Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
2.5

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Tarieven
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Kwaliteit product
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
104 positief – 794 negatief

Top 5

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

Ziggo

Ziggo.nl is een van de grootste aanbieders van kabeltelevisie binnen Nederland, en ook qua internet hebben ze circa 1,7 miljoen klanten. Ziggo is veelvuldig in het nieuws geweest met betrekking tot de slechte klantenservice. Dit is met name na de fusering van @Home, Casema en Multikabel gebeurd, waar Ziggo uit is ontstaan. Lange wachttijden en slechte klantenservice hebben de naam van Ziggo geen goed gedaan. De Britse bank Barclays is groot aandeelhouder in Ziggo, zij bezitten 14% wat op een waarde (in aandelen) komt van 700 miljoen euro. Op 25 april werd bekend dat Ziggo samen wil werken met UPC zodat klanten van beide bedrijven gebruik kunnen maken van alle hotspots om een landelijke dekking te garanderen.

Ziggo ervaringen

Geef Ziggo een beoordeling

962 Ziggo ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Tarieven
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Kwaliteit product
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Fred
28/07/2019
via website
thumbs down

Ziggo maakt niet waar wat ze pretenderen. Ik heb al weken last van een niet werkend netwerk en schots en scheve beelden op mijn tv.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
jos
26/07/2019
via website
thumbs down

Als je opzegt bij Ziggo, krijg je ineens korting aangeboden omdat je “klantwaarde” hebt opgebouwd. Al die jaren nooit over gehoord.

Een slimme truc om proberen klanten te houden, maar ik krijg juist het gevoel dat ik dus al jaren teveel heb betaald.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Adam Phillips
25/07/2019
via website
thumbs down

The only reason why I am giving one star is because there isn’t an option for minus stars. I have had the worst time, always fighting this company, the web team are beyond incompetent and it took them 6 attempts to set my contract cancellation date due to the fact that they seemed to make up their own dates – EVEN then, after the 6 attempts they still cancelled my service on a wrong day and sent me a bill for the month after cancellation. At the beginning of my contract it took them 6 months to even charge me correctly and when I moved apartment they sent a f***ing baboon to my house with an i.q. of a cabbage that drilled random holes in my landlord’s wall instead of installing a connection. It took a month to get compensation. They advertise good speeds but the infrastructure is shakey at best and signal is always dropping. I think it is because they use bad hardware that gets old fast. Speaking of hardware, when it comes to returning it, they will send you the wrong size box and then you will spend a week of your life trying to get this corrected. Whilst allllllll of this is going on, they are likely to call you to see if you would like to become a Ziggo customer, that’s right! They do not even know who their customers are! I have a gallery of screenshots of ‘Ziggoisms’ which I am dying to share – I just need a platform that will allow it. Facebook seems to be eager to protect this joke of a monstrosity

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bart
24/07/2019
via website
thumbs down

Slecht, na opzeggen i.v.m verhoging krijgen toch een rekening telefonie, hoe kan bellen via ziggo zonder internet?
Er worden 5 maande extra kosten ingehouden alleen voor telefonie

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Henk
21/07/2019
via website
thumbs down

BEN HET HELEMAAL ZAT MET ZIGGO!!!!!

Afgelopen mei kwam ik erachter dat ik 7,50 betaalde voor mijn mediabox. Toch maar eens even bellen met de klantenservice. Na 16 minuten waren we er uit, blijkt dit al zo te zijn vanaf mei 2017. Ofwel 24 maanden 7,50 teveel betaald, is dus 180 euro. Samen maakten we de afspraak dat dit verrekend zou worden met de factuur van juni, en dat dan het overgebleven bedrag terug gestort zou worden.
U raad het al! Nee dus. Wat doet Ziggo op de factuur van juni. Bijna 30 euro kosten over de maand mei en nog eens bijna 66 euro over de maand juni (die ook al gefactureerd zijn op de facturen van april en mei) plus de kosten van 66 euro voor juli. Onder de streep kreeg ik dan iets meer dan 141 euro als credit. Wat Ziggo vergeet is dat ik op deze factuur nog eens ruim 95 euro aan extra abo betaald heb, en ik geen 141 maar 45 euro als credit heb. En volgens de afspraak zou ik het restant op de rekening gestort krijgen. Maar nee hoor geen geld.
Dan maar de volgende factuur afwachten. En ja hoor u raad het al, gewoon 66 euro en geen verdere credit. 14 juli maar weer contact opgenomen en alles maar weer eens uitgelegd. En gevraagd of het mogelijk was om zelf contact te leggen met de afdeling facturatie, nee dat kon niet want die afdeling zit namelijk in India. Een bedrijf als Ziggo wat zijn afdeling facturatie onderbrengt in India, Dat moet wel heel erg goedkoop zijn daar. De volgende dag krijg ik een sms met een credit van iets meer dan 90 euro. Nu vraag ik je: 180 min 45 is bij mij 135 euro maar geen 90. Toen maar eens contact gelegd via Messenger. Nog maar weer eens je hele verhaal doen. Tevens gevraagd of ze de facturen van mei 2017 t/m februari 2018 per mail te versturen, de rest kan je op mijn Ziggo zien. Ja dat kon wel maar dan moest ik 7,50 betalen voor 5 facturen. Wat een stelletje mierenneukers!!! Maar goed, dat gaan we niet doen. Maar nee het wordt geregeld, ik zou deze week mijn geld hebben. Het is automatisering dus dat duurt een paar dagen. Zeker als het helemaal vanuit India moet komen haha. Ik heb ze alvast gemeld dat ik anders afschrijvingen gaat storneren en nieuwe gaat weigeren.
Inmiddels was het vrijdagavond 19 juli half acht, en nog altijd geen credit op de rekening. Hop maar weer Messenger openen, en maar weer contacten met Ziggo. Ja het bedrag was te hoog, het wordt nu verrekend met de volgende factuur medio augustus. Nou Ziggo dat was niet de afspraak, jullie zouden het bedrag a 135 euro storten en niet verrekenen met de nieuwe factuur, want dat kunnen jullie toch niet is al gebleken. Nou dan gaan we dit wel doen via een aparte storting, maar dat duurt ongeveer 8 werkdagen, zeg maar gerust 2 weken. En Ziggo denkt dat dit service is, NEE ZIGGO!!!! DIT IS KLANTEN AAN HET LIJNTJE HOUDEN. Stelletje prutsers.
Inmiddels heb ik de afschrijving voor die maandag gedaan zou worden geweigerd bij de bank. Ziggo gaat eerst die 135 euro storten, voordat er afgeschreven gaat worden bij de bank.
Ziggo vindt een volle ziggodome en een volle arena blijkbaar belangrijker dan hun vaste klanten. Ik vraag me overigens af of Marc Overmars (Ajax) ook zolang moet wachten op zijn sponsorgeld, of zou deze facturatie wel lopen vanuit Nederland???
Maar dit is nog niet alles, ook de TV ontvangst lat zeer te wensen over, haperingen in het beeld en geluid. Nee niet alleen bij slecht weer. Laat staan het internet. Ben je aan het surfen blijkt ineens je verbinding weg te zijn zowel op pc, laptop of mobiel. Zelfs de bekabelde verbinding.

Volgens mij wordt het hoog tijd om afscheid te gaan nemen van Ziggo. Maar dan wel eerst die 135 euro terug. Ik ben benieuwd of die aparte storting al in India is, zal ook wel 8 werkdagen duren, en dan nog 8 werkdagen om het te storten. Dat wordt wel september eer het op de rekening staat.

Ziggo neem je verantwoording en stort deze week het geld terug. Nee niet verrekenen met een volgende factuur, want wellicht komt die er niet eens meer!!!!!!!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Frans Wekking
Geen oordeel
07/07/2019
via website

Pas op voor ZIGGO

Hoe een bezoek van een nette aardige jongeman van Ziggo aan een 97 jarige mevrouw, in de avonduren, kan ontaarden in een drama!

Deze jongeman had alle gegevens van mijn schoonmoeder.
Ze had een tv abonnement bij Ziggo.
Dit kon veel goedkoper samen met bellen.
Nu had zij een telefoonabonnement bij KPN.

Zoals ik haar geïnstrueerd had nooit iemand s’avonds binnenlaten en nooit iets ondertekenen zonder met mij te overleggen.
Het eerste was al mislukt, het was zo’n aardige jongeman.

Het tweede heeft ze gedaan en mij gebeld op mijn vakantieadres op Cyprus.
Ik kreeg de nette aardige jongeman aan de lijn.
Hij legde mij uit dat bellen en tv bij Ziggo goedkoper was dan wat we nu hadden.

Ik zei: Hoe kan dat nou, ik heb al jullie abonnementen op internet bekeken en dit
kan niet zonder internet, en dat willen we niet.

Meneer ik kan meer regelen dan u dat kunt via internet met Ziggo.
Het scheelde een aanzienlijk bedrag in de maand en mijn schoonmoeder is daar gevoelig voor, en in de wetenschap dat ik 14 dagen bedenktijd heb toe maar.
Ik kan later als ik thuis ben het contract doorlezen en eventueel weer annuleren.

Nooit meer doen!!!!!

Toen ik thuis was heb ik het in de mail gestuurde contract doorgelezen.
Ik was met de eerste regel al klaar
Tv/ bellen en internet.

Direct de klantenservice gebeld en binnen de wettelijke termijn van 14 dagen opgezegd.
Klaar!

Totdat ik een mail van Ziggo kreeg met gefeliciteerd uw pakketje is met Post NL onderweg.

Klantenservice van Ziggo gebeld.

Meneer onze fout, ik zie in het systeem dat uw contract geannuleerd is.
Weiger het pakketje aan de deur dan stuurt Post NL het weer terug naar ons.
Schoonmoeder geïnformeerd. Moeder u moet het pakje weigeren.
Zo gezegd zo gedaan.

Mooi, ook weer geregeld.

Vrijdag 5 juli, mijn vrije dag, wordt ik door de administratrice van het appartementencomplex waar mijn schoonmoeder woont gebeld.

Uw schoonmoeder kwam hier dat haar persoonlijke alarmkastje vreemde geluiden maakt, en ze kan niet meer bellen, vandaar dat ik u bel.

Ik kijk in mijn mail en ja hoor:

U kunt nu met uw vertrouwde telefoonnummer bellen via Ziggo.

Direct KPN gebeld wat is hier gebeurd?
Ziggo heeft uw telefoonnummer overgenomen.
Ik zeg haal maar weer terug want we hebben helemaal geen telefoon van Ziggo.
Dat kan alleen schriftelijk en duurt +/- 2 weken.
Maar daar loopt de alarmering van mijn schoonmoeder op, wat nu als haar iets overkomt In de woning?
We hebben nu met ingang van maandag een tijdelijk telefoonnummer van KPN zodat in ieder geval de alarmering weer werkt.

Voor het komende weekend heb ik een mobiele telefoon met noodknop en € 20,=
beltegoed gekocht.
Dit probeer ik op Ziggo te verhalen.

Natuurlijk ook met Ziggo gebeld en ze hebben direct het nummer weer vrijgegeven en het abonnement gestopt.
Ja ,er staat hier wel dat het geannuleerd is maar zal verder wel niet doorgevoerd zijn!

Het bellen en internetabonnement moet u annuleren maar de tv blijft bij het oude.

Ja, komt goed dat kost toch € 26,95 per maand.

Dat moet door blijven gaan.

Zaterdagavond belt mijn vrouw met haar moeder.

Voelt u hem al aankomen!
Ik heb alleen NPO 1, NPO 2 en NPO 3 !

Klantenservice gebeld, laten me een heel menu doorlopen en zeggen dan dat ze in het weekend gesloten zijn.

Dat zegt al genoeg over Ziggo.
Wordt vervolgd.

Voor de beoordeling: geen enkele ster waardig.

Nuttig? Ja   Nee

Radjen
02/07/2019
via website
thumbs down

Slechte ervaring bij storingen ze laten je rustig 3 dagen wachten en zonder TV/Internet en telefoon en dan nog niet kunnen aangeven hoe laat de monteur komt

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michiel
22/06/2019
via website
thumbs up

Overstappen
Na opnieuw een verhoging van het ziggomaandtarief van 2,50 vanaf volgende maand toch maar gekozen eens over te stappen. Ik heb het nog eens nagekeken. Nu is de basis 84,50. Dat wordt dus 87,00. Vorig jaar januari was het basistarief 80,50. Het tarief daarvoor kan ik niet meer zien. Dit is voor het Ziggo max pakket. Ik ben er tevreden mee maar kan de steeds hogere kosten toch niet meer zo goed verantwoorden in het gezinsbudget.
Maar ik heb in de meterkast twee opties Coax en Glasvezel. In het verlden was glasvezel duurder maar nu heeft ziggo de glasvezel jongens ingehaald en kies ik dus voor glasvezel. T-Mobile is het geworden.
En, T-Mobile heeft een overstapservice, zij regelen de overstap “U komt niet zonder tv of internet te zitten”.
20 juni zou de overstap worden. Bevestiging van T-Mobile gehad voor de startdatum en een bevestiging van Ziggo voor de einddatum. Allemaal op 20 juni dus dat zit goed, dacht ik…
Blijkt T-Mobile wel te willen aansluiten maar heeft helaas geen aansluitmensen genoeg. Er moet een monteur langs komen en de eerste mogelijkheid is 12 juli, dus ik direct in de telefoon en T-Mobile bellen “Dit lijkt mis te gaan”. Call center T-Mobile zoekt het uit en ziet dat ik op 5 juli aangesloten kan worden. Nog steeds te laat maar geen paniek T-Mobile meld mij “het is hun verantwoordelijkheid dat ik zonder onderbreking overgezet wordt”. Ik krijg hier ook netjes een bevestiging van per mail. Ik gerustgesteld.
Donderdag 20 juni. Eind van de middag geen internet meer. Dus toch misgegaan. Ik bel Ziggo. De zeer vriendelijke medewerkster kijkt mijn gegevens na en ziet geen aanpassing van afsluiten naar 5 juli, dus zij hebben niets fout gedaan. Ik weer T-Mobile bellen. T-Mobile zoekt het uit en meld mij dat zij een bevestiging van Ziggo hebben dat de overstapdatum 5 juli wordt, dus zij hebben niets fout gedaan. Ik weer ziggo bellen. Na lang praten en uitleggen ziet ziggo dat ik inderdaad pas 5 juli moet worden afgesloten en start een spoedactie om mij weer aan te sluiten. Dat kan 4 uur duren en die avond gebeurt er nog niets.
Vrijdag 21 juni. Mijn thuiswerkdag maar helaas nog steeds geen internet dus helaas geen thuiswerken maar mij naar kantoor haasten om mijn werkt te kunnen doen. Mijn tienerkinderen vreten inmiddels de databundel van hun telefoon op. Op kantoor via de chat van de ziggo klantenservice contact met een ziggo medewerker. Deze constateerd dat de handelingen van het callcenter op donderdagavond niet correct zijn geweest en maakt een nieuwe spoedopdracht aan om mij weer aan te sluiten. Als ik in de avond thuis kom blijkt de tv inmiddels weer te werken maar nog steeds geen internet. Dus, Ziggo weer ziggo bellen. De medewerkster van Ziggo ziet dat de aansluiting gedeeltelijk is uitgevoerd maar het stuk internet nog niet is afgerond. Zij kan niet zien waarom en, omdat zij geen direct contact mag leggen met andere afdelingen en niet een nieuwe call aan mag maken moet ik wachten 24 uur na de laatste call. Dus ik kan pas op zaterdag om 14:00 uur weer bellen al gaat de vriendelijke medewerkster er van uit dat het dan al lang weer werkt. Bovendien krijg ik een vergoeding voor gemiste dagen.
Zaterdag 22 juni. Nog steeds geen internet en om 14:00 uur reboot ik alles nog een keer en bel weer naar Ziggo. De medewerkster herstart mijn horizon box en constateerd dat eigenlijk alles goed staat echter dat het internet inderdaad niet opstart. Dus moet er een andere afdeling naar kijken. En die werken niet in het weekend… Dus deze melding zal dan vanaf maandag opgepakt worden en ze mogen er dan drie dagen over doen… Zo langzamerhand begin ik toch te koken. Uiteindelijk zet de medewerkster het weer om in een spoedactie, dan wordt ik maandag met voorrang geholpen.
Ik moet dus weer wachten. En helaas ik moet zondag wat acties doen voor mijn werk, die ik natuurlijk vanuit huis zou doen, wat nu niet gaat, dus mag zondagochtend weer naar kantoor. Ik baal er gigantisch van.
Moraal van dit verhaal: Stap niet over als je bij Ziggo zit. Misschien ben ik de enige die dit overkomt dus 1 op 1.000.000. Misschien overkomt dit 1 op 100 overstappers.
Geleerde les: Zit je niet bij Ziggo. Ge er dan niet naar toe.
Opgedane kennis. Ziggo heeft een goed georganiseerde klantenservice die helaas geen direct contact mag maken met andere afdelingen.
Ik zet dit bericht op verschillende sites. Misschien maakt dat iemand bij Ziggo wakker.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Theo
09/06/2019
via website
thumbs down

Weg gegaan bij Ziggo (voorheen UPC) i.v.m. 2 maanden lang storingen.
Toen allemaal spook facturen gekregen, geprobeerd met ziggo eruit te komen, werd zelfs terug gebeld door ziggo en gaven aan dat factuur door hen zelf niet te doorgronden is (dat is toch niet te geloven).
Bedragen worden op mijn ziggo gemeld zonder factuur of specificatie en er staat alleen bij: te betalen.
Bedragen die niet kloppen en waar ik over klaagt worden via sms bevestigd en dat die verrekend gaan worden, dit is ook raar want die bedragen zijn niet gespecificeerd dus waar komen die vandaan dan? ziggo is het spoor bijster.
Toen na div keren via hun helpdesk contact te hebben gehad over die facturen was ik opeens mijn telefoonlijn dood, deze was al geporteerd naar mijn nieuwe provider maar ziggo had dus een verzoek gedaan om het telefoonr. opnieuw terug te vragen, dit is al een hele rare zaak want ik was al weg.
Dit gebeurd dus tijdens het gesprek wat ik had met een ziggo medewerker.
Iemand binnen ziggo heeft dus op een knop gedrukt en dan krijg je dit, koste mijn 2,5 uur om dit op te lossen tussen mijn nieuwe provider en ziggo.
Weer contact genomen over die vreemde facturen, werd zomaar teruggebeld en medewerker melde zelfs dat hij 10 minuten ernaar heeft gekeken maar er ook niet uitkwam, ze zouden het corrigeren maar dat is allemaal mondeling dus je moet het maar geloven dat dit ook zo is.
Toch zonder bericht na een aantal dagen gekeken en wat blijk, alles is betaald als status dus dat leek goed.
Nu nog een ding, ik kreeg nog geld van hun i.v.m. borg modem maar wacht nog even af.
Maar na een paar weken weer een rekening in mijn mailbox die ook nog een heel hoog was en de maand juni ook doorberekend terwijl ik 27 mei geen klant meer was en de apparatuur ook al retour was.
Weer contact over die factuur met info hoe het in elkaar zat en had div. zaken op een rijtje gezet wat niet goed ging en of ze mij wilde bellen.
Dat gebeurde dus niet maar ik kreeg een mail dat de rekening niet klopte maar ik moest maar 102 euro betalen.
Ook dit bedrag werd niet gespecificeerd, er stond alleen te betalen en ze hadden mijn contact mail helemaal genegeerd.
Oke, nu was ik het zat en stuurde ze nog een bericht waar ik ze even de waarheid heb verteld dat dit echt niet normaal is dat ze zo te werk gaan, eigenlijk doen ze helemaal niets om je te helpen en proberen ze je over de klink te helpen en daar zijn ze goed in.
Nu komt het, ik werd gebeld na dat laatste bericht door een onbekend nr. ik wist dat dit ziggo was omdat ik daar al meer door gebeld was.
Een vrouw aan de lijn die vroeg of het uitkwam om een gesprek te voeren, nu was het zo dat ik in de stad liep dus dat kwam niet uit.
Ze sprak met mij af dat ze 2 uur later terug zou bellen.
Nu zelfs dat heeft ze niet gedaan, afspraken worden niet nagekomen, zo gaat ziggo dus te werk met zijn (ex) klanten.
Ben er helemaal klaar mee met dat ziggo, nooit en nooit meer zien ze mij terug als klant.
En dat terwijl er een medewerker was die mij zei “ ik zou het fijn vinden als we goed uit elkaar gaan, misschien zien we u toch weer terug als klant mocht het niet bevallen bij mijn huidige provider”.
En dan zo’n behandeling krijgen? Dit is gewoon pesten van ziggo, je knettergek maken dat doen ze.
Nu dit is mijn verhaal, heb ziggo ook gemeld dat ik op social media laat weten hoe ze met hun klanten omgaan en dit dus na 20 jaar bij UPC/Ziggo als klant te zijn geweest.
U bent dus gewaarschuwd, er is nog meer gebeurd met het terugsturen van de apparatuur maar dat is ook weer een apart verhaal, komt erop neer dat ze niet eens weten hoeveel apparaten je in bruikleen hebt.
Laat het hier niet bij zitten, ze zijn nog niet van me af, mijn rechtsbijstand heb ik net ook gemaild.
Mijn borg moet in ieder geval terug en ze compenseren me maar voor het afsluiten van mijn telefoon, het verkeerd verwerken van die apparatuur die terug moest en alle uren die het mij gekost heeft.
En dan nog de 2 maanden ellende met storingen en steeds weer bellen en de tijd die ik erin heb gestoken om dit te laten doordringen dat ze er een potje van maken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Jan D.
06/06/2019
via website
thumbs down

In verband met slechte TV ontvangst is op mijn verzoek een Ziggo monteur geweest.
Voor het oplossen van de klacht heeft deze monteur enkele stekkertjes en de aansluitdoos van Ziggo vervangen.
Omdat de monteur mij vertelde dat de fout bij zowel Ziggo als intern zat sprak hij met mij af dat er vanwege coulance GEEN kosten in rekening zouden worden gebracht.
De monteur had prima werk geleverd en ik was ingenomen met zijn voorstel.

Een paar uur later kreeg ik via de email van Ziggo een factuur van € 50,00

Ik heb hierover geklaagd en gezegd dat dit niet was afgesproken.
Op mijn verzoek om de monteur erbij te betrekken werd moeilijk gedaan (monteur was moeilijk bereikbaar enz.)
Na een lang telefoongesprek en ruggenspraak te hebben gehouden was de medewerkster van Ziggo bereid om het factuurbedrag te halveren.
Omdat ik niet van dit soort “koehandel” hou ben ik hiermee niet akkoord gegaan. (Afspraak is afspraak!)

Ik vind de handelswijze van Ziggo beneden alle peil.
Monteur is slecht/niet bereikbaar zegt men, bedrag dan maar halveren, dit soort zaken zijn een bedrijf onwaardig.
Het lijkt alsof deze organisatie een spelletje speelt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Rob
Geen oordeel
22/05/2019
via website

Al weer gaat het abonnement omhoog met 3,50 euro waar blijft dat geld allemaal in de zak van de directeur Ziggo heeft niet meer de beste diensten.dus tijd voor om op te stappen naar 4xall is al de beste provider al jaren

Nuttig? Ja   Nee

Jansen
20/05/2019
via website
thumbs down

Bij de overstap ging alles fout. Meermaals klantenservice gebeld die verteld na 3 werkdagen is het in orde maar na 2 weken nog steeds gebeurd. Vandaag weer een half uur kwijt om door de klantenservice te komen wordt de verbinding verbroken. Helemaal klaar mee.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
John
09/05/2019
via website
thumbs up

Duur, duurder, duurst! De prijzen bij Ziggo rijzen de pan uit.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
anoniem
06/05/2019
via website
thumbs down

Ze beloven snel internet. maar het werkt als een slak. gelukkig werkt het internet nog.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Wilma
Geen oordeel
04/05/2019
via website

Ik heb vaak gebeld naar ziggo help niet geven ook niet door de beste was UPC waren voor mij de beste en klant vriendelijk internet is waardeloos betaald 400 mb nu krijfen ook vaste klanten 500 mb beloven van alles zie niks blijf op minder ik heb goede internet kabel 7 cats is beter voor je internet geef gelukkig geen storing dus ziggo blijf elke keer de internet weg bah bah hopeloos

Nuttig? Ja   Nee

Gerechtigheid
30/04/2019
via website
thumbs down

Wil je financieel en qua service genaaid worden neem dan ZIGGO !!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Fred
28/04/2019
via website
thumbs up

Wat negatief allemaal, ik heb juist hele goede ervaring met ziggo, wordt altijd correct behandeld. Wanneer er een probleem is wordt het snel opgelost. Ook de decoder ter vervanging van analoge tv werkt perfect.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
hennie
25/04/2019
via website
thumbs down

ziggo sorry dat jullie zo met je nieuwe klanten omgaan je moet eerst een klant zijn willen ze de buitenkabel komen vernieuwen dus dan zit ik zonder internet en tv en telefoon schandalig normaal gesproken zou je zeggen we gaan eerst de kabel doen en dan gelijk binnen alles in orde maken dus ach nee ze hebben genoeg klanten die beter betalen dan een gewone burger waarom ons druk maken om zo sulletje

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Fafa
24/04/2019
via website
thumbs down

Tijdens mijn overstap werd beloofd – 3 maanden gratis internet – Nu, nadat ik ben overgestapt blijkt dat de verkoper alle opties heeft geselecteerd zonder mijn toestemming die buiten de actie vallen. Eindstand. 17,50 EUR per maand gefactureerd. Antwoord klantenservice. Sorry we waren niet bij het gesprek. We kunnen niets voor u doen. Begrip? NUL KOMMA NUL – Advies: WEGBLIJVEN

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Serruth
11/04/2019
via website
thumbs down

Vandaag telefonisch opgezegd na bijna een jaar ellende met niet functionerende wifi met afgebroken gesprekken, tv zenders en tv gemist. ook exra zenders werken vaak niet ondanks herhaald monteursbezoek wifiversterkers en vervanging modem.
Abonnement loopt nog door, wordt alleen acuut kosteloos beeindigd bij onvoldoende kwaliteit na 5 monteursbezoeken in 3 maanden! als je dat kwaliteit durft te noemen!?! Bagger, doffe ellende ik zsm ga over op XS4all

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
wilma
Geen oordeel
09/04/2019
via website

bel net met een klacht dat tv terug kijken erg stoort beeld blijft hangen geluid kraakt
en dat het geen leuk kijken meer is zo!! wil die vent je op zijn manier helpen begint hij op een gegeven moment dat er misschien een splitter stoort omdat die box goed signaal afgeeft zeg ik lijkt me sterk want dat hebben jullie zelf aangesloten dus jij ik wordt een beetje boos dit is al de zoveelste keer!! mag niet me stem verheffen van hem en weigert om me verder te helpen dan vraag ik of hij me met een ander wil door verbinden omdat ik met meneer wel klaar ben dat weigert hij ook dus heb ik maar gezegd bij deze is het vaarwel Ziggo en heb maar weggedrukt wat een ASO’S daar. Het is niet gek dat mensen boos worden als jullie het steeds op hun installatie gooien wat jullie zelf hebben aangesloten eens in de gegevens kijken over hoe vaak er al over geklaagd is zou ook helpen dan snappen jullie de boosheid!!!

Nuttig? Ja   Nee

Johan
28/03/2019
via website
thumbs down

Verschrikkelijk onbeschofte klantenservice…Doodgewone vraag aan het stellen over einde analoge kabel tv doorgave. Heeft u de tv aanstaan? nee, zal ik even doen..en hup smijten zo de telefoon op de haak………super onbeschoft..en waardeloos

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Maaike
16/03/2019
via website
thumbs down

Wat een enorme tegenvaller. Nu 2mnd een abonnement bij ziggo en we kunnen nauwelijks een heel tv-programma afkijken. Steeds foutmeldingen, opnieuw laden. De ziggo go app werkt nauwelijks met een Chromecast. We kunnen geen programma’s terugkijken, niet opnemen en al helemaal geen serie kijken. Als we het geluk hebben dat we een serie aanzetten die geladen wordt dan gaan we een bak koffie zetten en wanneer dat gedaan is dan is het nog niet geladen. Klantenservice wuift alles weg. ‘Er wordt aan gewerkt mevr. Of het probleem is bij ons bekend’. Of er wordt grofweg gezegd om alles weer opnieuw te installeren ‘want de app moet af en toe opnieuw gedownload worden’. Allemaal slappe praat en ontkennen dat ze een slecht product leveren. Erg teleurstellend.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
joost
22/02/2019
via website
thumbs down

Geen service bij Ziggo. Kabel zoek en ziggo laat klant het maar uitzoeken en betalen. Klantenservice denkt niet mee. Het interesseert ze geen moer of je opzegt of niet. Wat een mentaliteit. Schandalig bedrijf. Geen aanrader!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
DG
15/02/2019
via website
thumbs down

Ziggo levert mij een verkeerde box waarvoor ik een nieuwe opgestuurd krijg.
Nu moet ik 45 euro gaan betalen voor het verkeerd geleverde kastje omdat ik het kastje terug had moeten sturen. Ik wist van niks en heb hier netjes over gebeld nu krijg ik weer zo’n snotneus aan de lijn die gewoon een grote mond tegen me heeft en dat ik het kastje toch maar even moet betalen. Wat moet ik met zo’n kastje?? Dit is de zoveelste klacht….. Bedankt!! Ik stap over na KPN na tientallen jaren Ziggo.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Eja
30/01/2019
via website
thumbs down

Ben reeds lang klant van Ziggo voor mijn TV abonnement, maar wilde vandaag advies over de overstap van KPN vaste telefonie naar Ziggo.
Uit het aanbod van de medewerkster bleek dat ik ca. 10% meer moet gaan betalen dan mijn huidige abonnement, maar de medewerkster bleef bij hoog en laag beweren dat ik hierdoor niet duurder uit zou zijn. Integendeel, een overstap zou voordelig(er) voor mij zijn.

Haar argument was dat ik namelijk diensten erbij krijg zoals Internet terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik hier geen belangstelling voor heb (met mijn 88 jaar).

Dit is een vreemde en nogal misleidende manier van proberen een product “door te drukken”.

Ik denk dat ik mijn TV abonnement bij Ziggo nu ook maar beter kan verhuizen naar KPN.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ashley
Geen oordeel
27/01/2019
via website

Wat een bagger provider is Ziggo zeg!!! Sinds er 9 op 10 januari onderhoud is geweest valt de wifi er om de 5 minuten uit. Heeeel vervelend als de wifi in huis dringend nodig is voor school/werk. Tot drie keer gebeld en een aantal jeer gechat, waarna het zogenaamd ‘goed moest zijn’. Niet dus! 11 januari te horen gekregen dat de monteur 28 januari langskomt. Drie weken later dus, eerder kon niet. Belachelijk! Wordt er ook nog dood leuk gezegd ‘wel fijn dat er iemand komt kijken.’ Nou mag het na 3 weken ellende. Top punt van irritatie als je bezig ben met je werk en elke keer opnieuw kan beginnen omdat de wifi weer eens uitvalt. Toen maar met de hotspot van de telefoon wat ervoor gezorgd heeft dat van drie telefoons de mbs (10gb per mobiel) op zijn. Krijg je ter compensatie 1 maand movies en series xl en ziggo sport totaal gratis. Niet erbij verteld dat ze je daarna gelijk vastzet aan een abbonement. Schandalig! Omdat we hier gelukkig zelf op tijd achter zijn gekomen is dit stop gezet. Lijkt me niet dat je zo met je klanten omgaat Ziggo?!

Nuttig? Ja   Nee

Joop
10/01/2019
via website
thumbs down

Slecht tot heel erg slecht.
Internetverbinding valt al jaren weg , maar de lastste weken echt 7 , 8 , of weet ik veel hoeveel keer per dag weg. Meerdere buren hebben ook deze problemen en zoals ik op internet lees zijn er nog een tig duizend mede-lijders.
Ongelooflijk dat dit maar aan de gang kan blijven gaan.
Ben echt verbaasd : we zijn echt domme Hollanders die te veel pikken. Hebben we soms last van te veel reslect , normen en waarden .

In andere landen waren “de gele hesjes ” al in actie gekomen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Nikki
19/12/2018
via website
thumbs down

Monteur maakt er een zooitje van en internet doet het helemaal niet meer. Omdat ik particuliere klant ben geen spoedmonteur, dag wachten. Volgende dag nooit een monteur gezien, maar die beweert te hebben opgebeld en te hebben aangebeld. Dat kan Ziggo alleen niet bewijzen. Ik kan wel bewijzen dat ik thuis was en dat ik niet opgebeld ben. Of ik even voorrijkosten wil betalen. En het Internet doet het nog niet! Ze gaan altijd achter hun monteur staan, niet achter hun klant, ook niet als ze zelf de problemen hebben veroorzaakt. Wat een zooitje en wat een vreselijke mentaliteit.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Groes
19/12/2018
via website
thumbs down

Bestellen via internet gaat prima maar dan….. na het ontvangen van het pakket zien we dat het bij ons niet kan met de coax. Meteen bellen om alles af te blazen. Krijgen een jongeman aan de lijn die er duidelijk niet veel verstand van heeft en ons regelmatig in de wacht zet omdat er met een collega overlegt moet worden. Mevrouw niets aan de hand, u stuurt de spullen terug en het abonnement wordt opgezegd en nee u hoeft zich niet druk te maken om uw nummer deze wordt niet geporteerd. Wij brengen de spullen meteen naar een TNT punt.
De volgende dag, geen vaste telefoon!!! Weer bellen, blijkt dat er niets in het gesprek stond behalve dat we de spullen terug sturen. Abonnement loopt gewoon door!!!! Het nummer was daarom toch geporteerd!! Er zijn bij Ziggo 3 medewerkers nodig om het te kunnen regelen dat het abonnement op gezegd kan worden. Helaas wel zelf contact opnemen met de eigen provider om nummer terug te porteren. Helaas duurt dat een paar dagen. Dank zij Ziggo zit je dus zonder telefoon.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Liu
08/12/2018
via website
thumbs down

Slecht geregeld met de overstappen. Zeer ontevreden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Liu
Geen oordeel
08/12/2018
via website

Heel slecht en slordige geregeld met de overstappen.

Nuttig? Ja   Nee

Vinnie
29/11/2018
via website
thumbs down

Waardeloos bedrijf, nooit mee in zee gaan mensen. Stap je over na veel mooie reclamepraatjes (hoe dom kan ik zijn om erin te trappen). Krijg je een verkeerde modum thuis die ook nog een kapot blijkt te zijn. Prima, monteur laten komen, heeft pas een week later tijd. Week geen internet, goed begin, komt meneer de monteur. Ik zie het al, de modum is stuk (goh! Echt waar joh?) en besteld een nieuwe modum. Deze zou 2 dagen later binnen zijn, maar verassend genoeg was onze vriend de monteur vergeten de bestelling van de modum te doen. Nu, 2 weken later, nog steeds geen internet en maar wachten.. Ik snap niet dat er nog mensen zijn die na het lezen van alle negatieve recencies hier naar ziggo overstappen. Niet doen mensen!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Seb
15/11/2018
via website
thumbs down

Ik wilde graag een pakket bestellen in combinatie met mijn Vodafone abonnement. Hiervoor hebben ze me zelf gebeld. Een hoop beloftes gekregen voor een mooie prijs en ze zouden me er een aantal dagen later over terugbellen om het te bevestigen. Helaas geen hond die me terug gebeld heeft hierna dus nadat ik zelf de dag erna maar eens gebeld had kreeg ik doodleuk te horen dat het pakket dat mij eerder was beloofd helemaal niet mogelijk was voor de aangegeven prijs.
Ik heb toen met de betreffende persoon een ander pakket gekozen. Nadat alles eindelijk bevestigd was kwam de dame in kwestie terug met; “sorry, het pakket dat ik net voor je heb besteld kan helemaal niet omdat de gekozen internet snelheid te laag was. Nou leuk, dus toen heb ik haar dat pakket maar laten annuleren. Zou allemaal prima zijn. Paar dagen daarna krijg ik doodleuk een mail met trackingsgegevens voor mijn Ziggo pakket. Nog maar eens gebeld om ze te zeggen dat er helemaal niks was geannuleerd door Ziggo. Ik kreeg hun hartelijke excuses en ik moest het pakket maar retourneren naar ze.

Vandaag het pakket binnen gekregen en toen toch maar overwogen om misschien toch het pakket te nemen want ja, je hebt de doos met de hele zooi nu thuis staan dus ik weer gebeld met de vraag of ik het pakket toch niet kon behouden.
Dat was geen probleem, dus ik werd doorverbonden met de persoon waar ik in eerste instantie mee had gebeld. Nadat ze me in de wacht had gezet kwam ze doodleuk terug met het verhaal dat alles geannuleerd was en dat ze mij als klant had verwijderd uit het systeem. Uuuuhm… oké, maar dat was niet wat ik gevraagd had… Dus met als gevolg dat ik nu niks anders kan dan de hele zooi te retourneren. Dus ik kan nu wachten op de retour dozen, alle zooi retourneren, en dan nadat de zooi bij Ziggo ontvangen is zou ik teruggebeld worden om dan alle zooi weer opnieuw te moeten bestellen. Wat???
Nee dat is echt de klantenservice die je krijgt van deze Ziggo pannenkoeken. Tijdens het typen van deze klacht had ik nog zoiets van “ik bel ze nog eens om te kijken of er echt niks anders te regelen is… Heb ik ook gedaan en kreeg toen contact met een derde pannenkoek van Ziggo. Deze heeft een en ander nogmaals nagekeken en gaf me na het inkijken van alle rompslomp die tot nu toe gedaan was ook aan dat dit geen zuivere service was die ik als klant van Ziggo tot nu toe ontvangen heb. Hij kon helaas niks doen maar kon me wel beloven dat hij me zou doorverbinden met een afdeling die me een nieuw pakket kon aanbieden voor een hele mooie prijs. Na het krijgen van nog meer excuses voor het ongemak en het doorverbinden was ik benieuwd wat deze afdeling me kon aanbieden, Eenmaal nadat ik het hele verhaal voor de 4e keer helemaal heb moeten uitleggen, bleek deze persoon helemaal niks voor me te kunnen betekenen en kon hij schijnbaar enkel dezelfde korting aanbieden die elke nieuwe klant bij Ziggo ook krijgt. (Dit waren zijn letterlijke woorden)
Hij kwam ook niet echt over alsof hij zin had in zijn werk bij Ziggo en dat het hem allemaal ook maar iets kon schelen…
Dus al met al alweer blij gemaakt met een dooie mus… Ben helemaal klaar met deze pipo’s.
Elke klantenservice medewerker verteld je iets anders en niemand lijkt te weten hoe het allemaal werkt bij Ziggo.. Lekker dan, als zij het al allemaal niet weten, wie moet t dan wel weten?
Ik in ieder geval nooit meer.. Geen Ziggo voor mij, en Vodafone klant ga ik ook niet meer lang zijn aangezien mijn mobiele contract bijna afloopt..
De doos met Ziggo zooi gaat mooi retour en die mogen ze ergens steken waar de zon nooit schijnt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
meason
02/11/2018
via website
thumbs down

Wat een verschrikkelijk slechte klantenservice. Klacht ingediend antwoord komt neer op ” zoek het zelf maar uit en val ons daarmee niet lastig” Ga hier niet mee in zee. Je krijgt er verschrikkelijke spijt van.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
WM van der Vorm
26/10/2018
via website
thumbs down

De terugkijkfunctie werkt heel vaak niet bij Ziggo ,waarbij de klantenservice vaak onbereikbaar is bij hulpvragen . Jarenlang al een probleem bij deze dure provider.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
damian
17/09/2018
via website
thumbs down

ziggo denkt doordat ze bedrijven overnemen alles in handen te hebben om zo de prijs omhoog te brengen. Ziggo is verschrikkelijk duur en trage wifi punten. of onbereikbare wifi punten.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
klop
14/09/2018
via website
thumbs up

tot op heden hadden wij geen klachten , Maar sinds13-8-2018 gaat het niet goed .Ziggo ggat van analoog /naar digitaal in oktober maar je kan nu al overstappen dus alle stappen doorlopen en goed bevonden maar geen digitale ontvangst de monteur die geweest is ging als een wilde tekeer met als gevolg dat er wel beeld was maar regelmatig viel het beeld weg en kreeg je een krakkelee beeld dat later wel iets beter werd maar uiteindelijk hadden wij geen beeld meer Ziggo gebeld en die kon er niet uitkomen . wij hebben wel 5 personen aan de lijn gehad die wel vriendelijk waren maar het niet konden oplossen uiteindelijk zal er over 5 dagen weer een monteur komen wij zijn benieuwd . maar als ik zo de resenties leest heb ik weinig hoop

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hendrika
07/09/2018
via website
thumbs down

7 september 2511GT
5 minuten aan de telefoon gehangen, in de wacht, kon 8 minuten duren, ineens verbinding verbroken. Storing voorbij…. ik heb geen internet, tv gemist terugkijken is niet beschikbaar, tv uitzending nu is met regelmatig stilstaand beeld en wegvallend geluid grrrrr. Ziggo is waardeloos!!!!!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Pancajas
05/09/2018
via website
thumbs down

Al dagen hebben ze een storing, en er worden verschillende tijden aangegeven dat het dan opgelost is. Vandaag zou het om 17.00 uur opgelost zijn, nu de storing, is nog steeds niet opgelost. Ben net iets meer dan 1 maand klant bij ze , heb nu er al spijt van

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hansje Pansje Kevertje
03/09/2018
via website
thumbs down

Ziggo No Go… moet zich de ogen uit het hoofd schamen. Ze vragen 75,= per maand voor slechte kwaliteit en een nog slechtere “service”. De helft van de tijd doet het Horizonkastje het niet, neemt programma’s niet op of maar half. Springt meerdere keren per dag uit (weg programma dat je opneemt). Ze koketteren met terugkijken maar dat terug kijken doet het niet… Service is 0, ze reageren niet eens.

Ik ben er langzaam klaar mee en wil overstappen… Fuck Ziggo!! Tijd voor de rechter…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
tonny
28/08/2018
via website
thumbs down

opllichters onwetend personeel wat een vreselijk bedrijf niks kan nooit meer Ziggo dus wees op je hoede

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
j s
24/08/2018
via website
thumbs down

nadat wij Ziggo alles in een abonnement hadden afgesloten tegen een gereduceerde prijs van 34,95 voor 3 maanden bleek dat werkelijke factuur niet klopte er werden van alle diensten in rekening gebracht waardoor de rekening dubbel zoveel was en uiteindelijk over de honderd euro werd erover gebeld met Ziggo er kon niets aan worden gedaan.
ten slotte ruim 2 maanden van te voren opgezegd maar niet uitgevoerd en het abonnement gewoon door laten lopen waardoor ik ruim 150 euro meer moet betalen. deze provider is een gelegaliseerde en frauduleuze en niet eerlijke organisatie ik zou zeggen dieven en voor mij afgedaan al zou het de laatste provider zijn ik hoef niet meer.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
v. duyvenvoorde
24/08/2018
via website
thumbs down

al meer dan 5 jaar klant, diverse keren geklaagd. beeld niet haarscherp zoals beloofd en happert als een idioot. kan niet netflix kijken zonder happeringen. internet varieert gigantisch qua snelheid en valt soms weg. te merken aan muziek met sonos. betaald veel veel, maar het is allemaal waardeloos kwalitatief uitermate teleurstellend, of te wel kut!!!!!!! in het begin was het fantastisch, maar dat na een jaar drama. ziggo beloofd veel, maar maakt weinig waar naar mijn gevoel. krijg ook elke keer zeer onervaren personen aan de telefoon, als ik iets wil melden en dat staat los van wat er langs komt om eventuele storingen op te lossen. wanneer krijg ik waar ik recht op heb. voor mijn gevoel al jaren te veel betaald.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
geerts
14/08/2018
via website
thumbs down

14 aug 2018

Ziggo is een echte nachtmerrie !
Twee maanden lang geen aansluiting gekregen !!
een keer een Ziggo wagen na aanbellen
pijlsnel zien vertrekken
telf klacht, na een week een kaartje in de bus:
wij zijn langs geweest !
ja en ? als je niet wacht na aanbellen
we hadden intussen een mobieltje genomen WANT
nog steeds geen telefoon, geen TV, geen internet !!!

het hele soepzootje van Ziggo retour gestuurd.
geprobeerd op te bellen
4 a 5 keer het aantal wachtenden is nog ….

1 keer geluk gehad en na 12 min wachten
kontakt en van Ziggo terugbellen geeist
dat is gelukt en in ca 20 min uitgelegd
en alle kont(r)akt opgezegd

het was in orde …..

DUS NIET want weer factuur
met aanmaning en verhoging
met dreiging van incasso, beslaglegging,
opsluiten in concentratie kamp
nog net geen doodschieten

tot op vandaag nog nooit ingelogd,
geen telefoon van Ziggo en geen TV.

we hebben wel nog meer narigheid gehad
met te late betaling want geen internet,
geen telefoon
ook vodafoon was niet stop te zetten,
ruim een maand contract uitdienen,
hoewel intussen opgekocht door Ziggo

er zijn nog meer oplichters aktief zoals
bejaardenvoordeel.nl die met mooie beloften
linke smoesjes uithalen en na 2 dagen te laat
beginnen met aanmaningen te berekenen
en dreigen met incasso, in beslagneming
en ook concentratiekamp.

Zo weet u binnen enkele maanden of Ziggo voor u de beste keuze is!
Vervolgens kunt u overstappen naar Ziggo of naar een andere aanbieder…

mailen naar Ziggo is niet mogelijk, alles bounced terug
de upc tijden zijn bijna weer terug

geen internet, geen bankbetaling mogelijk,
niet mogelijk op tijd termijnen te betalen,
pats boeterente, EUR 1200
Ziggo bedankt,
kan het woord niet meer zien zonder kotsneigingen.
de volgende rekening komt er al weer aan ?
weer storneren, dit duurt nog tot sintjuttemis
PAS OP VOOR DE ZIGGO,
die blaft niet maar bijt meteen
—-

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
BenTom1956
12/08/2018
via website
thumbs down

Ik breng u graag op de hoogte over onze ervaring met Ziggo
Het betreft een conflict met Ziggo waar we maar niet uitkomen. Het conflict dat wij, de klant, en Ziggo nu hebben is als volgt begonnen.

Wij kregen een factuur over de maand juli 2018 met een bedrag van € 92,90. Ons abonnement bedraagt maandelijks € 76,45. Dus hebben we hierover contact opgenomen met Ziggo op 1 augustus. Dan krijgen we antwoord van Ziggo via een mail. In deze mail van Ziggo van 1 augustus 2018 Geeft Ziggo aan dat ze inderdaad fouten hebben gemaakt. Wat opvalt is dat Ziggo deze fout niet alleen erkent maar dat zij deze fout allang hebben opgemerkt. Dat kunnen we uit de mails halen. Ziggo corrigeert de fout niet uit zichzelf maar wacht tot de klant er iets van meldt. Deze nare ervaring hebben we vaker gehad met Ziggo.

En dan even tussen neus en lippen door wordt in dezelfde mail van 1 augustus aan ons doorgegeven dat het bedrag van ons abonnement per 1 juli 2018 is verhoogd. Zoiets als, o ja, tussen haakjes, het bedrag van jullie abonnement is per 1 juli verhoogd. Natuurlijk hebben we hiervan werk gemaakt. Ziggo moet de verhoging ruim van te voren aan de klant melden. Dat hebben ze dus niet gedaan. Zoals verwacht van de klantenservice blijven ze volhouden van wel. Eerst beweerden ze dat zij ons daarover hebben gemaild en dat de mail wellicht terecht gekomen is in de map “ongewenst”. Wat een belachelijke aantijging. Het systeem doet dat weleens ja maar niet als de verzender vertrouwd is. En dat is Ziggo dus al meer dan tien jaar. Dus hoezo. Maar ook dan zou de mail gelezen zijn en zouden ze de mail hebben om dat te kunnen bewijzen. Konden ze niet dus was het plotseling dat ze dat per brief hadden gedaan. Ongelooflijk he. Maar ook dat kan Ziggo, zo’n grote organisatie, niet bewijzen. Nou dan zal dat wel telefonisch zijn geweest. Nee, Ziggo jullie hoort de klant van tevoren schriftelijk en duidelijk te informeren over prijsstijgingen. Dat meldt Autoriteit Consument & Markt (ACM) en vermelding in de krant alleen is NIET voldoende. Wordt vervolgt. De Geschillencommissie is inmiddels ingeschakeld.

Het gaat hier om het principe. Wij, de klant, betalen netjes elke maand voor een product/dienst. Onbeschoftheid en arrogantie hoeven klanten niet te pikken. Overstappen? Ja dat kan. Maar is dat de juiste wijze om te handelen? Wij zijn de mening toegedaan dat klanten moeten vechten voor hun rechten. We kunnen gebruik maken van een portaal, een toegangspoort, zo gezegd op het internet om zaken aan de kaak te stellen en ons voordeel er mee doen. Het product dat Ziggo levert, is een goed product. Het gaat om een paar mensen die de boel verzieken. Mensen die, naar het lijkt, in dit geval een eigen agenda op na schijnen te houden. Is het hoger management hiervan wel op de hoogte vraag je je af. Zulk gedrag van medewerkers beschadigt elke organisatie.

De mails die wij hierover van Ziggo medewerkkers klantenservice ontvangen hebben, zijn niet mals. “Zeg dan maar gewoon op als je niet tevreden bent.” En “ons standpunt is duidelijk. Daar blijven we bij en we staan u niet meer te woord over deze onderwerpen, wat je ook doet.”

Ook hebben we ons beklaagd over een brief d.d. 7 juni 2018.
De openingszin van deze brief was “herinnert u het zich? Er staat nog € 37,25 open.” Of we dat bedrag even wilden betalen. Geen uitleg wat het betrof of wat dan ook. In deze brief was dus onze naam, ons klantnummer en een betaalkenmerk vermeld. Dan moet er toch een acceptgiro of wat dan ook zijn, lijkt mij. Deze brief was niet ondertekend, er stond geen naam onder zoals bij elke brief van Ziggo. Niemand wist daar iets van nadat we ons hierover hadden beklaagd. Allemaal loge zaken waarmee we regelmatig geconfronteerd worden. Facturen die niet kloppen, bedragen die zomaar opgevoerd worden of steeds weer teugkomen.

In september 2017 werden we door Ziggo benaderd. Omdat we zo’n uitgebreid pakket hadden, Pakket Alles-in-1 Power met Movies and Series XL, extra mediabox, volop bellen, mobiel bellen gewoon het hele pakket, kregen we een mooi aanbod. We konden een gratis extra pakket naar keuze uitkiezen. We kozen voor Movies and Series XL als gratis extra pakket. Dus, dachten we, dat hebben we al maar dan krijgen we dit dus gratis als extra pakket. Het is het proberen waard, toch. Immers, Ziggo heeft ons benaderd. Maar nu komt het. We moesten eerst het huidige abonnement opzeggen. Dat vonden we heel raar en waren het niet mee eens, we voelden nattigheid, zeker gezien onze ervaringen met Ziggo. Bovendien, vonden we, kon Ziggo ons niet eerst de worst onder de neus voor houden om dan met voorwaarden te komen voor dat aanbod van hun. Wij hebben dus niks opgezegd. Dit was begin september 2017.

Dan komt de factuur van november 2017 met een minder bedrag van € 11,95. Het bedrag dat we betalen voor Movies & Series XL. Verder zien we dat Movies & Series XL is veranderd in Movies & Series L. Dus niet langer XL. Nou, Ziggo is dus toch zo vriendelijk geweest om ons dat pakket gratis te geven. Dachten we. Verder was er trouwens niets verander dan enkel het bedrag, de € 11,95 en alle zenders hadden we nog. Geweldig Ziggo, dank je wel. Hoewel we geen brief of mail hierover hebben mogen ontvangen vonden we het natuurlijk allang ok en zeer vriendelijk van Ziggo.

Maar dan. Acht(8) maanden later eind juli 2018 kregen we plotseling, wederom zonder enige melding op enkele zenders de melding “niet geabonneerd.”

Natuurlijk halen we verhaal bij Ziggo en krijgen we te horen dat wij ons abonnement hebben beëindigd in september 2017. Hu? Dat hebben we helemaal niet gedaan. Waar is ons verzoek dan en waar is jullie bevestiging. Tja, we zouden gewoon geluk hebben gehad dat we de zenders toch hebben kunnen zien zonder er voor te betalen. Maar weest u gerust we zullen over ons hart strijken en u deze niet in rekening brengen. En daarmee is de zaak afgedaan.

Wat we ook hebben geprobeerd om al deze perikelen, de onvermelde verhoging per 1 juli 2018, het zonder te melden verwijderen van de zenders, het zonder te melden beëindigen van ons abonnement in 2017, de foute facturen, de zogenaamde openstaande facturen, mails en brieven die niet aan ons zijn verzonden etc, etc. we krijgen geen gehoor op onze klachten. Sterker nog, we krijgen te horen dat alles ons duidelijk is doorgegeven over wat het standpunt is van Ziggo en dat we kunnen doen wat we willen maar dat Ziggo niet langer op ons zal reageren wat deze onderwerpen betreft. Dat staat letterlijk in hun mail.

Ziggo kan het niet hard maken dat wij hebben opgezegd. Dat kunnen ze niet bewijzen en volhouden. Het komt niet geloofwaardig over. Waarom zouden we opzeggen als we al jaren tevreden zijn met het product. Waarom zouden we genoegen nemen met minder als ons meer aangeboden wordt. Deze verandering is in gang gezet in november 2017, meteen na hun aanbod in september. Ziggo heeft vaker mensen om de tuin geleid wanneer ze veranderingen willen aanbrengen.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Bert
03/08/2018
via website
thumbs down

Ziggo aanvaardt de opzegging niet, waardoor het abonnement door blijft lopen. Ziggo verwacht daardoor dat je blijft betalen voor diensten, die door Ziggo zijn gestopt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Cha
03/08/2018
via website
thumbs down

Ziggo is waardeloos!!
Ben al lid sinds 1987 eerst via Casema maar ik betaal 70 euro! En heb t ene na andere probleem en waslijst aan meldingen.

Standaard antwoord: heeft u reset al geprobeerd grrr👹 ja al 30 jaar!!!
Ligt altijd aan iets anders
Bekabeling was verouderd
Bekabeling niet goed gemonteerd door ziggo monteur, maakte kortsluiting etc etc

Buik vol, maar Hey ze hebben machtspositie want lan niet overstappen al mijn mails dan van afgelopen jaren!!

Ik raad t af

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
t.stam
12/07/2018
via website
thumbs down

tarieven omhoog zenders mindr

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kees
12/07/2018
via website
thumbs down

Klote ziggo ga eens eens werkend internet geven met je dure abonnementen. Na een half uur aan de telefoon eindelijk iemand gekregen, moest ik eerst allemaal gegevens geven en toen kwam het er op neer dat er weer een storing is en dat zij het ook niet weten. Had internet echt nodig vieze afzetters ze verdoen je tijd en geven je geld alleen maar aan reclame uit in plaats van een werkende service

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 17 18 19 20

Wat mensen over Ziggo vertellen.

Heeft u ervaringen met Ziggo en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

Aanbieders vergelijken

Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.

Ziggo 1.26 stars 962 reviews