016
via website
thumbs up

Ik ben over gestapt van ziggo naar xs4all. Ik wist niet wat ik mee maakte bij Ziggo kon ik 1x per week mijn modem resetten en zeker 1x per maand kon ik bellen naar Ziggo ivm trage verbinding of geen connetie.

Sins april dit jaar Glassvezel van xs4all, na wat geklungel besloten om de standaard Fritzbox te vervangen voor een Asus router. Sins ik die router gebruikt, ben ik nooit meer een seconde offline geweest en is mijn download 535mb en up 640mb.
Ik kan maar een ding zeggen hij werkt altijd ziggo kan hier nog iets van leren.

Waarom geen 10 sterren bij tarrief, we moeten eerlijk blijven xs4all behoord tot de duurdere glassvezel providers. Maar ik betaal graag iets meer voor goede kwaliteit.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marieke
22/09/2016
via website
thumbs down
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Alexander
09/09/2016
via website
thumbs up

Een schimp van wat het waard was. Ze richten zich op verkoop en upgraden, probleemoplossend vermogen en consistentie in de service is nergens meer te vinden (wellicht door overname KPN?).

Het produkt is voor de rest prima en n eit heel duur als je de aanvullende diensten (antivirus, gratis Spotify, gratis SIM kaart voor data) meetelt.

Voor de rest is het een bende amateurs geworden. Vermijden!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Yomba
27/07/2016
via website
thumbs down

Je neemt een ISP die wat duurder is omdat hij zulke goede reviews krijgt, maar je krijgt een dure internetprovider die niets levert. De 50 MB/s is sowieso nooit gehaald, de routerfunctie op het modem slaat nergens op, de kabel voor de TV was niet goed gestekkerd, de telefoon heeft het sowieso nooit gedaan (mensen hoorden ons wel, maar wij hen niet), en het internet vloog er regelmatig een paar tellen uit.

Allemaal niet zo heel erg relaxed als je een espressobar probeert te runnen met een kassasysteem in de cloud.

Toe het modem er mee stopte, hadden ze zelfs 5 dagen nodig om me een nieuw te sturen. Ik heb dagen met ze aan de lijn gezeten en van alles geprobeerd. Misschien was ik wel een raar pechgeval waar alles mis ging hoor. Maar ik lees toch wel vaker dat mensen helemaal niet tevreden over ze zijn.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Erik
21/07/2016
via website
thumbs down

Wij zijn +/- 12 jaar klant bij xs4all. Altijd zeer tevreden. Een zeer behulpzame helpdesk die pas stoppen als het probleem is op gelost.

Tot!! We gingen verhuizen. Wij hebben niet gekozen voor een prijsstunter, maar voor xs4all die zegt service hoog in het vaandel heeft.

WAT EEEN DRAMA!!!!

guidion draagt zorg voor de installatie. Netjes een afspraak gemaakt. Dan krijgen we een telefoontje: monteur kan niet komen wegens familie omstandigheden. Geen probleem, kan gebeuren. Nieuwe afspraak gemaakt. Deze wordt op de dag zelf in de ochtend ook afgezegd. Monteur is onverwachts opgenomen in het ziekenhuis. ok kan gebeuren maar wel verdacht. weer een nieuwe afspraak gemaakt. Deze werd weer afgezegd. Waarom??
Bij eerst afzegging aangegeven dat wij een zakelijk abonnement hebben aangevraagd en dat wij druk zijn, de helft van ons personeel in het buitenland zit op een beurs. Daar had guidion geen boodschap aan. Als wij internet wilde moesten wij ons aan hen aanpassen!!!

Eindelijk de monteur komt. sluit alles netjes aan. Alleen wordt de modem tussen de gas leidingen gedrukt en zegt: ik mag niet in beton boren de achter wand was gewoon hout??

Xs4all wij hebben een vast persoon voor de verkoop deze belde en mailde geweldig voor we het contract afsloten. Nu we vragen hebben krijgen we hem niet aan de tel en mailt niet meer terug.

De modem die wij kregen heeft maar een tel uitgang terwijl wij twee lijnen hebben aangevraagd. De helpdesk zegt dood leuk dat klopt u kun maar met 1 lijn tegelijk bellen. Dat is niet wat wij besteld hebben. Wij willen met twee lijnen tegelijk kunnen bellen. Daarvoor vraag je twee aparte lijnen aan.

De eerste factuur krijgen wij XS4ALL pack op de factuur 184,- euro. Geen idee wat het is, maar zeker niet besteld!

Wij zijn zwaar teleurgesteld in XS4all!!

Als wij dit geweten hadden was het NOOIT xs4all geworden!!!

Gr Erik

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Monica
11/05/2016
via website
thumbs up

Ik zit nu 7 maanden bij XS4all. Had ik dit maar eerder gedaan. Alles werd goed geïnstalleerd en uitgelegd. Ik ben super tevreden. Nu heb met internetten weer een goede verbinding en ook boven kan ik tv kijken met een goede kwaliteit. Ik ben door XS4all goed te woord gestaan en na mailtjes met vragen werd snel en netjes beantwoord.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans
30/03/2016
via website
thumbs down

Al 6 maanden wordt ik aan het lijntje gehouden en nu kan ik mijn abonnement stop zetten, maar ik krijg dan wel een slotnota. En waarvoor? voor iets wat nog nooit goed gewerkt heeft.

Sorry, maar niet 1 goed woord heb ik hiervoor over.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
jan fanta
26/03/2016
via website
thumbs down

XS4ALL is ook in Assen een en aal rommel 3 x per dag TV modem resetten is bijna standaard slechte wifi valt vaak gewoon weg, modem reset om de haverklap en telefoon werkt op halve kracht. Na wederom uitvallen van xs4all en 4 modems verder in 9 maanden willen ze nu een monteur langs sturen zonder eerst naar hun eigen systemen te kijken of deze wel goed werken. Mijn contract loopt in juni 2016 af en ben reeds aan het kijken naar een betere provider ben verdorie met mobiel internet sneller en beter af dan met de rotzooi die een veel te dure xs4all levert.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Floris
02/03/2016
via website
thumbs down

Zeer slechte ervaring .Al 14 dagen zonder internet. XS4all geeft de schuld aan KPN. KPN komt niet opdagen en belt ook niet af .

Op advies van XS 4all migratie naar VDSL gedaan. Ook dat helpt niet . Geen prik op de kabel. Men verwijst steeds naar KPN . Maar ik doe zaken met XS4all .

Ze hangen doodleuk op ,ook al is het probleem niet verholpen. De monteur van Guideon telecom support ( = XS4all) weet precies waar het probleem zit , kan het ook verhelpen , maar mag dat niet van XS 4all . Dat moet KPN doen.

Kun je er weg blijven. Gewoon doen . Super traag internet , incompetente helpdesk , geen oplossingen , alleen wat in het script staat en een infrastructurele partner KPN die met stokoude ISDN en ADSL koper- lijnen werkt , met schakel kasten van 20 jaar en ouder.Service van de KN is om te huilen . Tja 50 Kbs ( als je het haalt ) dat is ook niet veel . Zeker niet First Class

Blijf er weg als je kunt ! tenzij je voorgelogen wilt worden, dat kunnen ze namelijk zeer goed.

Slechte service en XS4 all is heel duur .

XS4all slogan . Klant : zoek het zelf maar uit .

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Vincent
08/02/2016
via website
thumbs down

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen: wat een tegenvaller, die overstap naar XS4all, dat zich steevast profileert als DE betrouwbaarste. Een regelrechte AANFLUITING.
Wij hebben vrijwel DAGELIJKS storing in ons alles-in-één pakket: TV-zenders vallen uit, internet nokt er mee, op slaapkamer vrijwel geen verbinding.
Klantenservice gaat er steevast prak op dat “we” wel degelijk betrouwbaar zijn, maar als je ze van repliek dient, zijn “ze” dan toch wel zeker “betrouwbaarste” klantenservice. Om eerlijk te zijn wil ik helemaal geen contact met de klantenservice van mijn provider.
XS4all is een van de prijzigste, maar werkelijk de SLECHTSTE provider die ik ooit heb gehad.Kan nog wel even doorgaan.
BAGGER. KIES NOOIT VOOR XS4ALL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
bennink
28/01/2016
via website
thumbs down

Ik had altijd niet al te snel internet , ik woon in het buitengebied , dus geen kabel, glasvezel ,maar een telefoonlijn . toch moest ik vrij snel internet kunnen krijgen volgens xs4all , dus overgestapt , had ik het maar net gedaan , want de monteur die ik kreeg van Gideon , via xs4all , vond het blijkbaar allemaal erg lastig . hij kon bij onze centrale waar we met 3 woningen op zitten geen ” prik ” op onze lijn vinden , dus dacht ie slim te zijn , door de lijn van de buren er af te gooien en ons erop aan te sluiten , resultaat : de buren geen telefoon , geen tv , geen internet . En dan heb ik het nog niet eens gehad over het amateuristisch aansluiten van de modem en de tv’s , overal kabels ,deurtjes die niet meer dicht kunnen omdat er kabels tussen zitten , kortom spijt , spijt en nog eens spijt

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
podrunner
01/12/2015
via website
thumbs down

Overstap van Vodafone naar xs4all duurt 2 dagen. Dus zit ik 2 dagen zonder internet. Dit is niet wat ik verwacht van een first class internet provider. Ik wil op dezelfde dag dat ik ben aangesloten weer internet kunnen gebruiken. Bij navraag bij customer service werd verteld dat dit niet kon. Mijn eerdere ervaringen bij een overstap ben ik altijd dezelfde dag weer aangesloten. Dus het kan wel. Slechte service van xs4all.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wilrik
09/10/2015
via website
thumbs down

XS4all moet sterk worden ontraden. We hadden een alles in 1 pakket. We hebben maanden niet kunnen bellen. Hierover veelvuldig contact gehad met de helpdesk met de eigen mobiele telefoon wat veel heeft gekost maar niets heeft opgeleverd. Op hun aanraden een andere telefoon aangeschaft omdat het daar aan zou kunnen liggen. Resultaat nihil. Klacht ingediend waar niets mee gedaan is. Internet werkte vaak uiterst traag. Dat zou volgens xs4all misschien aan onze kabels kunnen liggen. Gevraagd om monteur om te herstellen. Dit werd geweigerd. Nu andere provider zonder problemen! Van xs4all geen tegemoedkoming ontvangen voor het niet leveren van afgesproken en betaalde diensten (telefonie internet)

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
bert
31/08/2015
via website
thumbs down

Ik houd niet van klagen, maar…… Pas op! 2! XS4ALL is zeker niet meer dat bedrijf dat staat voor kwaliteit. Sterker nog XS4ALL kost mij tegenwoordig heel veel tijd, geld en ergernis. Jarenlang trouw klant van dit bedrijf, maar sinds 2014 voel ik mij als klant zwaar belazerd door xs4all. Lijkt wel of alle medewerkers van xs4all hun bedrijf moedwillig naar de knoppen willen helpen. Maar ook het management van xs4all kiest voor list en bedrog.
Eerst met het keer op keer niet nakomen van de belofte op een snel glasvezel internetverbinding.
XS4ALL mag geen snel internet glasvezelverbinding leveren op infrastructuur van hun concurrenten, dus hoogstwaarschijnlijk ook niet bij U.
Alles-in-1. Sterk Internet met TV en bellen. Is NIET waar! Er is sprake van Onwettige Prijs- en marktverdelings-afspraken tussen Internetboeren. Toen met het foutief factureren, automatisch incasso afschrijven en tenslotte met meerdere malen blokkeren van de internetverbinding, ook al hadden ze hun fouten toegegeven en beloofd deze eenvoudig te herstellen. Als je eenmaal met je email account en met internet afhankelijk bent van zo’n provider als xs4all, ben je pas goed de dupe! Na maanden van problemen , probeer dan maar eens geduldig, beleefd en begrijpend te blijven. Beloftes, ho maar! Terugbellen, mooi niet! Uren in de wacht!
Ik zal je niet lastig vallen met de details, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen ze!
Als je klant wordt van XS4ALL, daar zal je uiteindelijk niet blij van worden. Ondanks hun telkens terugkerende onderzoek van de dienstverlening om de kwaliteit te verbeteren. Ook dat helpt NIET!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Sander
20/08/2015
via website
thumbs down

Laat je alsjeblieft niet misleiden door het goede imago van XS4ALL. Het scheelt een hoop woede en gevoel van machteloosheid. Ik zou begin deze maand worden aangesloten, mijn hele huis is Glasvezelklaar. Ik wordt echter niet aangesloten. Wanneer wel? Dat zeggen ze niet. Gewoon wachten voor onbepaalde tijd. Inmiddels lijkt mijn relatienummer in hun systeem op standaard 15 minuten wachttijd te staan. Omdat ik niet onder mijn contract uitkom is hier volgens mij sprake van wanprestatie. De installateur (Guidion) wil wel communiceren: zij zeiden dat ze niet bij mij langs mochten komen omdat een ander bedrijf “Reggefiber” het signaal dat naar mijn woning zou moeten gaan niet regelt. Verder geen informatie. Net zo min het mij kan schelen over hoeveel schijven XS4ALL haar producten zou moeten leveren, en hoe slecht zij dat intern allemaal geregeld hebben, interesseert het XS4All helemaal niets, dat je stappen gaat ondernemen op deze wanprestatie. De mensen die je aan de telefoon krijgt steken geen vinger extra uit, dan in hun rigide protocol staat. Je zoekt het maar uit. Lekker als je vanuit huis werkt en internet nodig hebt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Marcel
Geen oordeel
20/11/2015
via website

Zeer slecht, geen service, geen oplossingen, afschuiven kunnen ze goed, kpn dochter en zeker niet wat het ooit is geweest. Helaas, dacht dat ik beter af was dan bij kpn maar voel me echt gepakt en uitgekleed!

Nuttig? Ja   Nee

Wanda
06/08/2015
via website
thumbs down

Had nog “ouderwets” tv, internet en telefoon via KPN vaste lijn allemaal apart. Wilde overstappen naar 3 in 1. XS4all zou beste en meest klantvriendelijkste zijn. Niet dus.
– hoewel ik schriftelijk een offerteformulier invul met juiste gegevens, wordt in de bevestiging niet het gewenste pakket opgenomen.
– Volgens klantenservice moet hele order geannuleerd en opnieuw geplaatst omdat wijzigen (zelfs dezelfde dag) niet mogelijk is. Dat wordt zuchtend uitgevoerd.
– Snellere oplevering dan standaard maand gevraagd, maar dat is genegeerd.
– Overstapservice zegt oude providers op, maar vraagt mij dan of ik dat soms zelf heb gedaan. Nee, heb ik niet.
– Ik vraag zelf 10 dagen voor opleverdatum wanneer ik spullen moet krijgen. Zou goed komen. Pakket is onderweg.
– 6 dagen voor opleverdatum maar weer gebeld. Nummerportering zou zijn mis gegaan daarom wordt alles tegengehouden. Ik zou dit zelf maar moeten regelen. Hoe?
– Volgende klantenservice medewerker annuleert “voor het gemak” maar even het belllen uit het pakket. Ik zou nu echt die week spullen krijgen.
– Als ik twee dagen later weer bel, blijkt nog steeds geen pakket onderweg. Order zou in het systeem vastzitten. Leidinggevende spreken? Nee….. daar doen ze niet aan. Manager klantenservice? Nee hoor, die is voor klanten niet te spreken. Gaat de leverdatum gehaald worden? Nou… we zijn bol.com niet!
– Belofte me de volgende dag (drie dagen voordat ik geen tv, telefoon of internet meer heb) terug te bellen, wordt niet nagekomen. Ik moet weer zelf bellen. Weer hele verhaal doen. Geen leidinggevende te spreken.
– Nu probeert XS4All mij de schuld te geven (u geeft verkeerde gegevens door.) en als ik dat bewijsbaar weerleg is het de schuld van de oude internetprovider die de lijn over drie dagen vrijgeeft. Eh.. hallo dat heeft XS4all toch geregeld?
– Vraag wat ze doen om te voorkomen dat ik zonder alles kom te zitten. Door XS4All die volgens advertentie wel iemand binnen 24 uur online kan zetten, maar niet mij binnen een maand. Antwoord: het is nog geen maandag.
– Keiharde garantie wanneer ik wel tv, telefoon en internet zal hebben? Ja… die geven we niet.

Zucht… ga nooit met XS4All in zee.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
rfe
Geen oordeel
09/05/2017
via website

Typisch xs4all…

Je klant de schuld geven van je eigen wanprestatie en onvermogen!

Schandelijke praktijken. Ga nooit in zee met deze club!

Nuttig? Ja   Nee

Frederique Heering
23/07/2015
via website
thumbs down

Bij overstappen van Ziggo naar Xs 4all ging het mis. Xs4all laat het installeren door een extern bedrijf en dan is ook nog KPN een partij als het niet goed gaat. Deze partijen geven elkaar de schuld, en laten mij gefrustreerd achter. na 2 1/2 dag boos bellen is het opgelost, maar alleen omdat ik erachter aan ben gegaan. De klantenservice is ontzettend onvriendelijk , ongeïnteresseerd en geeft iedereen de schuld behalve zichzelf. Uiteindelijk vinden ze eigenlijk dat ze een prima service hebben geleverd ook al hebben ze een totaal gefrustreerde klant, die iedereen in de omgeving afraadt om naar Xs4All over te stappen omdat de klantenservice zo abominabel is.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Milly
19/07/2015
via website
thumbs down

Ook ik heb een hele slechte ervaring met xs4all. En ook ik heb een zakelijk contract.
Ik gebruikt zakelijke internet verbinding thuis zowel prive als zakelijk. Tot een maand of 3 geleden nooit een probleem.

Toen merkte ik dat bij het bellen naar 0900 nr. ik een bandje kreeg dat ik niet bevoegd was het nummer te bellen. Vreemd. Nog even aangekeken maar dit gebeurde wel heel vaak. Klacht neergelegd bij de klantenservice maar die konden niets vinden. Bleek dat ik soms wel maar meestal niet naar 0900 nr. kon bellen.

Weer naar de klantenservice gebeld en toen bleek dat er een update was geweest waarbij het bellen naar 0900 nrs beperkt werd. Dit was mij niet vooraf medegedeeld en kennelijk wist niemand hier vanaf als ik zo eens naar de klachten op internet keek.

Ik eiste dat dit terug werd gedraaid en een schadevergoeding omdat het voor mijn werk noodzakelijk is dat ik 0900 nrs kan bellen. Er werd mij een schadevergoeding aangeboden van 120 euro maar dan moest ik wel gelijke een contractverlening nemen. Volgens mij zijn ze niet helemaal fris daar. Je gaat toch geen verlening nemen als ze het product waar ik iedere maand een hoop geld voor betaal niet eens kunnen leveren en mij daar ook niet van op de hoogte stellen.

Afijn ze zijn nog steeds bezig en inmiddels zijn we 2 maanden verder. Ik heb nog 1 maal gebeld en toen werd er gezegd dat ze dus nog steeds bezig waren met dit probleem. Ik ben het zat. Ik ben aan het kijken naar wie ik ga overstappen en daarnaast zet ik dit verhaal op diverse internetsites en sociaal media zodat andere ondernemer of mensen die geregeld 0900 nr. bellen weten dat je maar beperkt kan bellen en niet zoals op hun site vermeld staat, onbeperkt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Maurice
18/06/2015
via website
thumbs down

wij hebben XS4all bedrijfsmatig. al meer als 10 jaar zonder noemenswaardige problemen. en als er problemen waren konden die na een acceptabele wachttijd meestal vlot worden opgelost.

inmiddels gebruikt het bedrijf meer-en-meer dataverbinding, en nu komen de problemen die door xs4all niet ‘makkelijk’ op te lossen zijn, en dan blijk je ineens niet meer belangrijk als (trouwe)klant.

wij betalen voor 50Mbit, XS4all ziet nu eindelijk dat onze lijn slechts 13Mbit aankan.
wat betekend dat wij elke maand sowieso €10.- teveel betaald hebben (inmiddels dus een ruime €1200.-) en dat is niet eens het probleem.

we ondervinden problemen met IP camera’s, pin-verbindingen en dat kost natuurlijk veel meer.

ik heb XS4all aangegeven dat ik slechts geintresseerd ben in het oplossen van het probleem. ik ben niet geintresseerd in een teruggave (wat zo overigens 3 maanden aanbieden, en dat vind ik zwakzinnig).

voor het in 10 jaar teveel betaalde bedrag kan ik in ieder geval een glasvezelverbinding laten graven, maar liever blijf ik een tevreden klant en hoop dat XS4all dat wil verzorgen.

schijnbaar vinden ze het niet de moeite.
nog even checken of ik ‘recht heb’ op compensatie van de hele periode, en dan laten we van dat geld iemand anders een verbinding leggen. (waarschijnlijkstaat er ergens in kleine letters ‘tot 50Mbit’, dus het zal wel niet)

oplossingsgericht zijn ze bij ons probleem in ieder geval niet.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
rfe
Geen oordeel
09/05/2017
via website

Inderdaad. De beste provider laat je stikken als je laat weten dat je niet krijgt wat je is toegezegd.
Als het even kan geven ze je ook nog de schuld van deze wanprestatie. Het is niet de schuld van xs4all maar van de klant die hierover klaagt is de veronderstelling van deze provider. Dit is de omgekeerde wereld.

Nooit een suggestie gehad om te downgraden? En dat terwijl de haalbare snelheid voor xs4all een simpele rekensom is maar die laten ze niet zien bij de postcode check op hun web site. Ze verkopen je gewoon schaamteloos iets wat ze niet kunnen leveren. Dit zij ongehoorde praktijken.

Regelrecht bedrog en afzetterij.

Nuttig? Ja   Nee

edmond
03/02/2015
via website
thumbs down

Helaas alleen maar slechte ervaringen. Afspraken worden niet nagekomen. Klantenservice heeft lange wachttijd en lost niets op. Mails worden na gemiddeld 5 dagen beleefd maar volstrekt nietszeggend beantwoord en oplossing moet ik zelf maar gaan zoeken door weer elders heen te bellen. Ik betaal graag wat meer voor goede service maar dan moet die er wel zijn.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
nijboer
26/01/2015
via website
thumbs down

wij zijn abonnee sinds 1991. Internetsnelheid is echter zeer langzaam. Bij Ziggo veel en veel sneller. Willen wel graag ons emailadres behouden. Dat kan, maar daar vraagt xs4all € 15,25 per maand voor. Schandalig. niets te creatief, innovatief en vooruitstrevend. de jonge pioniers. welnee, geldgraaiers zijn het geworden!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Daniel
23/12/2014
via website
thumbs up

Al Enige tijd klant bij XS4ALL, eerst alleen internet via VDSL later ook TV/Bellen erbij genomen. Over het algemeen erg tevreden over XS4ALL de verbinding is betrouwbaar en valt nooit weg, daarnaast is de behaalde snelheid zeer goed, zowel op ping als breedbandte niveau. De Fritz!box, de modem die XS4ALL levert is een van de beste op de markt en beter krijg je niet geleverd bij andere providers.

Heb enkele keren contact gehad met de helpdesk, waar men de tijd voor je neemt en mijn problemen eigenlijk binnen 1 gesprek opgelost werden. Wel is de wachttijd soms aan de hoge kant. Maar daarna helpt iemand je in iedergeval wel goed.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
hans
11/12/2014
via website
thumbs down

– factureren dubbel en houden dat van je bankrekening in
– beloven al 5 maanden dit te herstellen maar gebeurd steeds niet
– als ik niet betaal wordt ik afgesloten, en krijg ik een deurwaarder op de stoep
– het faxnummer op de factuur bestaat niet.
– de manager* van de service dienst die zg. de brieven tekent is al 2 jaar niet meer werkzaam bij xs4all (Brigitte Voskuyl is al sind april 2013 bij tele2 in dienst!)
– iedereen begrijpt het probleem en mijn woede maar niemand lost het op
-je krijgt nergens grip op deze organisatie

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Daniel
05/12/2014
via website
thumbs up
Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Vyndrox
05/11/2014
via website
thumbs down

Ongelovelijk slechte ervaring, reeds meer dan een maand geleden al een internetverbinding aangevraagd.
En we zijn nu 4 monteurs verder en het probleem is nog steeds niet opgelost.

Het gaat me er nog niet eens om dat er problemen zijn, maar meer om de totaal lakse en afwachtende houding en iedereen die aannames maakt.
En niemand die meedenkt in een oplossing en een tussenoplossing wil bieden.
Want zelfs een dongle opsturen is te veel gevraagd.

Als ik dit van te voren wist, dan had ik nooit een overstap gemaakt naar XS4ALL.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rein
09/01/2014
via website
thumbs down

Jaren heb ik internet gehad van xs4all tot ik erachter kwam dat ik voor een snelle verbinding betaalde, maar een langzame verbinding geleverd kreeg.
Ik heb in totaal €300 teveel betaald en kreeg als compensatie 1 maand gratis internet.
En dit zelfde hebben ze bij mijn ouders gedaan.
Ze doen zich mooier voor dan ze zijn. Voor mij nooit geen xs4all meer!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Yvonne
31/12/2013
via website
thumbs up

Ben al jaren bij x4all. Eerst alleen met internet. Maar nu, sinds een half jaar ook met televisie. Ik ben supertevreden. Goeie service, goede helpdesk. Hoewel nauwelijks nodig gehad, ben ik wel altijd meteen goed geholpen.
Andere providers zijn misschien goedkoper, maar voor mij is er nog een andere reden om bij Xs4all te blijven. Dat is omdat zij al jaren voorop lopen bij nieuwe geavanceerde technieken en vooral ook omdat ze principes hebben t.a.v. eerlijk internet en daar al jaren hun best voor doen.
Ik herken niet de problemen met televisie zoals beschreven hierboven. Heb 2 televisies, 2 computers + ipad + 2 mobiele telefoons op netwerk. Alles doet het altijd en goed!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jan
18/12/2013
via website
thumbs up

Ik zit al jaren bij xs4all. Nooit problemen gehad. Goede services en snelle helpdesk. De prijs is aan de hoge kant in vergelijking met andere internet providers. Verder is de snelheid van het internet niet bijzonder te noemen in relatie tot de prijs die ik betaal. Wat ik minder vind is dat trouw klanten geen aanbiedingen meer krijgen bij nieuwe diensten. Je moet erom vragen. Begrijpelijk maar dat hoort niet. Ze zijn ook erg gefixeerd om de beste provider van het land te zijn en of te blijven. Ik word daar wel eens moe van. Just do the job right !
Dus als je het veroorloven en heb je het voor over dan is xs4all geen verkeerde provider maar wat mij betreft zou ze meer aandacht mogen hebben voor de klanten die er al jaren zitten. Bedrijf is eigenlijk te groot geworden voor persoonlijk aandacht.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tim
30/10/2013
via website
thumbs up

Prima bedrijf, uitstekend internetproduct. Zeer ervaren technici en aanbod van geavanceerde diensten als ipv6 en xmpp. Daarnaast ook actief betrokken bij het behoud van een open en eerlijk internet gezien bijv. zaken tegen Brein en inmenging in discussie bewaarplicht en netneutraliteit.

Helaas is het televisie-product minder vergeleken met andere tv aanbieders.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 2

XS4ALL ervaringen 2017

Heeft u ervaringen met XS4ALL en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u XS4ALL beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Of u nu kiest voor XS4ALL of voor een andere aanbieder. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

XS4ALL 2.32 stars 74 reviews