Robin Mobile
Robin Mobile is een nieuwe mobiele provider die uitsluitend abonnementen met onbeperkt bellen, internetten en sms-en aanbiedt. Het bedrijf is opgericht door Wilfred Rottier, die eerder ook aan de basis stond van de energieleverancier Orro Energie. De naam ‘Robin Mobile’ is een een knipoog naar de legende van Robin Hood, die geld stal van de rijken en aan de armen gaf. Bij de lancering werd door velen gedacht dat Robin Mobile en Robin Energie uit dezelfde koker komt. Dat is echter niet het geval. Robin Mobile en Robin Energie zijn twee verschillende bedrijven.
Robin Mobile ervaringen
49 Robin Mobile ervaringen
Karel de groot

Youssef

Onbeperkt is hier geen onbeperkt, dit voor de mensen die echt een onbeperkt abo willen nemen. Niet dus dus, contact is alleen via mail ”bulsh… Continu mails met daarin je gebruikt te veel MB, waarop ze bijna mijn internet uit zetten. Geen internet meer, wachten tot volgende maand wanneer je weer wat tegoed van ze krijgt. Dit is 1 en al troep provider.
A.W. Frees

Marian Castelijns

Henkdetank

smekk

Frits

Max

Zeer slecht.
Zodra ik een stap zet in het buiteland gaat mijn sbelheid naar bog gen half mb per sec.
Zo erg dat je zelfs simpele lage kwaliteit filmpjes niet kan afspelen.
En ik ben niet eens een intensief gebruiker.
Laat nooit wat aan staan.
Denk dat ik 10 betichten via whatsap krijg op een dag en als je daarna een filmpje probeert te kijken wat met 1 mb per sec al goed moet lukken nee gaat niet zet de kwaliteit altijd op hey laagst.
Dus niks geen onbeperkt.
boby

Peter

Peter
Geen oordeel Ramon den Haan

Al 2 jaar zeer tevreden klant bij Robin Mobile. Netwerk werkt altijd, automatische incasso altijd dezelfde kosten, zeer betrouwbaar. Verder wordt de geadverteerde snelheid vrijwel altijd gehaald, in tegenstelling tot providers die honderden megabit per seconde adverterem maar het niet kunnen waarmaken. Verder heb ik zeer goede ervaringen met de helpdesk, In het weekend belde ik met zeer gedetailleerde lastige vragen over facturering en halvewege de maand van abbonement wisselen en wat dan precies de kosten zijn en kreeg zeer snel en uitgebreid antwoord met alle details erin. Ik had dit niet verwacht en zeker niet in het weekend. Een dikke 10 voor (in elk geval Remco) van de Robin Mobile helpdesk
S

Ik was een tevreden klant, maar de laatste tijd, als ik EXTRA beltegoed aanschaf, wat normaal gelijk op staat ,kan het soms dagen duren voordat je het kan gebruiken.
De diesten gaan steed meer achteruit hoe langer je bij Robin Mobile blijft.
Dus je kan maar beter uit de buur blijven van deze malafide bedrijf : ROBIN MOBILE.
nakkouh

maurice

na 1 maand opgezecht, onbeperkt is bij hun 27 gb dus helemaal niet onbeperkt maar 27 gb ga je daar overheen krijg je superlangzaam 3g internet van 1mb per sec, plus het bellen gaat standaard over het 3g netwerk dus de verbinding is waardeloos kan 9 van de 10x niemand verstaan ik ben heel hard weggerend van deze provider hoop dat ik met dit nog iemand weet te redden met mijn ervaring, DOE HET NIET!!
America
Geen oordeel Zeer slecht kwa financiering is altijd gehaaid om men af te sluiten als men 1 minuut te laat bent, maar als je teveel overmaakt zijn ze laaks en nemen hun tijd om je geld terug te krijgen en probeert van alles om je geld te houden met onwaarheden en sluwe uitleging van vrrschillende medewerkers en wanneer je hun laat merken dat je alle bewijzen wel bewaart en kan weerleggen nemen ze al een week om mijn geld terug te geven en dit heb ik al te vaak meegemaakt en zie het ook gebeuren bij mijn collega en mijn Ouders ze zijn gewoon dieven ik ga gewoon naar een echte telefoon maatschappij zoals tmobile kpn en of vodafone. Die kan je overal ten allertijden bellen en geeft twee weken ruimte bij een te laat betaling alvorens je afgesloten word.
Thijs

Ik ben het niet eens met Rich. Ik ben zelf sinds 2014 zeer tevreden klant bij Robin. Ik ben best wel zware internetgebruiker en gebruik per maand soms wel 50 Gig.
Toen ik in 2014 overstapte naar Robin hadden ze bij Robin een FUP van rond de 15 Gig, die inmiddels al is opgetrokken naar 32 Gig. Die FUP heb ik best wel een aantal keren bereikt en dan wordt mijn datasnelheid aangepast naar 1 Mb. Omdat er meer personen binnen mijn gezin bij andere providers aangesloten zijn (die wilde per se een nieuwe telefoon erbij) spreek ik uit ervaring als ik zeg dat dit een hele ruime FUP is. Maar ook met een internetsnelheid van 1 Mb kan ik nog prima internetten, zelfs nog Youtube gebruiken. Dat gaat volgens mij wel via 3G maar is zit veelal op H en H+ wat zelfs nog beter is dan 3G. Ik had geen idee wat H of H+ was dus heb ik dit vorige jaar ook bij helpdesk van Robin nagevraagd en H of H+ is de opvolger van 3G zeiden ze.
Als we door Nederland heen rijden krijg ik ook weleens de opmerking van mijn kids dat ze geen bereik hebben bij hun provider. Ik heb daar eigenlijk nooit last van met Robin.
De helpdesk van Robin vind ik prima. Ik heb nog nooit bij een telecom bedrijf zo’n snelle helpdesk meegemaakt waar ze je ook zo vriendelijk en behulpzaam te woord staan. Als ik een vraag had, dan had ik vrijwel direct een antwoord. Mijn ervaring bij andere online bedrijven is dat je blij mag zijn als ze binnen 2 dagen reageren.
Zodra de abonnementen van mijn kinderen aflopen bij hun provider gaan ze lekker over naar Robin. Ik betaal de rekening voor mijn kinderen dus ik bepaal. (hoop ik)
Wel een puntje van kritiek: De helpdesk reageert echt heel snel op vragen via e-mail of via het chat venster maar volgens mij kun je de chat niet vanaf je mobiel doen. Dat lukt mij namelijk nooit. Dat zou wel handig zijn.
Rich

In aansluiting eigenlijk op de vorige beoordeler: was erg goed, maar is met sprongen achteruit gegaan en met name de “Fair Use Policy” is erg slecht geregeld. Deze policy hanteert men overigens voor al hun abonnementsvormen.
Waar het met name mis gaat is denk ik het waarschuwen en de “straf” die men geeft voor haar klanten door de snelheid terug te schroeven (lees: niet vooruit te branden).
De 1Mb wordt ook bij lange na niet gehaald omdat 3G in sommige gebieden erg slecht werkt bij Robin Mobile -tenminste dat is mijn ervaring-.
Ik ben dan ook onlangs overgestapt naar T-Mobile. Op dezelfde plekken met dezelfde apparatuur wél bereik waar het met Robin Mobile niet lukte.Veel sneller en als je meerdere abonnementen afneemt is het niet zo heel veel duurder dan het goedkopere “junior” abonnement van Robin Mobile.
Ben dan ook uitermate tevreden bij T-Mobile op het moment. Ik verbruik net zoveel als voorheen, maar het is écht onbeperkt bij ze. Je moet alleen “optoppen” als je tegen de grens van 3Gb per dag aan loopt. En dat is nou net zo een mooi waarschuwingssysteem van: je gebruikt vandaag veel, dus als je iets per ongeluk aan hebt laten staan, dan komt dat vanzelf goed.
De service desk van Robin Mobile vond ik matig. Men vindt het niet leuk als dat van ze gezegd wordt, maar het gaat om een beschrijving van mijn ervaringen. Waar ik me dood aan irriteerde zijn de smileys die in de antwoorden worden gegeven. Ook bleven mijn vragen (te) lang hangen in de 1e lijn en dan ontvang je van 10 verschillende medewerkers hetzelfde antwoord dat niet het probleem oploste.
Ik raad Robin Mobile af voor gebruikers die middelmatig/regelmatig tot “zwaar” internet gebruiken. Lees je echter een krantje online of kijk je incidenteel een Youtube filmpje en doe je aan wat social media denk ik dat de abonnementen van Robin Mobile wel ok zijn.
Robert

22-5-18 een update van Robert.
Ik ben sinds 16 juni 2013 klant.
Afgelopen maand de 32gb verbruikt, en de snelheid klapt van 25mbps naar 1mbps. Dat is schrikken, zo tergend langzaam.
Volgens RM is 32gb extreem… Dat is iets meer dan 1gb per dag.
In 2 dagen zit ik al op 3,5gb. Dat belooft wat voor deze laatste maand.
Algehele indruk: Mijn tevredenheid is behoorlijk gezakt in de afgelopen maanden. Vooral de afgelopen week.. ben over de 32gb gegaan.
Tarieven: Zo Robin Hood is het niet meer. T Mobile is goedkoper en bied meer GB’s. 5gb per dag, en gratis telkens 1gb oneindig erbij. PER DAG !
Dat is ongeveer 150gb per maand!
‘Eerlijkheid’ product: Het is maar goed ook dat het tussen aanhalingstekens staat.
Verkoopmethoden: mond op mond begon het mee… nu grijpt men al een poos naar de tv.
Overstapproces: Geen idee… ga het op korte termijn stoppen. Maar neem mijn 06nr niet mee.
Service: Men is flink gegroeit, daar kun je veel personeel voor aannemen. Dat gaat altijd ten koste van iets anders… de voorwaarden bijvoorbeeld.
Klachtafhandeling: 2 mails in 1 dag beantwoord. Op de 3de na 3 dagen nog niks terug.
Het begin was goed, uitmuntend zelfs… maar nu hier abbo nemen zou ik zelf niet meer doen.
Toch bedankt Robin Mobile, maar ik denk dat we uit elkaar gegroeid zijn.
Fons

Henry

Een drama, anders is het niet te noemen. Ik zit nu op 15 Gb data (29 GB is is wat Robin unlimited noemt) en heb dit weekend 2 keer een SMS ontvangen dat ik teveel data verbruik. En nu is ook nog de snelheid zonder waarschuwing aangepast naar laag.
Robin is een goede provider voor mensen zonder data verkeer, maar dan kun je overal terecht. Bij Robin heb je geen unlimited. Zodra je data verbruikt krijg je naast de sms-en een mail van “risicomanagent”. Je bent als klant bij Robin een risico.
Triest, maar waar. Niet aan beginnen.
Robert

Ik ben al 5 jaar klant, in het begin was het nog 1 tarief… later veranderde dit door meer abbo’s. Maar als klant vh 1ste uur kreeg je 5,- korting.
Als 1ste uur klant zit je in het SuperSnel abbo.
Je kunt naar PijlSnel en krijgt dan ook 5,- korting, tenminste toen.
Maar 45,- is gewoon te duur.
Daarbij is dit oneerlijk.. ik zou altijd het duurste abbo moeten krijgen voor het 1ste bedrag.
Daarnaast was het altijd onbeperkt, later veranderde dit naar een bepaald plafond-gebruik en daarna wordt de verbinding afgeknepen.
Ik heb de max nooit gehaalt, maar de gedachte dat je beperkt kunt worden door een provider die beweerd de Robin Hood in de telecom te zijn..
Robin past de Algemene Voorwaarden ook constant aan, zodat ze altijd in hun recht staan.
Ik twijfel nog of ik nog langer blijf… Robin incasseert enkel, en verder hoor je ze nooit.
Roy Tollenaar

Roy Tollenaar

Hans

Al enige tijd klant bij Robin Mobile. Goede service en nooit geen klachten. Zeker een aanrader! Je weet elke maand waar je aan toe bent en totaal geen verrassingen. Heb mijn familie en kennissen ook geadviseerd Robin Mobile te nemen en deze zijn ook zeer tevreden :-).
Serge

Uitstekende mobiele provider. Ben inmiddels bijna 4 jaar klant en nog altijd super tevreden. Snelle en adequate klantenservice, ook in het weekend. Tot nu toe de beste provider die ik ooit gehad heb en inmiddels is het hele gezin klant. Geen gezeur, gewoon goed! En via KPN netwerk, wat volgens mij nog steeds het beste netwerk is. Geen storingen meegemaakt, werkt altijd.
JJ Morales

Halen eerder geld van je rekening dan zou moeten, op vragen krijg je geen antwoord alleen standaard onzin ga mijn laatste maand in nummer wordt overgenomen. Betaal bij de nieuwe provider 7 euro minder per maand maar heb er meer voor terug zoals 4G bij RobinMobile 3G en snelheid wordt beknopt. En als je een 0900 nummer moet bellen heb je extra tegoed nodig die je bovenop je standaard maandkosten moet kopen. Ik ben weg per 4 jan 2018
Kevin smeets

Paul

Helaas kom ik nu ook terug op mijn positieve ervaringen met Robin Mobile.Als klant van vrijwel het eerste uur, wordt ik nu ook geconfronteerd met het terugschroeven van de snelheid van 4G naar 0.4 mb. Ik mag dan wil ik mijn telefoon willen blijven gebruiken zoals ik dat nodig acht extra speed gaan bijkopen. Volgens de altijd vriendelijke helpdesk is er niets veranderd de afgelopen maanden. Ik denk dat Robin besloten heeft een nieuw verdienmodel in te voeren. Namelijk meer geld uit bestaande klanten trekken. Jammer.
Thomas

Redelijk slecht ik gebruikte vaak 20 GB 1 jaar terug en wert vaak terug gezet naar 400 kbps dit vind ik zelf geen echt onbeperkt. Bij Tmobile heb ik voor 30 euro per maand echt onbepekt. Ze gebuiken als excuus maar de mb,s zijn onbeperkt maar daar heb ik niks aan als mij Netflix niet genoeg kan gebruiken en dus niet kan waar ik het abonoment voor gekocht heb. Daarom zeg ik koop dit Voral NIET en ga naar Tele2 of Tmobile
Pieter

baal dat ik iedere maand €29,95 heb betaald terwijl het bij T-Mobile en Tele2 goedkoper is en je internetsnelheid is een 10x sneller. Robin Mobile moet meegaan met de markt: of de snelheid extreem verhogen of de prijs met €10 naar beneden.
Ik word iedere maand teruggezet met mijn internetsnelheid naar 400Kbps. Daarmee kan je vrij weinig. Hoezo onbeperkt? Erg oneerlijk. De klantenservice verwijst door naar de kleine lettertjes altijd. Erg triest!
Ik stap over naar Tele2. Ook maandelijks opzegbaar, goedkoper en sneller internet.
Doei Robin Mobile. Tot nooit!
Mark

Ik heb een 3G abonement en dit is net voldoende voor mijn gebruik en dus prima voor wat het kost.
Enige punt van aandacht wat veel mensen vergeten bij een vast bedrag per maand is dat men nooit een nummer kan bellen wat ….ct/minuut kost. Dit zijn nogrmaal gesproken bijkomende kosten op je maand bedrag en aangezien je nooit meer betaald dat je abonement bij Robin zijn deze nummers niet berijkbaar.
Geen slecht woord over Robin en service alleen een puntje voor toekomstige geinteresseerden.
Achtmaal

Echt een top provider. Overstappen met mijn nummer verliep werkelijk vlekkeloos en binnen 3 dagen was mijn nummer overgezet. Uitermate vriendelijke en behulpzame klantenservice. Je krijgt direct antwoord op je vraag en dat is wel uniek. Geen verhaal van “we gaan het uitzoeken en komen hierop terug” maar direct een gericht en duidelijk antwoord op je vraag. Nog nooit een provider meegemaakt waar je echt persoonlijk en snel zo goed geholpen wordt. Zeker een aanrader en nee ik heb geen aandelen in het bedrijf hahahahahaha.
Tarik

Dame

Alwin

Het is al lang GEEN ONBEPERKT INTERNET meer. Het 4G netwerk is prima, tot dat je 15Gb hebt gebruikt. Dan verval je in een snelheid waarmee je niet normaal kun surfen en whatsappen. De site zegt 400Kb/s, de Speedtest app zegt 30Kb/s.
De site staat helemaal vol met echt onbeperkt, dat is het NIET!
Ook met de tragere abonnementen (1Mb/s of 400Kb/s) verval je na 15Gb in snelheid, omdat je dan wel ‘excessief’ moet internetten om zoveel bundel te gebruiken.
valkenburg

Robin mobile 1 maand goed geweest hierna begon de ellende! Ik heb 2 abbo’s daar lopen maar nu regelmatig valt de internet weg of geen 3G maar ‘E’ verbinding met maar 30 KBps. Al tientallen brieven verder maar alles ligt aan KPN. Daar heb ik dus niets aan!Kortom een zeer slechte provider ,klantenservice geeft snel antwoord ja ,maar oplossingen geven ze niet (niet voor mij in ieder geval!)
Clifftem

Wat mensen over Robin Mobile vertellen.
Heeft u ervaringen met Robin Mobile en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u elke aanbieder beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.
Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!
Aanbieders vergelijken
Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten welk aanbod voor u de beste keuze is.