Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
2.5

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Tarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Kwaliteit product
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
104 positief – 792 negatief

Top 5

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Ziggo

Ziggo.nl is een van de grootste aanbieders van kabeltelevisie binnen Nederland, en ook qua internet hebben ze circa 1,7 miljoen klanten. Ziggo is veelvuldig in het nieuws geweest met betrekking tot de slechte klantenservice. Dit is met name na de fusering van @Home, Casema en Multikabel gebeurd, waar Ziggo uit is ontstaan. Lange wachttijden en slechte klantenservice hebben de naam van Ziggo geen goed gedaan. De Britse bank Barclays is groot aandeelhouder in Ziggo, zij bezitten 14% wat op een waarde (in aandelen) komt van 700 miljoen euro. Op 25 april werd bekend dat Ziggo samen wil werken met UPC zodat klanten van beide bedrijven gebruik kunnen maken van alle hotspots om een landelijke dekking te garanderen.

Ziggo ervaringen

Geef Ziggo een beoordeling

960 Ziggo ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Tarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Kwaliteit product
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Harold Hulskers
16/10/2019
via website
thumbs down

Een van de slechtste beslissingen ooit. Had er de eerste week al spijt van dat ik bij KPN ben weg gegaan. Kan niet wachten tot het contract is afgelopen. Bij Ziggo krijg ik minder dan bij de KPN. De afstandsbediening lijkt uit de jaren 80 te komen. Tv is ontzettend traag als je overschakelt naar een andere zender. Kortom, het is waardeloos een Ziggo abonnement. Ik raad het ook iedereen af die ik spreek.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Dominik
09/10/2019
via website
thumbs up

I’d like to share my experiences with Ziggo, to help potential customers make a decision. We had the internet via kabel package, and the performance was always very good: modem easy to install, advertised speed was nearly always reached, hardly any downtimes. As an internet provider, Ziggo did really well. But they’re expensive, so after about 2 years, we switched to the competition, with a slower connection, but that didn’t matter to us. Here the trouble began…

I cancelled our contract via phone, which seemed to be no problem. Received the box to send back the modem, sent it, and things could have ended well here.

Unfortunately, a week later we received a new starter box with a new modem. Called the service, they started a new contract for internet for me (hopefully by accident). Asked them to cancel it, allegedly everything was in order now. After a month we finally received the label to send back the new modem, and did so. Received an invoice for 90€ for sending back the modem. Called again, got refunded 80€ (seriously Ziggo, can’t even refund the full amount to fix your mistakes?). Today, a month later, I received again an invoice, this time for a TV abonnement which we never had. Called again, they promise a refund, I have the feeling this is still not over.

Bottom line: Good internet provider, atrocious customer service. Just teach the people to listen and think. All of them spoke passable Dutch and English, so it can’t be that.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Den haan
Geen oordeel
03/10/2019
via website

Slecht, modum aangesloten, slecht beeld, monteur zou voor de 2de x lang komen, om 17u sms gehad hij is onder weg, tis 19.30u……nog niemand gezien!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Roy
23/09/2019
via website
thumbs down

Vanaf het begin klachten gehad over de horizon xl en meerdere malen monteurs over de vloer gehad. Deze gaven aan dat het probleem in de horizon box xl zat er daar konden ze niets aan doen. Ik kon op de wachtlijst voor de nieuwe box. Na enige tijd gebeld klaar te zijn met alle storingen die mijn kijkplezier bederven. Ik kon direct de nieuwe box toegezonden krijgen, maar dan moet ik €0,50 p/mnd betalen. Dit vond ik prima, maar snapte niet waarom ik niet gebeld ben aangezien ik op de wachtlijst stond. Deze lijst bestond al lang niet meer, werd er aangegeven. De box werd opgestuurd en ik kreeg een mail. Hierin stond naast de verhoging ook nog dat ik een contract aan ga van 1 jaar en activatiekosten moest betalen a €19,95. Hier ben ik niet van op de hoogte gebracht en ben niet van plan kosten te betalen voor een ondeugdelijk apparaat.
Dit gecommuniceerd met ziggo en de box geweigerd. Hierop diverse mails gehad om dit op te lossen. Ik heb aangegeven wat de waslijst aan klachten is en ziggo vond dat er een monteur langs moest komen ivm mogelijke snelheids problemen. Dit wou ik niet omdat ik al aangegeven had dat er al meerdere monteurs zijn geweest en het probleem al gelokaliseerd hadden, de horizon xl. De verbinding was ook al gecontroleerd en deze was prima. Hierop een mail gekregen dat men het jammer vond dat alles zo moest gaan. Ziggo wou het probleem oplossen en ik was nergens toe bereid.
Ik vind het belachelijk dat ziggo zo reageert aangezien meerdere monteurs het probleem al gevonden hadden en ik hier elke x een dag vrij voor moet nemen. Dat ben ik nu niet weer van plan als ik de uitkomst toch al weet.
Later een mail gehad dat ik binnen 14 dagen de nieuwe (geweigerde) box moest installeren want de horizon xl werkt daarna niet meer. Hierop wederom gebeld met ziggo om aan te geven wat er gebeurt is en dat ik de box geweigerd had. De medewerkster vond dat ik recht had op compensatie en stuurde mij door naar de administratie. Hier stond ik natuurlijk in de wacht en de medewerkster wist van niets. Wederom mijn verhaal gedaan in de veronderstelling dat hier iets aan gedaan kon worden. Niets was minder waar, er werd mij direct aangegeven dat ik alle kosten moest betalen en van enige compensatie was absoluut geen sprake.
Of ik na de 14 dagen nog tv heb is mij nog onduidelijk.
Mijn klacht staat nog steeds, waarom kosten betalen aan een apparaat ter vervanging van een niet deugend apparaat. Ik heb dan tenslotte te veel betaald voor een niet correct functionerend apparaat en mag nu extra betalen voor de oplossing. Voor mij is dat hetzelfde als een nieuwe tv terug brengen naar de winkel omdat er een storing in zit en eenzelfde nieuwe tv terug ontvangen omdat de winkel het probleem niet op kan lossen, maar hier wel voor moeten betalen.
Schandalig!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
ilona
15/09/2019
via website
thumbs down

Na meerdere keren gebeld te hebben met ziggo om te vragen voor een nieuw mediaboxkastje wat echt vervangen moest worden na 12 jaar ivm blokken,stilstaand beeld ,erg sloom,kon amper nog tv kijken , kreeg ik geen medewerking en dus ook geen nieuw kastje,wat echt te bespottelijk voor woorden is,want monteur was al geweest om nieuwe kabels te vervangen maar mocht niet baten,probleem was het verouderd kastje,maar dus niks,alleen als ik 20 euro zou betalen wilden ze er over nadenken,dus ze zijn nu een klant kwijt en overgestapt naar kpn en nog eens 30 euro minder betalen per maand,dag ziggo tot nooit

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jeffrey Daniels
12/09/2019
via website
thumbs down

Heb ons abonnement omgezet naar internet/tv complete zonder bellen ingaande op 1 augustus dit jaar. Kosten daarvan zijn €66,50 per maand.

Maar ziggo blijft maar €15 bellen en €11,95 volop bellen eraan toevoegen terwijl wij duidelijk een abonnement zonder bellen afgesloten hebben (daar hebben we ook confirmatie emails van en dat staat ook in mijn ziggo).

Na meerdere malen bellen met ziggo en mensen die gebrekkig Nederlands praten aan de lijn te krijgen die maar volhouden dat dit allemaal juist is toen werd ons uiteindelijk verteld dat je via de website je abonnement niet om kan zetten naar ”zonder bellen” terwijl dat wel gewoon een optie is op de website en dan zou zei dat wel even regelen voor ons. Toen kregen we opeens weer emails dat we een nieuw abonnement afgesloten hadden en op de volgende factuur werd vrolijk weer €41,95 ”overige abonnement” gerekend 2x €15 bellen en 1x €11,95 volop bellen, dus wij weer bellen en word ons verteld ”wij hebben een zonder bellen abonnement afgesloten voor jullie en die gaat 5 oktober in”. Wat natuurlijk totaal niet klopt. En om ons dan tegemoet te komen gaan ze hun fout crediteren aan ons, hun berekening? 30 euro…. terwijl we na het afsluiten van het nieuwe abonnement op 1 augustus al €53,90 betaald hebben aan telefoon kosten (op een zonder bellen abonnement – leuk heh).

Maar goed, er is weinig aan te doen blijkbaar met die zeer slechte klanten service…. bellen heeft echt geen zin.

Ik zou Ziggo zeker aan niemand aan raden, dat is een ding dat zeker is, het zijn gewoon dieven.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jeff
12/09/2019
via website
thumbs down

Heb ons abonnement omgezet naar internet/tv complete zonder bellen ingaande op 1 augustus dit jaar. Kosten daarvan zijn €66,50 per maand.

Maar ziggo blijft maar €15 bellen en €11,95 volop bellen eraan toevoegen terwijl wij duidelijk een abonnement zonder bellen afgesloten hebben (daar hebben we ook confirmatie emails van en dat staat ook in mijn ziggo).

Na meerdere malen bellen met ziggo en mensen die gebrekkig Nederlands praten aan de lijn te krijgen die maar volhouden dat dit allemaal juist is toen werd ons uiteindelijk verteld dat je via de website je abonnement niet om kan zetten naar ”zonder bellen” terwijl dat wel gewoon een optie is op de website en dan zou zei dat wel even regelen voor ons. Toen kregen we opeens weer emails dat we een nieuw abonnement afgesloten hadden en op de volgende factuur werd vrolijk weer €41,95 ”overige abonnement” gerekend 2x €15 bellen en 1x €11,95 volop bellen, dus wij weer bellen en word ons verteld ”wij hebben een zonder bellen abonnement afgesloten voor jullie en die gaat 5 oktober in”. Wat natuurlijk totaal niet klopt. En om ons dan tegemoet te komen gaan ze hun fout crediteren aan ons, hun berekening? 30 euro…. terwijl we na het afsluiten van het nieuwe abonnement op 1 augustus al €53,90 betaald hebben aan telefoon kosten (op een zonder bellen abonnement – leuk heh).

Maar goed, er is weinig aan te doen blijkbaar met die zeer slechte klanten service…. bellen heeft echt geen zin.

Ik zou Ziggo zeker aan niemand aan raden, dat is een ding dat zeker is, het zijn gewoon dieven.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Van Schoonhoven
09/09/2019
via website
thumbs down

Wat een kutbedrijf. Elke x na werkzaamheden (de laatste x week 36 2019)van Ziggo is bij ons Thuis alles buiten werking.
Dus geen telefoon/internet/TV. na in totaal 5 x te hebben gebeld, wat ca anderhalf tot twee uur heeft gekost, moeten wij wachten op een monteur die 19 september een x langs komt. Dus tot die tijd helemaal niets.

We konden alleen maar mobiel bellen naar een 0900 nummer wat extra kosten met zicht mee brengt.
De bundels van internet van onze mobieltjes zijn er doorheen.
Thuis werken kan niet omdat je geen internet hebt.

Ziggo laat je gewoon wachten tot 19 september voor er een eventuele oplossing komt.

Wat betreft de werknemers van Ziggo bij de afdeling Service, zij zijn zeer onbekwaam, ze houden je aan een lijntje en weten geen oplossing aan te dragen.
Vraag je naar een manager die misschien iets meer weet is dat niet mogelijk.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
G.J. de Bont
Geen oordeel
14/08/2019
via website

Recent heeft mij een ervaring met Ziggo doen besluiten naar een andere provider om te gaan zien. Ziggo heeft op een onbehoorlijke wijze prijsverhogingen doorgevoerd voor het pakket. Zonder aankondiging heeft zij het volop bellen in juli 2019 1 euro duurder gemaakt. Vervolgens wordt in aug 2019 een mail getuurd dat Ziggo de pakketten reorganiseert. Voor mij verandert er niets alleen zal er 4,50 Euro tarief verhoging plaats vinden.
Wat mij het meest stoort is dat er na mijn bezwaar over deze 8,8 % prijsverhoging er wordt aangegeven dat ik kosten-loos (?) mag (?) opzeggen.
Het toezeggen van terugbellen heeft nimmer plaats gevonden en maakt plaats voor een ordinair prijs opdrijvende activiteit. Na trouwe jaren KTA, UPC en Ziggo ben ik diep geraakt door de service behandeling.

Nuttig? Ja   Nee

Koos Reitsema
10/08/2019
via website
thumbs down

Ik had een vreselijke PEST aan KPN, dus bijna mijn hele leven lang bij UPC/ZXIGGO geweest.
Toen UPC ZIGGO werd begon bij mij de ellende.
Ongeveer 15 monteurs over de vloer gehad, elke wijziging werd weer gewijzigd door de volgende monteur.
Een goede raad was om de COAX verbinding tussen de Horizon Box en de extra box boven, te vervangen door een UTP kabel.
Probleem grotendeels opgelost.

Toen kwamen ze met het beste van het beste, de Mediabox NEXT
Natuurlijk moest ik die ook hebben, alles was gemakkelijk aan te sluiten, alleen niet verteld dat de COAX kabel weer terug moest.

Na veel telefoontjes, veel mensen die zich tegenspraken en de KENNIS van ZAKEN was er te zoeken.
Daar kwam nog bij dat de NEXT box regelmatig terugsprong van een radio zender naar de laatst gebruikte TV zender.
UIT TESTEN is iets wat ze bij ZIGGO met een korreltje zout nemen.
Bij de HORIZON BOX liep de BOX vaak vast nadat er een bepaalde tijd naar een radiozender geluisterd was.

Gelukkig kon ik van die ROTZOOI af vanwege iets en wettelijke regeling.

Ik ben nu van de HEL in de HEMEL gekomen met mijn KPN pakket.
Alles is beter, beeld, internet en de maandelijkse vergoeding. Het eerste jaar scheelt mij 375 euro.

Veel meer mensen moeten deze stap nemen

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 18 19 20

Wat mensen over Ziggo vertellen.

Heeft u ervaringen met Ziggo en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Aanbieders vergelijken

Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.

Ziggo 1.27 stars 960 reviews