Klaverblad
De voorlopers van Klaverblad ontstonden in de jaren ’60 van de 18de eeuw. De Nederlandsche Brandwaarborgmaatschappij was vooral gericht op agrariërs en daarom actief in de meer landelijke gebieden. Na de fusie met drie andere bedrijven ontstond een logo van een klavertjevier, waar later de naam Klaverblad uit ontstaan is. In Nederland is zij nummer 40 op de lijst van verzekeraars gekeken naar premie-inkomsten. Nog altijd richt zij zich voornamelijk op agrariers, particulieren en ook het MKB. Op de site hebben zij stoutmoedig staan ‘we nemen gewoon de telefoon op’ en dit past bij de reclames en het motto. ‘Gewoon goede verzekeringen.’
Klaverblad ervaringen
48 Klaverblad ervaringen
Danny
Geen oordeel Ik ben gedurende een vijftal weken op vakantie geweest en bij thuiskomst bleek ik onverzekerd. De eerste acceptgiro van mijn autoverzekering heb ik nooit ontvangen (je kunt dit tegenwoordig verifieren met de post.nl app) en tijdens mijn vakantie een aanmaning en laatste verzoek tot betaling ontvangen. Daarna een opzegging wegens niet betalen verschuldigde premie. Ik heb dit soort wanpraktijken niet eerder meegemaakt en raad mensen dan ook af hier een verzekering af te sluiten.
Ab

Ab

tom

B Zoon
Geen oordeel Zeer onbeschoft behandeld aan de telefoon. Ze proberen schade met gezochte veronderstellingen niet uit te betalen, notabene totall loss schade op mijn geparkeerd staande auto veroorzaakt door achtervolging van crimineel door politieauto’s. Ondanks autoverzekering allrisk met 25 !!!! schade vrije jaren.
Mooie reclame maar slechte behandeling van klanten.
Klaverblad doe hier met spoed iets aan!
kapsalon Hannie
Geen oordeel Ton Bijl

Ton Bijl.
Erg geschrokken van een aantal negatieve reviews daar mijn ervaring een totaal andere is . Na in 2014 mijn caravan total loss gereden te hebben waarbij de schade afhandeling voortreffelijk is afgehandeld kreeg ik in 2017 tot tweemaal toe een ongeval door eigen schuld , want juist die tweede keer in het zelfde jaar had ik het persoonlijk erg moeilijk om weer mijn verzekeraar aan te moeten schrijven en moet ik bij deze een compliment maken aan Klaverblad daar ook deze schades naar volle tevredenheid afgehandeld zijn zonder enige wanklank of opmerking van hun kant.danook.
germans

Nin

Meest slechte verzekering ooit. Na 4 keer iets declareren in 4 jaar tijd terwijl je per maand 35 euro betaald, vindt klaverblad het teveel en krijg je 2 optie: verzekering opzeggen en je zit met de gebakken peren met je schade of een eigenrisico van 300 euro. Ik heb expres voor 0 euro eigenrisico genomen omdat ik een kind heb!
NIET doen, meest slechte verzekering ooit!
Klagerblad

wat een oneerlijk K bedrijf,
23 jaar premie betaald voor aov, Nu ik een longontstekeing heb kom ik er achter nu ik een beroep doe dat met de uitkering die ik ontvang, me beter direct failliet kan laten verklaren.
€80.000 aan premies betaald, en als ik nu langer dan een maand ziek blijf, weet ik niet of ik nog in mn huis kan blijven wonen. Daarbij komt er ook nog dat de firma klaverblad toch wel op allerlei manieren mij zo snel mogelijk aan het werk wil hebben. Tot 3 keer toe hebben ze toestemming gevraagd om vertrouwelijke informatie van mijn huisarts te mogen halen, dus blijkbaar 2 x zoek geraakt. Erg vertouwelijk…..
Kortweg gezegt, en zeker niet verzwegen, een kloten bedrijf ten top. geen goed woord voor over, denk je dat je jezelf voor een risico indekt, word je genekt.
Misschien een mooiere slogan voor dit mislukte bedrijf, die zijn uiterste best doet zijn geld in de portemonnee te houden…….
Kortom, als je maar lang genoeg betaald, wordt je vanzelf bedonderd
MELISA
Geen oordeel beste Klaverblad,
Mijn vader heeft sinds 2014 bij Klaverblad verzekeringen een arbeidsongeschiktheidsverzekering afgesloten omdat hij een ZZP’er is. Het ging allemaal goed toen hij nog zijn premie’s elke maand op tijd betaalde. Op een dag, na 3 jaar heeft mijn vader zich ziek gemeld vanwege aantal klachten en problemen in de prive sfeer. Toen begon de hele ellende. Ik lees op het internet de recenties van jullie klanten, dat het elke keer op het moment dat er iets uitgekeerd moet worden dingen misgaan. Bij ons was precies hetzelfde het geval. Na 3 jaar nadat mijn vader zich ziek ging melden, zijn jullie erachter gekomen dat hij aantal lichamelijke klachten niet ofwel onjuist had doorgegeven. Dit heeft er toe geleid dat jullie al het bedrag dat is uitgekeerd gingen . Het gaat namelijk om een bedrag van €12.000 wat we binnen 20 dagen moeten overmaken naar jullie rekening.
Mijn vader wordt beschuldigd voor het feit “ niet opzettelijk achterhouden van informatie”. Mijn vader spreekt zeer slecht de Nederlandse taal. Toen me vader zich ziek ging melden kregen we te horen dat ik (zijn oudste dochter) borstkanker had. Mijn vader kon niet meer werken vanwege zijn rugklachten en omdat hij het heel zwaar had met mijn situatie omdat het niet zeker was of ik het wel zou overleven. Klaverblad heeft laten dat zij de situatie begrijpen en daarom kwamen zij een bedrag van €3000,- tegenmoet. en daarna werd hem nog een aantal keer een uitkering verstrekt. Terwijl ze toen al in het begin hadden aangegeven dat de medische adviseur het onderzoek nog niet compleet hadden.
Klaverblad beweert nu dat wanneer ze op de hoogte waren van de klachten die me vader niet had gemeld, ze de verzekering nooit hadden afgesloten. Ze beschuldigen mijn vader voor het achterhouden van een aantal lichamelijke klachten zoals oud hartinfarct (wat nooit heeft plaatsgevonden), voet exceem, oorontsteking, hoge bloeddruk en psychische problemen.
ik vraag me af hoeveel mensen in zo een geval klachten zoals voet exceem en oorontsteking die hij ooit jaren lang geleden heeft gehad, zouden vertellen. Dat is omdat je simpelweg daar niet aan denkt.
Wij hebben zowel telefonisch als schriftelijk alles aan gedaan om te vertellen dat me vader het niet nodig achtte om voet exceem en oorontsteking te vermelden. Tijdens het gesprek met de onafhankelijke arbeidsarts heeft me vader ook zijn medicijnen voor zijn hart (bloedverdunners) meegnomen. De arbeidsarts heeft hem er niet op gewezen dat hij op de formulier bij de vraag over zijn hartproblemen het onjuist had ingevuld.
Mijn vader beheerst de taal niet en heeft toen de gezondheidsverklaring samen met een verzekeringsagent ingevuld. Hij heeft de vraag of hij in de afgelopen 10 jaar onder een behandeling bij een psycholoog is geweest” niet goed begrepen en dacht dat ze bedoelden of hij nu onder behandeling was van een psycholoog.
Wat ik ook totaal niet begrijp dat de verzekering pas bij het melden van een schade of ziekmelding een onderzoek starten naar de klachten. Wat als me vader 10 jaar premie had betaald en zich pas daarna ziek had gemeld, hadden zij dan al die jaren rechtsgeldig hun premie ontvangen of zouden wij ook iets mogen terugvorderen.
IK RAAD IEDEREEN AF OM EEN VERZEKERING BIJ KLAVERBLAD VERZEKERINGEN AF TE SLUITEN. ZE ZIJN OPLICHTERS EN NIET KLANTVRIENDELIJK. ZE ZIJN TOT DAT JE KLANT WORDT HEEL AARDIG EN BEHULPZAAM MAAR ALS JE OOIT SCHADE GAAT CLAIMEN OF ZIEK GAAT MELDEN, STA JE IN JE EENTJE.
Y J

Als je maar lang genoeg gewoon blijft wordt je vanzelf bijzonder slecht!
Ik ben 25 jaar verzekerd bij Klaverblad verzekeringen en zoals ik mij kan herinneren nog nooit een schade bij de aansprakelijkheidsverzekering van Klaverblad geclaimd.
Heb 6 september 2017 de schade gemeld die mijn hondje veroorzaakt heeft bij derden. Tegenpartij tot heden nog geen bericht gehad van Klaverblad en dus ook geen vergoeding.
Vandaag nog maar eens geïnformeerd en het blijkt dat men er nog mee bezig moet gaan!!!!!!!
Kreeg de dooddoener dat Intern zou er iets mis gegaan is. Klaverblad …we zijn zo gewoon gebleven? Dus……. GEWOON NIETS UITBETALEN?
Maria

Ik ben 7 maanden verzekerd geweest voor inboedel en aansprakelijkheid. Ik heb 2 claims ingediend, omdat mijn puppy van 4 maanden een jas en schoenen van twee partijen heeft stuk gemaakt. Waarvan 1 claim is doorgezet door de tegenpartij, de andere heeft de tegenpartij geen werk meer van gemaakt. Toen een kennis mijn telefoon per ongeluk uit de handen sloeg, vroeg de aansprakelijkheidsverzekering van mijn kennis om het eerst te claimen bij mijn inboedelverzekering. Wetende dat dit buiten is gebeurd en niet vergoed zal worden heb ik een claim ingediend omdat ik de afwijzing van Klaverblad moest sturen naar de aansprakelijkheidsverzekering van mijn kennis.
Klaverblad Verzekeringen gooide het eigen risico omhoog naar €300 ivm ppakketverzekering en dit de 3e claim in korte tijd was. Telefonisch gesproken en situatie uitgelegd. Ik moest bericht van de aansprakelijkheidsverzekering van mijn kennis opsturen en dan zouden ze kijken of ze dit recht kunnen zetten. Aangezien het een procedurele claim is, verplicht door een andere verzekeraar. Op mijn twee mail naar het algemene emailadres en naar diegene die ik telefonisch heb gesproken met bewijsstuk is niet gereageerd. Elke keer dat ik belde was contactpersoon niet bereikbaar, met lunchpauze etc. Na twee keer bellen en twee keer mailen en compleet genegeerd te worden en door chagrijnige andere medewerkers totaal geen hulp te krijgen wilde ik per direct opzeggen. Dit moest per email. Aangezien er niet op mijn mails wordt gereageerd wordt opzeggen heel moeilijk. Ik heb zojuist mail verstuurd en ben ban g dat er weer niet gereageerd zal worden.
Vreselijke klantenservice. Geen hulp, changrijnige mensen maar het ergste is dat de emails compleet gengeerd worden en contactpersoon onbereikbaar is.
Angel

Om wat kosten te besparen op de maandelijkse lasten, wilden wij overstappen. Met hen gebeld hoe e.e.a. In zijn werk ging, we konden gewoon onze verzekeringen opzeggen en via internet bij hen aanvragen. Mits er geen ‘gekke dingen’ uit zouden komen zei de meneer aan de telefoon, zou alles geregeld zijn.
Nou, mooi niet dus!!
Na een aantal dagen kregen wij van Klaverblad een mail dat ze ons op basis van ons ‘schadeverleden’ afwezen…
Gebeld om verhaal te halen, want zo’n spannend claimverleden hebben we niet. Blijkt dat het claimen van een stormschade en een schade aan een Ipad in 1 jaar (daarvoor al 22 jaar zelden wat geclaimd!!) voor hun reden is om ons niet te accepteren!
Op mijn vraag waarom dit niet duidelijker gecommuniceerd was op voorhand, kreeg ik het antwoord dat dit niet mogelijk was.
Dus pas op, heb je recentelijk iets geclaimd bij je huidige verzekeraar ( waar je gewoon recht op hebt, want hier betaal je tenslotte die veel te hoge premie voor) kun je bij deze ‘bijzondere’ maatschappij niet terecht!
Sibel

Verzekering stopgezet door klaverblad op 1 juni 2017. Hier pas een brief over ontvangen op 23 juni 2017. Dus niet wetend 22 dagen onverzekerd rond gereden. Volgens hen, omdat ik mei 2017 niet betaald zou hebben. Ik keek op mijn afschriften en zag toch echt een automatische incasso naar klaverblad op 31 mei 2017. Dus wel betaald. Bewijzen toegestuurd nadat ik 3 klantonvriendelijke dames aan de lijn had gehad die maar bleven volhouden dat er niet betaald was. Stuur ik ze een betaalbewijs per mail. Waren ze stil. En zeiden ja maar in november 2016 is het een keer misgegaan met betalen. Kom op zeg. Eerst is de reden van stopzetting niet betaling van mei 2017 zogenaamd. En dan kom ik met bewijzen verzinnen ze zo een rare smoes? Nu ben ik nog steeds onverzekerd, omdat mevrouw Hetty of Henny naar eigen zeggen, geen tijd heeft om te kijken naar de fout die ze gemaakt hebben. Dus dit word nog eens 4 dagen minimaal onverzekerd rijden, want ik ben rij-instructeur en kan moeilijk al mijn leerlingen af zeggen. Belachelijk is dit. Klaverblad jullie moesten je schamen. Wel elke maand geld innen. En dan nog 1 dag voor jullie mijn verzekering stopzetten geld afschrijven van mijn rekening. En daarna beweren dat dat ook niet is gebeurd. Terwijl ik alle bewijzen naar jullie toe heb gemaild. Met klaverblad ga ik er niet uit komen. De dames aan de lijn 1 voor 1 arrogant en klantonvriendelijk. Misschien moet ik maar blij zijn niet meer verzekerd te zijn bij hen. Als je dit iedere keer moet meemaken. Dat wil je gewoon niet…
Sibel
Geen oordeel Verzekering stopgezet door klaverblad op 1 juni 2017. Hier pas een brief over ontvangen op 23 juni 2017. Dus niet wetend 22 dagen onverzekerd rond gereden. Volgens hen, omdat ik mei 2017 niet betaald zou hebben. Ik keek op mijn afschriften en zag toch echt een automatische incasso naar klaverblad op 31 mei 2017. Dus wel betaald. Bewijzen toegestuurd nadat ik 3 klantonvriendelijke dames aan de lijn had gehad die maar bleven volhouden dat er niet betaald was. Stuur ik ze een betaalbewijs per mail. Waren ze stil. En zeiden ja maar in november 2016 is het een keer misgegaan met betalen. Kom op zeg. Eerst is de reden van stopzetting niet betaling van mei 2017 zogenaamd. En dan kom ik met bewijzen verzinnen ze zo een rare smoes? Nu ben ik nog steeds onverzekerd, omdat mevrouw Hetty of Henny naar eigen zeggen, geen tijd heeft om te kijken naar de fout die ze gemaakt hebben. Dus dit word nog eens 4 dagen minimaal onverzekerd rijden, want ik ben rij-instructeur en kan moeilijk al mijn leerlingen af zeggen. Belachelijk is dit. Klaverblad jullie moesten je schamen. Wel elke maand geld innen. En dan nog 1 dag voor jullie mijn verzekering stopzetten geld afschrijven van mijn rekening. En daarna beweren dat dat ook niet is gebeurd. Terwijl ik alle bewijzen naar jullie toe heb gemaild. Met klaverblad ga ik er niet uit komen. De dames aan de lijn 1 voor 1 arrogant en klantonvriendelijk. Misschien moet ik maar blij zijn niet meer verzekerd te zijn bij hen. Als je dit iedere keer moet meemaken. Dat wil je gewoon niet.
Anoniempje bang voor meer vergelding
Geen oordeel Riderlady

Verzoek tot rechtshulp wordt niet serieus genomen, vervolgens ontstaat er een nog groter juridisch conflict. De behandelaar was niet ter zake kundig, andere behandelaar gehad die gesprekken verdraaide. Uiteindelijk meermaals gepoogd me te royeren, maar er was niet genoeg grond. Na afkoop alsnog geroyeerd op basis van aangeleverde stukken waarbij Klaverblad vol hield dat ze er niet waren terwijl ze er inhoudelijk op gereageerd hadden.
Maurice Maas

Eigen fiets, op slot, uit mijn eigen afgesloten tuin gestolen. Alle gegevens achterhaald (framenummer ed), bel ik op om het te melden en wat er mee gedaan kan worden, wordt er gewoon glashard gezegd dat dat niet wordt verzekerd. “Dat is in de buitenlucht en daar zijn dingen niet verzekerd. Bij het station staan fietsen ook netjes op slot, maar in de buitenlucht en daar doen we ook niks mee.” Ik vraag me af waar ik voor verzekerd ben en als ik mijn fiets meeneem naar mijn bed of het dan wel verzekerd is. En de auto? Die is ook bij hun verzekerd, maar staat wel in de buitenlucht. Ik vraag me af of ik die dan ook maar op zijn zij door de voordeur moet werken. Wat is dit belachelijk zeg, we nemen verzekeringen af voor bijna €140 per maand en dienen eigenlijk nooitiets in. Dan heb je een keer serieus iets, en dan mag je alles zelf ophoesten. We gaan hier van de week ook naar alles kijken en verschillende dingen opzeggen. Klaverblad bedankt voor dit inzicht, scheelt waarschijnlijk een paar tientjes per maand, die je voor dingen betaald die toch niet worden verzekerd. Ziek dit zeg.
Tjallinks

Ben overgestapt van ohra naar klaverblad. (inboedelverzekering) Waar ohra tekort schoot dekte klaverblad het helemaal. Heb tot 2 x toe probleem gehad met ipad. (glas gebroken) Via ohra was ik tegen dergelijke schade niet verzekert, moest zelf schade betalen, bij klaverblad was dit wel het geval. Toen glas ipad voor een tweede keer kapot ging heb ik gebeld en ze zeiden: stuur rekening maar op. (vroegen wel naar wat het ongeveer zou kosten) helaas vielen de kosten iets hoger uit, en toch hebben ze de kosten gewoon betaald. Top zou ik zeggen
Edwin

Harry

Ruit geknapt. Bleek dus gehard glas te zijn en erg duur.
Klaverblad terugbel verzoek gedaan. Binnen een uur belde een vriendelijke mevrouw terug en vertelde mij dat de rekening naar hun kon worden opgestuurd en dat alles vergoed werd. ppfffhhh dat was wel even een geruststelling.
Helemaal top Klaverblad, jullie mogen (gewoon) blijven.
Klaverblad ervaringen 2018
Heeft u ervaringen met Klaverblad en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u Klaverblad beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.
Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Of u nu kiest voor Klaverblad of voor een andere aanbieder. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!
Klaverblad vergelijken
Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen van Klaverblad vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten of Klaverblad voor u de beste keuze is! Vervolgens kunt u overstappen naar Klaverblad of naar een andere aanbieder...