Generic selectors
Exacte woorden
Titel
Content
Artikelen
Pagina's
Categorie
Energie
Internet
Mobiel
Verzekeren
3.4

Aanbiedingen

scores

Algehele indruk
Hoogte premie (prijs)
‘Eerlijkheid’ product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Polisvoorwaarden
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?
62 positief – 109 negatief

Top 5

Schrijf ervaringen en maak zo kans op een gratis vvv waardebon van 50 euro!

OHRA

OHRA vindt haar oorsprong in 1925 bij de oprichting van de Onderlinge Ziekteverzekering der Hoogere Rijks-Ambtenaren. Tegenwoordig heeft OHRA meer dan 800.000 klanten, zowel particulier als zakelijk. OHRA maakt geen gebruik van bemiddelaars, klanten kunnen bij OHRA gewoon zelf een verzekering afsluiten. OHRA is onderdeel van Delta Lloyd Groep en heeft een groot aanbod in verzekeringen. Sinds mei heeft OHRA ook een app voor de mobiele apparaten waarmee schadehulp en navigatie slechts een druk op de knop van je verwijderd is. De recensies over OHRA zijn merendeels positief en OHRA is actief op de grotere fora.

OHRA ervaringen

Geef OHRA een beoordeling

174 OHRA ervaringen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Algehele indruk( Klik sterren om te beoordelen )
Hoogte premie (prijs)
'Eerlijkheid' product
Verkoopmethoden
Overstapproces
Service
Klachtafhandeling
Polisvoorwaarden
Facturatie
Inlogomgeving
Aanbevelenswaardig?

Petra
Geen oordeel
10/10/2018
via website

Ik herken de slechte reviews niet, wij zijn juist heel erg tevreden over de OHRA dierenverzekering. Helaas heb ik al enkele maanden na het afsluiten van een Plus dierenverzekering een beroep moeten doen op de verzekering. Mijn kat kreeg plotseling nierfalen (na een gebitsbehandeling) en moest worden opgenomen. Telefonisch contact opgenomen met OHRA omdat de kosten naar verwachting snel op zouden lopen. Zeer meelevende reactie van OHRA medewerker in deze voor ons moeilijke periode. Super snelle afhandeling van de declaraties. Ook heel handig om declaraties via de app in te dienen. Zo blij dat wij voor OHRA hebben gekozen!

Nuttig? Ja   Nee

John
11/09/2018
via website
thumbs down

Ontzettend slecht in te loggen en ben je ingelogd werkt het niet daarna irritant aan de telefoon. Klaar mee

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ron Koper
26/07/2018
via website
thumbs down

Vreselijke maatschappij. Dit is zoals vele anderen een geldmachine om de eigen beurs te spekken. Zeer klantonvriendelijk omdat ze gewoonweg werkende medicijnen (eigen ervaring) weigeren te vergoeden en mensen verplichten tot goedkopere alternatieven welke niet ten goede komen aan het welzijn van hun klanten. Dit gaat dan in samenwerking van de betreffende apotheker en hoogstwaarschijnlijk het georganiseerde misdaatsyndicaat wat pharmachemie heet. Mensen zijn vandaag de dag proefkonijnen zolang de zakken van deze drie (verzekeringsmaatschappij, aphotekers, pharmachemie) maar gevuld blijven worden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
R. Zwart
16/06/2018
via website
thumbs down

OHRA Bank online is een drama, kunt regelmatig niet inloggen, overzicht met producten klopt niet, websites zijn ontzettend traag, echt een afrader!

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mieke Philips
07/06/2018
via website
thumbs down

Levensverzekeringen doet dus ook OHRA plotsklaps niet meer. Pensioenvoorziening kan dus na vervaldag niet meer verlengd worden. Nu 2 alternatieven; voortzetten onder andere condities of ineens uitbetalen met 52% inhouding en mogelijk 20% boete van de fiscus. Ik elimineer alle gedoe met banken en verzekeraars, jawel levenslang heeft die sector het bij mij verknald.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Michel
05/06/2018
via website
thumbs down

Al jaren hebben wij voor onze Doodle een huisdierenverzekering bij Ohra. Eerst waren wij verzekerd voor een bedrag van 2500 euro per jaar. Doordat de kosten bij een dierenarts steeds hoger worden hebben wij 2 jaar geleden besloten de verzekering te verhogen naar 5000 euro per jaar.

Onlangs ontvingen wij een email van Ohra met een aankondiging van een premieverhoging. De reden hiervan was dat de behandelingen steeds moderner worden en de kosten hierdoor stijgen. Op zich een vreemde reden, want alle klanten van Ohra worden hier namelijk al de dupe van en nu dus dubbel. Wij zijn namelijk voor 5000 euro verzekert en wanneer de kosten hoger worden kunnen wij minder naar de dierenarts voor hetzelfde bedrag.

Verder staat er ook nog even in dit bericht dat de consultkosten beperkt worden. Bij een topverzekering (welke wij hebben) wordt er maximaal 200 euro per jaar aan consultkosten vergoedt terwijl de goedkopere verzekeringen beperkt worden tot 100 euro per jaar. Deze wijziging is echt onacceptabel en werkt heel drempelverhogend. Even ter informatie consultkosten liggen gemiddeld op 40 euro.

Wanneer je Ohra belt krijg je simpel te horen: “Dan beeindigd u de verzekering toch!” Wanneer je ruim 7 jaar verzekerd bent en je een hond hebt die wat mankementen vertoont dan is dat niet zo eenvoudig. Elke andere verzekering zal namelijk de mankementen van de hond in een nieuwe verzekering uitsluiten. Je zit dus met handen en voeten gebonden.

Ohra verwachtte denk ik een hoop tegenspraak, want ze hebben heel goed nagedacht over het tijdstip van de aankondiging. Dit hebben ze namelijk precies op het tijdstip gedaan dat heel Nederland hun mailbox volstond met mailtjes van bedrijven die de wijziging in de privacy policy aankondigde i.v.m. de nieuwe privacywet welke 25 mei j.l. is ingegaan. Hierdoor wist Ohra zeker dat 80% of meer de mail niet goed zou lezen en deze bij de meeste mensen direct de weg naar de prullenbak wist te vinden.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Patrick
02/06/2018
via website
thumbs down

Meest slechte verzekering ooit. Ik snap niet met zulke reccenties op social media en online dat het bedrijf nog kan voortbestaan. En hun fouten erkennen doen ze zeer zeker niet.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Mo
15/05/2018
via website
thumbs down

Door ohra sta ik in zwarte lijst door dat ik 1 maand niet had betaald. Terwijl ik 8 jaar netjes heb betaald nu kan ik mijn auto nergens verzekeren. Dit is oneerlijk.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Hans Schouten
Geen oordeel
09/05/2018
via website

Nog nooit zo’n waardeloze verzekeraar meegemaakt, mooie website, veel beloftes maar zeer weinig nakomen. Na het overlijden van onze hond hebben wij een nieuwe gekocht en vonden het belangrijk om haar ook de juiste verzekering ( dus goede zorg ) te geven en hebben besloten van petplan over te stappen naar ohra. Als eigenaar neem je keurig de regels in acht en respecteert dan ook de wachttijd die ohra je oplecht. Vervolgens krijgt Angel, onze hond, huidklachten en word de rekening niet vergoed. De reden van opgaaf is dat dit reeds bestond of is ontstaan tijdens de wachttijd. Verbaast in de telefoon geklommen met de vraag waarop dit is gebaseerd en hoe zij dit onderbouwen is hebben tot op de dag van vandaag nog steeds niet beantwoord. Zij wilde een medisch achtergrond van de hond, die voor ons blanco is aangezien wij de hond net hebben gekocht van de eerste eigenaar. Maar goed, dit verlies hebben wij genomen in de verwachting dat ohra in het vervolg wel keurig zou uitkeren bij zorg van onze Angel. Helaas kan ik mededelen dat dit niet het geval is. Angel kreeg slijmvorming uit haar vulva met als gevolg en bezoek aan de dierenarts. En u raad het al, wederom word de rekening niet vergoed……Argument is dat geslachtsorgaan is uitgesloten voor vergoeding. Na het afsluiten van een toppakket voor onze Angel blijkt er maar heel weinig verzekerd en weet ohra elke keer wel weer een regel toe te passen om niet uit te keren. Ik adviseer dan ook iedere dierenliefhebber zijn verzekering niet af te sluiten bij ohra maar dit te doen bij PETPLAN, of elke andere verzekeraar die zijn beloftes wel na kan komen. Groet Hans Schouten

Nuttig? Ja   Nee

Ibeltje moes
13/03/2018
via website
thumbs down

Zwaar waardeloze verzekering heb stormschade gehad woon in huurhuis volgens hun hoeven de schade niet te betalen wand ik moest een opstal verzekering hebben nou we zullen zien wat m’n rechtsbijstand verzekering er van zegt er is niemand in een huur huis wie dat heeft gr ibeltje moes

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Peters
03/03/2018
via website
thumbs down

Waardeloze verzekering,al 3 maanden bij andere zorgverzekeraar komt ohra met een rekening aankakken. WAT OOK NOG GEWOON WORD AFGESCHREVEN. Ronduit schandalig. WAARDELOOS FLUT BEDRIJF oplichters 1ste klas

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Roel
06/02/2018
via website
thumbs down

Ik heb mijn verzekeringen gespreid over meerdere verzekeraars, maar ik ben nu opgestapt met alles wat ik had bij Ohra. Huisdierenverzekering en Reisverzekering.

De klantenservice of verkoopafdeing van Ohra heeft er een handje van dingen mede te delen die niet overeenkomen met de polisvoorwaarden, waardoor je achteraf je je een oor aangenaaid voelt. Dit is me nu twee keer overkomen, bij beide verzekeringen.

Eerlijkheid duurt het langst zou je zeggen. Hoe eerlijker je bij Ohra bent (je vertelt een schademelding zo volledig mogelijk), hoe meer haakjes je in wezen heeft waar de schade afdeling aanleiding in vindt om niet uit te hoeven keren. Ik post dit omdat ik anderen wil waarschuwen eerst goed de polisvoorwaarden van Ohra door te lezen en eens tegen die van andere verzekeraars te houden. Daarna kun je je eigen conclusies trekken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
D. Mulder
19/09/2017
via website
thumbs down

Meerdere maken heeft de OHRA mijn autoverzekering beeindigd zonder geldige reden.
Dit gebeurde door een interne fout, hierdoor ben ik weken onverzekerd geweest.
Een kaartje met sorry was het goedmakertje.
Maar mijn premier terug betalen over de weken dat ik onverzekerd was doen ze niet.
Ze hebben liever dat je naar een ander verzekeringsbedrijf gaat dan vergoeden waar je recht op hebt

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Kees
03/08/2017
via website
thumbs down

De OHRA bank is er echt om klanten uit te melken. Delta Lloyd beleggingsfonds werd ineens opgeheven. De liquidatie heeft mij veel rendement gekost. OHRA bank doet niets ( ondanks de extreme zogenaamde service kosten). Klachten worden niet serieus genomen.
Snel weg bij deze bank wanneer de liquidatie is afgerond.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Tara
27/04/2017
via website
thumbs down

Net mijn auto, reis, inboedel, rechtsbijstand, aansprakelijk en opstal verzekering opgezegd. Echtgenoot wordt ziek in buitenland, geopereerd en met ambulance naar Nederland vervoerd. Dit is toch wel teveel voor de reisverzekering. Er zijn 15 reizen (5 personen op 1 reisverzekering) gemaakt in 3 jaar tijd. En dan krijg je de volgende email van ze binnen:

Wist u dat u de afgelopen drie jaar drie schades hebt gemeld op uw doorlopende reisverzekering? Dit is meer dan wij gemiddeld behandelen voor onze andere klanten. In dit bericht leest u wat dit voor u kan betekenen.

Waarom is het aantal schades dat u kunt melden beperkt?
De premie die u en onze andere klanten betalen is berekend op een gemiddeld aantal te verwachten schades. Wij willen die premie voor al onze klanten betaalbaar houden. Daarom houden we goed in de gaten hoeveel schades door klanten gemeld worden. Als we daarin afwijkingen zien, dan nemen we contact op.

Wat zijn de gevolgen voor u als het aantal schademeldingen niet minder wordt?
In het overzicht onderaan dit bericht ziet u welke schades u de afgelopen drie jaar heeft gemeld. Misschien heeft u door omstandigheden meer schades ingediend dan we normaal verwachten. Als uw schademeldingen zo hoog blijven, mogen wij uw verzekering stopzetten. Wij hopen natuurlijk niet dat deze actie nodig is.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
R paesch
19/09/2016
via website
thumbs up

Ohra ervaring tot nu toe oke
Ze hebben alles netjes snel afgehandeld
Ook in te vullen verspreid betalen vind ik ook oke
Diverse rekeningen al ingediend.
Foto maken en versturen geweldig.
En alles kunnen volgen op je account
Even een vraag stellen via telefoon dat kan bent vrij snel aan de beurt
voor de eerste keer gewisseld van zorg
Heb er geen spijt van bedankt ohra
Alleen de app werkt niet altijd daar zullen ze nog aan moeten werken.

Zeker een aanrader .

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
P.osse
17/09/2016
via website
thumbs down

Ik lees veel mensen die slechte ervaringen hebben met OHRA. Wij hebben ook spijt als haren op ons hoofd dat we met OHRA in zee gegaan zijn. Ze blijven nota;s sturen voor extra betalingen en herinneringen voordien sturen ze niet, maar meteen een incassobureau met extra kosten er bovenop. Wat ik ook zoek, ik heb altijd netjes 450,- per maand betaald, toch eisen ze daar vaak nog een paar honderd euro per maand bij, bovenop de gewone verzekeringskosten zitten we al snel op 600 a 700 per maand. Het is heel raar – ik heb mijn leven nog niet zoveel betaald aan een zorgverzekeraar. Het lijkt wel of ze alles uit hun pakket hebben gegooid. Ik heb jarenlang bij een andere zorgverzekeraar gezeten waar ik nooit hoefde bij te betalen, hooguit een par euro. Nu gaat het bijna elke maand een paar honderd euro extra. Ben van ellende met verschillende medicijnen gestopt, maar dan nog krijg ik meer rekeningen als ooit. Ik gebruik geen andere medicijnen als vroeger, ook geen ziekenhuisbezoeken of zoiets gehad, maar ik wil echt weg bij OHRA en raad iedereen af om met OHRA in zee te gaan. Je hele leven staat op zijn kop want ze willen elke maand honderden euro’;s extra en ze hebben ook een incassobureau die brieven stuurt waar je je rt van schrikt, en geen herinneringen – heb ook gelezen dat ze je meteen uit de verzekering gooien of daarmee dreigen. Wat een afschuwelijke verzekeraar is dit.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
s.f. willemsen
26/08/2016
via website
thumbs down

op 9 oktober 2015 een brief gekregen dat de autoverz. per 09 september 2015 wordt beëindigd wegens dat de premie augustus 2015 niet is betaald. in juli 2015 twee bedragen afgeboekt en via mijn andere rekening ook diverse bedragen betaald. in oktober een afrekening gekregen te betalen €17,5 betaald. nu wordt ik gedaagd door DAS en EDR incasso dat de premie augustus 2015 niet is betaald, maar wel een afrekening van € 17,5.. maar ook een CJIB aanslag wegens niet verzekerd op 9 0ktober 2015 heb diverse mails bewijzen gestuurd telkens de verhoging van het CJIB wegens onverzekerd…nu kass CJIB € 1207 na een fout van OHRA omdat de auto niet was verzekerd op dat moment…nergens kon ik de auto verzekeren omdat OHRA mij als wanbetaler heb aangemerkt…

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
Ap
20/05/2016
via website
thumbs down

schade vergoeden ze wel maar offerte geld niet terwijl je duidelijk aangeeft ik laat de schade niet maken slecht en stelen 100 euro offerte geld van je GAAT NIET OM SCHADE MAAR OM HUN ZAKKEN TE VULLEN OPLICHTERS ZIJN HET

ZELFS NAAR HUN GEADVISEERDE GARAGE ZEGT DUIDELIJK!!!!

OFFERTE GELD EN SCHADE ZIJN APART OHRA BEWEERT ZIT IN DE SCHADE BIJ WAT NIET ZO IS !!!!!!!

AFRADER !!!!!!!!!!!!!!! OHRA STEELT GELD VAN HUN KLANTEN !!!!!!!!!!!!!

WEL GELD VAN JOU WILLEN MAAR ANDERSOM KAN JE HET VERGETEN EN STELEN ZE GELD VAN JE ZOALS OFFERTE GELD ZE ZEIKEN JE AF MET ZIT BIJ DE SCHADE BIJ INBEGREPEN

DAT IS NIET ZO DUS MENSEN OGEN OPEN EN OPLETTEN DIT IS DUIDELIJK OPLICHTEN VAN MENSEN EN DE MENSEN BESTELEN BEWUST !!!!!!!!!!!!

JAMMER DAT IK NOG 1 STER MOET GEVEN VOOR DIT STRONT BEDRIJF OHRA OPLICHTERS GENAAMD

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
willem
11/05/2016
via website
thumbs down

Na 10 jaar heb ik mijn auto van mijn eigen BV gekocht. Hij is al die 10 jaar bij OHRA verzekerd geweest. Telefonisch wordt mij een premie aangeboden van €94. De verzekering gaat 11-4-2016 in. Op 10 mei krijg ik een mail dat mijn premievrije jaren definitief zijn vastgesteld: er staat een nieuwe polis klaar netjes volgens de offerte met 0 schadevrije jaren. De volgende dag krijg ik weer een mail dat mijn wijzigingen zijn doorgevoerd en er weer een nieuwe polis klaarstaat. Inderdaad nieuw, nu met -2 schadevrije jaren en een premie anderhalf keer het geoffreerde bedrag. Gebeld met een ongeduldige, onkundige en onvriendelijke medewerker: uw probleem.
Wat blijkt, bij Univé krijg ik dezelfde dekking voor een veel lager bedrag. Weg dus bij OHRA.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
n van Velzen
05/04/2016
via website
thumbs down

Waardeloze verzekering! Welke altijd onder uitbetaling van een declaratie probeerd uit te komen. En dus als verzekeraar zelf, de definitie van verzekering niet begrijpt.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
hans
02/02/2016
via website
thumbs down

Zeer slechte afhandeling. 2x keer een schade gemeld beide keren wanneer je een schade meld krijg je de volgende standaard email:
“U krijgt binnen tien werkdagen na ontvangst van uw e-mail een inhoudelijke reactie.
“. Zowel telefonisch, per email, per sms of per brief na een maand niks gehoord. Als je om een update vraagt geen reactie. Premie wordt wel verhoogd zonder een verdere toelichting. Tussentijds krijg ik brieven van de verzekering van de tegenpartij of dat de schade niet is afgehandeld en of ik mijn schade formulier wil opsturen.
Ohra is goed in factureren, het geld moet binnen blijven stromen… premieverhogingen worden wel gecommuniceerd echter zonder verdere toelichting.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
paul
10/09/2015
via website
thumbs down

hier het vervolg op mijn klacht bij ohra na dat mij was medegedeeld dat het onterecht afgehouden geld zou worden teruggestort kreeg ik heden Donderdag 10-09-2015 een accept giro in de bus of ik de maandtermijn alsnog maar even wilde storten gelukkig was ik zo wijs geweest om het geld zelf via mijn bank te laten terug storten want bij het niet zo prettig gesprek heden morgen kreeg ik te horen dat er voor mij een rekening klaar stond om te worden teruggestort sorry maar gekker moet het toch niet worden eerst onterecht van mijn rekening halen en dan nog een accept giro durven te sturen ik hoop dat er mensen zijn die hier lering uit trekken dan heb ik al bij al toch nog wat gewonnen dit bedrijf kan wat mij aangaat in de grond zakken.

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
paul
05/09/2015
via website
thumbs down

Wij kregen van nationaalspaarfonds de mededeling dat wij met onze autoverzekering van delta loyd naar Orah gingen dat kregen wij op 12-08 2015 dat ging zonder te vragen of wij het er mee eens waren..Wij moesten ook nog eens meer gaan betalen dus de keuze was snel gemaakt en de verzekering opgezegd wie schets onze verbazing dat er op 03-09-2015 toch de maandpremie van mijn rekening is afgehaald terwijl ik officieel geen verzekering bij orah had en nooit heb gehad ik vind dit gewoon diefstal wij kregen 05-09 bericht dat de verzekering die wij niet bij orah hadden werd opgezegd en dat het geld binnenkort zou worden overgemaakt waarom niet meteen en een excuus kon er ook niet van af had ik van zo een firma ook niet verwacht alles bij elkaar Ohra ik wil er niks meer van weten waardeloos

Nuttig? Ja   Nee

Bekijk mijn scores
1 2 3 4

OHRA ervaringen 2018

Heeft u ervaringen met OHRA en wilt u deze delen, dan bent u op het juiste adres. Op Overstapervaringen.nl kunt u OHRA beoordelen op diverse aspecten zoals algehele indruk, tarieven, eerlijkheid, overstapproces, service, klachtenafhandeling, kwaliteit, facturatie en meer.

Ons doel is altijd dat u snel en simpel de beste keuze kan maken en zorgeloos kan overstappen. Of u nu kiest voor OHRA of voor een andere aanbieder. Die keuze is aan u en wij helpen u graag!

OHRA vergelijken

Met onze onafhankelijke vergelijkers kunt u alle tarieven en aanbiedingen van OHRA vergelijken. Zo weet u binnen enkele minuten of OHRA voor u de beste keuze is! Vervolgens kunt u overstappen naar OHRA of naar een andere aanbieder...

OHRA 1.71 stars 174 reviews